Přejít na obsah

Netáhne v otáčkách - motor 1.6 55kw


Mahonny

Doporučené příspěvky

Nazdar lidi,třeba někdo poradí. Takže mám motor 1.6 a za studena tj. po nastartování a malém ohřátí,jak kdy se motor nenechá tak dobře vytočit do otáček tj. nad 3500tis/ot,jak kdyby ho něco brzdilo.

Už mám vyměněný palivový filtr,vzduchový filtr,lambda sondu a ted i svíčky..po nic se motor nechá o trochu lépe vytočit do otáček ale netáhne.

Jezdím trasu tak kilometr..začíná to rovinkou (500m) a pak táhlé stoupání (500m/ převýšení cca 20m) a nedá to víc jak 110-120km/h.

Výfuk vypadá ready....i kat,tak už nevím. S tím ohřátím mi to připadá,že by mohlo být nějaké čidlo co určuje směs. Na VAGu to bylo,základní nastavení klapky uděláno,hlásilo to akorát tu lambdu,ta se vyměnila...

zkuste poradit,moc díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...když chvilku stojí jede zase jak čert, po chvíli zase nic...

Tohle se projevuje pravidelně nebo nepravidelně, myslím jako kdybys po tom, co ti to nejede, na chvíli zastavil, znova to protočil atd...

...pak by mi to přišlo, jako špatné palivové čerpadlo. Ale jak se zkouší jestli dává dost benzínu, nevím. Na trysky ani zapalování tohle nevypadá...

Editováno: , autor: inya
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, no vidíš,už jsem se ač nerad dostal k čerpadlu, zkouší se tak,že se připojí na pal. hadičky budík a musí dávat minimálně 2.5 baru,což to moje po chvíli přestane dávat,dává jen 2.4 a proto to pak nejede,asi se zahřeje a trochu se přidírá.

Jsem byl projet dneska jinak 1.6 a jede o 20-30km rychleji než ta moje potvora zlobivá :o)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je minimum 2.5 tak mi 2.4 nepříjde, zas tak hrozný. Záleží na tom, jestli ten tlak to udrží ještě při zátěži, kdy je motor žravější. Když to bude pořád konstantní, tak je tam ještě nějakej přepouštěcí ventilek do zpětnýho potrubí - pokud se nepletu v konstrukci vstřikování...

Kolik je maximum tlaku v palivovém potrubí dle výrobce, když už se v tom šťouráš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,maximální tlak je 3 bary, a měl jsem tu ještě jedno auto a přehazoval věci mezi sebou,to čerpadlo běhalo úplně krásně v tom druhým autě,tak jsem pak vyměnil ještě cívku,ta byla taky o.k. a nakonec ještě rozdělovač,ten byl taky o.k., tak následovalo čidlo tlaku v sání,to bylo taky o.k., tak jsem zkoušel přehodit jednotky,tu mi to nevzalo,tak jsem musel za klukama do práce aani na VAGu nešla odblokovat imobilizace,tak klucí říkaji,že je možná k.o. jednotka...nevíš za kolik tak jdou sehnat? V pondělí zkusím ještě dostat tu druhou do mojeho auta a uvidí se...

jinak jsem z toho už na hlavu,tak si dělám modrý pods¨vícení,to jde super a zlepšuje mi to náladu :o)

Čau

Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na tlak v palivovém potrubí přece nemá vliv řídící jednotka...

...a s cenou ti bohužel neporadím, na vrakovišti jsem naposledy sháněl trubku ke chlazení ke 120 a to už je pár let zpátky...

... podsvětlení chválím :palec2: , to zelené je už okoukané....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To zkusím,aledle našich servis manů když dává čerpadlo a neblbne na volnoběh,je to o.k....užmám půjčenou novou řj, tak uvidíme..po pravdě bych byl moc rád kdyby to ní nebylo..

ještě mě napadá těsnění pod hlavou..ale zatím se kapaliny nemíchají,aspon ne viditelně :o)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To zkusím,aledle našich servis manů když dává čerpadlo a neblbne na volnoběh,je to o.k....užmám půjčenou novou řj, tak uvidíme..po pravdě bych byl moc rád kdyby to ní nebylo..

ještě mě napadá těsnění pod hlavou..ale zatím se kapaliny nemíchají,aspon ne viditelně :o)

Ale nemůžeš vyměnit jen tak řj... jak to bude s imobilizerem???

Teda nečetl jsem to celý tak sorry kdyby OT...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě napadaj výfukový svody. Na 1.6 docela rádi praskaj.

Třeba se po výraznějším ohřátí někde roztáhne prasklina a únik výfukovejch plynů, kde nemá být, může mít rapidní vliv na chování motoru -> větší zátěž, vyšší teplota výfukovejch plynů, vyšší tlaky ve výfukovém potrubí, únik před lambdou, lambda sonda mate řídící jednotku nesprávnými údaji, pokles výkonu... ...asi rozumíš, co myslím.

Ale tohle je spíš jen taková teorie...

(nebo taky jen špatný těsnění svodů)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To zkusím,aledle našich servis manů když dává čerpadlo a neblbne na volnoběh,je to o.k....užmám půjčenou novou řj, tak uvidíme..po pravdě bych byl moc rád kdyby to ní nebylo..

ještě mě napadá těsnění pod hlavou..ale zatím se kapaliny nemíchají,aspon ne viditelně :o)

Ale nemůžeš vyměnit jen tak řj... jak to bude s imobilizerem???

Teda nečetl jsem to celý tak sorry kdyby OT...

...a jak se zprovozňují další klíče? Já myslím, že tohle VAG a aspoň jeden klíč k daný řídící jednotce tohle řeší, nebo se mýlím? Já totiž imobilizér ještě nemám, pokud nepočítám ten od alarmu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,ahoj kluci, normálka přes Vag dáš klíč,ono to napíše něco jako neautorizovaná řj a pak se to spojí,jde takhle nakodovat i víc klíču.

Dnes zase změna řj je z jiného auta a zase nám to při ostré jízdě ubírá výkon...o víkendu když bude čas yhodím kat udělám laděný výfuk :o) a uvidíme...pořád mám takový blbý tušení,že to bude těsnění pod hlavou.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim...

mam dotaz. s tim vykonem to mam podobne. nez se dostanu nad 2.5tis ot., tak mi to pripada dost line. line je teda relativni pojem ale musim teda vic slapnout abych se dostal na 2tis.

pred par mesicama jsem zavadil spodkem o hranu najezdu. nebylo nic videt ale od te doby to zlobi cim dal vic.je mozne ze by nekde bylo neco praskle?

jedno to na testu ukazalo spatny tlak v sacim systemu. tak nevim....

asi bych rekl ze to bude soubeh nekolika problemu.

S octavia 1.6 55 r97 cca 130tis.

Jestli jsem to pochopil dobře tak máš octavii... přesunu ti dotaz do sekce octavie aby jsi to měl přímo u svých...

EDIT: FOR GARDEN!

Máš to v sekci octavia klubu v OctaviaI v motoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od minule nové teplotní čidlo a měl jsem odpojený i vífuk za katem,snad o víkendu kat přijde pryč,ale vypozoroval jsem,že se to mění z předstihem,v práci jsem nastavil (řekli mi že to má být 4-6 stupnů), tak jsem dal pět a hned se mi to zdálo ještě lenivější,tak jsem ho trochu přidal,tak na 8-9 stupnu a hned to jede lépe,ale porád po zahřátí jde špatně vytáčet nad 4 tisíce...nejvíc razantní to je když jedu do mírného kopce...mám tam tři pak čtyři a auto točí 4 tisíce a pak najednou jako kdybych ubral plyn tak o 1/3, ztratí to výkon a hotovo.

Nevite někdo jaké čidla dávají do jednotky signály ke změne předstihu,myslím,že v tom je zakopaný pes.

Přemýšlel jsem i o tom,že nejsou dobře seřízené ventily a způsobuje to detonační spalování a to pak zaznamenává čidlo klepání a mění předstih ( podle mě ho ubírá,ael iv těch otáčkách?)

Taky jsem zjistil,že nové teplotní čidlo mi ukazuje jinak teplotu (to staré mi ukazovalo max. tak 100 stupnu,ale to nové ukazuje 110... a víc auto nevaří,větrák spíná...říkám si jestli podle teploty to taky něco nedělá..

no kdyby jste měli nějaké nápady..klidně i blbé :o) zkouším už vše..

Jinak půjde hlava dolu,předtím změřím tlaky a možná to budou ty ventily..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ale vypozoroval jsem,že se to mění z předstihem,v práci jsem nastavil (řekli mi že to má být 4-6 stupnů), tak jsem dal pět a hned se mi to zdálo ještě lenivější,tak jsem ho trochu přidal,tak na 8-9 stupnu a hned to jede lépe...

To jsem nějak nepochopil, já myslel, že má 1,6 řídící jednotku s mapou jako třeba 1,3MPi. U sebe si teda předstih neseřídím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předstih by měly ovlivňovat poloha škrtící klapky, čidlo otáček motoru a detonační čidlo (to jenom v rozmezí nízkých otáček).

Jinak u 120 a 105 jsem po emisích předstih vždycky snižoval tak o 2 až 3 stupně, pak to zas trochu jezdilo, ale to by se tohohle motoru týkat nemělo...

Jinak, když mluvíš o špatně seřízenejch ventilech, kdy jsi měnil rozvodový řemen? Teď jsme měnili řemen u Tranzita a ta dodávka teď jezdí, jak nikdy nejezdila. Zajímavý je, že s každou výměnou, ta dodávka jezdí úplně jinak.

Jinak jsem se podíval na momentovou charakteristiku motoru. Ve 3500 maximum a od 3500 ten krouťák docela rapidně klesá a kolem 4500 má už o třetinu krouťák menší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

no rozvody se dělaly i s pumpou asi před 200km,dělal¨jsem to s klukama od nás ze Škodovky.

Tos tím kroutíkem je jasný,ale přo porovnání s jinou 1.6 je to po zahřátí mrtvolnější, snad jako 1.3 40kw, ty rozvody jsme už i kontrolovalia pořád nic.

Ale zajímavý je, když tedy kroucení rozdělovačem nemá vliv na předstih (tedy po tom co to nastavíš na VAGU) tak nevím,proč mi vždycky po tom co s ním pohnu ( přidám předstih) a je to teplý malinko klepou při prudším přidání plynu ventily..

Děkuji,ale za radu,že to čidlo klepání má vliv jen při nízkých otáčkách...prostě s tím budu jezdit a uvidím,někdy mi připadne,že to jede dobře jindy ne...přelejzám totiž ze služební Fábie 1.2 47kw...

díky všem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě by se daly podezřívat vstřiky, ale ty to asi nebudou. Když by špatně dávaly palivo ve vysokých otáčkách, proč by ho v nízkých dávaly dobře?

Jednašestku teda neznám, ale říkám si jak v tom motoru vlastně ten rozdělovač funguje, otázka spíš pro mechanika. Mění se poloha palce s otáčkama a podtlakem v sání jako u třeba u stodvacítky? (Tam to samozřejmě bylo hlavně kvůli přerušovači)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak opět,

jezdím s tím jenom o víkendu a vypozoroval jsem,že motor nechce ( po tom co ho trochu proženeš) přes ty 4 tisíce otáček,ale tak ho držím a jak přeleze 5 tisís, pak jakoby dobrý....

jdu vymlátit ten kat...když jsem viděl jak je vevnitř červenej tak bych moc za to nedal,žetepelnou roztažností se ucpává a pak brzdí výfukové plyny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To : Inva

Hele to čidlo klepání koriguje předstih v celém rozsahu otáček, mám si prý dát pozor na dotahování, utahovací moment 2Nm.

Nic není nemožné, nejsem automechanik, ani autoelektrikář... Je možný, že zjišťuje samozápaly pořád, ale pravděpodobnost tohohle jevu přes 3000 ot., si myslím, je nulová - proto jsem psal, že funguje v nízkejch otáčkách.

To čidlo může v určitejch otáčkách špatně vyhodnocovat vibrace motoru - pak může být špatné čidlo, ale klidně i špatný uložení motoru nebo jiný vůle, který se přenášej na blok motoru a to čidlo pak můžou ovlivnit (vibrace podobný jako při samovznícení).

Zkoušel jsi tam dát někdy Natural98?

Editováno: , autor: inya
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj nezkoušel ale zkusím..dnes jsem to zase měl napíchnutý na Vagu..zase udělal přredstih a už mám celý nový výfuk z diesla má to super zvuk a taky to líp jede...než to přeleze teplotu tak 94-96 stupnů....pak to ztratí zase výkon..ještě zkusím ty vstřikovače..z výfuku mi ted jde černý kouř,ale to může být konzervační olej z těch nových tlumičů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O čidle teploty (předpokládám u termostatu) jsi už psal výš, to by mělo rozhodovat o provozu na "sytič" nebo normálním, a společně s čidlem na chladiči, kdy zapíná sahara a jak je otevřenej termostat. A říkám si teď jestli taky nemá vliv na směšovač nasávanýho vzduchu... Nevím jestli ten směšovač otevírá bimetal nebo elektromotorek - tam by mohla bejt taky chyba. A taky nevím, jestli dokáže řídící jednotka snižovat výkon, kdyby se měl motor přehřát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...