Woody Vloženo 13. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2013 (editace) Editováno: 13. Prosinec 2013, autor: Woody Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 13. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2013 No hustý, nech si to od nich napsat písemně, kdyby do budoucna něco. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woody Vloženo 13. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2013 Po tom co jsem tady četl, jsem chtěl po nich doklad Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 13. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 tyjo to je mazec...asi vadnej kus...no musím na to taky mrknout... já včera po půl roce poprvé od koupě kontroloval olej a mám ho na horní rysce (asi jsem stál z kopečka nebo nevím ), kromě silentu převodovky a občas drnčícího víka kufru musím teda zaklepat:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Jestli ti do něj neprolíná benzín. Někteří majitelé Fabií s tím u tohoto motoru mají občas problémy. Nejzdíš často krátké trasy? Kolik máš vlastně najeto? A víš vůbec, kolik tam bylo oleje u nového auta? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiKy* Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 (editace) Když jsem auto přivezl jako nové, tak mi soused řekl, že 1,2 TSI "jezdí na olej". Auto mělo najeto kolem 400 km, když jsem olej kontroloval prvně. Stav 2. tečka od shora. Každých 1.000 km jsem kontroloval. Až když jsem měl najeto 6 tis. tak jsem si zaklepal na čelo a řekl dost. Od čeho je tam kontolka :-) Naposled jsem ho kontroloval při 5,8 tis., den po dojezdu cca 880 km v jednom zátahu napříč republikou. Stav 3. tečka od shora. Ostatní Rapidy v mém okolí: najeto cca 14 tis. km - 5. tečka od shora, 7 tis. 3. tečka od shora, 20 tis. před výměnou oleje 5. tečka od shora. Tyto Rapidy jezdí denodenně smíšený provoz včetně dálnice. Editováno: 16. Prosinec 2013, autor: MiKy* Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 (editace) Pawouk: nevím vubec nic...jezdím denně 2x 15 km:) najeto něco přes 6tis ale nestál jsem úplně na rovině tak ještě mrknu někdy podrobněj na ty tečky...takže nestresujte Vůbec bych na to nešel koukat, kdybych nešel dolejvat vodu do ostřiků... Editováno: 16. Prosinec 2013, autor: rogerer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Já nechtěl nikoho vystresovat. Ono ani u moderních motorů neškodí občas mrknout pod kapotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Já při 15tis (než jsem měnil olej) jsem měl pořád na rysce max. Těch 15tis najeto za 9 měsíců, denně min. 50km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 to ti tam určitě tekl benzín Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Tečky jestli se nepletu nejsou bohužel už od úrovně max. je tam mezera a až pak pásmo s tečkama. jakoby ten zlatej střed. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 (editace) Zajímavý jak když paradoxně u TSI neubývá olej jsou z toho lidi hned na prážky někteří, někteří jsou zase na prážky že jim to žere oleje moc. Přitom u mé předchozí O1 TDI neubýval olej až po 160tis a to tak 0,5 litru /15tis. Rogerere: Jojo, přitýká tam benzín + voda z chladiče + voda z ostřikovače + brzdová kapalina a nakonec i hydraulika z posilovače, pak se nemohu divit že neubývá :-) :-) :-) Editováno: 16. Prosinec 2013, autor: Petrrr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 to ti tam určitě tekl benzín Srandisto, některým není moc do smíchu: http://forum.skodahome.cz/topic/120233-benzin-v-oleji-12-tsi/ 1.2 TSI je jinak skělý motor, ale u někoho se občas objeví nějaké ty mouchy. Mně do toho nepočítejte, můj motor je extrémní ve všech ohledech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 (editace) no tak sem to byl čeknout a olej je na tom horním zakřivení rysky (tzn. na maximu, zas ale nestojí na úplný rovině), benzín z toho cejtit je (což je asi normální), víčko nádrže ok. budu to teď bedlivě sledovat O víkendu mě čeká delší trasa tak uvidím pak. Ale pokud mi někdo chce namluvit že jezdím krátké trasy (2x 15km denně) a toto, že ničí motor tak fakt nevím co za auto si mám už koupit To asi občas budu jezdit i do obchodu tramvají ty 3km nebo fakt nevím, to je hrůza ten dnešní svět :/ Na první výměnu oleje se chystám někdy na jaře (to bude cca 10 tis km) Editováno: 16. Prosinec 2013, autor: rogerer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yosef Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Jak vám jde odečítat hladina motorového oleje? Já mám ze shora pořád olejovou čmouhu. Odečítám u zahřátého motoru po několika minutách, co je v klidu. Vytáhnu měrku, otřu hadrem, zasunu měrku a zase vytáhnu a odečtu, ale pořád tam mám přes odečtovou oblast od C do A olej jen v oblasti B je zúžená. Zkrátka nemám tam jenom rovinu.ale nad v oblasti A ještě máznutý olej. Nevím, zda mám čekat ještě několik minut nebo to měřit u studeného motoru, když v Návodu k obsluze je u zahřátého motoru na provozní teplotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 blbě, já to musel udělat asi třikrát než to bylo jasně vidět a bůhví co jsem to změřil (třeba taky čmouhu) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yosef Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Dík, tak nejsem sám komu to jde špatně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Teda Pawouku ty mi zpříjemňuješ Vánoce krom mého šéfa teda, o tom přibývání oleje jsem nevěděl. Asi sem přestanu chodit, co už všechno máme? Rozvody, silentblok převodovky, ubývání oleje, přibývání oleje s benzínem atd. Co všechno za chvíli budu hlídat. Čím toho člověk ví méně, tím má klidnější spaní. A já si myslel naivně, že když koupím benzín, nebude problém s DPF atd. a ono je to úplně jedno co dnes člověk koupí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Nesmíte to tak prožívat. Přece jenom je už rok 2013 a tudíž se ty motory v průběhu času různě inovují. Navíc, to stejně těžko ovlivníte, takže to chce klid a řešit až se možná něco někdy podělá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 "Možná" s pravděpodobností 85% podělá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiKy* Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Sice v manuálu je, jak správně kontrolovat hladinu oleje, ale nesmíte to tak hrotit. Prostě si řekněte, že málo a moc je špatně a to mezi tím neřešte. Ideální stav je hladina v oblasti „B“. Jak jsem uvedl, tak v novém autě (ujeto cca 400 km) jsem měl hladinu na 2. tečce od shora v oblasti „B“. Oblast „B“ je právě ta tečkovaná. Abych hladinu vždy bez problémů zkontroloval, tak ji kontroluji před jízdou, když auto stojí v garáži na rovině, a to minimálně od večera. Olej je stečen do vany. Teplotu oleje neřeším. Vytáhnu měrku, otřu, na 3-5 sekund vrátím, vytáhnu, podívám a olejová stopa je pouze do výše hladiny oleje a další rušivé jevy na měrce nejsou. Pokud si uvědomíte, že při zahřátém motoru se zvýší objem oleje, tak takováto kontrola je plně dostačující, pokud se pohybujete s výškou hladiny v oblasti „B“. Pokud bych byl v „A“, tak bych se bál a pokud v „C“, tak už bych olej dolil. Jen jednou jsem kontroloval olej po dojezdu s posečkáním cca 10-15 min. a už to dělat nebudu. Hladina byla lehce vyšší než ráno a vše pálilo a na měrce bylo víc oleje i jinde než bylo nutné. Takže klídek. Studený motor - stopa hladiny oleje v oblasti „B“ a motoru v žádném případě neuškodíte. A kdo chce, tak ať si zkoumá rozdíl hladiny při zahřátém a studeném motoru. Až to budete mít vyzkoumáno, tak ten rozdíl napište. Že by při venkovních 0°C 3 mm? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Co já mám vyzkoumáno, tak je jedno, jestli to člověk měří při studeném oleji ráno nebo po zahřátém motoru dle manuálu. Ukázalo mi to stejně, pokud ovšem to nebyla taková náhoda, že jsem stál trochu jinak nebo tak. mikroskop jsem si na to nebral a pokud tam nějaký rozdíl byl, tak jen minimální. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 (editace) a smrdí vám to taky po benzínu? Jako těžko se něco odhaduje když nevím kolik toho tam dali ve fabrice na začátku...uvidím časem jestli se to bude nějak hejbat, základem je kontrolovat olej vždy na stjeném parkovacím místě/garáži Editováno: 16. Prosinec 2013, autor: rogerer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Čuchnu než pojedu dom a doma čuchnu podruhé, pak dám echo. I když na novej olej mám najeto teprve 1500km. Když jsem olej měnil tak si myslím nesmrděl, ale nějak jsem se na to nezaměřoval úplně tak nemohu říct na 100%. Jestli bude cejtit benzín teď, tak pak bude to auto cejtit i po spálené gumě, plastech a jiných spalinách, protože to auto podpálím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.