Publikováno Říjen 14, 201311 r Uvažuji o dolnění do auta. Máte nějaké zkušenosti, zkoušel jsem hledat na foru, ale vesměs se řeší jen technické problémy, montáže a tak.... Co takové topení v Rapidu, nejezdí s tím už někdo? zatím vybrané webasto...firmu pro montáž zatím vybírám, cenovka není malá, ale možná to za ten komfotr stojí.
Říjen 15, 201311 r Mi máme jen v FI a OII, v Rapidu ne. Pokud bys chtěl zkušenosti, tak bys musel projet jiný modelový řady. Záleží co od topení čekáš a chceš. podle toho volit výbavu-jedno nebo dvou výkonový, dálkač, bez dálkáče, ovládání přes mobil a tak. http://forum.skodahome.cz/topic/76137-pridavne-topeni/#entry1557873 http://forum.skodahome.cz/topic/121692-vyhrivani-predniho-skla-a-nezavisle-topeni-specha/?hl=%2Bnez%C3%A1visl%C3%A9+%2Btopen%C3%AD http://forum.skodahome.cz/topic/97825-nezavisle-topeni/?hl=%2Bnez%C3%A1visl%C3%A9+%2Btopen%C3%AD
Leden 14, 201411 r Předem říkám, že to neberu ani náhodou jako plnohodnotnou náhradu, ale našel jsem tohle: http://www.ebay.com/itm/12V-Vehicle-Car-Portable-Ceramic-Heating-Heater-Fan-Defroster-Demister-HE-/400610663418?pt=US_12_Volt_Portable_Car_Appliances&hash=item5d46419bfa http://www.ebay.com/itm/12V-Car-Heater-Heating-Cooling-Fan-Defroster-Windowscreen-Demister-Hot-Cold-BLK-/280943624275?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item41698b8053&vxp=mtr http://www.ebay.com/itm/12V-Car-Vehicle-Portable-Ceramic-Heater-Heating-Cooling-Fan-Defroster-Demister-/400536851535?pt=US_12_Volt_Portable_Car_Appliances&hash=item5d41db544f Mohlo by to být zajímavé na zimu na přední okno na pomoc studenému motoru. Hlavně za ty peníze... Příkon nějakých 150W a max 12A proud. Pojistka na zapalovači by měla být 15A, takže z tohoto pohledu by to mělo být ok. Předpokládám, že to samé lze koupit i tady, jen s českou přirážkou.
Leden 21, 201411 r To sice jo, ale zásuvka je dimenzována myslím na max. příkon 100 nebo 120W, tohle má 150w. je to v návodu.
Leden 21, 201411 r V návodu Rapidu je 120W a tady u toho je max. 150W, přičemž na nějakých 30W se nehraje, to je v toleranci. Vzhledem k tomu, že palubní napětí kolísá v rozsahu jednotek voltů a topení je z principu rezistivní zátěž s lineární VA charakteristikou, tak při zvýšení napětí roste i proud, tudíž roste i výkon. Proto tedy musí být s tolerancí počítáno. Na druhou stranu chápu obavy, protože jestli je elektrický rozvod Rapidu řešen jako zařízení Made in China, tak bude poddimenzovaný a při maximálním výkonu přetěžovaný o 50-100%. Pokud je to řešené poctivě, tak by to mělo být naddimenzované alespoň o 20-50%. To vcelku odpovídá, 14V*15A pojistka = 210W. Pojistka by měla vždy být "nejslabší" částí obvodu jinak by postrádala smysl. Jinak toto samé je teď v letáku Auto Kelly v akci za stejnou cenu a je u toho uvedeno 120W.
Leden 21, 201411 r Ale todle "topení" ti zachvílu vyšťavý baterku a budeš to muset jít do auta pustit, aby při odjezdu bylo v autě teplo a sklo odmražený. To u bufa nehrozí. nastavíš čas a máš prohřátej motor, interier a sklo "suchý"
Leden 21, 201411 r Luďa: S baterkou souhlas, obzvlášť s pidiaturníma bateriema Rapidů. Jinak já jsem pochopil, že nezávislé topení v Rapidu není na benzín/naftu, ale taky z baterie? Já si pohrávám s myšlenkou, že bych si k tomu mohl dodělat dálkové ovládání nebo časové spínání mikrokontrolérem. Byl by to zajímavý projekt za pár korun, takže i kdyby to nefungovalo podle představ, tak to nebude taková tragédie. Ale letos už to asi nebude :-), vzhledem k tomu, že auto dorazí někdy v únoru.
Leden 21, 201411 r Pokud myslíš nezávislý topení , tak to zpotřebovává eletriku jen na zapálení plamene, čerpání paliva a když si pustíš rozvod tepla do kabiny, tak na ventilátor. Jinak na "výrobu" tepla jede z benzínu/nafty.
Listopad 21, 20177 r Tak já před rokem instaloval nezávislé topení do fabie 2. viz odkaz níže. Do rapida to bude podobné, ale teda umístění topení na podvozek k výfuku mi přijde dosti nešťastné. Jako problematické vidím to, že thermo top evo jako analog je dost složité sehnat, teda co se týká staršího topení.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.