Přejít na obsah

Palubní počítač ukazuje nižsí spotřebu než je skutečná - provedení korekce


1774

Doporučené příspěvky

Zdravím

nechal jsem chipnout O2 1,9TDi z 77 na 99kW a průměrná spotřeba se odchýlila od skutečné podstatně více než před úpravou , lze upravit tuto hodnotu v jednotce , aby aspoň přibližně ukazovala skutečnost???

Rozdíl na displayi proti čerpání.je asi 0,5l/100km , tedy asi 20%.

Jinak spotřeba po chipu výrazně klesla a i auto jede.(průměr zima 4,4l  léto 4,1l)

Najeto 210 000km , 5-ti kvalt. Olej 5w-30 LL.Nafta 60cet.Zima - příměsy do nafty.

Díky za fundované odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 6 měsíců později...

Ahoj,

nevím, jestli tento příspěvek patří sem nebo spíš k motorům. Prosím admina, aby jej případně přesunul.

 

K věci:

Můj palubní počítač ukazuje spotřebu 4,8l/100km, ale ve skutečnosti je spotřeba vyšší - viz podpis.

Lze to nějak seřídit?

Editováno: , autor: PetrL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim, osobne tem podpisum moc neverim, ale musis vedet jak jezdis, mas diesla, takze i to co ti udava PP by mohlo byt OK ... hraje tam nekolik faktoru, odpor vzduchu, valivy odpor pneumatik, celkova vaha, klimatizace, spatne nahustene pneumatiky, velikost pneumatik ... atd atd ... 

 

jak moc slapes na plyn ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesmysl, výpočet spotřeby podle dlouhodobého tankování je důležitý. Co si asi myslíš, že má v podpisu? Je to vypočtená spotřeba na spritmonitoru. Jak asi pozná podle toho, jak šlape na plyn spotřebu? milos má pravdu, je možná korekce přes diagnostiku, dokonce to umí i některý autorizovaný servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za pomoc, jdu se na to podívat. Ozvu se, zda se mi to podařilo. 

K té spotřebě:

Denně jezdím do práce 30km(tam a 30 zase zpět). Je to téměř rovinka(do práce spíše s kopce). Jednou v létě, když ráno bylo teplo, jsem měl po 30km spotřebu na PP dokonce jen 3,7l/100km, ale je třeba k tomu něco přidat, protože jak je vidět, tak PP kecá. Jezdím pomalu, netočím to moc, lehce šlapu na plyn, jezdím většinou na 4 nebo na 5(čtyřkolka má šestikvalt), otáčky lehce nad 1500(55 - 80km/h) tak, aby motor zlehonka šlapal. Silnice je většinou rovná, stále po hlavní, moc provozu tu není. Takže nemusím brzdit a zase se rozjíždět. Zpátky mám vždycky trochu víc. Asi že už se těším domů :) a taky je to mírně dokopečka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Občas (jednou týdně) to krátkodobě vytoč lehce nad 4000 ať ti to pak při předjíždění nepadne do nouze jak to bude zatuhlý. Kolega takhle neprošel ani emisema, technik mu to protáhl a už prošel :D Tohle ježdění na spotřebu jde právě na úkor (týrání motoru) zanášení turba, egru atd. Bratránek kvůli tomu (zatuhlá regulace) přestal půjčovat svou koktu manželce :lol::'>

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžete prosím poradit co tam mám nastavit, doufám, že jsem tam kde mám být.

Mám tam dát novou hodnotu 104(+4%) ? Chápu to dobře? Raději se ptám, abych něco nepodělal.

U mě to vychází tak kolem 12%, že bych měl přidat. Podle vzorečku:

New Adaptation Value=Old Adaptation Value*Calculated Consumption/Old Display Value

 

Teda po dosazení New Adaptation Value=100*5,5/4,8=112,5

Je to možné, že tolik? Tedy New Value=112?

Viz obrázky:

post-81408-0-71946400-1382195135_thumb.p

post-81408-0-99159800-1382195147_thumb.p

post-81408-0-63287900-1382195159_thumb.p

post-81408-0-36890500-1382195169_thumb.p

Editováno: , autor: PetrL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, nikdo nic.

Nastavil jsem tedy 110. Teď to budu nějaký čas pozorovat a pak se ozvu.

 

To: šulda - dík za radu, občas to tedy protáhnu.

Ohledně EGR - má se nějak čistit? Nějaká údržba? Nebo je lepší ho SW vypnout? Někde jsem o tom slyšel(vyšší výkon při nižších otáčkách, nižší spotřeba).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dobrý den,
chtěl bych poprosit o radu ohledně špatného měření průměrné spotřeby paliva palubním počítačem. Jedná se o Octavii II facelift RS. Palubní počítač mi podměřuje spotřebu až o neuvěřitelných 2,5 l. Průměrná potřeba dle počítače okolo 4,9 l a dle starého osvědčeného způsobu (natankované množství paliva / setinou najetých kilometrů = průměrná spotřeba paliva na 100km) je vypočtená hodnota okolo 7,3 l. Z počátku jsem se dozvídal informace typu, že se nikdy člověku nepodaří načerpatpalivo do palivové nádrže vždy do stejné míry, jako při předchozím čerpání, sklon svahu při tankování ovlivňuje množství načerpatelného paliva, atd.. Začal jsem tudíž tankovat pouze u té samé čerpací stanice i stejného čerpacího stojanu a auto se snažím zastavit v tom samém místě jako při předešlém tankování, abych snížil možnou odchylku v množství natankovaného paliva na minimum. Rozměr kol na autě odpovídá technickému průkazu i jsem dokonce přes Škodovku zjišťoval na jakých kolech jsou standardně auta testována pro přeměřování ujetých kilometrů zobrazovaných na palubním počítači. Obvodově se tedy jak mnou užívaná kola, tak kola testující přesně shodují. K podměřování ujeté vzdálenosti by tedy nemělo docházet. Auto už bylo kvůli této problematice 3x v autorizovaném servisu a pokaždé mi servis auto navrátil s tím, že je vše v pořádku. Váha vzduchu proměřená, komplet palivová soustava zkontrolována (žádný únik), 2x kalibrovaný plovák v nádrži a mnoho dalších dílčích věcí, které vůbec nic nevyřešily. V jednom ze servisů mi byla upravena řídící jednotka tak, aby měřila spotřebu o cca 0,3 - 0,4l více (prý odzkoušená standardní odchylka). Můj styl jízdy není nikterak agresivní, ba naopak, snažím se jezdit klidně. Když s autem řádím, spotřebu neřeším. Tento problém se týká právě jen klidnějších jízd. Jezdím delší trasy 300km (hlavně dálniční úseky na tempomat) a po městě skáči jen výjimečně. Ještě doplním, že spotřeba udávaná výrobcem je 5,7l na 100km, ale to určitě většina z vás ví. I kdyby byla spotřeba okolo 7l odpovídající, ten obrovský rozdíl mezi palubním počítačem a opravdovou spotřebou je zarážející. Hlavně mám strach, zda-li toto nepoukazuje na nějakou jinou závadu. Abych ve výsledku nesplakal například nad výměnou právě váhy vzduchu, či něčeho ve stejné cenové relaci.
Předem děkuji za rady a odpovědi..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdysi se dalo vagem přes jednotku přístrojová deska  a následně přizpusobení doladit ukazatel pruměrné spotřeby který byl z vyroby nastaven na 100% a dalo se k tomu přidat nebo ubrat co 5% podle toho rozdilu takže bys tam mohl dat když to píše 4,9 a ve zkutečnosti 7.3 tak bych to zvednul na 140% a mělo by to ukazovat skoro stejně, pokud tam nemáš třeba nastaveno 70% jestli už do toho někdo nedrbal aby při prodeji poukazal na to že to malo žere. Tak snad to funguje i na oct.2ja to řešil na passatech rok 01-04 a ještě jedna věc myslím si že pokud jezdíš normálně a ne jak duchodce tak to musí brát kolem 6,5-7 l uplně normálně a ta spotřeba 4.9 je reálná při dálce  do rychlosti 110km a po německých dálnicích a nejlépe za kamionem a ne naše D1 tam mám změřeno že to žere o 0.5l více

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, v budikach se da nastavit tzv. korekce spotreby (teda alespon pred FL) a to v rozsahu 85 % - 115 % po kroku 1 %. Takze bud ti tam nekdo nastavil mene, a tim padem by se to dalo lehce zkorigovat, nebo je neco spatne, protoze 140 % tam proste nenastavis a ze by to ukazovalo spatne o tolik pri nastavenych 100 % se mi nezda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predpokládám, že když to tolikrát bylo ve Škodovce na zkoumání, kdyby byl nastaven počítač na menší spotřebu než je ve skutečnosti (70-80%), už by s tím něco udělali. Kór, když ji i úmyslně zvyšovali. Snad to bude opravdu jen o nedokonalosti palubního počítače měřit tuto hodnotu přesně. Díky za odpovědi..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba se měří nepřímo - odvozuje se z doby otevření vstřikovače. A to mi přivádí na myšlenku, jsou tam správné vstřikovače? Myslím to tak, že pokud by byl použit vstřikovač s větší tryskou, musel by být (pro protečení stejného množství paliva) otevřený kratší dobu a z toho by PP odvodil nižší spotřebu. 

 

Ale možná moc fantazíruju a je to pitomost. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...