Přejít na obsah

Príčina prepálených ventilov na HTP


speedsplat

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

15000 km mezi výměnami je moc.

7500 je tak akorát.

Uvědom si, jak hrozné teploty má motorový olej - na dálnici klidně 150 st.C - a jak rychle tedy degraduje.

Motor nemá výměník voda-olej, jako většina koncernových motorů, protože se tam nevejde.

Katalyzátor je hodně nahoře a kousek od bloku motoru v místě, kde blokem prochází hlavní olejový kanál.

Takže olej jednak nemá chlazení a jednak je ještě navíc ohřívaný teplem katalyzátoru.

150 ve vaně je na horním pístním kroužku teplota oleje tak 260 st.C.

To už shoří i nejkvalitnější plně syntetický olej.

Popel a zplodiny hoření utvoří úsady v hydrozdvihátkách, která potom neplní svoji funkci, ventily nedovírají a protože se chladí jen stykem s ventilovými sedly, přehřívají se a praskají.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15000 km mezi výměnami je moc.

7500 je tak akorát.

Uvědom si, jak hrozné teploty má motorový olej - na dálnici klidně 150 st.C - a jak rychle tedy degraduje.

Motor nemá výměník voda-olej, jako většina koncernových motorů, protože se tam nevejde.

Katalyzátor je hodně nahoře a kousek od bloku motoru v místě, kde blokem prochází hlavní olejový kanál.

Takže olej jednak nemá chlazení a jednak je ještě navíc ohřívaný teplem katalyzátoru.

150 ve vaně je na horním pístním kroužku teplota oleje tak 260 st.C.

To už shoří i nejkvalitnější plně syntetický olej.

Popel a zplodiny hoření utvoří úsady v hydrozdvihátkách, která potom neplní svoji funkci, ventily nedovírají a protože se chladí jen stykem s ventilovými sedly, přehřívají se a praskají.

 

Toto tu bolo na fóre niekoľkokrát vyvrátené - hubo ukázal rozkuchaný 47kw motor, že sa tam žiaden olejový kanál v blízkosti katalyzátora nenachádza a nejaký užívateľ si domontoval čidlo teploty oleja a tá teplota že vraj len málokedy presiahla 120 (plus mínus) stupňov...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co bylo vyvrácené?

Vysoká teplota oleje jedním měřením jednoho uživatele?

Takže závěr k příčině podpálených a zničených ventilů je jaký?

Jedná se o nevysvětlitelnou záhadu a nedá se tomu nijak předcházet?

Prostě kdo si koupí HTP, tak ať si rovnou připraví další peníze na nové ventily a montážní práce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu se opakovat, nase HTP ma ted skoro 160 tkm, vymena oleje po 15 tkm v origo servisu a zatim v pohode. Ale mame 47 kw.

moje HTP má 270t km dnes (viz foto v Lampárni, plynárni) a bez problémů, ovšem též 12 ventilová verze. Tam je to spíše sporadicky, trpí na to 6 ventily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda dalo by sa to nazvať konštrukčna vada. Robill som si repas hlavy FII,44KW a po 40km podpalene znovu. Každy tyždeň robim jedno dve hlavy prax mam a predsa  aj mne sa podpalili ventily.

No ale ta vada má svoji příčinu, ne?

Není to nevysvětlitelný zázrak.

Jaký je režim provozu tvého motoru? Hodně dálnice?

Jaký je interval výměny oleje tvého motoru a jaký olej používáš?

Plně syntetický nebo jiný?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...