Publikováno Listopad 26, 201311 r Zdravim, Dnes som sa snazil menit brzdove dosky spolu s kotucom no ked som sa snazil nastrcit brzdic s novymi doskami na kotuc, neslo to. Brzdovy valec som zasunul na maximum, no ked tam dam dosky aj tak tam nie je dost miesta na to aby tam kotuc vosiel. Stretol sa s tym uz niekto ? Alebo robim nieco zle ? Mozno blbost no netreba ich nahodou trocha zbrusit ? Vdaka.
Listopad 26, 201311 r Pístek ve třmenu zatlačit co nejvíc dovnitř. Mezera mezi novými destičkami musí být asi 23 mm, pak se tam vejde nový brzdový kotouč.
Listopad 26, 201311 r a nezabudni si poriadne,alebo úplne vytlačiť tie vodiace kolíky http://www.skoda-dily.cz/eshop/251615219-vodici-kolik-kotoucove-brzdy.html
Listopad 26, 201311 r Autor Piest som zatlacil na max. ako som spominal, viac to uz neslo. Vodiace koliky, to su tie "plavajuce sruby" resp. drziak strmena(cislo dielu v etke 6Q0 615 425D)po ktorych strmen beha ? Mimochodom ako nasuvat dosky na kotuc ? Tak ze je strmen cely dole a nasunut ho alebo drzi na vrchnej srube a len ho zatlacit smerom dole ak drzi na vrchnej srube ? Treba po dokonceni odvzdusnit brzdy alebo sa to nastavi samo ? P.S. Jedna sa o zadne brzdove kotuce.
Listopad 26, 201311 r zadni valecek musis zasroubovat( plni funkci samostavu ) jinak tam nove desky s kotoucem nedostanes btw. hned simel poznamenat ze se jedna o zadni osu :-)
Listopad 26, 201311 r Autor zadni valecek musis zasroubovat( plni funkci samostavu ) jinak tam nove desky s kotoucem nedostanes btw. hned simel poznamenat ze se jedna o zadni osu :-) Ktory je to ten zadny valcek ? Vies cislo dielu alebo mas obrazok ? Mal si na mysli ten piest ? Ten som zatlacil, nesruboval som ho. Je pravda ze siel riadne tazko. Dobabral som nieco ?
Listopad 26, 201311 r postup je popsan v "chytre knizce"... pistek zatlacit nadoraz co pujde a potom s nim musis otacet ( sroubovat) aby zalezl uplne a mel jsi prostor pro montaz novych desek, pistek musi chodit volne a zatlacit musi jit lehce ( az budes mit komplet nasazeny desky a vsechno udelano tak jeden v kabine ti slape na brzdu a ty koukaš jak si desky sednou na kotouč a při uvolněni brzdoveho pedalu musi jit vidět nepatrny pohyb jak pístek couvne ( uvolni se ). Jeste nez to spustis z heveru, tak jak budes mit nasazeno kolo tak zatoc a kolega v kabine ti zabrzdi, po uvolneni pedalu musi jit kolo volne otacet..... na STK to poznaji kdyby ti to přibrzďovalo... original je na to pripravek ovsem da se to i bez nej pozn. kdyz sem menil desky na Octavii v zadu (4x4) tak jedna strana sla zatlacit a u te druhe jsem nemoh zatlacit, vicko nadobky s brzdovou kapalinou v motoru bylo uvolneno a porad tomu kus chybelo ze to tam neslo dostat ... uz jsem chtel povolit holendr na brzdove trubce ale pak jsem nastartoval motor a pumpa ABS systemu precerpala nahromadenou kapalinu ktera se tam objevila právě tim ze sem zatlacil pistky
Listopad 26, 201311 r Autor S kliestami alebo hasakom nebola sanca ze by som to zatlacil, tak som si vyrobil taku pomocku - zavitovu tyc, ktoru som ohol na jednom konci a na druhy koniec dal maticu s podlozkou ktora sa opierala o strmen. Na maticu som dal kluc ktory sa tiez opieral o strmen. Potom som uz len otacal tycou na ohnutej strane. Ta sa srubovala smerom dnu a zatlacala piest dnu. Sem tam sa aj piest otocil. Ked to uz viac neslo dal som to cele dole. Teraz som sa kdesi docital ze piest treba aj zatacat, tak ako si spominal, s tym ze lavu stranu, do lavej strany a pravu stranu(spolujazdca) otacat piest do pravej. Zacal som s brzdami na lavej strane a piest sa pri otacani zaitovej tyce otacal trocha doprava. Dufam ze som nieco nezbabral. Ked som zatlacal kliestami, skusal som to aj s nastartovanym motorom, no aj tak to neslo. To otacanie piestom pojde lakho alebo budem musiet tiez nieco vymysliet aby sa tomu pomohlo ? Mimochodom, ked som zhodil stare dosky, tak ta z vonkajsej strany bola uplne zodreta a ta zvnutra mala este polovicnu hrubku. Moze byt ze je tam nieco zle nastavene alebo odpalene ? ABS alebo regulator brzd ?
Listopad 26, 201311 r na zatlaceni pistku je vyborna stolařská svěrka..... že mas sežranou jednu stranu ukazuje na problem s brzdičem a třmenem.... udělej revizi brzd, pistky musi chodit volně stejně jako třmen ve vedení ...... problem muže byt i material desek a kotouče najdi si tady dilenskou prirucku ma fabii , je tam postup jak "zašroubovat" pístek # btw. otačenim pistku se nic nestane.... bud ho zašroubuješ nebo vyšroubuješ, kterym směrem sám zjistiš až to budeš provádět...... princim spočiva v tom, že se na pistek musí zatlačit a současně postupně otáčet
Listopad 26, 201311 r Iny nebude lepšie to nechať na niekoho,kto tomu rozumie?? ..predsa sú to len brzdy a nejaké učenie na nich sa nemusí vyplatiť (dedukujem z toho čo si tu doteraz popísal)....
Listopad 27, 201311 r Autor Tak sa to nakoniec dnes podarilo. Skusil som este raz zatlacit piest no predtym som nastartoval auto. Piest slo o dost lahsie zatlacit uplne dnu. Kotuc potom vosiel medzi dosky a bola tam aj medzera. Zacal som robit druhu(pravu) stranu, no podarilo sa mi znicit hlavu tej jednej sruby(torx M6x16) co drzi kotuc. Ta sruba bola makka ako blato. Rozmyslam co s tym. Narezal som ju v polke aby som urobil hlavu pre klasicky skrutkovac a vytocil ju, no aj tak sa jej nechce. Mate nejaky napad ? Zeby som ten kotuc nahrial teplovzdusnou pistolou a tak to skusil alebo uz len odvrtat zavit ?
Listopad 27, 201311 r mě funguje navařit matku na hlavu šroubu Cočkem nebo potom kladivo a majzl popr dulčik :-)
Listopad 27, 201311 r Autor mě funguje navařit matku na hlavu šroubu Cočkem nebo potom kladivo a majzl popr dulčik :-) Kladivo a majzlik ? To ju akoze vybit tak, ze vylezie z druhej strany ? Neznici sa zavit ?
Listopad 27, 201311 r vem kladivo a dulcik a ťukej po vnejsim obvodu tangencialně (tj ve smeru kolmo na prumer ) nebo bodni matku Cočkem a je to raz dva
Listopad 28, 201311 r když odvrtáš jen hlavičku šroubu co drží kotouč,pak normálně vytočís kleštěma,protože ten šroub se ti ohřeje trochu vrtáním a pak to jde jak po másle-popřípadě můžeš ještě postříkat nějakým sajrajtem na povolení-ale jde to v pohodě
Listopad 28, 201311 r vem kladivo a dulcik a ťukej po vnejsim obvodu tangencialně (tj ve smeru kolmo na prumer ) toto som chcel napísať aj ja
Listopad 28, 201311 r Autor když odvrtáš jen hlavičku šroubu co drží kotouč,pak normálně vytočís kleštěma,protože ten šroub se ti ohřeje trochu vrtáním a pak to jde jak po másle-popřípadě můžeš ještě postříkat nějakým sajrajtem na povolení-ale jde to v pohodě Tak som to aj spravil, odvrtal som hlavicku a kotuc potom vyklepol kladivom von. Tak sa mi odkryla polovica sruby, sice len zavitova cast, no slo to krasne vytocit. Najhorsie na tychto opravach vzdy je, ze ked sa nieco pototo, tak treba vzdy zhanat nahradny diel a clovek pritom strati kopu casu. Najprv sruba, potom prachovka a tesnenie piesta...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.