Přejít na obsah

Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna


taktik

Doporučené příspěvky

Vyměnit sadu rozvodů (dává se ta poslední zesílená, upravená) a hlavně i řetěz olejového čerpadla. Při 175tkm nejvyšší čas. V AS na šekovou knížku se slevou 20% se vejdeš do 12tKč.

A pak jezdit na řidší oleje 0W-40 s výměnami po 10tkm. A dát originální filtr. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi nie, pytal som si konkretne cenovú ponuku na kontrolu napnutia reťaze. Odpovedať bola 200 s dph. Ďalšie dva AS okolo 150 €. Tiež mi to nejde do hlavy vzhľadom na to, že predchádzajúci majiteľ to dával tiež kontrolovať asi pred 3 rokmi v inom meste a bolo to 20€

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě ani nevědí, jak se to měří. Mě taky poprvé tvrdili, že se musí rozdělat vše okolo řetězu a pak to změřit, že to bude drahý. Přitom to znamená demontovat napínák řetězu, namontovat přípravek, zasunout šupleru, změřit vzdálenost a namontovat zpět napínák. Práce na 20 minut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží, v jakém módu jízdy auto jezdí. Dát 250tis.km v rámci dlouhých cest v dálničním tempu tam asi problém s řetězem nebude. Krátké trasy nebo časté starty jsou pro tento typ motoru morem. 

Já bych na 175tis.km asi oba řetězy vyměnil v rámci prevence.

A těch naměřených cm rozdílu a finální hodnota 74,8mm je fakt na výměnu. Já měnil na 73mm. Mám svůj motor rád.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě pro to, aby motor netrpěl, přešel koncern zpět k řemenům a změnil koncepci motorů kvůli umístění výfuk-sání. 

Nejhorší pro řetězové provedení rozvodů je vždycky start bez tlaku oleje, jedno jestli studený nebo teplý. Při jízdě by ale neměl být řetěz slyšet. Cvakání, co je slyšet na tvém videu, je směs zvuků hydroštelů ventilů a klapání vyskotlakého čerpadla paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Richard271 napsal:

Existuje vôbec motor pre ktorý krátke trasy a časté štarty morem nie sú?  Nedá sa teda povedať že keď už je výrazne natiahnuta tak to chrasti oveľa výraznejšie aj počas jazdy ? 

Sam jsem poridil na cukani po meste 1.0MPI a snad se tam nema co posrat i kdyz nikdy nerikej nikdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tej reťazi vadí skôr podtáčanie a nízke otáčky , tí čo to točia nemajú problém ... inak tie ceny sú trochu mimo , už som dlhšie nerobil ale ak rátam z origo dielov tak  rozvod+reťaz čerpadla + gufero + tmel , tesnenia na držiak alternátora , plus olej a filter a kopa čističov sú do 300eur a robotu som robil za 200 tak je to prestrel riadny ... odmerať to nie je problém ale zistíš nejakú hodnotu ktorá bude blízko k výmene skoro vždy a môžeš to rovno meniť ... ten komu som menil som nikdy meranie reťaze nerátal ...  a potom je ešte otázka aký stav je plochý remeň a jeho kladky,  či netečie vodná pumpa čo je časté , a ďalšia vec 99% je komplet zanesený odlučovač oleja , hádže to bordel na klapku a padá to do núdzáku takže plus aj ten vymeniť alebo pretmeliť ak sa podarí ho dať dole bez poškodenia čo je 50:50

 

dnes som akurát jeden robil , vrátane vyčistenia klapky a dvoch hadíc hore zožratých od kuny ... odlučovač komplet zapchatý , plno karbonu v motore a prakticky to auto nešlo a padalo do núzáku len kvôli tomuto

 

pre predstavu 

c0d9d6e9-afed-4343-811c-d687e4eaf399.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Richard271 napsal:

Existuje vôbec motor pre ktorý krátke trasy a časté štarty morem nie sú?  Nedá sa teda povedať že keď už je výrazne natiahnuta tak to chrasti oveľa výraznejšie aj počas jazdy ? 

Chrastí i za jízdy i několik kilometrů. Mám s tím docela rozsáhlé zkušenosti. Ale jak moc byl řetěz natažen nevím.

 

Jiné motory ale tady řešit nebudeme, to aby bylo naprosto jasno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk - ja si teda za moju biednu kariréru spomínam len na jeden zošrotovaný CBZ motor , ale to bola OII ktorá hrkotala ako železiarstvo , pani tvrdila že to už dlhšie má iný zvuk a po novom že už svieti aj kontrolka motora , samozrejme to bolo skočené ale stále to bežalo až do vypnutia motora na zdviháku kedy sa to šrotlo ... tuším jediný jeden motor čo sa menil ale fest extrémny prípad a majitel ignorant 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minimálně jednou jsou skočené všechny 1.2 TSI v FII, co ještě v práci máme. Naštěstí se to nikdy nepotkalo, alespoň co vím. Řetězy se tam v průměru mění zhruba při každé druhé nebo třetí, přípdně čtvrté výměně oleje - asi nový servisní interval. Ta auta mají nalítáno okolo 180 - 210 000 km jenom po Praze. Všechno ročník 2010. Problém se nikdy nevyřešil a je úplně jedno, co za sadu tam servisy dávají. Výsledek je vždy naprosto stejný. Je to naprosto nezávislé na olejích, na venkovních teplotách a já nevím na čem všem ještě - mohutně se to řešilo v sekci FII. Auto, které mně chrastívalo i za jízdy klidně 5 km, a pak na volběh, že člověk myslel, že se ten motor musí rozsypat, stále jezdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, suri. napsal:

tej reťazi vadí skôr podtáčanie a nízke otáčky , tí čo to točia nemajú problém ... inak tie ceny sú trochu mimo , už som dlhšie nerobil ale ak rátam z origo dielov tak  rozvod+reťaz čerpadla + gufero + tmel , tesnenia na držiak alternátora , plus olej a filter a kopa čističov sú do 300eur a robotu som robil za 200 tak je to prestrel riadny ... odmerať to nie je problém ale zistíš nejakú hodnotu ktorá bude blízko k výmene skoro vždy a môžeš to rovno meniť ... ten komu som menil som nikdy meranie reťaze nerátal ...  a potom je ešte otázka aký stav je plochý remeň a jeho kladky,  či netečie vodná pumpa čo je časté , a ďalšia vec 99% je komplet zanesený odlučovač oleja , hádže to bordel na klapku a padá to do núdzáku takže plus aj ten vymeniť alebo pretmeliť ak sa podarí ho dať dole bez poškodenia čo je 50:50

 

dnes som akurát jeden robil , vrátane vyčistenia klapky a dvoch hadíc hore zožratých od kuny ... odlučovač komplet zapchatý , plno karbonu v motore a prakticky to auto nešlo a padalo do núzáku len kvôli tomuto

 

pre predstavu 

c0d9d6e9-afed-4343-811c-d687e4eaf399.jpeg

Ja to nepodtacam, na to si dávam pozor, len ktovie ako jazdili 2 majitelia predommou. 

Nerozumiem ale pises ze tie ceny su prestrel vsak si tiez napočítal výmenu reťaze okolo 500€. Mne to tak tiež odhadli na 500€ v neautorizovanom servise.. zmerať ju bohužiaľ nevedel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som tam rátal aj pretesnenie držiaku alternátora čo je cca 100e k tej sume .... tú ti určite k reťazi nerátali  , inak zbytok ako som písal , pár tých áut som urobil a pár ešte možno urobím  všetky mi fungujú ok ... aj ked dnes uz do 10ročného auta nik nechce dať ani korunu väčšinou a potom to lepia sadami FAI a podobne a je to horšie ako pred vymenou 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...