Červenec 4, 20241 r https://youtu.be/Z8q-KPwaIXU?feature=shared poradíte, či je reťaz už na výmenu? Je tam pôvodná, najazdene 175tis. Km. 1.2 tsi 63kw.
Červenec 4, 20241 r Hm, a co z toho videa má být poznat? Nic tam neslyším, kromě standardního zvuku tohoto motoru. Rachotí ti to po stratu? Hledej, všechno už tady je několikrát popsáno. Třeba i v příslušné části motorové sekce Fabia II.
Červenec 4, 20241 r To je na tobě, to ti může takto rachotit další desítky tisíc km a nic se nestane. Anebo stane. Vzhledem k nájezdu bych rozvody vyměnil. Tady to stejně nevyřešíš. Je to nevyřešitelný problém těchto motorů.
Červenec 4, 20241 r Vyměnit sadu rozvodů (dává se ta poslední zesílená, upravená) a hlavně i řetěz olejového čerpadla. Při 175tkm nejvyšší čas. V AS na šekovou knížku se slevou 20% se vejdeš do 12tKč. A pak jezdit na řidší oleje 0W-40 s výměnami po 10tkm. A dát originální filtr.
Červenec 4, 20241 r najlepšie zmerať alebo sa na to vykašlať, beží to pekne a potom urobiť komplet s pretesnením držiaku alternátora aj odlučovača oleja ...
Červenec 4, 20241 r Zmerať som to aj chcel, no vedia to asi len v autorizovaných servisoch v Bratislave a tam si za to pytaju 200€. Výmena je cca 500€ čo som zisťoval takže zmerať za 200 sa moc neoplatí.
Červenec 5, 20241 r Asi nie, pytal som si konkretne cenovú ponuku na kontrolu napnutia reťaze. Odpovedať bola 200 s dph. Ďalšie dva AS okolo 150 €. Tiež mi to nejde do hlavy vzhľadom na to, že predchádzajúci majiteľ to dával tiež kontrolovať asi pred 3 rokmi v inom meste a bolo to 20€
Červenec 5, 20241 r Podle mě ani nevědí, jak se to měří. Mě taky poprvé tvrdili, že se musí rozdělat vše okolo řetězu a pak to změřit, že to bude drahý. Přitom to znamená demontovat napínák řetězu, namontovat přípravek, zasunout šupleru, změřit vzdálenost a namontovat zpět napínák. Práce na 20 minut.
Červenec 5, 20241 r Ano, to presne viem, pozeral som recenziu p. Vaculika na škodu rapid, presne to tam popisoval. Ale keď to nevedia v AS tak už potom neviem kde by to mali vedieť. Mimochodom rapid v tom videu mal cez 250tis. Km a natiahnutie reťaze bolo necelý centimeter. https://youtu.be/8pvjHpT5-Ks?si=8Q-_2-Ldgv4aCbEZ
Červenec 5, 20241 r Záleží, v jakém módu jízdy auto jezdí. Dát 250tis.km v rámci dlouhých cest v dálničním tempu tam asi problém s řetězem nebude. Krátké trasy nebo časté starty jsou pro tento typ motoru morem. Já bych na 175tis.km asi oba řetězy vyměnil v rámci prevence. A těch naměřených cm rozdílu a finální hodnota 74,8mm je fakt na výměnu. Já měnil na 73mm. Mám svůj motor rád....
Červenec 5, 20241 r Existuje vôbec motor pre ktorý krátke trasy a časté štarty morem nie sú? Nedá sa teda povedať že keď už je výrazne natiahnuta tak to chrasti oveľa výraznejšie aj počas jazdy ?
Červenec 5, 20241 r Právě pro to, aby motor netrpěl, přešel koncern zpět k řemenům a změnil koncepci motorů kvůli umístění výfuk-sání. Nejhorší pro řetězové provedení rozvodů je vždycky start bez tlaku oleje, jedno jestli studený nebo teplý. Při jízdě by ale neměl být řetěz slyšet. Cvakání, co je slyšet na tvém videu, je směs zvuků hydroštelů ventilů a klapání vyskotlakého čerpadla paliva.
Červenec 5, 20241 r před 5 hodinami, Richard271 napsal: Existuje vôbec motor pre ktorý krátke trasy a časté štarty morem nie sú? Nedá sa teda povedať že keď už je výrazne natiahnuta tak to chrasti oveľa výraznejšie aj počas jazdy ? Sam jsem poridil na cukani po meste 1.0MPI a snad se tam nema co posrat i kdyz nikdy nerikej nikdy.
Červenec 5, 20241 r tej reťazi vadí skôr podtáčanie a nízke otáčky , tí čo to točia nemajú problém ... inak tie ceny sú trochu mimo , už som dlhšie nerobil ale ak rátam z origo dielov tak rozvod+reťaz čerpadla + gufero + tmel , tesnenia na držiak alternátora , plus olej a filter a kopa čističov sú do 300eur a robotu som robil za 200 tak je to prestrel riadny ... odmerať to nie je problém ale zistíš nejakú hodnotu ktorá bude blízko k výmene skoro vždy a môžeš to rovno meniť ... ten komu som menil som nikdy meranie reťaze nerátal ... a potom je ešte otázka aký stav je plochý remeň a jeho kladky, či netečie vodná pumpa čo je časté , a ďalšia vec 99% je komplet zanesený odlučovač oleja , hádže to bordel na klapku a padá to do núdzáku takže plus aj ten vymeniť alebo pretmeliť ak sa podarí ho dať dole bez poškodenia čo je 50:50 dnes som akurát jeden robil , vrátane vyčistenia klapky a dvoch hadíc hore zožratých od kuny ... odlučovač komplet zapchatý , plno karbonu v motore a prakticky to auto nešlo a padalo do núzáku len kvôli tomuto pre predstavu
Červenec 5, 20241 r před 5 hodinami, Richard271 napsal: Existuje vôbec motor pre ktorý krátke trasy a časté štarty morem nie sú? Nedá sa teda povedať že keď už je výrazne natiahnuta tak to chrasti oveľa výraznejšie aj počas jazdy ? Chrastí i za jízdy i několik kilometrů. Mám s tím docela rozsáhlé zkušenosti. Ale jak moc byl řetěz natažen nevím. Jiné motory ale tady řešit nebudeme, to aby bylo naprosto jasno.
Červenec 5, 20241 r Pawouk - ja si teda za moju biednu kariréru spomínam len na jeden zošrotovaný CBZ motor , ale to bola OII ktorá hrkotala ako železiarstvo , pani tvrdila že to už dlhšie má iný zvuk a po novom že už svieti aj kontrolka motora , samozrejme to bolo skočené ale stále to bežalo až do vypnutia motora na zdviháku kedy sa to šrotlo ... tuším jediný jeden motor čo sa menil ale fest extrémny prípad a majitel ignorant
Červenec 5, 20241 r Minimálně jednou jsou skočené všechny 1.2 TSI v FII, co ještě v práci máme. Naštěstí se to nikdy nepotkalo, alespoň co vím. Řetězy se tam v průměru mění zhruba při každé druhé nebo třetí, přípdně čtvrté výměně oleje - asi nový servisní interval. Ta auta mají nalítáno okolo 180 - 210 000 km jenom po Praze. Všechno ročník 2010. Problém se nikdy nevyřešil a je úplně jedno, co za sadu tam servisy dávají. Výsledek je vždy naprosto stejný. Je to naprosto nezávislé na olejích, na venkovních teplotách a já nevím na čem všem ještě - mohutně se to řešilo v sekci FII. Auto, které mně chrastívalo i za jízdy klidně 5 km, a pak na volběh, že člověk myslel, že se ten motor musí rozsypat, stále jezdí.
Červenec 5, 20241 r před 3 hodinami, suri. napsal: tej reťazi vadí skôr podtáčanie a nízke otáčky , tí čo to točia nemajú problém ... inak tie ceny sú trochu mimo , už som dlhšie nerobil ale ak rátam z origo dielov tak rozvod+reťaz čerpadla + gufero + tmel , tesnenia na držiak alternátora , plus olej a filter a kopa čističov sú do 300eur a robotu som robil za 200 tak je to prestrel riadny ... odmerať to nie je problém ale zistíš nejakú hodnotu ktorá bude blízko k výmene skoro vždy a môžeš to rovno meniť ... ten komu som menil som nikdy meranie reťaze nerátal ... a potom je ešte otázka aký stav je plochý remeň a jeho kladky, či netečie vodná pumpa čo je časté , a ďalšia vec 99% je komplet zanesený odlučovač oleja , hádže to bordel na klapku a padá to do núdzáku takže plus aj ten vymeniť alebo pretmeliť ak sa podarí ho dať dole bez poškodenia čo je 50:50 dnes som akurát jeden robil , vrátane vyčistenia klapky a dvoch hadíc hore zožratých od kuny ... odlučovač komplet zapchatý , plno karbonu v motore a prakticky to auto nešlo a padalo do núzáku len kvôli tomuto pre predstavu Ja to nepodtacam, na to si dávam pozor, len ktovie ako jazdili 2 majitelia predommou. Nerozumiem ale pises ze tie ceny su prestrel vsak si tiez napočítal výmenu reťaze okolo 500€. Mne to tak tiež odhadli na 500€ v neautorizovanom servise.. zmerať ju bohužiaľ nevedel.
Červenec 6, 20241 r ja som tam rátal aj pretesnenie držiaku alternátora čo je cca 100e k tej sume .... tú ti určite k reťazi nerátali , inak zbytok ako som písal , pár tých áut som urobil a pár ešte možno urobím všetky mi fungujú ok ... aj ked dnes uz do 10ročného auta nik nechce dať ani korunu väčšinou a potom to lepia sadami FAI a podobne a je to horšie ako pred vymenou
Červenec 10, 20241 r @Thomas87 ako si sa dostal k takým zľavám na prácu? Čo som pozeral tak v šekovej knižke sú zľavy len na materiál aj to do 20%.
Červenec 11, 20241 r Však zľavu má len na sade rozvodu inde nie a na konci sú ceny bez DPH reťaz čerpadla FEBI a dva tmely neviem kde sa tam dajú vykydať , ja s jednym urobím tri takéto motory
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.