Přejít na obsah

Fabia II / Roomster - koupě (výbava/motorizace)


milans14

Doporučené příspěvky

Tam u každého auta nesedí něco .. u octávek popis i výbava u jiných jen výbava a samozřejmě kromě yetiho který má CZ doklady a je prodaný a jedné octávky mají všechny auta kolem 50 000 km .. Dostalo mě že i audi ma jen pár desítek tisíc km. Podle mě je to celé jeden velkej podvod a měla by se na to zaměřit ČOI už jen z klamného popisu u aut a podezření z podvodu. Podle  mě to stáčí sami ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On stačí už o něčem svědčí označení OIII, když je to OII FL... Nicméně třeba kolega v práci má od nova to stejné TDI PD r.v. 2009  a jen o pár km víc najeto. Ale to jsou podle mě naprosté výjimky.

Tak jsou to vyjímky ale jsou. Ale hlavní věc je v tom že kdyby kolega toto auto chtěl tak se nikdy neobjeví v žádném bazaru nebo inzerci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V době OEBD rozhraní a NTB kilometry stočí člověk s počítačem v aktovce za pár minut - na to není potřeba barák s dílnou a jámou nebo zvedákem - zvládne to na parkovišti u super-hyper. Stačí sednout na 15 minut do auta - dělá se to tím samým softwarem, jakej se používá pro nastavování km při výměně "chudší" přístrojovky za MaxiDot, aby seděly km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem! Snad nevadí, že použiji toto téma k dotazu (nechodím sem často). Mohla bych vás poprosit o radu? Potřebovali bychom koupit větší auto (máme Fabii 1,4 MPi, jen na pojezd do práce a zpět), kvůli kočárku na dítě, prostoru a dvěma autosedačkám. Uvažujeme o Fabii Combi II 1.2 TSI nebo Škoda Octavia Combi 1.9 TDI - stále váháme mezi naftou/benzinem, typem auta a případně u Octavie o verzi 4x4 (bydlíme na Vysočině, takže sníh a led v kopcích). Jezdit budeme tak klasicky - občas delší cesty, jinak spíš kratší častější pojezdy do 30km. Sama bych viděla, čím méně peněz bude stát tím lépe, ale dle kvality bych za auto dala max. 200 tis. Kč. Prosím poradíte mi? Manžel je nerozhodný a nemám se s kým poradit. Sám by vybíral auto dalších deset let.

Díky moc za názory... Klára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavia je fajn jen se strašně krade. 1.9 tdi bude skoro vse stočene a za 200 000 je to dost. Ale proti fabii je v tom určíte více místa je také širší. A 1.9 tdi je proti 1.2 tsi nezmar pokud se o něj člověk stara. 1.2 tsi je hodně poruchove a má problémy s řetězem rozvodovym, turbem a už snad i praská blok. Za mě na projížďky 30 km bez vypnuti motoru naftu. Bude jezdit do 6l i když se s ni poletí. Tsi bude při zátěži zrat 8l a ve městě i vic. Staci si to tady pročíst :) ale tsi najde hned. V bazarech je zánovních spousta.naftu musí vybírat pečlive a kilometrů nevěřit. Zase náprava bude více zničena u tdi než tsi. .. je to těžký. Já bych bral naftu. Ale třeba má někdo lepší názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj kláro.. škoda fabia combi 1,4 63kW, pokud budete jezdit hodně tak předělaná na LPG...rozhodně se krade mene jak II kove oktavky, solidni Tdi nekoupíš, vše bude stočené.. za 200t kč koupíš 1.5 - 2 roky starou fabku, se solidním motorem, který bude jezdit při normální jízdě do 7 l benzínu. Hlavně si nekupuj 1.2Tsi, nenech se obalamutit šikovným prodejcem že,, 1.4 je motor naprd a 1.2Tsi je daleko lepší...... fabia combi ma objem kufru 505 l a oktavka 605l... v neposlední řadě budeš mít levnější i pov ručení a případnou pojistku, dáš méně peněz za servis, za gumy atd... mužu ti toto auto jen doporučit, sam ho vlastním od novoty 3roky, najeto 80t km, z toho 57t km na LPG.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hlavně - v Roomu je obrovská variabilita vnitřního prostoru, kombinace sedaček sklopenejch a vyndanejch je úžasná - žádný jiný auto kromě Jetýho to nemá, všude jsou vzadu jen lavice dělený nanejvejš 40:60. Osobně doporučuju zajít někam k prodejci, klidně i do bazaru a vyzkoušet, jak se to dá poskládat - do fabky, do octy i do rooma. A pak vzít v úvahu, že fabka II je v podstatě předek roomstera doplněnej menším zadkem (room má zadek z octy I) a dvojková octa je zase o dost větší i vepředu. Já nejvíc lituju toho, že Vlkohrad zahodil možnost postavit druhou generaci roomstera podobným způsobem, jako je stavěná generace první - mají k dispozici MQB a z ní by se stavěla platforma na rooma II jak fík!!! Bohužel, příliš konkuruje většímu Touranu, takže pokud room II bude, tak od příštího roku odvozenej od caddyho a to bude dokonale v prdeli... Já osobně bych volil rooma, motor podle volby paliva buď 1,4 63kW benzín, nebo 1,6 77kW naftu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavia je fajn jen se strašně krade. 1.9 tdi bude skoro vse stočene a za 200 000 je to dost. Ale proti fabii je v tom určíte více místa je také širší. A 1.9 tdi je proti 1.2 tsi nezmar pokud se o něj člověk stara. 1.2 tsi je hodně poruchove a má problémy s řetězem rozvodovym, turbem a už snad i praská blok. Za mě na projížďky 30 km bez vypnuti motoru naftu. Bude jezdit do 6l i když se s ni poletí. Tsi bude při zátěži zrat 8l a ve městě i vic. Staci si to tady pročíst :) ale tsi najde hned. V bazarech je zánovních spousta.naftu musí vybírat pečlive a kilometrů nevěřit. Zase náprava bude více zničena u tdi než tsi. .. je to těžký. Já bych bral naftu. Ale třeba má někdo lepší názor.

Táta má už nějako udobu novou fabii (přímo z automobilky) a je naprosto spokojený. Spotřebou je na cca 5l benzínu, takže paráda. Asi je to auto od auta. Taky jsem za naftu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj kláro.. škoda fabia combi 1,4 63kW, pokud budete jezdit hodně tak předělaná na LPG...rozhodně se krade mene jak II kove oktavky, solidni Tdi nekoupíš, vše bude stočené.. za 200t kč koupíš 1.5 - 2 roky starou fabku, se solidním motorem, který bude jezdit při normální jízdě do 7 l benzínu. Hlavně si nekupuj 1.2Tsi, nenech se obalamutit šikovným prodejcem že,, 1.4 je motor naprd a 1.2Tsi je daleko lepší...... fabia combi ma objem kufru 505 l a oktavka 605l... v neposlední řadě budeš mít levnější i pov ručení a případnou pojistku, dáš méně peněz za servis, za gumy atd... mužu ti toto auto jen doporučit, sam ho vlastním od novoty 3roky, najeto 80t km, z toho 57t km na LPG.

Ahoj Jirko, od novoty bych fabii brala taky, ale do nové vzhledem k penězům nemůžeme. A ojetou - když jsem sháněla svou Fabii (rv 2001), tak to byla katastrofa, hodně bourané a byl problém najít nějakou slušnou. Možná jsem špatně hledala :) Právě kvůli prostoru bych raději Octavii, ale kvůli náhradním dílům, stáří, atd. bych raději fabii - asi holt zkusíme narvat kočárek do obou a uvidíme, jeslti zbylé místo bude stačit :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hlavně - v Roomu je obrovská variabilita vnitřního prostoru, kombinace sedaček sklopenejch a vyndanejch je úžasná - žádný jiný auto kromě Jetýho to nemá, všude jsou vzadu jen lavice dělený nanejvejš 40:60. Osobně doporučuju zajít někam k prodejci, klidně i do bazaru a vyzkoušet, jak se to dá poskládat - do fabky, do octy i do rooma. A pak vzít v úvahu, že fabka II je v podstatě předek roomstera doplněnej menším zadkem (room má zadek z octy I) a dvojková octa je zase o dost větší i vepředu. Já nejvíc lituju toho, že Vlkohrad zahodil možnost postavit druhou generaci roomstera podobným způsobem, jako je stavěná generace první - mají k dispozici MQB a z ní by se stavěla platforma na rooma II jak fík!!! Bohužel, příliš konkuruje většímu Touranu, takže pokud room II bude, tak od příštího roku odvozenej od caddyho a to bude dokonale v prdeli... Já osobně bych volil rooma, motor podle volby paliva buď 1,4 63kW benzín, nebo 1,6 77kW naftu...

Ahoj, je zase pravda co píšeš o roomsteru. Vidím to na osobní návštěvu někde v bazaru a vyzkoušení kočárku, protože jinak budu rozmýšlet nad něčím, co není vzkoušené...

 

A díky moc všem za názory i na motory. Dáme to snad nějak dohromady, pak už stačí prosadit u manžela :D:D:D

 

Dobrou noc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toľko internotvých bullshitov čo sa tu píše som už dávno nevidel na jednej kope. Nebudem tvrdiť, že 1.2 TSI je bezproblémový motor, ale z toho čo tu píšete, človek má pocit, že tie motory už majú sériovo prasknuté hlavy a spotrebu ako tank. TSI svoje chyby má (rovnako ako TDI), ale  staviate ho do takej pozície ako keby sa s tým anio nedlao jazdiť a pritom väčšina z vás to auto nie že nevlastní, ale ani ste s ním nejazdili. Takže TSI by som ako alternatívu k nafte určite zvážil. Majú niekoľkonásobne menej kilometrov nabehaných, dajú sa nájsť kusy ktoré sú a ešte budú dlho v záruke, a ani ich spotreba nie je taká akú tu niekto písal. Samozrejme s naftou nedá porovnať, ale nestrašte tu s 8 litrovou spotrebou. Takú spotrebu mám iba keď idem v mrazoch so studeným motorm v meste v rannej dopravnej špičke a zároveň časť cesty stojím v zápche. Ale v takomto režime bude mať aj TDI podobnú spotrebu.  Keď sa s TSI jazdí normálne a veľa po okreskách, dá s v pohode zmestiť do 5,5 litra. A TSI určite bude mať nižšiu spotrebu ako atmo 1.4-ka. Na dlhších trasách sa dokonca dá bez problémov ísť pod 5 litrov bez extra snaženia. Pri TSI je akurát potrebné sa vyvarovať prvým ročníkom a je lepšie kúpiť 2012-ku alebo novší kus, jazdiť s tým normálne a potom nie je žiaden problém s reťazou, hlavou, turbom ani ničím iným.
Čo s týka priestrannosti Fabie Combi, alebo Octavie, tak tam určite vyhráva Octavia, prípadne sa dá zvážiť Roomster ako tu už u bolo spmenuté. Prípadne nejaké úplne iné auto ako Škodovka. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1-pokud si to predela na LPG bude jezdit za 1.3kc na kilometr, cemuz se ty s Tsi ani nepriblizis, Tsi MA kopu problemu staci si zde projit vlakna.. proste minulost ukazala a pritomnost ukazuje ze Tsi je motor naho*no...

Dal o tom psat je irelevantni, u auta se neposuzujee jen spotreba, o ktere ty tu pises sahodlouhe clanky,!!!!!!! Pokud budes jezdit s 1.4 normalne a vela po okreskach dostanes se taky pod 6 litru.. ovsem tento motor te neprekvapi ruznyma urvitkama, ktere tam sikovni vyvojari dali.. pockej, az ti skonci zaruka, nebo az budes chtit auto prodat... :kol-28: a do 1.4 staci olej 5w40.. :kol-27:

Klaru sice neznam, ale urcite ji nedoporucim taky shit jako je 1.2Tsi...

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbost.. Jediná věc na ho*no je něco jiného a ne ten motor, ale to bych tě urazil.. Doma máme 2 auta s první verzí TSI rv 2010 a žádná prasklá hlava, turbo nebo bůhví jaký nesmysl.. Jedno TSI jezdí pouze město a velmi krátké trasy do 5 km i několikrát denně s průměrem za celou dobu 6.1l/100 a druhé jezdí hlavně dálnice a pak město a má průměr 5.4 l/100.. Ani jedno auto nemělo prodlouženou záruku a jsou tudíž už přes 2 roky bez ní a žádnou kupu problémů jsem doteď nezaznamenal..  Tak žhavé jak píšeš to určitě není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v poho, i tak bych koupi tohoto motoru nedoporucil... jsou jich za prve plne bazary, nikdo to nechce a za pripadne problemy to nestoji.. a at o me E1 napise co chce.. urco me neurazi... pokud pises nesmysly tak to napis tem lidem, kterym se ten motor se*e kazdou chvilu... to ze jich bylo vyrobeno milion a zrovna tobe to jede, protoze na tom mas najeto 16 000km je parada, ale ti ostatni mluvi jinak.. pisu, ze auto neni jen o spotrebe.. jestli zere 6 nebo 7 je naprosta prkotina... ale chapu, ze cechy zajima jen ,,kolik to zere,,.. a to, ze karbonuji saci ventily a mel bys tam nejlepe tankovat 100oktanovy benzin je dalsi tresnicka na dortu tohoto super motoru.. proste ,,simply never,,

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirka preráku na LPG neplánuje, takže to nie je argument. Ale aj keby, TSI sa dá tiež prerobiť na LPG a dokonca za podobnú cenu ako atmosféru. Otázkou ostáva rentabilita vzhľadom na nižšiu spotrebu (tj. pomalší návrať investície). A oproti tebe ja som nikde netvrdil, že s atmosférou sa nedá jazdiť pod 6 litrov, lebo sa dá, ale zabudol si dodať, že tam kde atmo bude jazdiť za 6, TSI bude pod 5,5 a nafta pod 5. A čo sa týka spoľahlivosti, 1.4 tiež nie je žiadna sláva. Tisíc ročný motor a ešte stále sa riešia problémy napr. so skapaním motora po štarte pri úplne nových autách a neviem čo všetko ešte. Ďalej si sa dosť slušne sekol, lebo Galvi má niekoľkonásobok toho nájazdu ktorý si tu uviedol (ak sa dobre pamätám, tak 76 tisíc km). Nie je to pol milióna ako to býva o u pár ročných 1.9 TDI, ale práve on je jeden z tých, kto jazdí v superúspornom režime (nedávno mal úplne najnižšiu spotrebu na spritmonitor.de), tj. jeho motor by mal byť už dávno niekde v šrote a nie je.
Čo sa týka olejov, zase hovoríš od veci. To, že ja dávam lepší olej je jedna vec, ale do TSI sa dajú dať presne tie isté oleje ktoré sa dávajú do atmo 1.4. Tie motory majú predpísané rovnaké schválenie, takže 0W30 po 10W40 tam môžeš dať všetko.
Ak napíš vecné fakty, nemám s tým žiaden problém, ale nerobíš nič iné, len kydáš hnoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,když jste tady nakousli ty slavné motory TSI.Já osobně bych do TSI nešel.Mluvím z vlastní zkušenosti protože jsem dělal v autorizovaném servisu Škoda. :) Často jsme tam měli TSIčka kterým chrastí řetěz (osobně si myslíš že motor který má najeto 60tkm a chrastí mu řetěz není zrovna dobré),potom se našli tací,kteří už měli na autě s podobnými km třetí rozvody...Na druhou stranu je pravda že je to příjemný motor.Ono kdo by si nekoupil nový moderní motor s turbem kdyby s ním nebyly problémy... :( A navíc je celkem háklivý na spotřebu.Já osobně bych šel do staré dobré osvědčené 1.4 16v která sice nemá turbo ale je určitě spolehlivější :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, podle E1 kydam hnoj.. no dobre... oproti tobe mam tu vyhodu, e1, ze nemam Tsi.... ale ty jo... :kol-28:

pokud by mi nekdo rekl-jaky motor bys mi do fabie II doporucil?? Tak mu reknu-bez na www.skodaforum.cz, rozklikni si zalozku fabia II-motory a dopre si to tam procti a pak mi dej vedet, ktery by sis vybral....

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...