Přejít na obsah

Fabia II / Roomster - koupě (výbava/motorizace)


milans14

Doporučené příspěvky

Kesouman má pravdu, že každý kdo je spokojený si hájí, že ten jeho motor je nejlepší.

S takovým množstvím najetých km (250km/týden + něco navíc), bych šel jednoznačně do TDI CR. Je pravda že je dražší, ale asi nejspolehlivější. Stačí se podívat do diskuzí. TDI má nejnižší návštěvnost, co do počtu řešení nějakých problémů. Kdysi tam někdo napsal, že je to exotický motor, který nikdo nemá. Já si to nemyslím. Pozoruji na Fábkách nápisy motorizace a mám dojem že je to s TSI napůl. Dost jich je bez označení motorizace a to mám dojem že je to většinou HTP, v nejnižší výbavě. A že má TDI malou návštěvnost, protože je tady málo TDIčkářů, si taky nemyslím. Kdyby měl někdo problémy, cestu sem by si našel, pro radu a postěžování.

A ani tvrzení, že má TDI vyšší nároky na údržbu nesdílím. Pravidelná výměna oleje a filtru je u obou stejná. Já měním po 10tis.

 

Jediné mínus je hlídání si kvalitu paliva. Načerpání vody do nádrže je u TDI je daleko katastrofálnější, než u benziňáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TDi bych se bál, ono je to s těm km nahraně. Někdy je to popojíždění po městě, někdy zase přesun mezi městy. Pozdejší náklady s tímto stylem jízdy jsou vyšší jak u levnějšího 1,4 MPI. 

 

Hlavním zádrhelem jsou pořizovací náklady, takto sestavené auto stojí 254000 (1,4 MPI 63kw), s financováním od škofinu + nějaka sleva výjde na 218 000! a za 3 roky financovani uverem bude stale o 5 tis. levnejsi a v ceně bude i POV+HV jak pri koupi za hotove. Rapid. Druhá možnost 1,2 TSI (63kw) je o 10 000 dražší a nemyslím si, že za to stojí. Když se budem bavit o vyšší cenně cca 280 000, tak vystává otázka Fabia v top výbavě nebo referenční 

 

 

Taky jsem na to koukal a zprvu nerozuměl, v základu je samozrejmě ESC + MSR.

ESC PLUS včetně ABS + MSR + ASR + EDS + HBA + HHC kontrola tlaku v pneumatikách

Systém ESC dokáže Behem setiny vteřiny vypočítat optimální podminky, Za nichž by melo Vozidlo projet zatáčkou. Po zjištění, ze vypočítané udaje neodpovídají skutečným, brzděním jednotlivých kol navede Vozidlo dělat správné STOPY. Součástí paketu ESC PLUS jsou i další V systémy podporující bezpečnou jízdu (ABS, MSR, ASR, EDS, HBA), asistent rozjezdu Do kopce (HHC), kontrola tlaku v pneumatikách (TPM).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tiež som mal pred mesiacom dilemu - staré auto (ostane čo mám), nové jazdené, alebo nové funglovka. nakoniec som sa rozhodol pre nové, predsalen má to viac výhod ako nejaké jazdené. a ceny išli podľa mňa slušne dole. najprv som si chcel konfigurovať vlastné, len keď som tým začal a hádzal č sa mi páči, tak som bol s cenovkou riadne vysoko. nakoniec som si prešiel ešte skladové zásoby predajní v blízkom okolí (teda v dvoch mestách u nás). pozdávala sa mi jedna F2 Combi, v zelenej race, TSI-čko, no cena okolo 12 000€. druhá bola biele tiež tuším TSI, ale malo chudobnejšiu výbavu, tretia modrá race (alebo podobné označenie), opäť TSI, no tiež vysoká cena. posledná možnosť, HTP 1.2 51kW, Ambition výbava, za prijateľných (pre mňa) 9 200€. bol som si ju prezrieť, farba v pohode (Pacific blue), výbava tiež, navyše som dostal zimné gumy, povinnú výbavu a gumené rohože do interiéru. ceníková cena bola cca 10 707 €, v predajni ju mali zníženú na 9 400, no ďalšie 2 stovky mi znížili, nakoľko sme brali skoro naraz s kolegom dve autá a mali sme tam známosť. nebolo čo riešiť, ešte mi aj dohodili "kupcu" na moje staré auto a tým som zaplatil akontačku...na druhé stretnutie som prišiel na starej F1 hatch, a odchádzal na novučičkej vyumývanej F2 Combi. motor, HTP, mi plne postačoval už predtým, ten istý motor máme ešte v rodinnom kombíčku, a pri F2 je to o 4kW naviac - do mesta pre mňa ideálne. chodím občas aj na dlhšie trasy, ale viem, že nepotrebujem ísť na preteky. aj pri tomto motore sa to dá však rozbehnúť (zatiaľ max. 158 km/h GPS, 4 osoby)...

 

ak máš možnosť, daj si skúšobnú jazdu, porovnaj si výkon a podľa toho sa rozhodni :)  nie som mechanik ani veľmi do áut nevidím, píšem osobnú skúsenosť ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně se v tom projedu, Když sem byl v salonu tak tam zrovna nebyla, ale přivezou mi jí na projížďku. Koukal jsem se i na referenčky, ale cenový rozdíl 10 000 ve stejné vybavě mě neuchvátil. Barva musí být stříbrná, tak je těžký vybírat :/. Stare auto je držák a rozhodně nepůjde místo akontace, hezky si jestě pár let odkroutí jako druhé rodinné auto (na zahradu apod..). Povinnou výbavu a koberečky zdarma, ani jsme si o ně neřekli a už tam byly.  Zde nejde o výkon, ale o spolehlivost. Jak výše napsali, že 1,4MPI je "blbuvzdorne" jsem jen rád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ESC+ je myslím pouze přidání asistenta rozjezdu do kopce a hlídání tlaku v pneumatikách (obojí jsou spíš takové postradatelné věci). To hlavní ESC je v ceně. Pokud bych španoval rozpočet rozhodně bych vyměnil metalízu za hlavové airbagy. Podle mne je to dost významný bezpečnostní prvek v autě při bočním nárazu. Pokud má být auto praktické pouvažujte o střešním nosiči a origo tažném od škodovky (obojí se hodí na jizdní kola :)). Obojí se sice dá dodělat ale už to není pak ono. Z motorizace ... projel jsem se na zkušební jízdě 1,2 TSI v rapidu. Kultivované, živé už od nízkých otáček. Mám HTP a s tím se to nedalo srovnat, služebně jezdím 1,4 16v a auto si sice vezme víc ale mám z něho dobrý pocit hlavně na dálnici. když jedu i v plně naložených lidech sice to vytočím ale auto jede. Doporučuji si obě motorizace vyzkoušet. To TSI bude určitě k dispozici jako předváděcí vůz no a tu 1,4  je třeba projet někde v bazaru, ale alespoň v autě ve třech lidech .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja nakoľko nie som milionár, moja vodičák nemá, tak druhé auto by nám bolo zbytočne, preto som to riešil touto cestou. farba nebola veľmi podstatná, ale išlo o komfort, výbavu, bezpečnosť. joo, a muselo to byť kombi, to bola hlavná požiadavka, a s dôrazom na cenu. väčšinou však jazdíme len v dvojici, zatiaľ potomkovia nie sú. občas keď sa ide k starým rodičom, tak 4-5 v aute. a to stačí

skladovka bohužiaľ hagusy nemala, čo mi dosť chýba, ale to až postupne poriešim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez stříbrné metalízy auto kupovat nebudu, firemní požadavky. Kdyby bylo na mě, tak si koupím zelenou. O tech Airbagech dost uvažuju, ne že bych chtěl bourat, ale chtěl bych přežít.

 

1,2 TSI jsem projel v Rapidu na BVV minulý rok a jela hezky, ale byla to ta silnější verze. 1,4 MPI mi dovezou do salonu abych se projel.  V tomto autě bude jezdit 1-2 lidi + pes, čili kombík už vůbec.

Editováno: , autor: Sir_ka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kesouman má pravdu, že každý kdo je spokojený si hájí, že ten jeho motor je nejlepší.

S takovým množstvím najetých km (250km/týden + něco navíc), bych šel jednoznačně do TDI CR. Je pravda že je dražší, ale asi nejspolehlivější. Stačí se podívat do diskuzí. TDI má nejnižší návštěvnost, co do počtu řešení nějakých problémů. Kdysi tam někdo napsal, že je to exotický motor, který nikdo nemá. Já si to nemyslím. Pozoruji na Fábkách nápisy motorizace a mám dojem že je to s TSI napůl. Dost jich je bez označení motorizace a to mám dojem že je to většinou HTP, v nejnižší výbavě. A že má TDI malou návštěvnost, protože je tady málo TDIčkářů, si taky nemyslím. Kdyby měl někdo problémy, cestu sem by si našel, pro radu a postěžování.

A ani tvrzení, že má TDI vyšší nároky na údržbu nesdílím. Pravidelná výměna oleje a filtru je u obou stejná. Já měním po 10tis.

 

Jediné mínus je hlídání si kvalitu paliva. Načerpání vody do nádrže je u TDI je daleko katastrofálnější, než u benziňáku.

 

Tie TDI ktoré vidíš na cestách sú ale väčšinou firemné vozidlá a tie jazdia skôr denne 250 km a nie za týždeň. 250 km týždenne je 13 tisíc km ročne. Tam sa vysoká kúpna cena vráti iba za veľa rokov. Ďalej nafťáky majú DPF a dvojhmotku, čo sú kurvítka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dopředu se omlouvám jestli jsem off topic.

 

No nevšimnout si o jeden řádek výš vyvěšeného stejného tématu...  :kol-32:  Vlákna jsem spojil.

Ber bezpečnostní výbavu (hlavové airbagy) - nikdy nevíš, kdy ji budeš potřebovat. A k výběru motorů - oba tebou preferované mají své pro a proti. Myslím, že zkušební jízda ti osvětlí rozdíl v jejich projevech. Hoď si to na papír - všechna pro a proti. A pak pošpekuluj.

ad TDI CR - nevím, ale když nepočítám firemní, tak v soukromých rukou jich bude mizivé procento - prakticky nejsou vidět. Důvod je nasnadě - cena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem z té 1.4 celkem zklamaný. Je to strašně líné. Jak napsal někdo výše, na dálnici je projev lepší, jelikož je to ve vyšších otáčkách. což má samozřejmě 16v rád. Jinak na městský a příměstský provoz podle mne zcela o ničem. A je to hlučné.

Editováno: , autor: Voice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Voice  Hlučné ?  Náš kluk má mazdu 6  už staraší a když se zkusil projet naší novou fabkou 1.4  , tak jediný co se mu nelíbilo ,že neslyší motor . 

Je to hlavně o tom co je to hlučné .

Tož motor je hlučný. Do 2500 otáček řekněme jakž takž. Jasně na volnoběh je v autě ticho. Co máš za motor a auto? Doufám že se tu bavíme o FII a 63kw.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano kupoval jsem novou v listopadu FII 1.4 63 kw . Nevím ,ale mě se nezdá zase tak hlučná . Jestliže jedu okolo 3000 tak se mi to zdá docela v pohodě . Je jasné ,když se motor vytočí do vyšší ch otáček tak je to hlučnější ,ale to vážně není nic tak hrozného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až s tím pojedeš 1000 km k moři po dálnici těch 130-140 tak přijedeš na místo úplně hluchej, to prostě musíš poznat  :kol-63: 

Ale ne, to bude problém spíše Rooma, teď koukám, že jsme stále u fabule  :kol-28: 

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně a prostor pro řidiče. Díky :)

 

 

edit:

--------------------------------------------------

Tak jsem se byl dneska projet s 1,4MPi. Jelikož dnes byla na silnicích fakt hromada sněhu (místy i 25 cm) tak jsem se moc neprojel. Ale i tak jsem si motor a auto zkusil. Je mi jasné že je to pouze můj subjektivní názor a každý druhý ho ví, ale i tak to napíšu. (0-1000 ot.) Na svetlech vypáli hned; (1000-2200) motor "spí" a jede na spotřebu; (2200-omezovač) je to drak. Chová se tak, jak by 16v měl, i když 1,2 16v Renault Thalia rv07 má chod zcela jiný. Musím říct, že mi Škodovácký motor vyhovuje mnohem víc. 1,2 TSI má výkon položený mnohem níže a pak je mrtvý, jel sem s ním tedy v Rapidu.

Editováno: , autor: Sir_ka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tos mě překvapil, že od 2 200 otáček ten motor ožívá, myslel jsem, že až tak od 3 000 otáček, do té doby nic moc. To jak píšeš o TSI, tam od kdy je podle tebe "mrtvý"?

Každopádně je to končící motor, v FIII už asi nebude. (1,4 63 kW). Zajímavá je cena u Ambition Tour, která už je slušně vybavena vč. tempomatu, maxidotu, co jsem zjišťoval, sleva něco přes 5 % při zadání do výroby, se dá sehnat.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám pocit, že to oprdelený Clio s píčou na kapotě má na svý 1,4 nějakou úpravu pro posun krouťáku do nižších toček. Jinak chování 1,4 63kW můžu jedině potvrdit - do 2000 jede jak Flintstounovo, na 2000 se nadechne, na 2500 začne táhnout a od 3500 to je trhač, kterýmu chybí už jen zatracená šestka ve špajzce k tomu, aby atakoval rychlost 200km/h...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

úplný súhlas s predchádzajúcim príspevkom, ale myslím že aj spotrebovo je na tom dobre, inak mal by si sa odviezť vo fabii 1,2TSI tam to podľa mňa ide ten motor veľmi dobre je pravda že okolo 4800ot už ten výkon ide dole ale stále to má silu.

 

PS: šestka by to vyriešila aj spotrebovo aj rýchlostne  :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych 1,2TSI bral všema dvaceti, kdyby z něj ty zkurvený mrdky cifršpiónský z toho pojebanýho zkurvenýho vedení koncernu v zamrdaným kokotským Vlkohradě vším tím svým zasraným škudlením na každým zajebaným detailu neudělaly takovej jebák na prdeli lidstva, jako se jim to povedlo na starší verzi s pohonem rozvodu tím zkurvysynským "celoživotnostním" řetězem. Mám možnost se 63kW verzí jezdit a jako svezení je s tím příjemný, i po tý zmrdovací akci "podložka und company" je to "zátah odspoda s plynulým nárůstem" - akorát s tou podložkou už to jaxitaxi "není ono" - jako to bejvalo před tou "svolávačkou"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...