Přejít na obsah

Sytém kontroly výfukových plynov / Emise do dílny - nouzový režim, motor netáhne


Doporučené příspěvky

Včera som absolvoval dlhšu trasu so svojím bobíkom. Už počas jazdy som si všimol výraznú neochotu auta zrýchľovať aj vo vyšších otáčkach. Je možné, že je to tým, že auto stálo 3 týždne v mraze? (Parafín vs. palivový filter.) Dnes ráno po naštartovaní ma "nepotešila" svietiaca kontolka "Sytém kontroly výfukových plynov." Je možné, že to súvisí? Asi s tým budem musieť do servisu, každopádne s tým ešte potrebujem absolvovať 100 km. Možem?

Tankujem u benziny, naposledy 31/12 + letný VIF (zimný nemám).

Ešte jedna vec: nemohli by ste niekto nafotiť poistky na palubnej doske u TDI 2.0 MR2006? Konkrétne neviem ako je to s osadením poistky 29 a 30. Ktorá má byť obsadená? Podľa manuálu sú to "Řídící jednotka motoru, vyhřívání odvětrání klikové skříně" a "Vstřikovací ventily (vznětový motor)". Pri kontrole mi vypadla a neviem kam patrí. Obe sú 10A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, dnes jsem jel trať okolo 130km se svou OII TDi 103kW, 10/2005, 190.000km. Sám jsem na ní po koupi najel 1000km a toto se stalo poprvé. Během jízdy mi jakoby přestal fungovat plyn. Stalo se to ve ve zhruba 3.000 otáčkách. Plyn zabíral jen zhruba z 1/3 došlapu. Jakmile jsem došlápl plyn na více, od 1/3 až na podlahu, tak se nic nedělo, plyn jsem sešlapoval naprázdno. Pocit asi jako když na kole spadne řetěz :) . Po chvilce jsem zastavil, vypl motor, zachvilku nastartoval a bylo vše v pořádku. To samé se stalo zhruba za 50km znovu. Nevíte, čím by to mohlo být ? Děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Padáti to do nouzového režimu.Dej to na diagnostiku ta ukáže co se děje nebo alespoň trochu napoví.Co můžeš ještě omrknout tak jsou podtlakové hadičky na regulaci turba.Já měl jednu přetrženou od potkanů večer jsem dojel do práce OK a ráno to vúbec nejelo.Popřípadě ovládání turba jestli není zatuhlé+vyčištění turba,tím nic nepokazíš.Dál kdy byly dělaný filtry -palivový, vzduchový.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dnes jsem jel trať okolo 130km se svou OII TDi 103kW, 10/2005, 190.000km. Sám jsem na ní po koupi najel 1000km a toto se stalo poprvé. Během jízdy mi jakoby přestal fungovat plyn. Stalo se to ve ve zhruba 3.000 otáčkách. Plyn zabíral jen zhruba z 1/3 došlapu. Jakmile jsem došlápl plyn na více, od 1/3 až na podlahu, tak se nic nedělo, plyn jsem sešlapoval naprázdno. Pocit asi jako když na kole spadne řetěz :) . Po chvilce jsem zastavil, vypl motor, zachvilku nastartoval a bylo vše v pořádku. To samé se stalo zhruba za 50km znovu. Nevíte, čím by to mohlo být ? Děkuji za rady.

turbo ko

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

potřeboval jsem nějaký čas na to, abych zjistil, zda to tím bylo. Teď jsem jel trasu cca 20km, během které hned po prvních 5km se problém vyskytl znovu. Opět tedy řízení spadlo do nouzového režimu a motor jel jen tak na 50% výkonu. Ať jsem šlapal na pedál jak jsem chtěl, nejelo to. Max tak 70-80km/h. Po výměně palivového filtru jsem najel tak 350km. Teď opravdu nevím, čím by to mohlo být, jestli je vadné turbo, či něco jiného. Kdyby někdo věděl alespoň, jak zjistit, v čem je závada, budu vděčný. Zatím to vidím tak, že to odvezu prodejci a společně zajedem do škoda servisu, kde se to kupovalo. Zda-li tam nebudou vědět, čím to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co píše diagnostika za chybu? To je první co udělej.Řešil jsem podobný problém padalo to nouzáku a byla tam chyba nedostatečný plnící tlak tak jsem chtěl vyndat turbo abych ho vyčistil a naštěstí jsem našel překousanou podtlakovou hadičku k turbu.Stačilo spojit smazat chybu a bylo po problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turbo bude maximálně špinavý.protože jak píše po vypnutí a znova nastartování to bylo asi 50km Ok pak to zas spadlo do nouzáku.Tubo je KO jen v případě že odejde na ucpávkách a to se projevý ve většině případů odpisem celého motoru a nebo že praskne hřídelka a odpadne vrtulka ve výfukové části a v sací se polámou lopatky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ presne tak to zaclo delat v aute rodicu. zaclo to padat do nouzaku,ale nekdy se na to dalo najet i 150 km nez to spadlo do nouzaku. takze tipuju 100% turbo.

V servise nebyli schopni rict jestli je to turbo nebo ne, auto nespadlo asi 6 mesicu do nouzoveho rezimu a potom zaclo padat a nakonec jen hvizdlo turbo a auto uz jelo na voziku do CR.

Editováno: , autor: Dandiel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

tak po 14 dnech ježdění a najetí cca 700km se zatím závada neprojevila. V servisu zjistili, že byla docela dost překroucená jedna hadička do turba. To prý mohlo způsobovat malý tlak v turbu a díky tomu vznikal v turbu podtlak a tím pádem to mohlo padat do nouzáku. Byl jsem ujištěn, že v případě opakování závady se na to mrknou znovu. Problém byl v tom, že se mi závada projevila a já s tím jezdil dál. Dvojkový oktávky prý udržují v paměti poruchy jen po dobu 8 nastartovaní a vypnutí motoru. Pokud se závada během tohoto intervalu neprojeví, smaže se z paměti. Pokud se oběví opakovaně, zůstane to v paměti. Já jsem bohužel se závadou jezdil dál a proto diagnostika nic neukázala. Takže pokud se to stane, dovezu auto do servisu, kde na to mrknou, napíchnou na diagnostiku a uvidí se. Pokud se problém bude opakovat, budu tu o tom informovat, pokud ne, tak je již vše v pořádku a závada byla v překroucené hadičce k turbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

tak jak to tady všichni popisujete, jelikož mám ten samý problém, tak bych se přikláněl k těm hadičkám od turba. Když se zamyslim zpátky, tak mě u ní vypadne výkon když šlápnu prudčeji na plyn a pak když jezdim v klidu tak třeba 500km úplně v pohodě bez výpadku. A to už jsem s tou závadou najezdil pár tisíc km a kdyby to bylo turbem tak už by bylo dávno na padrť. To je muj osobní názor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, bohužel také bojuji s problémem, který se dedaří najít a tak odstranit. Mám O II 2.0 TDI 103 kW, již má najeto přes 100 tis a najednou se mi při akceleraci na 4 rychl. st. z otáček pod 2.000 kolem 2.500-2.750 a rychlosti cca 130-140 vypne turbo. Když se závada projevila poprvé, nechal jsem vyměnit turbo, za repasované z MIHOCARU-zákura 1/2 roku, to staré již také pískalo, při výměně mi bylo řečeno, že to staré nebylo nijak špatné, repasované píská od namontování také. Bohužel po ujetí cca 2.000 km a stejné akceleraci se turbo vypnulo opět, opět mi bylo dopuručeno abych vyměnil výhu vzduchu, vyměnil jsme ji a po cca 1.500 km se začalo turbo vypínat stejně. Vypíná se pouze při uvedeném postupu jízdy, když za to vemu hned odspoda a řadím razantně nic se nestane. Při výpisu chyb je hlášení - překročení plnícího tlaku-. Hadičky od ventilu, který vše řidí, jsou zkontrolované nepoškozené. Nic enní zanesené, vše je zkontrolované a vyčištěné. Motor mám čipovaný, také mi bylo řečeno, že to je čipem a tak jsem u kluka, který je i tady na fóru, nechal vše překontrolovat a dušuje se, že to čipem není. Ve škodovce trvdí, že ano. Co poradíte vy ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čipem to není,bude chyba v eletrice..měl sem stejný problém,někde bude problém ve svazku

Díky za reakci, jak jste našli chybu ?, já měl auto již na několika místech, ať autorizovaných nebo neautozizovaných, sbírám jen poznatky,auto každý prohlédl, načetl, ale zatím nikdo nedovedl říci nič určitého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci, jak jste našli chybu ?, já měl auto již na několika místech, ať autorizovaných nebo neautozizovaných, sbírám jen poznatky,auto každý prohlédl, načetl, ale zatím nikdo nedovedl říci nič určitého.

Tak jsem si to také vyzkoušel když to spadne do nouzáku.Jenže jsem věděl proč.Při cestě z Chorvatska jsem podcenil vzdálenosti čerpaček a když jsem měl dojezd 10 km tak jsem sjel k nějaké pumpě IQ a natankoval plnou.Po 50 km to spadlo a cestou domů asi ještě 5X.Doma jsem dotankoval VERVU a vše v pohodě.Tak na té naftě opravdu dost záleží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si to také vyzkoušel když to spadne do nouzáku.Jenže jsem věděl proč.Při cestě z Chorvatska jsem podcenil vzdálenosti čerpaček a když jsem měl dojezd 10 km tak jsem sjel k nějaké pumpě IQ a natankoval plnou.Po 50 km to spadlo a cestou domů asi ještě 5X.Doma jsem dotankoval VERVU a vše v pohodě.Tak na té naftě opravdu dost záleží.

Nafta to není, tankuju jen Shlell nebo OMV.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je léta známý, že v D mají jinou kvalitu, občas se dostanu k naftě ze státních hmotných rezerv a to je jiná jízda než na tu i biopříměsí, ale jinak beru u nás v Praze na čerpačkách kde mají velkou výtoč. Ale kvalita paliva v tomto případě nemá až tak veliký vliv. /palivo používám asi dobré, jelikož jak mi bylo kontrolou řečeno nemám nic zanešeného. Tedy natáčením nebo zasekáváním lopatek to není/.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, nedávno jsem koupil vysněnou Octavii 2.0 TDi 103kW a začal se mi vyskytovat nepříjemný problém. Občas se mi při jízdě stane, že mi klesne výkon motoru. Zařadím např. trojku přidám plyn, do nějakých 2500 otáček to jede jak má, ale pak se to zastaví. Můžu šlapat na plyn jak chci, ale otáčky jsou maximálně těch 2500 víc ani ťuk. Zajímavý ale je, že když zastavím, vypnu motor, pak ho hned nastartuju, rozjedu se tak je najednou závada pryč a motor táhne jak má. Proto bych asi vyloučil chybu turba, ale tipuji to spíš na nějakou elektroniku. Může mi někdo poradit, čím by to mohlo být? Stalo se to někomu?

Editováno: , autor: Korčulár
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...