Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Je to normalne za priplatek v nabidce, mela to uz i O2. Nemeri to teda realne tlak v kolech, ale pres ABS otaceni kol, ale ve vysledku je to uplne to stejne. Mensi tlak v kole, jiny obvod kola.

Editováno: , autor: mike_k
Vloženo

A nejen OII, ale mám to na FII FL. Někdy se lze setkat s názvem TPM. Funguje to jak píše mike_k : "Automobilka Škoda Auto využívá k nepřímému měření tlaku v pneumatikách čidla (snímače otáček kol) systému ABS. Pokud řídicí jednotka vyhodnotí změnu poloměru otáčení některého z kol, došlo pravděpodobně k poklesu tlaku v tomto kole. Systém TPM automaticky rozsvítí kontrolku na přístrojové desce, varující řidiče na možnost poklesu tlaku v pneumatikách." O tomto zařízení vím jen vždy po přezutí na letní/zimní pneu - po ujetí několik set metrů, případně km, je nutno zkalibrovat systém (to je popsáno v manuálu).

Vloženo

Jsou v zásadě dva systémy:

- Speciální ventilky měří tlak v pneu a přenáší do systému vozidla - drahé ventilky, pravděpodobně přesnější (Např. Renault Laguna)

- kontrola přes systém ABS - nakalibrovat po dofoukání a pak reaguje na změnu tlaku. Pokud se změní tlak všech kol, není to vyhodnoceno jako chyba. Se změnou tlaku se změní obvod kola a s tím otáčky a to už dokáže vyhodnotit ABS (OII, OIII, Superb)

Vloženo

Flag: přesně tak jsou dva systémy:

 

1.) TPM - který je řekněme softwarový - informace od ABS (znám ho, mám ho v O2 FL) a ten není vůbec přesný, respketive slouží spíš pro případy kdy píchnete

 

2.) TPMS - o kterém jsam založil tohle vlákno, je systém s čidly v každém kole. Ten měří opravdu tlak  a je přesný na 0,1 bar

 

vyděl jsem to u VW Passat, v Maxidotu bylo zobrazeno auto a hdnoty pro každé kolo - například 2,1 bar

 

Povinný bude podlě mě ten systém TPMS

Vloženo

celkem by me zajimalo jak to budou resit retrospektivne - to jako EU zaplati vyrobcum naklady s tim spojene ? to je blbost, podle me to nebudou davat do jiz vyrobenych aut...

Vloženo (editace)

Napalm: Podle me ne, ono funkci splni i ten jednodussi system. Mohu potvrdit, ze to signalizovalo defekt uz v dobe, kdy to vizualne vubec nebylo poznat. A videt na maxidotu presny tlak snad nikdo normalni nepotrebuje.

Editováno: , autor: mike_k
Vloženo (editace)

Dá se to i dokoupit, ale není to zrovna levné a navíc co s tím displejem navíc... který je jinak k ničemu... :kol-32:

 

http://www.auto-moto-elektronika.cz/Senzory-tlaku-pneu-TPMS/TPMS-monitorovani-tlaku-teploty-v-pneumatikach-TP-01?zenid=d253c759cee5b13d6b0ae56035ef758d

 

Tak nevím, co bude povinné, ale ten levnější softwarový ti ani neřekne o které kolo se jedná (aspoň ne v O2 FL)...  napíše jen: "Zkontrolujte pneumatiky!"

Editováno: , autor: Napalm
Vloženo

To je ale jen softwarovy problem Skodovky. Auto samozrejme vi, na kterem kole je problem. Jen by musel programator naprogramovat, at se to zobrazi. Treba v Audi to pise a je tam take pouze ten jednodussi system.

Vloženo

Retrospektivně-dnes jsem na Radiožurnálu zaslechl, že EU schválila nařízeni GPS tachografů u vozidel na 7,5t. A kdy to bude? Za 15 let povinně nad 7,5t.

Takže s tím tlakem to nebude takové drama. A finančně, když má dnes každé auto novější auto ABS v základu to nebude nic. Vždyť i jako příplatek je to snad tisícovak nebo tak něco.

Vloženo

na jedné tiskovce ŠA co toto vyšlo byl tento novinářský dotaz a bylo řečeno, že systém co užívá ŠA je dostačující a plnohodnotně nahradí ten s elektronickými ventilky, tedy nic jiného nebude...  ABS je povinné u všech aut, tedy žádný problém aby to u všech aut fungovalo.....

 

jinak přespříští týden jedou prodejci na čumendu do ŠA - budou jim ukazovat všechny nové modely.... jsem zvědav na dojmy....

Vloženo

Flag: No oni to schválili už v roce 2012, že to začne od konce roku 2014... takže myslím, že to je už jasná věc... respektive to maximálně o něco posunou... očekávám, že v létě kolem toho bude "humbuk" v mediích.... :kol-34:

Vloženo

Nesledoval jsem to. Ale celkově se jedná o pár řádků SW kódu do řídící jednotky navíc a nějakou kontrolku v případě základní výbavy.

Vloženo (editace)

no vcelku logicky jen nová auta, podobně jako to bývá vždy s novými věcmi, které není tak jednoduché dodělat (finančně i technicky)... narozdíl třeba od bezpečnostních záležitostí jakou bylo svého času dodělání zadní mlhovky

 

edit.: motosman byl rychlejší.... nové určitě bylo myšleno vyrobené od určitého data, protože prodané může být také rozdíl...

Editováno: , autor: Hravec
Vloženo

Chlapi, netušíte, jestli  jde (případně jak) aktivovat TPM s resetem pouze přes maxidot u O2FL MR2010. U jedné z posledních O2FL MR2013 se mi to povedlo, ale u mojí MR2010. Jestli víte, díky předem za typ.

Vloženo

Chlapi, netušíte, jestli  jde (případně jak) aktivovat TPM s resetem pouze přes maxidot u O2FL MR2010. U jedné z posledních O2FL MR2013 se mi to povedlo, ale u mojí MR2010. Jestli víte, díky předem za typ.

Napiš si to SEM. Tady jsi ve špatné sekci...

  • o 2 měsíce později...
Vloženo (editace)

něco jsem našel - zde - je možné, že infotainment u O III třeba má možnost napojení opravdového TPMS - ferdo25, co ty na to?

 

+ co říkáte na toto? je nějaká zkušenost?

Editováno: , autor: Hravec

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...