Přejít na obsah

Nová ŠKODA Octavia G-TEC


admin

Doporučené příspěvky

Nová ŠKODA Octavia bude brzy k dispozici poprvé také s pohonem na zemní plyn. Světová premiéra vozu ŠKODA Octavia G-TEC se uskuteční začátkem března v Ženevě. Česká automobilka tak po modelu ŠKODA Citigo představí svůj druhý model, poháněný zemním plynem. Ekologická forma pohonu bude k dispozici jak pro model Octavia, tak pro model Octavia Combi.

Zobrazit celý článek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

A porad a dokolecka budou basnit o celkovem dojezdu. To je opravdu FAIL.

Muzu zodpovedne rici, ze u auta na CNG nikoho nezajima kolik ujede na benzin. A u auta pro fleet zakazniky to nechapu uz vubec. Proc to VW neudelalo jako u UP, CITIGO, tj. malou dojezdovku na benzin a o to vetsi zasobniky na plyn.

Editováno: , autor: HWSpeedy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HWSpeedy: nechápu. na co si zde stěžuješ?!  :kol-32:

 

Octavia G-Tec, stejně jako např. Passat EcoFuel jsou dělaný na dlouhé cesty, kdy je palivová nádrž potřebná. Dojezd 400km na plyn je sice fajn, ale ne vždy najdeš plnící stanici CNG. A srovnávat to s městskými auty Citigo/Up je stejné, jako když porovnáš hrušky s cihlama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Honza9007: No jsem tady sice jako novacek a ty jako veteran, ale s ruznyma CNG mam najezdeno kolem 150 000 km. Takze vim o cem mluvim. Zkus si projit diskuze pod reklamnima clankama o CNG Octavii nebo Golfu, zkus se zeptat lidi co s CNG jezdi.

A napriklad v CZ nemam problem jezdit kamkoliv 100% na CNG, ale vyzaduje to obcas zastavovat po ceste. Ale rozhodujici je, ze mam cerpacku "za barakem", kde natankuji pred kazdou jizdou.

A v pripadu OC G-Tec je dojezd cca 400 km oproti pripadnemu 550 km opravdu znat.

Takovy VW Caddy Maxi, kam se veslo v klidu 37 kg CNG, to byla jina kava.

 

Opravdu, kdo si koupi auto na CNG, tak nema zajem jezdit na benzin. Jak by asi pak zaplatil pocatecni investici do CNG, ze?

 

P.S. Jo a to mestske CITIGO ma plus minus stejny dojezd na plyn jak ta OC nebo Golf.

Editováno: , autor: HWSpeedy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo tu nenaráží na to, že jsi nováček. To za 1A.

Za 1B: Tvůj nájezd kilometrů na CNG také nikdo nezpochybňuje. Já osobně mám na CNG naježděno zhruba 40tkm po Praze a Středočeském kraji. Po Německu s tím jezdit nechci.

 

Za druhé: český trh je velice malý, aby se podle něj dělalo globální nastavení všech ostatních a sousedních trhů. Situace v Evropě se posuzuje podle Německa, Francie, Itálie a Španělska. Zohledňuje se i UK a NL trh. Český je totiž velice specifický; čerpací stanice na každém rohu a průměrně na každých 30km silnic jedna čerpací stanice.

 

Za třetí: diskuze pod články nečtu, škoda času.

 

Dovolím si nesouhlasit s tvrzením, že kdo si koupí auto na CNG, nemá zájem jezdit na benzín. Troufám si tvrdit, že chápu smysl sdělení. Bereš to jako každodenní přibližovadlo z bodu A do bodu B. Ale vem si např. cestu na dovolenou či delší trasy do míst, kde není tak velké pokrytí CNG plnícími stanicemi. Pak jsi rád, že na CNG najedeš za pár haléřů až 400km, a dalších zhruba 900km na benzin. Během tohoto akčního rádiusu už plnící stanici najdeš; tudíž naplníš plynem a nemusíš už zajíždět ke stojanu pro benzín. ;) To je třeba jedna z dobrých věcí této koncepce.

Další věcí je, že v řadě zemí (vč. ČR) je nesmyslně zakázán vjezd vozidlům i s CNG pohonem do podzemních a jiných garáží. V případě kombinovaného provozu se pak bere ta větší nádrž, tzn. papírově máš benzín a můžeš jet do garáží parkovat. Ale o tomhle se moc neví :D

 

A takhle bych mohl pokračovat  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno je to hezký, ALE!! zmíněna cena v základu ACTIVE 434 tis kč. Je opravdu moc. Stačí si spočítat náklady + pořizovací cenu a budete na tom stejně jako 1,6Tdi a mrkněte do ceníku a auto v naftě je levnější, navíc by musela škodovka udělat nějakou akci na tento motor jako kdysi u 1,6MPI LPG, nebo udělat zajímavou výbavovou variantu.

Další mínus pro tohle auto, minimum čerpacích stanic na cng. A čekat dva tři roky než jich pár postaví nových.... ? A zmiňovaný dojezd na nádrž CNG 410km je absolutně nesmyslný. To je možná měřeno na stolici bez vlivů na auto. Budete rádi když ujedete 320-330km. To je osobně vyzkoušeno v golfu a cady na rovinách v Německu. Další jak je to s technickou, jako u LPG?

Ano tohle auto se vyplatí do firem co chtějí třeba reprezentovat ekologii a nebo jezdit levněji. Ale pro normálního člověka za tuhle cenu, nesmysl, lepší šáhnout po naftě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ba naopak tohle bude prodejní hit, nafta ztrácí smysl, navíc multilink, 6 kvalt.... naftu mám a už bych do ní nešel, má smysl do většího auta než Octavie a navíc problémový DPF do budoucna atd...

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co je za problém s DPF.... v budoucnu???? jako jeho zanesení??? tento problém se dá lehce a levně řešit... 

 

Jinak ano možná bude to prodejní hit, ale né za tuhle cenu... když vylezla 1,6MPI LPG tak to tak taky prodejní šlágr nebyl, moc se jich neprodalo a lidi to brali až když cena základu byla 370tis, ale to bylo asi dva měsíce a pak konec.  A navíc autorizované servisy s těmito auty měli možná ještě mají spoustu problémů, moc se jim do toho nechtělo je opravovat protože to bylo udajně specifické auto. Ale největší mínus u toho CNG přikládám nedostatku čerpacích stanic... Nechme se překvapit jak to dopadne.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, osobně moc nevěřím udávané spotřebě 3,5kg/100km, při známé variaci spotřeb TSI motorů dle způsobu jízdy..tipuju to tak na 4,5 průměr,což mi dává reálný akční rádius kolem 300 km. To není příliš mnoho, pokud vezmu do úvahy,že CNG se pořizuje hlavně z důvodu šetření nákladů na provoz...

 

Mimochodem, jak to bude se zadní nápravou? Bude reflektovat výkon motoru (81kW) jako u "fosilních" verzí a nebo se dočkáme překvapení v podobě mulitlinku?

Editováno: , autor: Olda Homola
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle zveřejněného řezu vozem ano - je tam víceprvek (pro viditelné srovnání jsem k tomu připojil obrázek víceprvkové nápravy).

post-32075-0-07234000-1394304362_thumb.j

Citace z článku: "Úprav se dostalo také podvozku kvůli větší hmotnosti a jejímu jinému rozložení. Zadní kola jsou zavěšena víceprvkovou nápravou."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, je tam. Docela mě mrzí, že se s kapacitou plynové nádrže nedostali výš. S tak malým dojezdem na plyn bych si to asi nekoupil. Za odpovídající bych považoval aspoň 500km. Takhle se člověk pomalu ani nepodívá tam a zpátky na trase Praha-Brno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bojler:

No šla tam dát vetší nádrž na CNG, ale na úkor nádrže na benzín.... viz třeba VW Caddy Dojezd: CNG 570 km, benzín 130 km = 700 km. A nebo jako Passat Dojezd: CNG 480 km, benzín 460 km = 940 km (PAPÍROVĚ). Jediné co by bylo super si tam dát velkou nádrž na CNG do kufru.... to je dojezd víc jak 1500km se spojitosti s benzínem. Ale přijdeš o místo v kufru a není to zrovna bezpečné případě nehody...

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...