Přejít na obsah

Vzpěry kapoty pro RAPIDa


miklisek

Doporučené příspěvky

Pravda to by mela, ale Miklis razi SA strategii, kde svolavacky neexistuji jako i treba problemy s rerezy, silentbloky apod. [emoji38]

Zase z meho pohledu je to sice dobra inovace, ale ne takova, ktera by me nutila to menit i kdyby mi je Miklis dovezl osobne az domu, na to jsem linej a proc menit to co funguje, akorad bych si tim treba vuc uskodil, hur slicoval kapotu zase vic odrbal demontovana mista atd. Ale pro nove majitele je to vynikajici upgrade.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Stringo nešlo, Miklis je ten člověk, s kterým jsem to kdysi kvůli tobě konzultoval, jak ses ptal. Miklis to má spočítané na váhu a těžiště kapoty Rapida - jak víme, má navíc lehčí kapotu než O2. No možná ti je navrhne a udělá pro tvé modré oči, ale dáš za ně balík (leda bys sehnal dalších 30 zájemců). Navíc nemá k dispozici O2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já jsem teď koulal na kapoty a nezdá se být velký rozdíl, protože rapidovi se otevírá celá haupna a u OII je kapota mezi blatníky, tudíž bych odhadoval cca stejná váha. Spíš jde o délky vzpěr... Nevím, to by se muselo tady vystavit nové vlákno aby se přihlásili ti co by o to měli zájem, pokud by bylo dost lidí, zaplatit zálohu (aby si to někdo nerozmyslel) a pak by to bylo... za 1200,- za sadu by podle mě spoustu lidí vzpěry vzalo... Já neznám ani 10 lidí s OII v okolí, těžko dám dohromady tolik zájemců sám  :kol-26:

 

Každopádně jsem 1.vážný zájemce!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je potřeba znát přesnou hmotnost kapoty s příslušenstvím a pak celou kinematiku zavěšení kapoty a uchycení vzpěry. A ještě v návrhu držáků zohlednit standardní vyráběné délky, aby to nebyl atyp. Výsledná síla vyjde buď standardní = zn. ideál, cena vzpěry nižší, nebo se nechají vyrobit vzpěry se silou sníženou. To pak ale stojí víc peněz a je potřeba objednat sérii třeba 50ks, aby šla kusová cena dolů.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To provedení je opravdu výborné a plně využívá možností a prostoru co nabízí Rapid.

 

To jak jsou "nízko" je opravdu skvělé a takhle nějak by se mi to líbilo i na OII. Tam to ale bohužel nejde a musí se to řešit alá milotec a přenést jeden z kloubů na úroveň současné vzpěry...

 

Rád budu pokjračovat v řešení tohodle problému v adekvátním tématu, ať to tu nezaneřádíme...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem na Rapida v lednu taky zkusil něco za dobrou cenu a použil tyto: www.escape6.cz/exterier/vzpery-kapoty/Chromove-vzpery-kapoty-motoru-Skoda-Octavia-typ-1U-ID5856/. Držáky jsou za chvíli udělané a práce na hodinu. Ještě natřít ty hlavy šroubků, ale poslední čtvrtletí nějak nejsou lidi.

post-36649-0-18712300-1430578946_thumb.j

post-36649-0-70606100-1430578974_thumb.j

post-36649-0-47097100-1430579012_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, tyhle vzpěry jsem měl na předchozí OCT I ( to ta sada tehdy stála 1100 ) a během první zimy válce na povrchu orezly. Kvalita špatná, šly pak do laku. Mají tlumení dojezdu? Ty moje tehdy nefungovaly moc spolehlivě, tupý naráz na konci zdvihu.

Bál bych se taky u Rapida o kapotu a panty. Kapota OCT I je o dost těžší a přehnaná síla vzpěr sice pomáhá zvedat kapotu asi dobře, ale při zavírání se kapota Rapida musí dost kroutit. Když jsem ladil svoje vzpěry, snižoval jsem totiž nakonec sílu finálního provedení na únosnou mez.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlumení mají, jdou hezky pomalu a mají plynulý doběh, je pravda že jsou určený pro větší váhu kapoty ale nic se nekroutí. Pujdou do laku i když nebudou reznout, až budou lidi a lepší počasí. Vyšel dobře i hup úvratě, asi 15 cm nad zámkem takže stačí pustit kapotu a hezky zaklapne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Dnes vyzkoušeny vzpěry s vyšší sílou kvůli rychlejšímu zvedání z nižší polohy, hlavně v zimním období. Ta kapota je fakt hrachovina. 2x30N navíc oproti výpočtu a už při zavírání nejdřív pruží kapota v okolí pantu, protože vzpěra drží a nerozjede se. Až když se dá vzpěra do pohybu, kapota propruží zpět. Bohužel už není u pantu místo na posunutí ukotvení a zkrácení ramene. Takže spolehlivé konstrukční řešení zůstává stejné i pro další série.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co ty s tím máš společného Petře? Ty jsi tester nebo co? Já myslel, že už se na to miklisek vykašlal, naposledy když jsem se mu nabízel na testování a neodepsal ani...

Tohle je verze pro Rapida nebo pro Octavii II? Já to chci!!! [emoji2]

Editováno: , autor: Stringo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem tester Stringo, ale spokojeny zakaznik. Miklisek si vse pri navrhu a po vyrobe otestoval sam. Kez by to tak fungovalo i u Skody. Bohuzel pro tebe jsou to vzpery pouze na Rapida..Proc Miklis nesel do O2 Ti bude muset odpovedet sam. Ja hadam ze na O2 jich je na trhu dost a mozna by byl sd svou maloseriovkou nekonkurencni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...