Přejít na obsah

Elektrika tažného zařízení - zapojení, schéma, problémy


miras82

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, prosim o radu. Pred par dny jsem namontoval tazne zarizeni Westfalia (zelezo i elektrika) a dnes na zkousku pripojil vozik a pozdeji pro jistotu i druhy vozik. Vse mam nakodovane (gateway, BSG, PDC), na diagnostice pred zkouskou nebyly zadne chyby.

 

Tazne ma 13pinovou zasuvku a oba voziky mely 7pinove zastrcky, takze zapojeno bylo pres redukci a nebyl jsem kvuli tomu schopny otestovat couvaci svetlo a svorku 30 (ani svorku 15, ale tu tazne stejne nema zapojenou). Navic jsem to zkousel sam, takze jsem nemel jak zkontrolovat brzdova svetla a take jsem zapomnel otestovat vypinani PDC. Ale o to tady ted nejde.

 

A ted k problemu. Blinkry blikaji, mlhovka sviti, leve koncove svetlo sviti, ale prave svetlo ne. Okamzite po zapnuti zapalovani se i na MaxiDOTu vypise chyba tohoto svetla na voziku. A ted jde o to, v cem muze byt chyba?

 

Oba voziky se chovaly stejne, takze problem ve voziku jsem vyloucil. Redukce je nova a na tak jednoduchem dilu neocekavam zavadu. RJ tazneho s autem komunikuje spravne (jednak nejaka svetla na voziku sviti a take se mi spravne vypina mlhovka na aute a vypisuje chyba zarovky na MaxiDOTu). Kostra musi byt take v poradku a to jak RJ tazneho tak v zasuvce (jinak by prece logicky nefungovalo nic).

 

Takze me napada, ze chyba muze byt jedine v RJ tazneho, v dratu od RJ k zasuvce, nebo v zasuvce. Pripadne mozna v jedne z pojistek tazneho nebo v dratu od jedne z pojistek. U tech pojistek si nejsem jisty, protoze nevim, co ktera pojistka napaji.

 

Napada nekoho jeste neco jineho? Nebo vi nekdo, v cem byva problem nejcasteji a na co bych se tedy mel zamerit? Za jakoukoliv radu budu moc rad.

 

PS: Tazne jsem koupil jako uz pouzite. Vsechno Westfalia vcetne kabelaze. RJ je Westfalia 8P0 907 383. Zapojeno podle originalniho schematu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neporadím ti konkrétně, ale pokuď je vše nové zkontroloval bych hlavně

zásuvku na autě a následně redukci. U mě po instalaci byl prostě špatný kontakt

nebo velký přechodový odpor. Je dobré zkontrolovat napružení kolíků resp.

děr, případně prostříkat sprejem na elektroinstalaci. U vozíků bych raději

ty žárovky ve světle zkontroloval a až pak dál hledal chybu jinde v elektrice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuji za odpoved. Jak pisu v poslednim odstavci (mozna jsem to mel napsat hned na zacatku), tazne jsem koupil uz pouzite. Cele bylo demontovane z nejake Octavie II Combi 2005. Da se predpokladat, ze to bylo auto po nehode.

 

Pokud jde o voziky, tak vlastni zatim nemam. Zkousel jsem to s vozikama u obchodu Obi, kde me asi urcite nenechaji kontrolovat zarovky. I kdyz je pravda, ze bych si ten vozik mohl za par korun pujcit a neresit to pred Obi. V kazdem pripade mi to dost komplikuje reseni problemu, protoze kdyz to budu chtit vyzkouset, musim vzdy nekam zajet.

 

Zamerim se tedy nejprve na zasuvku. Jeste jednou dekuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem asi trochu pokrocil.

 

Nejprve jsem pro jistotu zkontroloval vsechny 4 pojistky tazneho. Pojistky jsou v poradku a napeti na ne jde.

 

Potom jsem zacal zkoumat zasuvku tazneho. 2 kontakty jsou zoxidovane. Jeden z nich je prave pro prave koncove svetlo, druhy je pro brzdova svetla. Zkousel jsem zasuvku promerit multimetrem, i kdyz jsem si od toho bez pripojeneho voziku moc nesliboval. Cekal jsem, ze tam nenamerim v podstate nic. Ale opak byl pravdou. Na vsech kontaktech pro osvetleni jsem videl, ze napeti skace mezi 0 a 5 V, jen na tech dvou zoxidovanych kontaktech bylo napeti nizsi. Predpokladam, ze realne tam asi na chvilicku je 12 V a potom na nejakou dobu nic. Ze mi to neustale skakalo mezi 0 a 5 V je chyba mereni, protoze multimetr prumeruje napeti za nejaky cas. Takze RJ tazneho neustale (pri zapnutem zapalovani) kontroluje vsechny zarovky voziku a tim detekuje pripojeny vozik. Neni tedy pravda to co tady v minulosti zaznelo, ze bez pripojeneho voziku se neda namerit vubec nic. Je to logicke, RJ musi nejak detekovat pripojeni voziku, takze tam musi jit neco namerit. Stejne se chova dokonce i kontakt pro svetlo zpatecky, ktery nema detekci praskle zarovky. Z mereni tedy vyvozuji, ze vsechno az po zasuvku je v poradku. Sezenu nejaky sprej na kontakty a zasuvku zkusim zachranit.

 

Meril jsem i kontakt pro svorku 30 a cekal jsem, ze bez pripojeneho voziku tam nic nenamerim. To tady take nekdo zminoval. Ja tam teda nameril plne napeti baterie a to i s vypnutym zapalovanim (to je logicke, je to svorka 30) a bez pripojeneho voziku. Pripominam ale, ze mam RJ Westfalia, takze je mozne, ze originalni RJ skutecne tento kontakt odpojuje. Kdyz jsem ve VCDS zkousel Output Tests, tak mi nejde aktivovat test Relay (Terminal 30G), chyba 7F 22 22. Takze to vypada, ze Westfalia proste odpojovat svorku 30 pro vozik neumi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste jsem udelal dalsi mereni, protoze me zajimalo, co ktera pojistka jisti. Nikde jsem tuto informaci nenasel, tak to sem pridam. Treba se to nekomu bude hodit. Znovu pripominam, ze nemam originalni RJ, ale RJ Westfalia. Nicmene predpokladam, ze to bude stejne.

 

Pojistka c. 43 (15 A):

  • svorka 30 (stale napeti).

Pojistka c. 44 (20 A):

  • leve obrysove svetlo,
  • brzdova svetla,
  • obe smerova svetla.

Pojistka c. 45 (15 A):

  • prave obrysove svetlo,
  • mlhove svetlo,
  • couvaci svetlo.

Predpokladam, ze pojistka c. 8 (5 A) slouzi k napajeni RJ tazneho. To jsem nezkousel, ale k cemu jinemu by tam byla. Nicmene vzhledem k tomu, ze originalni alarm umi hlidat odpojeni voziku a tato pojistka je pod napetim jen pri zapnutem zapalovani, tak si myslim, ze RJ tazneho se musi byt schopna napajet i z jedne ze zbyvajicich pojistek tazneho, ktere jsou pod napetim neustale. Nedovedu si predstavit, jak jinak by to odpojeni voziku mohlo detekovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem zase o neco pokrocil. Kontakty jsem prostrikal Kontaktolem a doufal, ze se to tim vyresi. Nyni auto nehlasi vadnou zarovku ihned po pripojeni voziku, ale az po rozsviceni svetel. Situace se tedy trochu zlepsila, ale tudy cesta ocividne nevede. Menit celou zasuvku se mi nechce, jsem rozhodly vymenit jen ty 2 zoxidovane piny.

 

Dokazal by mi nekdo poradit, jake tam jsou piny? Jsem presvedceny, ze to budou nektere z techto: 8A0 972 980 A, 1C0 972 980 A, 1K0 972 217 D nebo 7H0 972 217 C. Jenomze nevim jake. Nasel jsem tyto typy svorkovnic zasuvky tazneho.

 

Svorkovnice_zasuvky_tazneho.thumb.png.54a725e5a9f70e1e099fc5b2ba10780b.png

 

Ja mam podle fotky zcela jiste svorkovnici 1C0 971 978. Do te podle ETKY patri piny 1C0 972 980 A. Problem je, ze podle ETKY jsou tyto piny dlouhe 27,5 mm, pritom piny, ktere mam v zasuvce, jsou dlouhe jen priblizne 23 mm.

 

Tazne_zasuvka.thumb.jpg.5bd063b17d41ecf87774a6f8d8494a0f.jpgTazne_piny.thumb.jpg.88423d2aedf9ead767d7cca893bc96f5.jpg

 

Dokaze mi nekdo poradit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím, potřeboval bych radu.. Namontoval jsem na Octavii 2 2013, originalni tažné s elektrikou. Známý mi to nakódoval takže už mi vozík svítí a po připojení se vypnou parkovací senzory a na displeji svítí připojení vozíku.. Takže všechno funguje.. Ale od doby kdy jsem to zapojil nesvítí na autě levá zpátečka, pravé zadní obrysovky a levé brzdovka. Neví někdo kde může byt zakopaný pes

Editováno: , autor: PetrO2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste me napadlo zkontrolovat pojistky. Nejsem si jisty, ale mozna jsou tato svetla zrovna pod jednou pojistkou. (Z nejakeho duvodu mi nejde editovat predchozi prispevek, tak mi nezbyva nic jineho nez udelat double post.)

 

A jeste k memu prispevku o pinech zasuvky tazneho. Sedly mi tam piny 1C0 972 980 A. V ETCE byla informace, ze je tento pin dlouhy 27,5 mm, ale ve skutecnosti je dlouhy jen 22,5 mm. Ve Skodovce mi rekli, ze je to v ETCE obcas spatne a ze to opravi. Jestli to skutecne opravili netusim. Treba se to bude nekomu hodit...

 

Jinak vymena pinu muj problem vyresila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, PetrO2 napsal:

Zdravím, potřeboval bych radu.. Namontoval jsem na Octavii 2 2013, originalni tažné s elektrikou. Známý mi to nakódoval takže už mi vozík svítí a po připojení se vypnou parkovací senzory a na displeji svítí připojení vozíku.. Takže všechno funguje.. Ale od doby kdy jsem to zapojil nesvítí na autě levá zpátečka, pravé zadní obrysovky a levé brzdovka. Neví někdo kde může byt zakopaný pes

montáž orig. elektriky na to nemá vliv 

signál bere z CAN BUS, do vedení světel se nazasahuje

žárovky jsou ok?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Vaša napsal:

montáž orig. elektriky na to nemá vliv 

signál bere z CAN BUS, do vedení světel se nazasahuje

žárovky jsou ok?

No zkoušel jsem jen na obrysovce vyměnit 3 žárovky, nepomohlo... Dneska to ještě vezu kolegovi ať mi na to koukne pač fakt nevím kde mohl nastat problém... Kdyby nesvítily na autě zadní světla vůbec nebo třeba jen jedno.. Bral bych že je někde něco špatně zapojeno.. Ale právě mi neleze do hlavy že na každém světle nefunguje část ...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prave proto jsem psal, ze bych zkontroloval pojistky. Je to nejak rozdelene, aby se nemohlo stat, ze jedna vadna pojistka zhasne komplet obe zadni svetla nebo komplet jedno zadni svetlo. Jedna pojistka jisti nejake zarovky v jednom svetle a nejake jine zarovky ve svetle druhem. Druha pojistka jisti zbyvajici zarovky. Alespon tak si to pamatuju, snad se nepletu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...