Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Můžu Tě ujistit, že mám 2 měsíce nové auto s AGM 68 Ah a padá mi to napětí úplně stejně. 

 

Z napětí kapacitu nezjistíš. To bys musel dělat vybíjecí zkoušku. 

Vloženo

.. jasný .. moje Boschácká nabijka není tužkovková Voltcrafka IPCéčko, kde vše potřebný pozjistím :-( .. 
Prostě to nechám vyhnít, ale štvát mi to bude .. neb s půlvoltem/24hod za nemrazu nás přeci jen většina nebude :-( .. 
Dík 

Vloženo

Moje zkušenosti s baterií a jejím napětím také žádná sláva. Motor 1.4 s 68Ah AGMkovou baterií a na krátkých trasách do práce (20km jedním směrem + 2x jízda 5km) je napětí spíše kolem 12,1-12,3V.

Nemít možnost to občas dobít ručně nabíječkou, nevím jak dlouho by pak mohla být životnost baterie trvale provozované při 50% kapacity...

Btw - není tu někdo s podobnou kapacitou co jezdí kratší trasy a změřil by u sebe napětí?

Vloženo

Napětí měřím třebas půl dne po uzamčení a snad i uspání všech jednotek a to přímo na pólech baterie.

Možná to zbytečně přeháním, ale na druhou stranu mi vozidlo s plně nabitou baterií po startu nepopoškubává, když zapnu nějaký elektrospotřebič.

S vozidlem jsem si pořídil i jednu nejmenovanou nabíječku ze Švédska, alespoň jí trošku taky použiji a nenechám na ni jen sedat prach

 

Vloženo

I když se baterie nabije do plna, tak za pár hodin klesne pod 13V. Ideál je těch 12,5 - 12,8V. Ale vzhledem ke krátkým trasám je těch 12,3V ok. Já měl v zimě při mrazech jen 11,3V a švagr taky. Pokud v zimě delší dobu nejedu tak ji taky nabiji. 

Vloženo

.. pánové, tak tenhle článek se potřeboval :-) .. http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici-autobaterie-tohle-byla-draha-uspora-113291?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu .. jednak obšírnějc diskutuje už námi (nebo minimálně mnou) možnost výměny jednou doslouživší EFB za standartní (což ve finále ani dříve zmíněný "přiřazovač" baterií na portálu Varty nevylučuje, když pro O3 1,2 doporučil standartku aniž by se ptal na Start/Stop :-) ..)
Navíc článek končí zajímavým odstavcem kde se třeba za pár měsíců dozvíme více o životě běžný baterky na pozici EFB.
Jinak dnes odpo zas po čase zkusím změřit - auto bylo 3dny v klidu - a uvidím co je na měřáku novýho. Minulý pátek před cestou na víkend mělo auto po dni klidu 12,25V a to je skoro hodnota kdy expert (z Battery.cz) v článku straší nevratnými změnami :-/ .. takže co si o tom všem myslet. Změřím, uvidím a odjedu na hokej :-) .. 

Vloženo

Článek ve SM se mi líbil.

Ovšem není to jen o SS, co ničí baterie. Ještě významnější likvidátor baterií je rekuperace brzdné energie, kterou v článku nazývají inteligentním dobíjením. Paradoxně to baterii moc dobře nedobíjí. Pokud chcete šetřit baterii, potlačte tohoto inteligentního parazita....

Vloženo

.. hele, sám vidíš že neustále poctivě vypínat S/S nestačí .. prostě je to svým způsobem past na řidiče a nezbude než se řídit doporučením po kleknutí EFB tam zas EFB hodit :-/ Každopádně 14dní uběhlo a zejtra zas bude nabíječka v permanenci - jedno co za hodinku venku naměřím pod haubnou :-) .. Zlatej focus ..

Vloženo (editace)

Ono sice nabíješ nabíječkou, ale inteligent v autě Ti jí začne jízdou vybíjet. Jediná cesta je nechat si toho inteligenta potlačit. 

Měřil jste někdo, jak hluboko klesá napětí za jízdy? 

Editováno: , autor: Clerfayt
Vloženo

Jo, výrobce je trochu lump. 

 

Rekuperaci mám potlačenou, a dá se říci, že to teď dobíjí následovně: Při zapnutých světlech 13,8V a při jízdě na denní svícení 14,8V. Velmi zřídka nabíjí jinak. Ojediněle začne "rekuperovat", ale napětí padá minimálně na 13,3V, což ještě neznamená, že by baterku vybíjel. Ale jak říkám, nastává to velmi ojediněle. 

Vloženo

.. chlapi - odpoledne před výjezdem 12,2 s hodně odřeným uchem a tak zejtra holt na nabíječku. A svou EFB zas zpátky na AGM nabíjecí režim.
Ohledně toho indikování stavu baterky na maxidotu mám přímo od dealera info, že to prostě zaslepili - na konto nespolehlivosti údaje. A od manuálů vydaných od 2015 už to tam vůbec nezmiňují. Mě to v prosinci ukázalo 0% a to nastartovalo tohle celý moje zkoumání baterky :-) :-( .. je to celý komedie a v podstatě to jde nejvíc na ruku výrobcům baterek. A až bude v březnu víc tepla a světla tak ještě vyházím ty žárovky pod nohama .. to mi taky leze na nervy, když to nejde úplně vypnout a stažení na 10% funguje jen do vypnutí motoru! :-) .. 

 

Vloženo

V pátek odpoledne jsem jízdou nabíjel svojí AGM jednu hodinu napětím 14,8V. Troufl bych si říci, že jsem jí měl nabitou naplno. Dnes  (tedy po 28. hodinách) jsem šel změřit napětí bez zátěže, tedy cca bez zátěže páč auto něco odebírá i když není zapnuto zapalování - tedy minimálně stropní a nožní lampičky a nějaká ta řídící jednotka. Naměřeno 12,5V. Takže spokojenost. 

Vloženo

.. 2Cler: .. no, to je dobrý numero :-) .. u mě až dnes ten čeking -> 12,12V po 3-4dnech stání. A tak baterka od 13.00 na nabijce .. a v AGM režimu. Takže uvidím zda to nějak pohne s časem dobíjení (minule v EFB-režimu jen 2,5hod).. a taktéž co zejtra změřím po tom dnešním plným nabití. Jestli to zas spadne někam k 12,1-12,2V tak baterka asi už fakt za zenitem (po 20měsících provozu!!) a nezbyde než počítat třeba už tu příští zimu že nemusí vydržet :-( .. Ale vem to čert .. Sami z celý tý problematiky dobíjení/nedobíjení alternátorem/systémem víme že toho šofér moc nezmůže .. já aspoň co 14dní dobíjím v garáži jako by to byla 105ka 40let zpět :-( .. 

Vloženo
V 10. 2. 2018 na 16:54, Clerfayt napsal:

Jo, výrobce je trochu lump. 

 

Rekuperaci mám potlačenou, a dá se říci, že to teď dobíjí následovně: Při zapnutých světlech 13,8V a při jízdě na denní svícení 14,8V. Velmi zřídka nabíjí jinak. Ojediněle začne "rekuperovat", ale napětí padá minimálně na 13,3V, což ještě neznamená, že by baterku vybíjel. Ale jak říkám, nastává to velmi ojediněle. 

A jak jsi tu rekuperaci vypnul,smím- li se zeptat ?

Vloženo

Zajímavá diskuze, pro srovnání, používám stále Start/Stop, na obrázku diagnostika mé batScreenshot_20180220-123009.thumb.png.5145c89d0ecd74d6383bc5cf929a9b41.pngerie v 30denní statistice...

 

Měření je asi celkem přesné, kontinuální, měří se to na rozhraní konektoru pro externí nabíječky (zapalovač). Není těch 15.1 V už docela dost ? Byť apka to považuje za OK...

 

Auto je ale cca půl roku staré.

Vloženo

Nevíte, každé auto, co má Stop Start má i rekuperaci?

Mám nyní možnost vyzkoušet služební F3. Dnes jsem měřil napětí celou 60km jízdu a napětí skálopevně drželo na 14,8V. (baterie AGM, 1,4 TDI CR). 

Vloženo

PO dlouhé době přidám také svůj příspěvek.

Koupil jsem měřák do zapalovače a sledoval naměřené údaje. Napětí 14,3 - 14,4V po celou dobu od startu (při jízdě, brždění motorem, volnoběh, při zapnutém i vypnutém vyhřívání sedadel, nebo světel). Auto má vypnutý SS a upravenou rekuperaci od Ferdy. Kterému tímto děkuji. Dále jsem zkusil měřit napětí v zapalovači a přímo na autobaterii, rozdíl je cca 0,3V. Pravděpodobně zaviněno délkou vedení a přechodovými odpory.

Vloženo

.. hojte a dnes rychlodotaz - mám (na EFB) před chvílí naměříno v klidovce po dni stání venku 12,05V .. tak jestli to mám zas frknout na nabijku, když v garáži -2° :-/ ? .. Jestli to má vůbec smysl takto v mrazu. Zas by se to nabíjelo v AGM do 90min (na delší čas nevěřím ani bohovi) a pak by to z těch dosažených 12,8V do zejtřka zas spadlo na 12,1-12,2 :-( .. Díky za názory! 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...