robo_27 Vloženo 29. Červen 2014 Sdílet Vloženo 29. Červen 2014 Zdravím Vás Máme novú fábiu - asi 2 týždne....S autom jazdí len manželka, Najazdené zatiaľ len cca 500km ale všimol som si že olej, respektíve mierka oleja je jemne cítiť benzínom. Taktiež keď privoniam k otvoru viečka oleja je cítiť jemne benzín. Spotreba priemerná zatiaľ je 6,4 podľa palub PC. Jedná sa o FII 1,4 16V 63kw. S uvedeným nemám skúsenosti moje doterajšie auta boli a sú naftové bez turba... Je to normálne? Ako to máte ostatní čo máte rovnaký motor? ďakujem za odpoveď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 30. Červen 2014 Sdílet Vloženo 30. Červen 2014 Aj keď jemne, olej je cítiť benzínom vždy. Máte nový, nezabehnutý motor, takže môže mať ešte neutesnené vôle cez ktoré sa môže benzín do oleja dostať. Neviem ako jazdíte, ale ak niekto jazdí krátke trasy, tak je toto bežný jav. Keď už bude motor zabehnutý, navrhujem ho niekde poriadne prevertrať pri vyššej záťaži, napr. na diaľnici ísť pár desiatok km svižným tempom. Keď sa motor zohreje, tak po dlhšej jazde by mal byť benzín z oleja preč. Samozrejme naďalej sledujte mierku a keby ste registrovali aj na mierke, že viditeľne pribúda olej (resp. benzín v ňom), tak to potom riešte so servisom, ale nepredpokladám že by ste mali na aute až taký problém. Nakoľko sa tu jedná o sledovanie malých rozdielov, olej kontrolujte vždy na studenom, alebo už dlhšie odstavenom motore, a nie 2 minúty po zastavení motora, aby všetok olej stihol stiecť do olejovej vane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ranicek Vloženo 30. Červen 2014 Sdílet Vloženo 30. Červen 2014 Vždy na studeném? Návod k použití říká, že kromě 1,2 44kw se u všech ostatních motorů má kontrolovat hladina oleje několik minut potom, co se motor ohřeje na provozní teplotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tuttinko Vloženo 30. Červen 2014 Sdílet Vloženo 30. Červen 2014 hej malo by sa na teplom motore cca 10 min od odstavenia, htp 44kw je výnimka? to som nevedel,lebo u 47 (čo je ten istý motor len hlava iná) je to vždy pri telom. A čo sa témy týka nový motor a krátke trasy na studenom motore, je normálne že cítiť benzín v oleji on sa pri dlhšej jazde vyparí. Ale jemný benzínový pach tam bude ja ho tiež cítim ked mením olej u oboch áut a to jazdím LPG Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 30. Červen 2014 Sdílet Vloženo 30. Červen 2014 (editace) JJ, v návodě se píše na teplém motoru. Ale víte někdo proč? Já jediný co jsem vysledoval, že při teplém motoru (cca 20 minut) mám na měrce naopak vždy více než při studeném (přes noc), což je zvláštní, čekal bych opak asi vliv teploty na objem kapaliny. Jinak já jezdím taky couračky po městě, sice nemám 1,4, ale ve služebním HTP a soukromém TSI je benzín slušně cítit. Jednou za čas vyjedu na dálnici a benzín se vypaří, chvíli je pak klid Editováno: 30. Červen 2014, autor: mkaba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tuttinko Vloženo 30. Červen 2014 Sdílet Vloženo 30. Červen 2014 asi tepelná rozťažnosť kvapalín, myslím teda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 30. Červen 2014 Sdílet Vloženo 30. Červen 2014 Zkoušel jsem hladinu na teplém (cca minutu po vypnutí motoru) a na studeném a neshledal jsem rozdíl, který by stál za řeč (možná 1 mm). Myslím si, že tepelná roztažnost s tím nemá moc společného, teplý tj roztažený je nejem olej, ale i olejová vana. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tuttinko Vloženo 30. Červen 2014 Sdílet Vloženo 30. Červen 2014 minuta je málo, to ešte nestačí stiecť ja meriam 10-15 min po odstavení a u oboch aut či HTP 47kw alebo 16v 63kw je rozdiel medzi studeným a teplým motorom u htp viac tam mi to robí aj 1/2 cm 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 30. Červen 2014 Sdílet Vloženo 30. Červen 2014 Je rozdiel v tom keď kontrolujeme hladinu oleja, tam milimeter hore-dole nehraje rolu, alebo ak chceme presne skontrolovať a porovnať či nepribudol olej. Druhé sa dá presne práve pri studenom motore, lebo len tak dokážeme zaistiť úplne rovnaké podmienky pri každom meraní hladiny. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 30. Červen 2014 Sdílet Vloženo 30. Červen 2014 Jo, to je fakt, jen tak asi člověk eliminuje nežádoucí vlivy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.