Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

gourney-

 

S tou 50tkou sem si zničil motor na 105tce.

 

V dobré víře, že tento olej bude díky velký hustotě dotěsnovat součásti motoru a vymezovat vůle jsem ho tam nalil místo 5W40 kterej tam táta lil od nova do 90tis km.

 

Jenomže jak byl zas moc tuhej, tak se zas pomalu po studeným startu dostával do požadovaných míst.

 

Po 20ti tisících km byl motor KO. Spotřeba 12 litrů benzínu na 100km a 2l oleje na 5000 km. Svíčky zamaštěný a v nich kovový šponky.

Kopec kterej dřív dávala s přehledem na trojku pak vyjela stěží na dvojku.

 

Nevim, jestli je Š105 a rozdíl mezi oleji 15w 40 a 15w 50  vhodný jako příklad jak to dopadne při použití špatného oleje, ale trošku na tom asi něco bude.

 

Každopádně do Fabie budu lejt to co se má  a je tam ted 5W 30.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej 15W-50 je fakt velmi hustý. Když jsem na jaře chtěl sekat s křovinořezem, kde byl jako prvotní náplň, nemohl jsem protočit - nastartovat motor. Díval jsem se, jestli tam je olej a nic nevyteklo. Myslel jsem, že je po motoru i když jsem nechápal, když rok předtím perfektně fungoval. Pak jsem ho nechal  v zavřeném autě na sluníčku a najednou bylo vše ok. Nenapadlo mě, že ten olej mohl tak ztuhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15W50 je fakt moc. Hlavne na zimu by som to vobec nedaval. 5W50 by mozno siel celorocne, ale podla technickych listov je pri nizkej teplote vlastne o nieco hustejsi new 10W40.

 

Dost by ma teda zaujimalo jak sa to chova prave pri tych vysokych teplotach. V nejakej diskusii na oleje.cz sa ludia bavili o nejakom motore od Toyoty kde je problem s teplom

a doporucovali tam davat max. 5W-30 s tym ze ten olej lepsie chladi tym ze lepsie cirkuluje v motore.

Na inom fore sa jeden chlapik stazoval ze ked presiel na 15W50 tak mu teplota oleja pri nezmenenych podmienkach stupla zo 105 na 120 stupnov C, co uz je dost. To bol ale

olej RedLine s HTHS=5.8, co uz je extrem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím no..dělám a dělal jsem na HTP svoji která má nyní 290tis najeto všechno obráceně co tady píšete..když jsem chtěl podtáčel jsem jí...a olej dával mogul 10W40 po deseti tisících....a auto..jezdí..tak nevím..všechno to tady jsou teorie .....motory se serou..ventily podpalujou..tak to bude pořád..jednomu bude fungovat druhýmu ne....

Editováno: , autor: mira
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávám 5W-40 plnosyntetiku. Přešel jsem na něj před cca 9,5 tis. kilometry s Castrol Magnatecem. Dnes mám auto v servise kvůli výměně brzd a nechal jsem udělat znovu olej. Bude tam opět 5W-50 od Carlson. Je to prý pro HTP jeden z nejvhodnějších olejů, tak nevím. Jezdím často dálnici :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15W50 je fakt moc. Hlavne na zimu by som to vobec nedaval. 5W50 by mozno siel celorocne, ale podla technickych listov je pri nizkej teplote vlastne o nieco hustejsi new 10W40.

 

Dost by ma teda zaujimalo jak sa to chova prave pri tych vysokych teplotach. V nejakej diskusii na oleje.cz sa ludia bavili o nejakom motore od Toyoty kde je problem s teplom

a doporucovali tam davat max. 5W-30 s tym ze ten olej lepsie chladi tym ze lepsie cirkuluje v motore.

Na inom fore sa jeden chlapik stazoval ze ked presiel na 15W50 tak mu teplota oleja pri nezmenenych podmienkach stupla zo 105 na 120 stupnov C, co uz je dost. To bol ale

olej RedLine s HTHS=5.8, co uz je extrem.

 

Jsem jeden z těch, co si myslí, že vysoké teplé viskozitní číslo je zbytečné a dokonce kontraproduktivní. Olej má v motoru nejen mazat, ale i chladit a čistit. A na to aby dobře chladil a čistil, se musí po motoru dobře pohybovat, tj. být tekutý. Je třeba si uvědomit, že zejména na chlazená místa není přiváděn mazacím kanálem pod tlakem, např. na dna pístů. Taky pro dobrou funkci hydrozdvihátek je nutný nepatrný unik oleje z vnitřku zdvihátka.

 

Z hydrostavu má při stlačení (během otevření ventilu) uniknout nepatné množství oleje a tím se vytvoří potřebná vůle při zavření ventilu. Když někdo v dobré víře používá viskoznější olej, který netěsností hydra špatně uniká, vůle se vytvoří malá nebo pokud vahadlo někdy odskočí od vačky, může se udělat "přesah", který se kvůli hustému oleji špatně (dlouho) vymezuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

McMatej, suhlas. Dava to perfektny zmysel.

Ludia sa mozno boja pri rychlych jazdach vysokej teploty oleja, ale tu motor dosiahle len malokedy.

Ja som najazdil z HTP dost km maximalkou, v lete, s velmi tekutym olejom s nizkym letnym cislom.

Nikdy s tym nebol problem.

Zavada ktora prisla proste nemoze byt vinou normalneho (tekuteho) oleja - prave naopak to moze byt tym ze som pouzival

nejaku dobu husty olej, nie uplne vhodny na beznu jazdu.

Samozrejme dat tam olej 0W-30 by bol opacny extrem, ten uz moze prestat mazat pri dlhodobej vysokej zatazi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

FI 1.2.HTP 40Kw najeto 135tis běžně bržděno motorem - bez problému

R Style 1.2 HTP / 52kW (po chipu Cimbu)r.v.03 85tis běžně bržděno motorem - bez problému

R Style 1.2 HTP / 56kW (po chipu Cimbu)r.v.08 142tis běžně bržděno motorem - bez problému

Dálnice příliš nejezdím a mraky let používám - OMV Bixxol Extra 10W-40 a naprosto bez problémů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...

Když jsme u těch vodítek ventilů. Jeden borec kterej se zabejvá opravama HTP řek, že se vodítka ventilů nijak nemažou olejem, že nemaj prej žádný mazací kanálky.

 

To je nějaký divný ne? Ani ten olej do těch vodítek neteče horem přes pružiny z toho prostoru kde sou vačky,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To má borec pravdu. Mazací kanály tak vážně nejsou. A ano, olej má jedinou možnost se tam dostat z vrchu od vačkové hřídele, ale tam je "přívod" omezen gufírky. Ono je mazání vodítek vůbec problematické, v sacím potrubí je podtak, tak se olej z vodítka vysává a proto aby ho tam neprotékalo moc, musí tam být gufírko. Naopak ve výfuku je přetlak, který olej vyfoukává z vodítka do hlavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...