Publikováno Červenec 16, 201411 r Zdravím pánové, nenašel jsem tu téma na sjíždění pneumatik a mě to trápí Po 15.000 normálního ježdění mám na svém OIII RS Tdi combi sjeté přední gumy na 2 mm..zadky jsou 5mm. V servisu mi řekli, že je to tím, že jezdím rychle a je to prý sportovní auto. Má někdo nějakou zkušenost?? Děkuji Lauda
Červenec 16, 201411 r Sportovní auto?Octavia RS tdi? :smich: Upraveno Červenec 16, 201411 r od bitttpower
Červenec 16, 201411 r A co takhle napsat přesný typ pneumatik (rozměry, rychlostní index, výrobce, model, atd.)? Vysokorychlostní pneu můžou mít třeba jiné druhy směsi, než "obyčejné", pak taky rychle odchází. A ještě - co to je u tebe "normální ježdění"?
Červenec 16, 201411 r Pokud to jsou to Conti Sportcontact, tak ty moc nevydrží. To je guma, co mizí před očima. Doporučuji přejít pak na Michelin a nájezd bude vyšší.
Červenec 16, 201411 r Kecy v kleci - který SportContacty? 2 nebo 3? V jakém rozměru? Já mám třeba dvojky, 205/55 R16, najeto je na nich přes 40 000 km a mají přes 4 mm vzorku. Podotýkám, že na nich nejezdím žádný rally. Takže takto to nelze generalizovat.
Červenec 16, 201411 r Možná je na tom SportContact 3 líp, ale dvojky se prostě sjíždějí rychleji, než cenově srovnatelná konkurence (Pirelli, Michelin). A za tím si stojím. Ve VW klubu jsme tohle řešili furt, to samé na forech pneu e-shopů. Ale ty jsi pravděpodobně ona výjimka potvrzující pravidlo, protože já si fakt nedovedu 4mm na SC2 40 tisíc představit. Po 40 tisích nebudou mít 4mm ani Michelin Primacy HP a to je absolutní špička ve výdrži. Jinak samozřejmě velmi záleží na způsobu používání (dálnice a klidná jízda gumy jak známo šetří) a také na točivém momentu auta. Čím silnější kára, tím pro gumy horší. Ale v žádném případě se nechci přít. Třeba to s těmi gumami prostě umíš a nesjížděj se ti. Upraveno Červenec 16, 201411 r od molczik
Červenec 16, 201411 r A co takhle napsat přesný typ pneumatik (rozměry, rychlostní index, výrobce, model, atd.)? Vysokorychlostní pneu můžou mít třeba jiné druhy směsi, než "obyčejné", pak taky rychle odchází. A ještě - co to je u tebe "normální ježdění"? přesně jak píšeš, obecně čím je pneu širší a má nižší profil a současně vyšší rychlostní index, rychleji se sjíždí... na briskoda je na to několik témat, ale jelikož nemám RS neřešil jsem jen jsem zběžně shlédl...
Červenec 16, 201411 r molcziku a proto píšu, ať se uvádí všechny údaje o pneu a detaily o způsobu používání, jinak se nedá dobrat žádných závěrů. A chápu, že s eresem se bude jezdit jinak (dejme tomu ostřeji, protože to umožňuje podvozek a výkon motoru), než s mojí 1.4 TSI a tím pádem odejdou pneu dřív. Jen mi přišlo jejich odrovnání normální jízdou (?) za 15 tkm hodně rychlé.
Červenec 16, 201411 r nebyl jsi jezdit někde na okruhu? např. pár jízd na okruhu v Brně je jako bys za stejnou dobu najezdil jednotky tisíc km ... tak se opotřebovávají pneu jednak stylem jízdy ale hlavně díky povrchu vozovky.... chodili jsme tam kdysi jezdit na inlajnech a bylo to to samé, kolečka jen ubývala... také jsme četl statistiku jak na sjíždění pneu má vliv dennodenní ježdění po kruhovém objezdu a to malého i středního poloměru.... podobně jako příčné prahy ničí silentbloky náprav, motoru i výfuku Upraveno Červenec 16, 201411 r od Hravec
Červenec 16, 201411 r No tak já má cotíky spotr 2, 225/45/18 najeto na nich 10ti km a nepozoruji zatím opotřebení mám tam ještě ten zářez na vnější straně!!! Zítra odfotím.
Červenec 16, 201411 r Nemám sice RS, ale taky mám 2,0tdi a přední gumy (27"dunlope) už jsou dost sjete, nalitano muzou mit cca 15tkm
Červenec 16, 201411 r molcziku a proto píšu, ať se uvádí všechny údaje o pneu a detaily o způsobu používání, jinak se nedá dobrat žádných závěrů. A chápu, že s eresem se bude jezdit jinak (dejme tomu ostřeji, protože to umožňuje podvozek a výkon motoru), než s mojí 1.4 TSI a tím pádem odejdou pneu dřív. Jen mi přišlo jejich odrovnání normální jízdou (?) za 15 tkm hodně rychlé. Souhlas. Je to i hodně o tom, kde jezdíš. Třeba dálnice je pro gumy ideálka, tam se prakticky nesjíždějí. Nejhorší je pro gumy brzdění a akcelerace, o smyku případně ostré jízdě do zatáček nemluvě. A pak je tu samozřejmě i fakt, že každé druhé auto nemá gumy správně nahuštěné.
Červenec 21, 201411 r Kluci, to je debata jak rozprávka. Je přeci jasné, že každému se to bude sjíždět jinak. Jinak se sjíždějí gumy na RSu a jinak na 1.6 TDI, jinak na dálnici, jinak ve městě, jinak mladýmu raplovi, jinak klidnému řidiči....a neodpusím si jinak Michelin a jinak Continental.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.