FikoCZ Vloženo 3. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2014 (editace) Aktualizace 2019 Problém stale přetrvává, automobil již nemám od roku 2017, ale mám o něm pravidelně informace. Nakonec padlo podezření na kompresor klimatizace že je pridreny. A zatím ho nikdo neměnil. dám vědět. Zdravím, mám trable s motorem, který při spuštěné klimatizaci a venkovní teplotě nad 30° sporadicky chcípe viz video. Při puštění plynu a vyřazené rychlosti motor neudrží volnoběžné otáčky a zhasne. Další zajímavost, že jakmile je nad 30 stupňů motor pomaleji akceleruje i při vypnuté klimatizaci. Motor zhasíná pouze při jízdě, když se točí kola a jede z kopce. To vypadá na mechanický problém - hadice apod. Něčeho se mu při tom vedru nedostává, tak je línější a kompresor klimatizace ho chcípne. Pokud motor běží na volnoběh, tak nikdy samovolně nezhasne - Pouze při padání otáček. Potřebuji pomoct diagnostikovat, kde je závada? V nějaké podtlakové hadičce za 10 korun? V teplotním čidle? V chudé směsi? Lambdě? Netuším Mám VCDS-VAG jsem schopný vyčíst všechny skupiny teplot, průtoků paliva vzduchu apod. Jsem rád za každou pomoc Díky! Motor: Fabia II 1.4 16V 63kW BXW, 165 000km, 2008 Co se provedlo a problém nevyřešilo, ale snížilo frekvenci výpadků (není to řešení, ale spíše malá pomoc motoru) : Čištění klapky, základní nastavení. Výměna filtrů: vzduch, palivo Výměna svíček Doplnění klimatizace Aktualizace RJ motoru Výpis závad VAG-VCDS byl prázdný V autorizáku - Auto Jarov o tomto problému neslyšeli. Kvalitou paliva to není, různé pumpy, různí prodejci Bylo zadřené ložisko napínáku klínového řemene Tím pádem se motor v kritické chvíli přidusil a chcípl. Předem doporučuji kontrolu napínáku, kompresoru a alternátoru. Se vším by se mělo dát volně točit bez náznaku odporu. Můj napínák se tuto zimu natolik zadřel, že se kolem ložiska utavilo plastové kolo a upadlo. Při tom to roztrhlo klíňák. (první projev při 165 000km, výrobce Turecko, k utavení došlo při 210 000km). Další věc, kterou je nutné udělat, je nahrát si poslední verzi řídící jednotky motoru. Ve škodovce byl s tímto problém a řešilo se to aktualizací. Já už tuto aktualizaci měl nahranou. Oprava na 10 minut. Materiál - Napínák - ložisko s kolečkem 500,- výměna alternátoru za repas K videu: Když zařadím neutrál a pustím plyn - klasické zastavení, tak motor kompresor neutáhne zhasne.Následně jsem nahodil motor přes rychlost a při druhém pokusu je vyřazená rychlost přidám na 3000 a pak pustím plyn a je vidět, že otáčky spadnou líznou 500 a málem to chcípne znovu, ale pro tentokrát se udrží. Editováno: 2. Červenec 2020, autor: FikoCZ Aktualizace Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal9 Vloženo 3. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2014 Možná je zasraná klapka. Oddělej vzduchovej fitr a koukni do tý klapky. Za 164 tis tam bude černej bordel na stěnách. Čistič na brzdy a vatička to vyřeší. Kolik si řekli za nahrátí novýho softu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pjdefort Vloženo 3. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2014 Já bych taky začal vyčištěním klapky..ale pořádně..tzn vymontovat a z obou stran..na tomhle motoru to je uplná brnkačka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 3. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2014 začni tou klapkou mne to pomohlo z problémami pri studených štartoch ja som mal po 193tkm hu riadne zasranu steny klapky boli čierne ako uhol a inak klapka je umelá tak si dávaj pozor na nu aby sa ti hu nepodarilo poškodiť. Viete mi povedať čo môže sposobovať teraz že keď je studený motor tak musím dlhšie točiť zo štarterom aby motor chytil ?? po naštartovaní nestriela do výfuku všetko ide v pohode. Viete mi napísať návod ako na tej škrtiacej klapke spraviť základné nastavenie VCDS a kábel mám takže pls poradte. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FikoCZ Vloženo 3. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 3. Srpen 2014 Možná je zasraná klapka. Oddělej vzduchovej fitr a koukni do tý klapky. Za 164 tis tam bude černej bordel na stěnách. Čistič na brzdy a vatička to vyřeší. Kolik si řekli za nahrátí novýho softu? Díky, klapka mě nanapadla. Začnu tou. Ale až po dovolené, teď ji du vypálit do Chorvatska. Jezdím s tím autem v drtivé většině po městě, tak je to možné. Za flash si řekli 590,- Kč bez DPH - Auto Jarov Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 3. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2014 no dlhšou jazdou tú klapku nevypáliš jedine tak dobre premažeš motor a aj prevodovku ale tak uvidíš ak ti to bude robiť aj po tom čo prídeš späť s Chorvatska tak vieš čo máš ako prvé skúsiť vyčistiť Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FikoCZ Vloženo 4. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 4. Srpen 2014 (editace) Takže píšu z HR. Je tu krásně, teplo slunko svítí a voda je mokrá a slaná. Vše OK Spotřeba do Zadaru z Prahy 6,4L s klimou, (Praha - Bratislava - Maďarsko - Lendava 6,3 a pak vyskočila na dálnici v HR na 6,4, vzdálenost 981km, průměrná rychlost 89km, doba jízdy 11h 4m) takže super Ještě mám ale otázku k tomu čištění škrtící klapky. Procházel jsem forum a koukal jsem, že je potřeba provést po čištění nějaké nastavení klapky přes VAG, ale ten já nemám. Našel by se tu někdo z Prahy ke komu bych sjel a VAGem mi tu konfiguraci udělal? Editováno: 4. Srpen 2014, autor: FikoCZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pali_HTP Vloženo 5. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2014 Tiez by ma zaujimalo cim to je-prisiel k nam na servis pan ze sa mu deje asi toto same,len neviem ci jazdi s klimou alebo bez.... Skusali sme menit cidlo na vacke,bez vysledku. Diagnoza bez zavad... Koncom tyzdna asi budeme skusat cidlo na klike a zistim ako je to u neho s tou klimou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pjdefort Vloženo 5. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2014 Po čištění nic ve VAGu dělat nemusíš..už jsem to dělal na autě se stejnym motorem a nic potřeba nastavovat nebylo.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FikoCZ Vloženo 5. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 5. Srpen 2014 Tiez by ma zaujimalo cim to je-prisiel k nam na servis pan ze sa mu deje asi toto same,len neviem ci jazdi s klimou alebo bez.... Skusali sme menit cidlo na vacke,bez vysledku. Diagnoza bez zavad... Koncom tyzdna asi budeme skusat cidlo na klike a zistim ako je to u neho s tou klimou... Jsem zvědaví na co přijdete. Určitě to sem pak napiště. Mě se to děje jenom při klimatizaci při zátěži, když je motor zahřátý. Jinak bez klimatizace (ECON) se mi to nikdy nestalo. Po čištění nic ve VAGu dělat nemusíš..už jsem to dělal na autě se stejnym motorem a nic potřeba nastavovat nebylo.. Někdo tu na fůru psal, že se mu ukázala kontrolka EPC a Motoru. viz http://forum.skodahome.cz/topic/18566-škrtící-klapka/?p=1554319 Doufam ze tak nedopadnu. Jinak u starého auta jsem to čistil přímo čističem na klapky přidal se plyn Vstříklo se to několikrát přímo do klapky - motor zakašlal a tím se v celku vyčistila, ale ten bordel šel do motoru. - to není ono Zkoušeli jste to někdo u Fabie? Zase tenhle postup se mi nechce dělat u Fábie, která má hromadu čidel. Jen aby se na mě nerozsvítila palubka jak stromeček... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pjdefort Vloženo 5. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2014 (editace) Určitě se ti nic nerozsvítí..musíš sundat filtrbox tahem nahoru a klapku celou vyndat..chce to čistit hlavně zespoda..zezhora to moc neuděláš..nejlíp poslouží čistič brzd.. Určitě nemusíš odpojovat ani baterku..zbytečný..nepsal bych to, kdybych jí přesně na tomhle motoru nečistil Editováno: 5. Srpen 2014, autor: pjdefort Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FikoCZ Vloženo 5. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 5. Srpen 2014 Určitě se ti nic nerozsvítí..musíš sundat filtrbox tahem nahoru a klapku celou vyndat..chce to čistit hlavně zespoda..zezhora to moc neuděláš..nejlíp poslouží čistič brzd.. Určitě nemusíš odpojovat ani baterku..zbytečný..nepsal bych to, kdybych jí přesně na tomhle motoru nečistil Díky za radu. Já jen pro jistotu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 5. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2014 (editace) jak píše pjdefort a ešte nezapínaj klučik pred tým ako hu tam dáš lebo ti to zapíše chyby a potom budeš musieť to základne nastavenie spraviť. Ja mám vyčistenú klapku a pri štarte musím dlhšie zo štarterom točiť neviete čím by to mohlo byť ?? Pred týmito problémami mi to aj pri -20°C naštartoval motor na brnk. Editováno: 5. Srpen 2014, autor: marfan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FikoCZ Vloženo 5. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 5. Srpen 2014 (editace) jak píše pjdefort a ešte nezapínaj klučik pred tým ako hu tam dáš lebo ti to zapíše chyby a potom budeš musieť to základne nastavenie spraviť. Ja mám vyčistenú klapku a pri štarte musím dlhšie zo štarterom točiť neviete čím by to mohlo byť ?? Pred týmito problémami mi to aj pri -20°C naštartoval motor na brnk. jediný co mě napadá, když otevřeš dveře u řidiče načerpá se ti palivo? Takovej ten bzukot od palivového čerpadla. Případně rozsvítí se ti světlo v iteriéru (pozor rozsvítí se ti i po odemčení dálkou, tak počkej chvilku až zhasne)? Jestli ne tak mohlo odejít ten spínač na otevření zavřený dveře a tím pádem to ani nenačerpá palivo... ale to je pouze doměnka. Případně jak to startuje když to běží ... chcípneš to.. a pak zase zkusíš nastartovat. Co se stane? Pak vyměnit: Filtry, svíčky - dej tam originál prvovýrobu podle VIN. ješto to řešili tady http://forum.skodahome.cz/topic/98238-studen%C3%BD-%C5%A1tart-%C5%A1koda-fabia-14-mpi/ Editováno: 5. Srpen 2014, autor: FikoCZ Necituj předchozí příspěvek! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 5. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2014 normálne mi natiahne benzín takže neviem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FikoCZ Vloženo 15. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 15. Srpen 2014 Tak klapka vyčištěna. Dle mechanika byla dost špinavá Tak jestli ještě někdy bude teplo a budu klimatizovat uvidíme jestli to bude chcípat. Zatím dobré Díky všem za pomoc snad už to téma nebudu muset otevírat ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FikoCZ Vloženo 22. Duben 2015 Autor Sdílet Vloženo 22. Duben 2015 Takže konečně teplo bohužel se tahle sporadická závada opět ukázala najeto 180 000. Něco jsem zaslechl o základním nastavení klapky přes VAG. Mám klasickej VAG-COM 409.1 a ještě VAG OBD2 + VCDS 12.12. Dá se to dělat s těma kabelama a jak? Případně netušíte kolik by to v autorizáku stálo? díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peti_o Vloženo 25. Duben 2015 Sdílet Vloženo 25. Duben 2015 Pani, musim sa s vami podelit, mam tiez 1.4 16V 63 kw LPG, a ked jazdim, normalne, ked preradujem tak niekedy sa mi stane, ze ked idem zaradit dalsi prevodovy stupen (ten predtym som roztiahol do otacok) tak v okamihu ked uberem, tak otacky padnu jemnucko este aj pod volnobeh. Stalo sa mi to zopar razy, ale neskapalo mi to vobec. Vacsinou to clovek ani nezbada, mne ked sa to stalo prvy krat tak som citil jemne zavibrovanie, ale ked som sa pozrel na otackomer, tak rucicka uz bola v normale. Stalo sa mi aj, ze som rucicku schvalne sledoval pri preradovani a par krat som videl ze sa dostala pod volnobezne otacky.. :/ Ale zatial si to nejako nevsimam, mozno vycistim tu skrtiacu, ci to pomoze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 25. Duben 2015 Sdílet Vloženo 25. Duben 2015 To je myslím normálne, myslím že to je oneskorením RJ prechodu režímu na volnobeh, niekedy sa to aj mne stane. FikoCZ: v poslednom čase ako bolo teplo tak som skúšal zapínať klímu a sledoval som aký to má vplyv na zaťaženie motora a aj na voľnobeh. Keď stojím a zapnem klímu tak jedine čo pozorujem je že mi na chvílku žiarovky stmavnu trochu a hneď je to ok, ale keď idem a dám voľnobeh a vtedy zapnem klímu tak otáčku klesnu jednorázovo asi tak na 550ot a potom sa vrátia späť. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 26. Duben 2015 Sdílet Vloženo 26. Duben 2015 Pani, musim sa s vami podelit, mam tiez 1.4 16V 63 kw LPG, a ked jazdim, normalne, ked preradujem tak niekedy sa mi stane, ze ked idem zaradit dalsi prevodovy stupen (ten predtym som roztiahol do otacok) tak v okamihu ked uberem, tak otacky padnu jemnucko este aj pod volnobeh. Stalo sa mi to zopar razy, ale neskapalo mi to vobec. Vacsinou to clovek ani nezbada, mne ked sa to stalo prvy krat tak som citil jemne zavibrovanie, ale ked som sa pozrel na otackomer, tak rucicka uz bola v normale. Stalo sa mi aj, ze som rucicku schvalne sledoval pri preradovani a par krat som videl ze sa dostala pod volnobezne otacky.. :/ Ale zatial si to nejako nevsimam, mozno vycistim tu skrtiacu, ci to pomoze nevím jak u plynu, ale u benzinu se to nikdy nestává. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FikoCZ Vloženo 26. Duben 2015 Autor Sdílet Vloženo 26. Duben 2015 marfan: je to vidět krásně na videu. Mám vyřazeno přidám plyn a rychle pustím a chcípne to úplně, pak znovu přidám a propadnou se otáčky se pod volnoběh, ale udrží se a motor nechcípne. a jelikož se to projevuje tak nahodile, tak je to jedna z těch závad kde na vás v servisu koukají co jste to za exota, že jim se to neprojevilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 12. Květen 2015 Sdílet Vloženo 12. Květen 2015 Dnes mě motor při zaplé klimatizaci a zastavení na přechodu taky chcíp. Stává se mě to párkrát za léto cca 3x. Ještě mám problémy že při studeném motoru a teplotě okolo 20°C prvních cca 200m nechce motor táhnout (to skoro pořád), sem tam 1-2x nastartuje a lícou otáčky popřípadě po přidání plynu střílí do výfuku. Po konzultaci už snad ve třetím servisu mě hlavní mechanik řekl že by to mohlo dělat palivové čerpadlo že možná neudrží tlak paliva. Navrlhl mě tam vozidlo ponechat na 2-3 dny a že zkontrolují tlak paliva, když mě řekl že nové čerpadlo stojí 8500,-Kč jsem se zasmál technik taky a jel jsem domů. Tak snad to palivové čerpadlo může někoho nasměrovat. Může mít palivové čerpadlo vliv i na max rychlost? nikdy se mi totiž nepodařilo vytáhnout z auta víc než tachometrových 160Km/h. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 13. Květen 2015 Sdílet Vloženo 13. Květen 2015 Jestliže střílí do výfuku,tak to není chudou směsí,která by byla při nízkém tlaku paliva.Buď je to předstihem,nebo je směs bohatá,při chudé směsi střílí motor do sání.Druhý ročník učebního oboru mechanik opravář,o úrovni vzdělání technika to lecos vypovídá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 13. Květen 2015 Sdílet Vloženo 13. Květen 2015 (editace) No to střílení do výfuku se mě zatím stalo jenom 2x za celou dobu. A jednou se mě stalo po studeném startu v létě, že tak silně lítaly otáčky, až se třepalo celé auto, při přidání plynu motor nešel do otáček a pomohl až nový start. Editováno: 13. Květen 2015, autor: ales-r Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 13. Květen 2015 Sdílet Vloženo 13. Květen 2015 Co diagnostika? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.