Přejít na obsah

Fabia II 1.4 16V 63kW zhasínání motoru při spuštěné klimatizaci


Doporučené příspěvky

Aktualizace 2019

Problém stale přetrvává, automobil již nemám od roku 2017, ale mám o něm pravidelně informace. Nakonec padlo podezření na kompresor klimatizace že je pridreny. A zatím ho nikdo neměnil. dám vědět. 

 

Zdravím,

mám trable s motorem, který při spuštěné klimatizaci a venkovní teplotě nad 30° sporadicky chcípe viz video. Při puštění plynu a vyřazené rychlosti motor neudrží volnoběžné otáčky a zhasne. Další zajímavost, že jakmile je nad 30 stupňů motor pomaleji akceleruje i při vypnuté klimatizaci. Motor zhasíná pouze při jízdě, když se točí kola a  jede z kopce. To vypadá na mechanický problém - hadice apod. Něčeho se mu při tom vedru nedostává, tak je línější a kompresor klimatizace ho chcípne. Pokud motor běží na volnoběh, tak nikdy samovolně nezhasne - Pouze při padání otáček.

Potřebuji pomoct diagnostikovat, kde je závada? V nějaké podtlakové hadičce za 10 korun? V teplotním čidle? V chudé směsi? Lambdě? Netuším Mám VCDS-VAG jsem schopný vyčíst všechny skupiny teplot, průtoků paliva vzduchu apod. Jsem rád za každou pomoc Díky!

Motor: Fabia II 1.4 16V 63kW BXW, 165 000km, 2008

Co se provedlo a problém nevyřešilo, ale snížilo frekvenci výpadků (není to řešení, ale spíše malá pomoc motoru) :

  • Čištění klapky, základní nastavení.
  • Výměna filtrů: vzduch, palivo
  • Výměna svíček
  • Doplnění klimatizace
  • Aktualizace RJ motoru
  • Výpis závad VAG-VCDS byl prázdný
  • V autorizáku - Auto Jarov o tomto problému neslyšeli.
  • Kvalitou paliva to není, různé pumpy, různí prodejci
  • Bylo zadřené ložisko napínáku klínového řemene Tím pádem se motor v kritické chvíli přidusil a chcípl. Předem doporučuji kontrolu napínáku, kompresoru a alternátoru. Se vším by se mělo dát volně točit bez náznaku odporu. Můj napínák se tuto zimu natolik zadřel, že se kolem ložiska utavilo plastové kolo a upadlo. Při tom to roztrhlo klíňák.  (první projev při 165 000km, výrobce Turecko, k utavení došlo při 210 000km). Další věc, kterou je nutné udělat, je nahrát si poslední verzi řídící jednotky motoru. Ve škodovce byl s tímto problém a řešilo se to aktualizací. Já už tuto aktualizaci měl nahranou.

    Oprava na 10 minut. Materiál - Napínák - ložisko s kolečkem 500,-

  • výměna alternátoru za repas

 

K videu: Když zařadím neutrál a pustím plyn - klasické zastavení, tak motor kompresor neutáhne zhasne.Následně jsem nahodil motor přes rychlost a při druhém pokusu je vyřazená rychlost přidám na 3000 a pak pustím plyn a je vidět, že otáčky spadnou líznou 500 a málem to chcípne znovu, ale pro tentokrát se udrží. 

 

Editováno: , autor: FikoCZ
Aktualizace
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

začni tou klapkou mne to pomohlo z problémami pri studených štartoch ja som mal po 193tkm hu riadne zasranu steny klapky boli čierne ako uhol a inak klapka je umelá tak si dávaj pozor na nu aby sa ti hu nepodarilo poškodiť.

 

Viete mi povedať čo môže sposobovať teraz že keď je studený motor tak musím dlhšie točiť zo štarterom aby motor chytil ?? po naštartovaní nestriela do výfuku všetko ide v pohode.

 

Viete mi napísať návod ako na tej škrtiacej klapke spraviť základné nastavenie VCDS a kábel mám takže pls poradte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná je zasraná klapka. Oddělej vzduchovej fitr a koukni do tý klapky. Za 164 tis tam bude černej bordel na stěnách. Čistič na brzdy a vatička to vyřeší. Kolik si řekli za nahrátí novýho softu?

Díky, klapka mě nanapadla. Začnu tou. Ale až po dovolené, teď ji du vypálit do Chorvatska. 

 

Jezdím s tím autem v drtivé většině po městě, tak je to možné. 

 

Za flash si řekli 590,- Kč bez DPH - Auto Jarov

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže píšu z HR. Je tu krásně, teplo slunko svítí a voda je mokrá a slaná. Vše OK Spotřeba do Zadaru z Prahy 6,4L s klimou, (Praha - Bratislava - Maďarsko - Lendava 6,3 a pak vyskočila na dálnici v HR na 6,4, vzdálenost 981km, průměrná rychlost 89km, doba jízdy 11h 4m) takže super :)

 

Ještě mám ale otázku k tomu čištění škrtící klapky. Procházel jsem forum a koukal jsem, že je potřeba provést po čištění nějaké nastavení klapky přes VAG, ale ten já nemám. Našel by se tu někdo z Prahy ke komu bych sjel a VAGem mi tu konfiguraci udělal? 

Editováno: , autor: FikoCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez by ma zaujimalo cim to je-prisiel k nam na servis pan ze sa mu deje asi toto same,len neviem ci jazdi s klimou alebo bez.... Skusali sme menit cidlo na vacke,bez vysledku. Diagnoza bez zavad... Koncom tyzdna asi budeme skusat cidlo na klike a zistim ako je to u neho s tou klimou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez by ma zaujimalo cim to je-prisiel k nam na servis pan ze sa mu deje asi toto same,len neviem ci jazdi s klimou alebo bez.... Skusali sme menit cidlo na vacke,bez vysledku. Diagnoza bez zavad... Koncom tyzdna asi budeme skusat cidlo na klike a zistim ako je to u neho s tou klimou...

 

Jsem zvědaví na co přijdete. Určitě to sem pak napiště. Mě se to děje jenom při klimatizaci při zátěži, když je motor zahřátý. Jinak bez klimatizace (ECON) se mi to nikdy nestalo. 

 

Po čištění nic ve VAGu dělat nemusíš..už jsem to dělal na autě se stejnym motorem a nic potřeba nastavovat nebylo..

 

Někdo tu na fůru psal, že se mu ukázala kontrolka EPC a Motoru. viz http://forum.skodahome.cz/topic/18566-škrtící-klapka/?p=1554319 Doufam ze tak nedopadnu.

 

Jinak u starého auta jsem to čistil přímo čističem na klapky přidal se plyn  Vstříklo se to několikrát přímo do klapky - motor zakašlal a tím se v celku vyčistila, ale ten bordel šel do motoru. - to není ono

 

Zkoušeli jste to někdo u Fabie?

 

Zase tenhle postup se mi nechce dělat u Fábie, která má hromadu čidel. Jen aby se na mě nerozsvítila palubka jak stromeček...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě se ti nic nerozsvítí..musíš sundat filtrbox tahem nahoru a klapku celou vyndat..chce to čistit hlavně zespoda..zezhora to moc neuděláš..nejlíp poslouží čistič brzd..

Určitě nemusíš odpojovat ani baterku..zbytečný..nepsal bych to, kdybych jí přesně na tomhle motoru nečistil :)

Editováno: , autor: pjdefort
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě se ti nic nerozsvítí..musíš sundat filtrbox tahem nahoru a klapku celou vyndat..chce to čistit hlavně zespoda..zezhora to moc neuděláš..nejlíp poslouží čistič brzd..

Určitě nemusíš odpojovat ani baterku..zbytečný..nepsal bych to, kdybych jí přesně na tomhle motoru nečistil :)

 

Díky za radu. Já jen pro jistotu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak píše pjdefort a ešte  nezapínaj klučik pred tým ako hu tam dáš lebo ti to zapíše chyby a potom budeš musieť to základne nastavenie spraviť.

 

Ja mám vyčistenú klapku a pri štarte musím dlhšie zo štarterom točiť neviete čím by to mohlo byť ?? Pred týmito problémami mi to aj pri -20°C naštartoval motor na brnk.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak píše pjdefort a ešte  nezapínaj klučik pred tým ako hu tam dáš lebo ti to zapíše chyby a potom budeš musieť to základne nastavenie spraviť.

 

Ja mám vyčistenú klapku a pri štarte musím dlhšie zo štarterom točiť neviete čím by to mohlo byť ?? Pred týmito problémami mi to aj pri -20°C naštartoval motor na brnk.

 

jediný co mě napadá, když otevřeš dveře u řidiče načerpá se ti palivo? Takovej ten bzukot od palivového čerpadla. Případně rozsvítí se ti světlo v iteriéru (pozor rozsvítí se ti i po odemčení dálkou, tak počkej chvilku až zhasne)? Jestli ne tak mohlo odejít ten spínač na otevření zavřený dveře a tím pádem to ani nenačerpá palivo... ale to je pouze doměnka.

 

Případně jak to startuje když to běží ... chcípneš to.. a pak zase zkusíš nastartovat. Co se stane? 

 

Pak vyměnit: Filtry, svíčky - dej tam originál prvovýrobu podle VIN.

 

ješto to řešili tady http://forum.skodahome.cz/topic/98238-studen%C3%BD-%C5%A1tart-%C5%A1koda-fabia-14-mpi/

Editováno: , autor: FikoCZ
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

Takže  konečně teplo bohužel se tahle sporadická závada opět ukázala najeto 180 000.  Něco jsem zaslechl o základním nastavení klapky přes VAG. Mám klasickej VAG-COM 409.1 a ještě VAG OBD2 + VCDS 12.12.

 

Dá se to dělat s těma kabelama a jak? Případně netušíte kolik by to v autorizáku stálo?

 

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani, musim sa s vami podelit, mam tiez 1.4 16V 63 kw LPG, a ked jazdim, normalne, ked preradujem tak niekedy sa mi stane, ze ked idem zaradit dalsi prevodovy stupen (ten predtym som roztiahol do otacok) tak v okamihu ked uberem, tak otacky padnu jemnucko este aj pod volnobeh. Stalo sa mi to zopar razy, ale neskapalo mi to vobec. 

Vacsinou to clovek ani nezbada, mne ked sa to stalo prvy krat tak som citil jemne zavibrovanie, ale ked som sa pozrel na otackomer, tak rucicka uz bola v normale. 

Stalo sa mi aj, ze som rucicku schvalne sledoval pri preradovani a par krat som videl ze sa dostala pod volnobezne otacky.. :/

Ale zatial si to nejako nevsimam, mozno vycistim tu skrtiacu, ci to pomoze :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je myslím normálne, myslím že to je oneskorením RJ prechodu režímu na volnobeh, niekedy sa to aj mne stane.

 

FikoCZ: v poslednom čase ako bolo teplo tak som skúšal zapínať klímu a sledoval som aký to má vplyv na zaťaženie motora a aj na voľnobeh. Keď stojím a zapnem klímu tak jedine čo pozorujem je že mi na chvílku žiarovky stmavnu trochu a hneď je to ok, ale keď idem a dám voľnobeh a vtedy zapnem klímu tak otáčku klesnu jednorázovo asi tak na 550ot a potom sa vrátia späť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani, musim sa s vami podelit, mam tiez 1.4 16V 63 kw LPG, a ked jazdim, normalne, ked preradujem tak niekedy sa mi stane, ze ked idem zaradit dalsi prevodovy stupen (ten predtym som roztiahol do otacok) tak v okamihu ked uberem, tak otacky padnu jemnucko este aj pod volnobeh. Stalo sa mi to zopar razy, ale neskapalo mi to vobec. 

Vacsinou to clovek ani nezbada, mne ked sa to stalo prvy krat tak som citil jemne zavibrovanie, ale ked som sa pozrel na otackomer, tak rucicka uz bola v normale. 

Stalo sa mi aj, ze som rucicku schvalne sledoval pri preradovani a par krat som videl ze sa dostala pod volnobezne otacky.. :/

Ale zatial si to nejako nevsimam, mozno vycistim tu skrtiacu, ci to pomoze :D

nevím jak u plynu, ale u benzinu se to nikdy nestává. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marfan: je to vidět krásně na videu. Mám vyřazeno přidám plyn a rychle pustím a chcípne to úplně, pak znovu přidám a propadnou se otáčky se pod volnoběh, ale udrží se a motor nechcípne.

 

a jelikož se to projevuje tak nahodile, tak je to jedna z těch závad kde na vás v servisu koukají co jste to za exota, že jim se to neprojevilo :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dnes mě motor při zaplé klimatizaci a zastavení na přechodu taky chcíp. Stává se mě to párkrát za léto cca 3x. Ještě mám problémy že při studeném motoru a teplotě okolo 20°C prvních cca 200m nechce motor táhnout (to skoro pořád), sem tam 1-2x nastartuje a lícou otáčky popřípadě po přidání plynu střílí do výfuku. Po konzultaci už snad ve třetím servisu mě hlavní mechanik řekl že by to mohlo dělat palivové čerpadlo že možná neudrží tlak paliva. Navrlhl mě tam vozidlo ponechat na 2-3 dny a že zkontrolují tlak paliva, když mě řekl že nové čerpadlo stojí 8500,-Kč jsem se zasmál technik taky a jel jsem domů. Tak snad to palivové čerpadlo může někoho nasměrovat. Může mít palivové čerpadlo vliv i na max rychlost? nikdy se mi totiž nepodařilo vytáhnout z auta víc než tachometrových 160Km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to střílení do výfuku se mě zatím stalo jenom 2x za celou dobu. A jednou se mě stalo po studeném startu v létě, že tak silně lítaly otáčky, až se třepalo celé auto, při přidání plynu motor nešel do otáček a pomohl až nový start.

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...