Přejít na obsah

poškrábané brzdové kotouče


xx30

Doporučené příspěvky

Moc si nedokážu představit jízdní styl, při kterém by zůstávaly mokré kotouče (působení odstředivé síly, tepla od náboje kola, tepla z brzd). Korozi kotoučů se moc zabránit nedá, což je patrné ze stavu okraje, kde nepůsobí destička. Když ale pravidelně jezdíš a používáš brzdy, tak si ji nevšimneš, protože ji hned "vybrousíš". Pokud auto na pár týdnů odstavíš, tak se to krásně rozjede.

Destičky se po okrajích nadměrně sjíždějí, pokud se málo brzdí (mám s tím velmi bohaté osobní zkušenosti) - po kraji kotouče nedochá k "odleštění" rzi, hrubý povrch způsobuje větší úbytek destičky a ta pak na daném segmentu nepřiléhá a tím více to tam rezne - výsledkem je vystouplý tmavý prstenec vyleštěných produktů koroze na kotouči. S tím už se pak nedá nic dělat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 2. 2018 na 16:50, Clerfayt napsal:

Si nemyslím. Za jízdu se občas zabrzdí dostatečně. Důležité je za deště, nebo jiném mokru před odstavením vozidla dostatečně zabrzdit aby se vlhkost vypařila. To prospívá jak kotoučům, tak destičkám. Kdo to nedělá a nechává brzdy stále mokré tomu korodují a korodují. Ono mezi destičkou a kotoučem se voda hodně těžko odpařuje bez přispění pořádného Tepla. 

Když je sucho a nebrzdí se, je to brzdám celkem jedno

V 10. 1. 2018 na 18:17, Wittmann napsal:

na tom není nic zajímavého: zadek brzdí méně, tím pádem kotouče reznou víc

V OIII se dá nastavit preventivní přibržďování zadních brz za deště tak, aby v případě potřeby rychleji a účinněji brzdili. Možná to bude řešit i tenhle problém.

 

V 12. 1. 2018 na 19:53, HONZAV1 napsal:

Cože, na 60 tis. výměna komplet brzd? Mám necelých 170tis od nova a brzdy se do důchodu ještě nechystají (2,0TDI), tedy vše originál od 6/2014. Překvapuje mně, že i zadní. Pokud jezdím krátké trasy, tak alespoň 2x za týdem brzdy pořádně prošlápnu, aby na nich nepučela rez. Jen ještě doplním, že jsem najel ca 20 tis s nebržděným přívěsem  často i přes 1T a asi 10 tis. s karavanem 1,2T. Honza

170 tis. km je poměrně dost, zatím jsem o nikom, kdo by najel na jedny desky tolik, neslyšel.

 

 

V 15. 8. 2014 na 21:05, xx30 napsal:

Dnes jsem jel po nějaké silnici 3 třídy a na cestě byli nějaké kamínky po látání cesty. Nějaký kamínek se mi dostal mezi brzdovou destičku a kotouč. Jenom jsem slyšel silný pískot. Zastavil jsem a několikrát prošlápl brzdu. Kamínek se asi uvolnil. Po dojetí domů jsem si všimnul, že na jednom předním brzdovém kotouči jsou škrábance po celém obvodu. Nejsou hluboké, ale po přejetí prstem jsou lehce znatelné. Jinak brzdy normálně brzdí a při brždění auto nikam netáhne a volant nijak nevibruje. Je to potřeba nějak řešit nebo se postupně kotouč bržděním obrousí a srovná.

Mezi destičku a kotouč se kamínek určitě needostal, je tam minimální vůle, to spíš mezi kotouč a krycí plech na zadní straně kotouče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, mischicka napsal:

V OIII se dá nastavit preventivní přibržďování zadních brz za deště tak, aby v případě potřeby rychleji a účinněji brzdili. Možná to bude řešit i tenhle problém.

 

To vážně jde nakódovat?! To chci, zadní zkorodovaný jsm měnil na 45 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...