Jump to content

poškrábané brzdové kotouče


xx30
 Share

Recommended Posts

Dnes jsem jel po nějaké silnici 3 třídy a na cestě byli nějaké kamínky po látání cesty. Nějaký kamínek se mi dostal mezi brzdovou destičku a kotouč. Jenom jsem slyšel silný pískot. Zastavil jsem a několikrát prošlápl brzdu. Kamínek se asi uvolnil. Po dojetí domů jsem si všimnul, že na jednom předním brzdovém kotouči jsou škrábance po celém obvodu. Nejsou hluboké, ale po přejetí prstem jsou lehce znatelné. Jinak brzdy normálně brzdí a při brždění auto nikam netáhne a volant nijak nevibruje. Je to potřeba nějak řešit nebo se postupně kotouč bržděním obrousí a srovná.

Link to comment
Share on other sites

Díky, nemám s tím zkušenost. Před tímto autem jsem měl OI na plecháčích a tam se mi to nestalo a ani by to nebylo vidět. Teď na OIII a hliníkových kolech jsou přece kotouče více vidět a je tam větší prostor pro zapadnutí kamínků.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Vážení, uvažuju o ročním autě - jsou tyto kotouče, resp. desky ok nebo ko? Při testovací jízdě byly při silnějším brždění cítit vibrace. Vpředu je na jedné straně sjetá jen část (na fotce to jde vidět víc než v reálu), druhý kotouč má rýhy. Jde mně o to, co chtít. Jestli bude stačit "zbroušení" a nebo je to na výměnu.

 

Zadní:

zadni2.thumb.jpg.9d32c39af607291ac98f03c5b8244176.jpg

 

zadni1.thumb.jpg.81e040c4d4e4a1787563ce4962b26ba9.jpg

 

Přední:

 

predni2.thumb.jpg.a10e306a58664052b7959fe36a945c55.jpg

 

predni1.thumb.jpg.e8dc54aceb194cb6da4bbf97144a9406.jpg

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Podle mě je tam s ohledem na zkušenosti s ostatními OIII něco špatně. Nechci ale vyskakovat, dokud si nebudu jistý, že je to na vyhození. Předpokládám, že se vždy mění kotouče i desky, že? Mohlo by je to vyjít možná i levněji (s ohledem na práci a nákupní cenu dílů), než zlevňovat

Link to comment
Share on other sites

V první řadě by to chtělo změnit způsob brždění - nešetřit brzdy, brzdit větší silou (na kratší dráze). Druhá věc je jestli cítíš vibrace od zkroucených kotoučů, (to asi ne) nebo jen drhnutí od toho jak destička drhne rez z kotouče. Já bych to neřešil.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Vypadá to na zadní, co? Myslím, že je to ještě v poho. Mám to ještě horší a když jsem byl v  servise při 45000 km mechanik říkal, že to při další prohlidce  (60 tis km) budeme asi muset měnit s deskam ai kotouče.

Je to o penězích a na tvé úvaze.

 

Link to comment
Share on other sites

Cože, na 60 tis. výměna komplet brzd? Mám necelých 170tis od nova a brzdy se do důchodu ještě nechystají (2,0TDI), tedy vše originál od 6/2014. Překvapuje mně, že i zadní. Pokud jezdím krátké trasy, tak alespoň 2x za týdem brzdy pořádně prošlápnu, aby na nich nepučela rez. Jen ještě doplním, že jsem najel ca 20 tis s nebržděným přívěsem  často i přes 1T a asi 10 tis. s karavanem 1,2T. Honza

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
V 2017-9-2 na 18:30, bojler napsal:

Vážení, uvažuju o ročním autě - jsou tyto kotouče, resp. desky ok nebo ko? Při testovací jízdě byly při silnějším brždění cítit vibrace. Vpředu je na jedné straně sjetá jen část (na fotce to jde vidět víc než v reálu), druhý kotouč má rýhy. Jde mně o to, co chtít. Jestli bude stačit "zbroušení" a nebo je to na výměnu.

 

Zadní:

zadni2.thumb.jpg.9d32c39af607291ac98f03c5b8244176.jpg

 

zadni1.thumb.jpg.81e040c4d4e4a1787563ce4962b26ba9.jpg

 

Přední:

 

predni2.thumb.jpg.a10e306a58664052b7959fe36a945c55.jpg

 

predni1.thumb.jpg.e8dc54aceb194cb6da4bbf97144a9406.jpg

 

 

 

 

 

Dlouhodobé vystavení brzd mokru a korozi. Možná i v kombinaci s přetěžováním brzd. Ty destičky se budou dál po krajích vydrolovat. Stočení kotoučů nepomůže na dlouho. Jestli to klepe při brzdění, vyměnil bych to. Jestli neklepe, dalo by se s tím nějakou dobu vydržet a sledovat stav. 

Link to comment
Share on other sites

Si nemyslím. Za jízdu se občas zabrzdí dostatečně. Důležité je za deště, nebo jiném mokru před odstavením vozidla dostatečně zabrzdit aby se vlhkost vypařila. To prospívá jak kotoučům, tak destičkám. Kdo to nedělá a nechává brzdy stále mokré tomu korodují a korodují. Ono mezi destičkou a kotoučem se voda hodně těžko odpařuje bez přispění pořádného Tepla. 

Když je sucho a nebrzdí se, je to brzdám celkem jedno

Edited by Clerfayt
Link to comment
Share on other sites

Tie kotúče sú v pohode, pokiaľ nie sú zvlnené, absolútne by som to neriešil... Pravidelným brzdením sa ohladia. Tie brázdy tam sú od kamienkov, je to normálne, nedá sa tomu vyhnúť. Hrúbka kotúčov je ok.

Ja mám takéto kotúče vzadu, aj som ich už vymenil a nepomohlo, pritom auto používam denne... A je to len a len preto, že brzdy temer nepoužívam, resp. ich len hladkám - pasažieri netolerujú prudké brzdenie...

Edited by stafa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...