Přejít na obsah

Kdo už měl nehodu s Rapidem?


vikyviky

Doporučené příspěvky

Pánové, nechodte na mě se svými dohady a doměnkami, ale jen s fakty. Takového řeči, že se někdo domnívá apod. jsou úplně k ničemu.

Bezpečné neznamená, že když ne něco na první pohled že ,,slabeho'' materiálu, té ten materiál není pevnější než na první pohled díl z materiálu silnějšího. Vite že jsou oceli různých pevnosti? Takže příště prosím fakta.

Rypicongu, nemichej sem Favorita, u kterého byly deformační zóny opravdu k ničemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A když se tu tak povídalo o těch dětských sedačkách, tak zrovna za tohle dostal rapid od ADACu bodíky dolů:

 

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné, a systém proto nebyl odměněn. Je zde nevyhovující varování na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

 

Ze zvědavosti jsem si naťukal srovnání s Leonem, Golfem, i30 a Focusem, vše v roce 2012.

  • Ochrana dospělých: koncern 94%, Focus 92%, i30 90%
  • Ochrana dětí: Rapid nejméně 80% (viz výše), nejvíce Leon 92%.
  • Ochrana chodců: Nejméně Golf 65%, nejvíc Focus 72%. Rapid 69%.
  • Aktivní bezpečnost: Vše 71%, nejvíc i30 86%.

A že se hodnotí i "blbosti" jako nezapnuté pásy vzadu (má ta i30) mi přijde jedině dobře. Když nabouráte a všechny chytí pásy a skončí leda s modřinou, zatímco vaše dítě se vzadu proletí a rozláme, tak kromě rozlámaného dítěte máte na krku i ublížení na zdraví. Holt jsou to blbosti které zachraňujou životy. Stejně jako ta blbá nálepka, za kterou přišel rapid o body v kapitole ochrany dětí - zeptejte se manželek, jestli tohle vědí (dobře, manželky lidí z fóra asi jo, ale ptejte se i jinde - čeká vás překvapení).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, tak  mam svou prvni nehodu s Rapidem... nedobrzdilo za mnou auto. nevim jak jel rychle ale pecka solidni, skublo to se mnou a jelikoz jsem to vubec necekal tak jsem se i poradne lekl. Musim rict ze na to jaka to pocitove byla rana, na narazniku je jen par skrabancu. Samozrejme to necham prohlidnout a opravit. Pan byl velmi slusny a ochotny. Na jeho aute jen pomuchlana spz, povyskocena mrizka, trosku podrene - nebylo uplne poznat jelikoz bylo spinave.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mám podobnou zkušenost teď z minulého týdne (Rapid Spaceback). Jel jsem z mírného kopce na zasněžené vozovce a v zúžení zatáčcejsem raději zastavil a dal přednost protijedoucímu autu. Řidič za mnou (Octavia 3) se celou dobu jízdy celkem dost  lepil na mě a nenechával si moc prostoru. I když jsem brzdil plynule a jelo se cca 40 km/h, tak to samozřejmě nedobrzdil. Naštěstí jsem už nestál na brzdě a tak mě tak trochu odstrčil, žádná vážná nehoda.

On si pomuchlal SPZ a praskla mřížka chladiče, já mám poškrábaný nárazník a vylítlo plastové "lízátko" (černý plast, nacvaknutý zespodu do nárazníku). Nárazník je takový gumový, jde uprostřed i na krajích promáčknout cca 3 cm hluboko a to ani nemusím moc zabrat (Nevím, jestli to tak není schválně). Každopádně ten plast jsem nacvakl zpět, ale nelícuje už tak dobře, nezapadl úplně. 
Na místě jsme to sepsali, on se uznal viníkem, tak jsem zvědavý, jak se k tomu pojišťovna postaví a co na mém Rapidu bude třeba opravit...

Máte někdo podobnou zkušenost? Abych trochu věděl, co očekávat :) Je to moje první nehoda celkově, tak nevím, jak to chodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco podobného se mně stalo už 2x. Pojišťovna mně zavolala a nutila mi jeden jediný správný servis a když jsem řekl, že si to rozmyslím, úplně změnila tón rozhovoru. Za 5 minut  nato volal "jediný správný servis" a chtěl mi opravovat auto. To už se ve mě vařili h.vna a odmítl jsem. Podotýkám, že se to stalo v obou případech a byly to různé pojišťovny. Také mi chtěly proplatit náhradní díly pouze neoriginální (lacinější). No není to příjemné, ale chce to vydržet a trvat na svém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lunetu: Pán z OIII to nahlásí u svého pojišťovny jako viník. Ty pojistnou událost nahlåsíš také u jeho pojišťovny a oni si s tebou buď domluvím schůzku aby to viděl jejich likvidátor nebo řeknou OK jeďte si do svého autorizovaného servisu, který je i náš partner a on si to vše nafotí.  V AS necháš rapida k opravě a je to. Pojišťovna pošle krycí list, že to AS zaplatí a ty si vyzvedneš rapida.  Pořád se to mění aby to bylo snazší.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, takhle by to mělo fungovat. Bohužel mně pojišťovna doporučila neautorizovaný servis, který ani škodovky neopravuje a já chtěl opravu provést ve svém aut. servisu Škoda, který měl mimo jiné smlouvu s tou dotyčnou pojišťovnou. Ale třeba jsem měl jen po dvakrát smůlu. Přeji Ti, aby to dopadlo tak jak má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, Heini napsal:

Ano, takhle by to mělo fungovat. Bohužel mně pojišťovna doporučila neautorizovaný servis, který ani škodovky neopravuje a já chtěl opravu provést ve svém aut. servisu Škoda, který měl mimo jiné smlouvu s tou dotyčnou pojišťovnou. Ale třeba jsem měl jen po dvakrát smůlu. Přeji Ti, aby to dopadlo tak jak má.

 

No ale tak když si to dáš do autorizáku kam to dáváš běžně a jde to z poviného ručení toho kdo tě napálil, tak to nakonec pojištovna musí zacvakat když si nenecháš srat na hlavu ne ? Přece chci mít auto opravene jak má, logika pojištoven jde proti tomu že mi někdo naboural funkční dobře udržované auto. Nevim jak to ted je ale myslím si že by to prostě zaplatit měli nebo ne ? Bych to přinejhorším hnal přes havariko na jarově který je smluvní pro mojí pojištovnu i autorizovaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, musí. Jde o to, jakou částku jsou ochotni zaplatit. Mně například řekli, že mi nezaplatí cenu originálních dílů, protože bych si tím zvýšil hodnotu auta. Podotýkám, že ani na jedné nehodě jsem nenesl vinu a škoda na mém autě šla z povinného ručení viníka.

Jinak když podepíšeš plnou moc servisu, tak se už o nic nemusíš starat, vše vyřídí za Tebe oni.

Editováno: , autor: Heini
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Yosef napsal:

lunetu: Pán z OIII to nahlásí u svého pojišťovny jako viník. Ty pojistnou událost nahlåsíš také u jeho pojišťovny a oni si s tebou buď domluvím schůzku aby to viděl jejich likvidátor nebo řeknou OK jeďte si do svého autorizovaného servisu, který je i náš partner a on si to vše nafotí.  V AS necháš rapida k opravě a je to. Pojišťovna pošle krycí list, že to AS zaplatí a ty si vyzvedneš rapida.  Pořád se to mění aby to bylo snazší.  

 

No kryci list mozna poslou, ale auto ti servis da az bude zaplacena oprava coz muze trvat i mesic a v tu dobu jsi bez auta jestli nenas nahradni vuz ;-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Heini napsal:

Ano, musí. Jde o to, jakou částku jsou ochotni zaplatit. Mně například řekli, že mi nezaplatí cenu originálních dílů, protože bych si tím zvýšil hodnotu auta. Podotýkám, že ani na jedné nehodě jsem nenesl vinu a škoda na mém autě šla z povinného ručení viníka.

Jinak když podepíšeš plnou moc servisu, tak se už o nic nemusíš starat, vše vyřídí za Tebe oni.

Takhle to chodilo dřív, dnes už takový postup není možný: Podle nálezu Ústavního soudu z roku 2014 se sebelepší opravou cena nabouraného auta nezvyšuje. Řešit opravu v neautorizovanám servisu tě ovšem mohou nutit v tom případě, pokud jsi s ním do autorizovaného servisu nejezdil a na voze jsou díly z druhovýroby. Zjednodušeně řečeno: auto ti opraví takovým způsobem, jako si ho opravuješ ty sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, ČudlR napsal:

 

No kryci list mozna poslou, ale auto ti servis da az bude zaplacena oprava coz muze trvat i mesic a v tu dobu jsi bez auta jestli nenas nahradni vuz ;-) 

 

Jj, máš pravdu a i na tohle musíme připravit lujetu, že k takové situaci může dojít, když oprava bude brzy. V takovém případě může lujeta zaplatit opravu ze svého a peníze mu přijdou se zpožděním na účet (také jsem to takto jednou udělal, abych nemusel čekat cca 9.000Kč).

 

Lujeta má rapida rok starého.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak já se taky pochlubím se svou nehodou s Rapidem.

To tehdy nebyl můj rapid ale kamaráda. Jeli jsme od něho z domu a před koncem vesnice je 12% kopec, seprentiny, vpravo kopec nahoru pokračuje a vlevo je dole spád a nějakých 20 metrů dole pak pěkný lesní potok. No kdyby tam nebyla ta cesta tak je to krasne msto pro lesní zvěř a to je i když tam ta cesta je. No a my oba víme že tam běhají srny ale to prostě nečekáš.

Náraz to byl teda pořádný a už si to nepamatuju přesně ale vylezli jsme z auta na druhé straně cesty (u toho spádu) a kámoš se podíval na srnu nebo co z ní zbylo a hodil z toho srázu šavli.

Kvůli toho zážitku jsem si koupil Rapida o rok později.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak jsem měl s naším půlročním Rapidem FL totálku. Stala se asi v 70 km/h, když protijedoucí řidič FIII odbočoval vlevo zpoza jiného auta a vletěl tak 5-10 metrů přede mě. Stihl jsem krátce brzdit a zatočit, takže náraz šel z větší části levým předním rohem na přední kolo viníka. Fabii to odhodilo ke svodidlům (příčemž mě ještě trefila do boku) a Rapid zůstal v křižovatce. Druhý řidič je ok, já mám jen naraženou ruku od volantu, drobné odřeniny a začínám cítit záda. Musím říct, že je Rapid opravdu bezpečné auto, protože kabina zůstala v cajku, všechny dveře jdou otevřít, náraz do airbagů jsem necítil (zato utažení pásů ano) a kromě té ruky jsem se nikde nepraštil.

 

Auto dopadlo podstatně hůře. Celý předek KO, včetně motorového prostoru, čelního skla, asi i dveří. Což mě pěkně štve. Až to policie vyřeší, přidám ještě záznam z kamery. A mimochodem, já ani pán ve Fabii jsme se nemohli dovolat na tísňovou linku! Až po 5-10 minutách mi došlo, že máme připojený telefon přes Bluetooth a hovor jde do auta. Pozor na to.

20180419_074237.thumb.jpg.ab0c2bbe07a7bdcece04a342ef4dbd54.jpg20180419_074955.thumb.jpg.d7603d9f2851a263248b1004d0d3f402.jpg20180419_094852.thumb.jpg.f0fe2234a8626e35db8a3e5e0fd589a0.jpg20180419_095917.thumb.jpg.e290c27cb46ece58f33c32dd122833f0.jpg20180419_100513.thumb.jpg.b9a484313fc98573a1e106f7200121ff.jpg

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mas tam "e-call"? Cekal bych, ze se pri nehode odpoji systemy. Alespon tak to bylo driv deklarovano, ze se odpojuji "nepotrebne" obvody, privod paliva atd.

 

Byla nejak poznat multikolizni brzda?

 

Dobre je na videu to pipnuti ve stylu "crash test proveden".

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srdce zabolí, keď človek vidí takto rozfláknutú peknú Rapidku... ale hlavne že sa nikomu nič nestalo!

 

Otázočka.. mal si aj frontassistent? Sa mi len zdá alebo tam naozaj v poslednej sekunde pred nárazom počuť jeho zapípanie? 

 

A na fotkách po ma zaujali stierače v servisnej polohe.. to je tiež nejaké opatrenie pri havárii? Niekedy som pozerával všetky časti Car Crash Compilation a tam pomaly pri každej nehode začali stierače stierať, tak reku či to je len omylom alebo to má nejaký hlbší význam....

Editováno: , autor: brrrrm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...