Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak už zajíždím svoje tsi 66 kw a dynamika je ok :) zajímalo by mě v jakých otáčkách jezdíte, kdy přeřazujete atd. Já se snažím netočit pod 2 tisíce nebo 1800 otáček a zatím netočit přes 3500 i když už jsem to zkusil párkrát vytočit trochu víc ( až když jsem měl na tachometru přes 400 km najeto ) . 

Vloženo

Turbo tahá od cca 1500 otáček, takže po městě na tempomat 60 km/h na čtyřku necelé 2000 ot. jsou v poho a auto zrychluje bez problémů. Já jezdím nejčastěji kolem 1800 - 2000 ot. z důvodu spotřeby. Řadím podle potřeby, nejčastěji kolem 3000-3500, protože 5ti kvalt má dlouhé převody.

Točit jsem začal když jsem měl najeto 2000 km, pak jsem mu párkrát naložil, několikrát až jízdou na omezovač, aby auto vědělo, že jsou i jiné otáčky :D jednou za čas ho protáhnu, ale 98% jízdy jsou otáčky 1800 - 2000.

Vloženo

Jak píše Pawouk, mohu hodnotit jen spotřebu a ta se mi snížila o 0,5 litrů, aktuálně jezdím za 5,0 - 5,2 litrů průměrně. Když jsem auto kupoval, spotřeba se blížila 6ti litrům. Jinač pocity po ujetí nějaké vzdálenosti jsou různé, pokud natankuju u Benziny, tak mi auto jede líp, než když natankuju třeba u Shell. Ještě musím dodat, že při každém tankování už od novoty používám VIF.

 

Jen pro zajímavost, známý má Octavii II TDI 77kW a při takové té přátelské přetahovačce jsem sním bez problémů držel krok.

Vloženo

Pokud nemáš třeba výkon změřen, tak to budou vždy jen subjektivní dojmy. To samé platí o hluku, nebo zrychlení atd.

Něco subjektivní je, něco ne - třeba to, že u auta se postupně zlehčuje chod jak se zajíždí není jen subjektivní dojem - uživatel postupně zjišťuje, že do stejnýho kopce třeba po roce ježdění řadí o kvalt dolů NĚKDE JINDE, než řadil s funglovkou - protože auto se zajelo, odpory klesly a (pokud to není vylágrovaná fleetovka) tím i maličko naroste užitečnej výkon - do určitý hranice najetejch km je zajetí skutečně zjistitelný i "uchometrickou a očně kalibrovanou metodou". Samozřejmě se na tom podílí i zkušenost řidiče - mezitím se s autem naučil zacházet, líp využívat výkon a moment motoru atd, ale třeba při předjíždění je rozdíl mezi syrovým a zajetým agregátem víc než patrnej ...

Vloženo (editace)

od minulého pátku sem najel s fábkou 1600km a jede to furt stejně, furt to stejně žere a auto má stejnej hluk.

 

@los pakos: fábka s 1.2 TSI je dynamická, bez problému drží na dálnici 190km/h tachometrových. ta silnější pojede ještě o kuličku víc. Na běžný přesuny  dostačující a TDI nikdy víc(6 válcové TDI už bych vzal ale)

 

k té spotřebě, spíš ses s autem trošku sžil. Ono každé auto má trošku jinou spojku a jiné chování atd....

 

edit pro ekara: měl sem i novou O3 tdi s kterou sem za 2 roky najel 100 000km. jezdila furt stejně....

Editováno: , autor: kokta7
Vloženo

Našel jsem článek na stránkách svět motorů kde píšou o zajíždění ( těm se snad dá věřit) a píšou tam : 

 

Naše zkušenost říká, že znatelně se auto probere po 1000 km, druhá změna nastává kolem pěti tisíc a výrazné zklidnění běhu, ustálení spotřeby a maximum výkonu většinou pozorujeme až kolem 15 000 nebo 20 000 km.

Takže něco na tom opravdu bude, tady je odkaz 

 

http://www.auto.cz/zajizdeni-noveho-vozu-poradime-80385

Vloženo

Tak to (snížení spotřeby po ujetí určitého počtu km od novoty) se mi naposled stalo u Felicie 1.3 MPI, pak už nikdy.  :kol-32:  Ani u předchozí generace 1.2 TSI. A co vím od kolegů se stejným motorem, tak na tom byli stejně.

Vloženo

Snížení spotřeby ne, ale určitej pozvolnej nárůst využitelnýho výkonu jsem pozoroval až do cca 30-33 tkm, pak se dá říct že se to stabilizovalo ... Nechci tvrdit, že se auto "NĚJAK samo načipovalo" - ale je fyzikálně reálnej předpoklad, že ještě do takovýho nájezdu se postupně snižujou třecí odpory motoru = klesají mechanický ztráty, zatímco tepelnej energetickej příkon vycházející z paliva je danej programem v ŘJ a ten je bez přehrátí SW neměnnej - a motor zároveň ještě není natolik opotřebovanej, aby trpěl ztrátama energie třeba přes úniky netěsnostma nebo zhoršenou účinností spalování, tudíž může zbejvat větší % podíl energie pro přenos na kola = prakticky se na kola dostane větší % energie z paliva, než u funglovky. Bohužel jsem neměl možnost srovnat svoje BXW po najetí 30 000km se stejným motorem těsně po vyjetí z linky - takže NĚKDO může celou tuhle úvahu označit za čistě subjektivní dojmy (pokud ne rovnou za OT, že jo...???).

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

nikde jinde jsem to nenašel a tak to píši sem. v jakých otáčkách vám pracuje zahřátý motor 81kw. mě točí nějakých 950, zdá se mi to moc. mám najeto necelých 9000km.

Vloženo

Jak pracuje? Myslíš volnoběžné otáčky? A kdy - za jízdy, nebo když stojíš? Dále na to může mít vliv i počet zapnutých spotřebičů - klimatizace, výhřevy oken a sedadel, atd.

Vloženo (editace)

jj, volnoběžné otáčky mám na mysli. všechno vyplé. čekal jsem na čerpačce tak jsem měl klid sledovat motor a po chvilce se mi zdálo jako by auto "pocukávalo" bez zařezené rychlosti se sešláplou nožní brzdou a všiml si těch otáček. 

Editováno: , autor: qcze
Vloženo

rafika stála na místě a olej i voda zahřátá, ujel jsem deset kilometrů. jeden po městě a zbytek napůl do stoupání. nijak jsem auto nehnal. 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...