Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Obecně se ve výsledku nevyplatí šetřit na téměř ničem, pokud však člověk sežene prakticky identický díl tomu, který by do auta "nainstaloval" autorizovaný servis za poloviční cenu, není pak nad čím uvažovat.

  • 2 měsíce později...

 Tak jsem se byl zeptat, na cenu rozvodů, jelikož nevěřím, že ty rozvody našvihají 210t KM.

Však mrkněte na fotku, pouze rozvody, vodní pumpa, olej + filtr a pylový filtr, samo sebou je tam i solidní položka za práci + tam jsou započítany slevy z nynější slevové knížky.

IMAG0829.jpg

Hezký příběh. Tipuji to na pumpu. Když už byla voda pod autem, je to mazec. Pan provozovatel asi moc nekontroluje stav hladiny chladící kapaliny? 

před 25 minutami, Grooverider napsal:

 Tak jsem se byl zeptat, na cenu rozvodů, jelikož nevěřím, že ty rozvody našvihají 210t KM.

Však mrkněte na fotku, pouze rozvody, vodní pumpa, olej + filtr a pylový filtr, samo sebou je tam i solidní položka za práci + tam jsou započítany slevy z nynější slevové knížky.

IMAG0829.jpg

 

Pokud auto dlouho nepostává na místě tak 210k km rozvody vydrží s prstem v nose, jediný co je třeba hlídat je vodní pumpa.

před 2 hodinami, Clerfayt napsal:

Hezký příběh. Tipuji to na pumpu. Když už byla voda pod autem, je to mazec. Pan provozovatel asi moc nekontroluje stav hladiny chladící kapaliny? 

 

Ty km nalítal za dva roky.... Večer přijel ze služebky, ráno chtěl odjet. Pokud se nepletu, tak voda v nádržce je pod signalizací, takže nedostatek vody se moc přehlédnout nedá.

před 2 hodinami, 15degren napsal:

 

Pokud auto dlouho nepostává na místě tak 210k km rozvody vydrží s prstem v nose, jediný co je třeba hlídat je vodní pumpa.

Hlídat vodní pumpu ?? Jak si to představuješ technicky? Každý večer s baterkou kontrolovat průsak kapaliny ?  Každopádně u nás ve firmě byl na základě tohoto zjištění vydán pokyn výměny rozvodů na 150.000km. Je to "pár šupů" proti případné destrukci. K výměně by při našem nájezdu tak jako tak stejně došlo a druhou výměnu už bude dělat někdo jiný, někde jinde.

Chladička se neztrácí, jen mám zafixován jiný interval a to 6let nebo 120t KM. A auto jezdí, nestojí nikde x měsíců. A auto mám čidlo pro nízkou hladinu, myslím.

před 48 minutami, MOJE_JMÉNO napsal:

Hlídat vodní pumpu ?? Jak si to představuješ technicky? Každý večer s baterkou kontrolovat průsak kapaliny ?  Každopádně u nás ve firmě byl na základě tohoto zjištění vydán pokyn výměny rozvodů na 150.000km. Je to "pár šupů" proti případné destrukci. K výměně by při našem nájezdu tak jako tak stejně došlo a druhou výměnu už bude dělat někdo jiný, někde jinde.

 

Obvykle začne rosit mezi 100-150k km, takže s výměnou oleje se podívat jestli nerosí, nevím co na tom vidíš za vědu.

před 54 minutami, 15degren napsal:

 

Obvykle začne rosit mezi 100-150k km, takže s výměnou oleje se podívat jestli nerosí, nevím co na tom vidíš za vědu.

 

Přečti si znovu můj původní příspěvek a pochopíš můj dotaz. Jezdil do poslední chvíle a najednou byla ráno pod autem louže. Těsně předtím bylo auto ve značkovém servisu na garančce. Voda se mu neztrácela. Prostě pumpa z ničeho nic odmítla fungovat. Obávám se, že Tvá kontrola po každých cca 30.000km by byla na dvě věci: na nic a na .... :)

Myslet můžeš, to že byl na garančce neznamená že se dívaly na pumpu. Jsem si celkem jistý že se nedívaly, vyžaduje to docela dost námahy. Jestli mu přes noc vytekla, tak ti garantuju, že ta pumpa už na té prohlídce pouštěla slzy, jen se na ní nikdo nepodíval.

Jak prosím zkontrolovat pumpu? Měl jsem za to že teče do prostoru rozvodů. A že teče poznám jen poklesem hladiny  v nádržce 

no když sundáš ten černý plast co ty rozvody kryje tak je poměrně dobře uvidíš, ale jak řikám je to voser a v autorizáku ti to na garančce stopro neudělají.

Ten jejich slavný roztok na tom bloku poměrně dost dobře kvete, takže když to uniká tak to nepřehlédneš. Když to uděláš s pumpou co má přes 100k km tak tam nepochybně už úniky najdeš. Stačí týden rosení aby to nechalo barevné mapy bud do nadechu G12 nebo G13 podle toho co se používá.

 

Ilustrační foto z technické konference:

 

http://docplayer.cz/docs-images/59/44018055/images/4-1.png

 

Ztráta chladící

kapaliny

Možný

únik chladící kapaliny:

Netěsné vodní čerpadlo.

04B 121 011

Příčina:

Deformace těsnícího kroužku na o běžném kole.

Opatření:

KT

26/2016

Upozornění:

pokud při netěsnosti vodního čerpadla byl chladící kapalinou potřísněn rozvodový

a drážkový řemen, není nutné tyto řemeny měnit

 

Foto zde na forum:

 

vodné čerpadlo.PNG

 

Stačí hledat...

Upraveno od 15degren

Díky za super technickej příspěvek. Musí se demontovat něco jinýho než půjde dolů ten černý kryt? Docela málo místa na můj vkus. Jak je ten kryt zatesnen? Zítra kouknu do dilenske příručky, ale rád znám komentář i od někoho kdo má zkušenosti. Že je to voser věřím. Tak jsem na to zvědavý.  

Ideálně stejný postup jako když měníš rozvody, jen nemusíš aretovat motor a sundavat řemen.

Mne mechanik kontroloval pumpu zospodu. Zdvihol auto, dal dolu prave predne koleso, zhodil plastovy podbeh a hned bolo vidiet fialove hlavicky srobov.

 

Upraveno od Kyselinka

  • 1 měsíc později...

Předvčírem jsem s kolegou jen pro klid duše udělal první výměnu rozvodů při 142.000KM, začla se ztrácet chladička, sice malinko ale dělal jsem si fixem rysky. Navíc při každém startu něco zajímavě pískalo, no ukázalo se, že to byla kladka na které v ložisku byla značná vůle. K mému údivu původní rozvody nesou značku výrobce INA :)

Já dával origo rozvody akorát mne zarazila vratná záloha na origo vodní pumpu 1.000,- Kč.

 

 

received_2160206444005291.jpeg

IMAG1145.jpg

IMAG1146.jpg

received_10213000217057625.jpeg

received_2160112880681314.jpeg

received_2160202907338978.jpeg

received_2160112870681315.jpeg

Upraveno od Grooverider

Ahojte planujem menit rozvody, mam 155 xxx km.

Viete mi napisat co vsetko objednat?

Najlepsie aj cisla dielov.

Meni sa rozvodova sada + vodna pumpat + este nejake veci naviac?

Ok takze rozvodova sada + pumpa.

Nic viac?

Chladičku a řemen na altík, to je myslím všechno. Znalejší mne kdyžtak doplní/opraví.

měníš to zbytečně brzo...

Rozvodova sada + pumpa + remen na alternator. To je vsetko...

No za studena niekedy cvirikaju rozvody.

Inak auto bolo na heveri, pumpa drzi, remen ako novy...

Dakujem.

za studena ti spíš cvrlikají vstřikovače :kol-97:

Robi to rozvod, aj to len raz za cas, uz to pozerali, ale ze to je bezne, aj kolega vyssie mal taky isty "problem" vymenil a vsetko ok.

 

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.