abyssis Posted June 30, 2017 Share Posted June 30, 2017 Obecně se ve výsledku nevyplatí šetřit na téměř ničem, pokud však člověk sežene prakticky identický díl tomu, který by do auta "nainstaloval" autorizovaný servis za poloviční cenu, není pak nad čím uvažovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooverider Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Tak jsem se byl zeptat, na cenu rozvodů, jelikož nevěřím, že ty rozvody našvihají 210t KM. Však mrkněte na fotku, pouze rozvody, vodní pumpa, olej + filtr a pylový filtr, samo sebou je tam i solidní položka za práci + tam jsou započítany slevy z nynější slevové knížky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Hezký příběh. Tipuji to na pumpu. Když už byla voda pod autem, je to mazec. Pan provozovatel asi moc nekontroluje stav hladiny chladící kapaliny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 před 25 minutami, Grooverider napsal: Tak jsem se byl zeptat, na cenu rozvodů, jelikož nevěřím, že ty rozvody našvihají 210t KM. Však mrkněte na fotku, pouze rozvody, vodní pumpa, olej + filtr a pylový filtr, samo sebou je tam i solidní položka za práci + tam jsou započítany slevy z nynější slevové knížky. Pokud auto dlouho nepostává na místě tak 210k km rozvody vydrží s prstem v nose, jediný co je třeba hlídat je vodní pumpa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOJE_JMÉNO Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 před 2 hodinami, Clerfayt napsal: Hezký příběh. Tipuji to na pumpu. Když už byla voda pod autem, je to mazec. Pan provozovatel asi moc nekontroluje stav hladiny chladící kapaliny? Ty km nalítal za dva roky.... Večer přijel ze služebky, ráno chtěl odjet. Pokud se nepletu, tak voda v nádržce je pod signalizací, takže nedostatek vody se moc přehlédnout nedá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOJE_JMÉNO Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 před 2 hodinami, 15degren napsal: Pokud auto dlouho nepostává na místě tak 210k km rozvody vydrží s prstem v nose, jediný co je třeba hlídat je vodní pumpa. Hlídat vodní pumpu ?? Jak si to představuješ technicky? Každý večer s baterkou kontrolovat průsak kapaliny ? Každopádně u nás ve firmě byl na základě tohoto zjištění vydán pokyn výměny rozvodů na 150.000km. Je to "pár šupů" proti případné destrukci. K výměně by při našem nájezdu tak jako tak stejně došlo a druhou výměnu už bude dělat někdo jiný, někde jinde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooverider Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Chladička se neztrácí, jen mám zafixován jiný interval a to 6let nebo 120t KM. A auto jezdí, nestojí nikde x měsíců. A auto mám čidlo pro nízkou hladinu, myslím. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 před 48 minutami, MOJE_JMÉNO napsal: Hlídat vodní pumpu ?? Jak si to představuješ technicky? Každý večer s baterkou kontrolovat průsak kapaliny ? Každopádně u nás ve firmě byl na základě tohoto zjištění vydán pokyn výměny rozvodů na 150.000km. Je to "pár šupů" proti případné destrukci. K výměně by při našem nájezdu tak jako tak stejně došlo a druhou výměnu už bude dělat někdo jiný, někde jinde. Obvykle začne rosit mezi 100-150k km, takže s výměnou oleje se podívat jestli nerosí, nevím co na tom vidíš za vědu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOJE_JMÉNO Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 před 54 minutami, 15degren napsal: Obvykle začne rosit mezi 100-150k km, takže s výměnou oleje se podívat jestli nerosí, nevím co na tom vidíš za vědu. Přečti si znovu můj původní příspěvek a pochopíš můj dotaz. Jezdil do poslední chvíle a najednou byla ráno pod autem louže. Těsně předtím bylo auto ve značkovém servisu na garančce. Voda se mu neztrácela. Prostě pumpa z ničeho nic odmítla fungovat. Obávám se, že Tvá kontrola po každých cca 30.000km by byla na dvě věci: na nic a na .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Myslet můžeš, to že byl na garančce neznamená že se dívaly na pumpu. Jsem si celkem jistý že se nedívaly, vyžaduje to docela dost námahy. Jestli mu přes noc vytekla, tak ti garantuju, že ta pumpa už na té prohlídce pouštěla slzy, jen se na ní nikdo nepodíval. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Jak prosím zkontrolovat pumpu? Měl jsem za to že teče do prostoru rozvodů. A že teče poznám jen poklesem hladiny v nádržce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 (edited) no když sundáš ten černý plast co ty rozvody kryje tak je poměrně dobře uvidíš, ale jak řikám je to voser a v autorizáku ti to na garančce stopro neudělají. Ten jejich slavný roztok na tom bloku poměrně dost dobře kvete, takže když to uniká tak to nepřehlédneš. Když to uděláš s pumpou co má přes 100k km tak tam nepochybně už úniky najdeš. Stačí týden rosení aby to nechalo barevné mapy bud do nadechu G12 nebo G13 podle toho co se používá. Ilustrační foto z technické konference: http://docplayer.cz/docs-images/59/44018055/images/4-1.png Ztráta chladící kapaliny Možný únik chladící kapaliny: Netěsné vodní čerpadlo. 04B 121 011 Příčina: Deformace těsnícího kroužku na o běžném kole. Opatření: KT 26/2016 Upozornění: pokud při netěsnosti vodního čerpadla byl chladící kapalinou potřísněn rozvodový a drážkový řemen, není nutné tyto řemeny měnit Foto zde na forum: Stačí hledat... Edited September 20, 2017 by 15degren 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Díky za super technickej příspěvek. Musí se demontovat něco jinýho než půjde dolů ten černý kryt? Docela málo místa na můj vkus. Jak je ten kryt zatesnen? Zítra kouknu do dilenske příručky, ale rád znám komentář i od někoho kdo má zkušenosti. Že je to voser věřím. Tak jsem na to zvědavý. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Ideálně stejný postup jako když měníš rozvody, jen nemusíš aretovat motor a sundavat řemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyselinka Posted September 22, 2017 Share Posted September 22, 2017 (edited) Mne mechanik kontroloval pumpu zospodu. Zdvihol auto, dal dolu prave predne koleso, zhodil plastovy podbeh a hned bolo vidiet fialove hlavicky srobov. Edited September 22, 2017 by Kyselinka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooverider Posted November 17, 2017 Share Posted November 17, 2017 (edited) Předvčírem jsem s kolegou jen pro klid duše udělal první výměnu rozvodů při 142.000KM, začla se ztrácet chladička, sice malinko ale dělal jsem si fixem rysky. Navíc při každém startu něco zajímavě pískalo, no ukázalo se, že to byla kladka na které v ložisku byla značná vůle. K mému údivu původní rozvody nesou značku výrobce INA Já dával origo rozvody akorát mne zarazila vratná záloha na origo vodní pumpu 1.000,- Kč. Edited November 17, 2017 by Grooverider Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Ahojte planujem menit rozvody, mam 155 xxx km. Viete mi napisat co vsetko objednat? Najlepsie aj cisla dielov. Meni sa rozvodova sada + vodna pumpat + este nejake veci naviac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleš Veigend Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Já kupoval celou sadu SKF tady: https://www.autodily-cardo.cz/nove/sada-rozvodoveho-remene-s-vodni-pumpou-skf-vkmc01148-2/ ale když mi to dali dohromady, tak řekli, že teče vodní pumpa a že to musí znova rozebrat a vyměnit těsnění... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Ok takze rozvodova sada + pumpa. Nic viac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooverider Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Chladičku a řemen na altík, to je myslím všechno. Znalejší mne kdyžtak doplní/opraví. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 měníš to zbytečně brzo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyselinka Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Rozvodova sada + pumpa + remen na alternator. To je vsetko... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 23, 2017 Share Posted November 23, 2017 No za studena niekedy cvirikaju rozvody. Inak auto bolo na heveri, pumpa drzi, remen ako novy... Dakujem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted November 24, 2017 Share Posted November 24, 2017 za studena ti spíš cvrlikají vstřikovače Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 25, 2017 Share Posted November 25, 2017 Robi to rozvod, aj to len raz za cas, uz to pozerali, ale ze to je bezne, aj kolega vyssie mal taky isty "problem" vymenil a vsetko ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.