Publikováno Prosinec 30, 201410 r Ahoj. Jakým způsobem by se daly oživit starý ocelový ráfky? Prvotní příprava je jasná- důkladně odrbat rez a starou barvu až na kov. Ale co potom- jaký zvolit povrch vzhledem k životnosti, odolnosti proti naklepávacím vyvažovacím závažím a aby to vypadalo hezky i bez poklic. Kdo už si takhle nějak hrál. Kolik co stojí. Své zkušenosti mohou připojit i ladiči disků z lehkých slitin. Dík Pavel... Upraveno Prosinec 30, 201410 r od Mr.Pavka
Prosinec 30, 201410 r Autor A co chromování? Ráfky by byly určený pro letní provoz, takže žádná sůl. Upraveno Prosinec 30, 201410 r od Mr.Pavka
Prosinec 30, 201410 r Autor Cenová představa- co nejlevnější. Sice vim, že chromování je dražší, ale nikdyy sem nepochopil co je na tom tak drahý.
Prosinec 30, 201410 r Autor A něco jako zinkování. Takovej ten zinek jak se s nim zinkujou šrouby. Něco co se prostě z disku jen tak neoloupe.
Prosinec 30, 201410 r U nás v dělají pískování za 200 Kč/disk. Jestli je komaxit to nejvhodnější..si nejsem jistý.
Prosinec 30, 201410 r Autor A ta černá barva kterou se stříkaj originál koncernový ocelový disky je co za druh úpravy? Neexistuje nějaká taková ale bílá.
Prosinec 30, 201410 r Autor Tak prostě zinková barva. Může se prej nanášet rovnou na kov a sama o sobě dobře kryje. Takže se už nemusí ničim přelakovávat. A případný vyštíplý místa se prostě zas očistí a přestříknou. Oproti vypalovaným barvám kde by se to muselo zas zahřívat.
Prosinec 30, 201410 r Ja som si raz žiadal o cenovú ponuku na moje plecháče kedže na nich je taká povrchová hrdza a za pieskovanie účtovali 11€/disk a lakovanie komaxitom 14,50€/disk
Prosinec 30, 201410 r Když dáš dobrou a kvalitní základovku a stříkneš to kvalitním akrylem ušetříš a výsledek bude stejný. Předtím samozřejmě opískovat. Upraveno Prosinec 30, 201410 r od agent007
Prosinec 30, 201410 r myslím, že klasické barvy nemají dostatečnou mechanickou odolnost a na ráfku moc dlouho nevydrží. Naopak komaxit snese i ránu kladivem. A s tím ušetřením si nejsem moc jistý.
Prosinec 30, 201410 r Po mých fakt už mnohých zkušenostech s odolností a cenovými náklady všech možných ochran nebo renovací disků, volím už jen výměnu pouze za nové! Vše ostatní jen cenově vysoko nebo ne tak odolávající jak originál! Pokud někdo renovuje jen pro provoz v létě, tak pak komaxit nebo zinek. Na zimní provoz pouze a jen originál komaxit a to s vědomím výdrže max. 5 let, pouze bez krytů disků, neboť se za nimi drží sůl a voda a v kontextu se změnami teplot jdou pak velmi rychle do hajzlu! Upraveno Prosinec 31, 201410 r od fufal
Prosinec 30, 201410 r s tím originálem bych si také nebyl moc jistý. Někdy drží krásně, klidně 10 a více let, jindy jen pár sezon... Záleží jak se jim to povede.
Prosinec 31, 201410 r Ak predáš staré plecháče a k tomu pridáš peniaze ktoré by si inak vrazil do renovácie tých starých, tak môžeš kúpiť úplne nové a celé toto vlákno je zrazu zbytočné.
Prosinec 31, 201410 r Podmínkou komaxitu je to, že disk musí být perfektně opískovanej. Hlavně ve spoji ráfku a středu. Na focuse jsem si taky nechal disky opískovat a pak dát komaxit, ale v tom spoji asi trochu rezi a barvy zůstalo (i když to nebylo vidět) a to se projevilo tak, že v těch místech komaxit udělal bublinky. Jinak je to hodně odolný, ale v těch bublinkách to začalo po druhý zimě rezavět. A taky cenově to moc pěkně nevychází. Za ty peníze si můžeš koupit disky jiný, zánovní. U plecháčů na fabii jsem zvolil jinej způsob. Rez jsem obrousil, pak jsem to vzal odrezovačem a nechal zaschnout. Potom klasicky základovka a vrchní barva, vše v syntetice. Nechal jsem to měsíc vyzrát než jsem to obul. Uvidíme jak to bude držet, ale disky nebyly tak rezavý jako u toho focuse.
Prosinec 31, 201410 r Autor No těch škvír mezi vnitřním a venkovním dílem se taky bojim. Tam ani při tom pískování nedošáhne.
Prosinec 31, 201410 r Ja som si raz žiadal o cenovú ponuku na moje plecháče kedže na nich je taká povrchová hrdza a za pieskovanie účtovali 11€/disk a lakovanie komaxitom 14,50€/disk25 za povrchovú úpravu je dosť, ak si predstavím, že nový disk na Octu z Nemecka poštou domov za 31,65€. Oplatí sa to ? Jarda-k : To isté som urobil na bývalej Felícii a disk bol po jednej zasolenej zime povrchovo hrdzavý ako líška. Takže ako hovorieval môj výkoňák . " Seru na velikost Francie a dlabu na to." Upraveno Prosinec 31, 201410 r od Effendi
Prosinec 31, 201410 r Dobře opískovanej a dobře navyxovanej komaxitem má x-krát vyšší životnost a odolnost než originál napajcovanej tou černou konzervační základovou barvou.
Leden 1, 201510 r žiarové zinkovanie a kvalitná lakovačka , ale aj tam to potom zvykne na spoji hrdzavieť a nedá sa tomu zabrániť , neviem s čoho sú tie originál disky ale na mojej OII boli po jednej zime ktorú prakticky nejazdili hrzdavé na obvode a na spojoch a po druhej zime a doslovne možno 2500km hrdzavé všade , dal som to opieskovať , nalakovať /bolo to gratis tak ma to nemrzelo/ obul som ich , samozrejme pri vyvažovaní farbu obiješ a môžeš to každoročne zatierať , a čo myslíš , po zime už zase začínajú hrdzavieť , na letné jazdenie by to pri pozinkovaní a kvalitnej farbe niečo mohlo vydržať , farbu ti zničia akurát naklepávacie závažia , u mňa to skončilo tak že som zobral akciové hlinikáče a už to neriešim , tie ceny sú dnes veľmi podobné a pri plechu nebude nikdy pokoj čo sa týka estetiky
Leden 6, 201510 r Autor No, Ty škvíry u spojů, to je největší pakec. A když teda mluvíš o těch originál litých kolech. Na jaké bázi je provedeno jejich lakování? Pokud bych si sehnal nějaký lehce podřený, jaká barava (čim ředitelná) by na tom držela nejlépe bez nějakého tepelného vytvrzování? Pohopitelně bych je nejdřív zdrsnil nějakou brusnou houbičkou.
Leden 6, 201510 r řekl bych že to je úplně to samý jako plechový disk - opět komaxit. Pokud to vezmeš čímkoliv jiným nebude to ono, navíc při renovaci alu disků se nevyhneš kitování.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.