Říjen 23, 20177 r Tak si přečti stranu 110 v "Návodu obsluhy", aby jsi nemusel dloho hledat, tak přiládám a dal jsem pasáž o čísle u lístečku do červeného rámečku. Nemusíš si všímat, STAČÍ ČÍST !!!! Nebo si výrobce vymýšlí ???? Upraveno Říjen 23, 20177 r od ralff
Říjen 23, 20177 r JISTĚ !!!! Lístečel je důležitý. Jinak Tě upozorňuji taky nato, že číselko se dá přečíst i na konci jízdy, a můžeš si vyhodnotit sám jak si jel. Uživatel ronskispeed si všímáš číselka při rekuperačním brždění ???? A ta rekuperace dělá co ??? Snad nevyrábí benzín ??? Případně že rekuperuje elektriku, tak kde máš elektromotor, který Ti násleně pomůže s rozjezdem ???? Když to "REKUPERAČNÍ" BRZDĚNÍ SNIŽUJE SPOTŘEBU. Rád se poučím a ještě raději si to přečtu někde v návodu VÝROBCE AUTA, protože všimatelů i myslitelů je plno. Ale já věřím jen psanému textu.
Říjen 23, 20177 r Na ten lístoček by som sa až tak nespoliehal.. nie vždy vysoké skóre znamená nízku spotrebu.. a naopak.. viď kolistov a môj príspevok tu: https://forum.skodahome.cz/topic/131458-spotřeba-paliva-12-tsi-66-81kw/?do=findComment&comment=2239747
Říjen 23, 20177 r Ad Ralff: Jasne. Ja to psal ze sveho pohledu. Ja jezdim fakt vic jak 3/4 po dalnici a vetsinou dlouhe trasy. Takhle mi to vychazi. Obcas se mi to taky propadne do papirovych spotreb, ale vetsinou je to dost nad. Oproti jinym veteranum tu, jezdim jeste celkem usporne :-) Jo a vic jak 160 jsem tim jeste nejel a i to jen chvilkove kdyz jsem se chtel rychle odnekud odklidit.. Upraveno Říjen 23, 20177 r od epo
Říjen 24, 20177 r @ralff to je tak... papier znesie... Ja pisem osobnu skusenost ako to je a nie ako to je napisane... podla navodu by som sa mal pripojit aj na smartgate a proste to nejde :-)
Říjen 24, 20177 r před 17 hodinami, ralff napsal: JISTĚ !!!! Lístečel je důležitý. Jinak Tě upozorňuji taky nato, že číselko se dá přečíst i na konci jízdy, a můžeš si vyhodnotit sám jak si jel. Uživatel ronskispeed si všímáš číselka při rekuperačním brždění ???? A ta rekuperace dělá co ??? Snad nevyrábí benzín ??? Případně že rekuperuje elektriku, tak kde máš elektromotor, který Ti násleně pomůže s rozjezdem ???? Když to "REKUPERAČNÍ" BRZDĚNÍ SNIŽUJE SPOTŘEBU. Rád se poučím a ještě raději si to přečtu někde v návodu VÝROBCE AUTA, protože všimatelů i myslitelů je plno. Ale já věřím jen psanému textu. Princip je primitivní: http://cs.skoda-auto.com/models/hotspotdetail?HotspotName=E08 - Rekuperace brzdné energie [Citigo%2C Fabia%2C Roomster%2C Octavia%2C Yeti%2C Superb] &WebID=3682c280-f685-4c85-a54d-631bc0b9c350&Page=technology Návod výrobce auto není samospasitelný = psaný text o spotřebě tuplem. Stačí si přečíst některé příspěvky v tomto (ale i jakémkoli jiném) tématu o spotřebě. Člověk se diví, co ty lidi nutí psát evidentní nesmysly.
Říjen 24, 20177 r Jsem rád, že tam není elektromotro, který rekuperovanou energii využívá k akceleraci. Takovouto rekuperaci pohybové energie už měly auta s alternátorem a i s dynamem, jenže se o tom NEPSALO. Protože při brzdění motorem se přívod benzinu uzavřel a alternátor a i dynamo dobíjely akumulátor. Tedy nic nového a převratného Pánové JÁ SU TAK ŠČASTNÝ JAKO VENCLOVSKÝ PO PŘEPLAVÁNI KANÁLU .
Říjen 26, 20177 r Z tych mojich uz teda necelych 13 000km je dialnica max 1000km, takze ani nie 10%. No a na dialnici tam hodim tempomat na 129km/hod... Inak som jazdil prevazne okresky, vacsinou predpisovo a tam som sa naozaj realne dostal k spotrebe 5l. Dokonca trasy ako Terchova - Zilina som dal v pohode za 4,5l a to som nebol ziadna brzda premavky, ako som pisal vyssie, jazdim predvidavo a vacsinou predpisovo 90 -50. Takze myslim, ze na takychto trasach je priemer 5,2l v pohode. Teraz ked jazdim vacsinou v meste, v rannych kolonach ide spotreba vyssie, cez 6l, momentalne tam mam priemer 6,2l ale je to normalne. Zeleny listok nejak neriesim, tiez tam niekedy v 50tke dam radsej trojku ako stvorku. Tiez raz za cas idem auto "prevetrat", ale vtedy je spotreba asi to posledne co ma zaujima. Tak ci tak je to dlhodoby priemer pod 6l, za co som rad.
Říjen 26, 20177 r Jo, kde jsou ty časy, kdy k měření spotřeby stačil klacek do nádrže (a benzín stál 2,10 Kčs/l). Ale zase na druhou stranu, ta doba a ta auta stála za h..... Dnes je to jiné svezení.
Říjen 27, 20177 r V 24. 10. 2017 na 18:04, ralff napsal: Takovouto rekuperaci pohybové energie už měly auta s alternátorem a i s dynamem, jenže se o tom NEPSALO. Protože při brzdění motorem se přívod benzinu uzavřel a alternátor a i dynamo dobíjely akumulátor. Tedy nic nového a převratného. Ten převrat zřejmě spočívá v inteligentní nabíjecí soustavě. Obyčejný alternátor zatěžuje motor v závislosti na okamžité spotřebě proudu a stavu vybití akumulátoru, tedy klidně dobíjí maximálním proudem i při akceleraci. Rekuperační alternátor zatíží motor při brzdění a malé zátěži motoru hodně (dobíjí maximálním proudem), zatímco při akceleraci třeba vůbec, protože v ten okamžik vykrývá spotřebu proudu akumulátor. Akumulátor se opět dobije při brzdění, při jízdě s kopce (malá zátěž motoru) atd. Tento systém skutečně může snížit spotřebu, otázkou je, jestli si na sebe vydělá (vyšší pořizovací cena auta, vyšší cena akumulátoru v případě výměny, vyšší cena alternátoru v případě výměny atd.). V tomto případě jsem spíše skeptický. Vyšším stupněm rekuperace je tzv. mild hybrid, kdy motor-generátor např. integrovaný do převodovky pomůže při akceleraci spalovacímu motoru a zároveň funguje jako startér i alternátor. Upraveno Říjen 27, 20177 r od veliz
Říjen 27, 20177 r nahodou nevi nekdo, kdy je ta rekuperace aktivni? Nekde jsem cetl, ze pry jen kdyz je aktivovany SS. Upraveno Říjen 27, 20177 r od Bikes
Říjen 27, 20177 r Tato diskuze o S/S je tady už za hranicí tématu a je to rozebráno jinde. A ta rekuperace funguje stále.
Říjen 29, 20177 r Jo jo. Město a krátká trasa a dopadne to takhle. Ráno jedu za 5,5-6, odpoledne zpět stejná trasa 7-8.
Říjen 31, 20177 r Dneska 85km po okreskach opravdu hodne svizne, chvilema i 180kmh... prumer 8.0... cesta zpet stejna trasa na pohodu lehce nad limit za 5.1... spokojenost.... teplota oleje max na 108st...
Listopad 2, 20177 r Ale jo, jde to, když se chce. Město + okreska, tempomat na 90. Dlouhodobá statistika po 64999 km je 6,93 l/100km. Upraveno Listopad 2, 20177 r od mp390
Listopad 3, 20177 r Jízdu v koloně to považuje za EKO kdybych jel v té koloně hodinu tak to snad aji atakuje 90 protože to co minuta poskočilo o bodík nahoru
Listopad 3, 20177 r Aj pri odstavenom aute s bežiacim motorom ide skóre hore. Čiže čím menej mačkáš plyn, tým viac eko si?
Listopad 3, 20177 r aj ked brzdis ide hore :-) dole donovalmi podla mna skore 101 Upraveno Listopad 3, 20177 r od ronskispeed
Listopad 3, 20177 r To je divné co???? 101 určitě NE. Maximálně 100. Jedině za VELKÉ VLASTENECKÉ VÁLKY se může dostat přes 100, steně jako v tomto případě může být i sinus větší než 1. Upraveno Listopad 3, 20177 r od ralff
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.