wirer Vloženo 23. Září 2018 Vloženo 23. Září 2018 chladiť by sa mala celá schránka, nie je priamo fľaša. ak si tam dám ráno čokoládu a idem na dlhší výlet, tak by mala ostať v chlade (teda teplote nastavenej na teplotu interiéru). mne teraz ide hlavne o to, tam sa napojiť. ak by som sa napájal na spolujazdcov výduch, tak by som ťahal hadicu na pravú stranu schránky. preto zatiaľ otvor nemám.... teoreticky je možné použiť 2 otvory. jeden z výduchu spolujazdca, druhý zo stredného Citovat
Wittmann Vloženo 23. Září 2018 Vloženo 23. Září 2018 Jedničková Fabie měla schránku u řidiče napojenou z výdechu u řidiče, tedy z palubky. Schránka spolujezdce byla přímo z agregátu topení/klimatizace. Klima je manuál, nebo automat? Pokud automat, tak v těch výdeších to chladit vůbec nemusí. Citovat
wirer Vloženo 23. Září 2018 Vloženo 23. Září 2018 U mna je to manual. Pristup k centralnemu rozvodu bez demontaze palubky bude na figu. Najlepsi pristup je az vyduch, no dobra poznamka, ze lepsie cim blizsie stredu Citovat
Wittmann Vloženo 24. Září 2018 Vloženo 24. Září 2018 Ono to vypadá složitě, ale palubku sundáš za chvíli. Jde o to, jak donutíš, vzduch proudit hadicí, tedy cestou většího odporu. Vlastně hned v tom prvním odkazu, co jsi sem dával, to máš popsané, jak to udělat správně. Citovat
wirer Vloženo 24. Září 2018 Vloženo 24. Září 2018 áno, len práve tomu sa zatiaľ snažím vyhnúť. ak na nič neprídem ja alebo niekto iný, aj to je riešenie. donutíš ho jednoducho, je to iba vzduch. bude určite slabší, no bude aspoň niečo Citovat
Wittmann Vloženo 24. Září 2018 Vloženo 24. Září 2018 Aby to chladilo, tak tam musí být nějaké proudění. Ta schránka je zavřená, vzduch sám o sobě tam prakticky neproudí, potřebuješ určitý přetlak, aby jsi ho tam dostal - proto je tam to "sání" na agregátu. Můžeš si pomoci tím, že výdech, ze kterého napojíš hadici zavřeš a tím natlačíš vzduch do schránky. Akorát, že když klimu přepneš na sklo či nohy, tak zároveň odpojíš i schránku. Citovat
milanxx Vloženo 24. Září 2018 Vloženo 24. Září 2018 No při tomto řešení bude mrznout spolujezdec. Protože vzduch bude unikat přes dvířka. Ano jdou utěsnit ale pak se budou blbě zavírat. Citovat
Martab Vloženo 24. Září 2018 Vloženo 24. Září 2018 @milanxx To bychneviděl jako zásadní problém, nevím o tom že vy FI měla nějaký vývod/odvětrávání schránky a spolujezdec si nikdy nestěžoval. Citovat
wirer Vloženo 24. Září 2018 Vloženo 24. Září 2018 Sak ked pustim studeny do schranky, ten isty pojde aj do interieru... Citovat
milanxx Vloženo 25. Září 2018 Vloženo 25. Září 2018 OK. V F1 jsem klimu nemněl, jen v Octě a v ní climatronic. Asi sem si přestavoval moc velký a studený fukéř při manuální který fouká jinudy než normálně. Citovat
Martab Vloženo 25. Září 2018 Vloženo 25. Září 2018 Nevím jak v OII, ale třeba v současném Golfu to taky není žádný "fukar", ono stačí v podstatě docela málo, jen je třeba tam ten vzduch nějako dostat (donutit aby "letěl" do úzké trubky a do uzavřené schránky). Jinak pro auta s Bolerem/Amundsenem by možná šlo použít vyústění jako ká právě Golf, Leon atd. (vlevo nahoře) Citovat
Martab Vloženo 25. Září 2018 Vloženo 25. Září 2018 U OIII jsem si toho nevšiml, ale předpokládám, že je to uplně to samé, protože koncern :) Citovat
wirer Vloženo 25. Září 2018 Vloženo 25. Září 2018 neviem nakoľko je ten obrázok reálny...alebo iba ilustračný dnes mi odpadlo jedno auto a štvrtok mám voľno. nejaké nápady kam sa napojiť? Citovat
Galaxy64 Vloženo 27. Září 2018 Vloženo 27. Září 2018 Co to zkusit udělat pomocí peltiera a ventilátorku? Něco podobnýho jako bývá v autoledničkách na 12V. Potom by to chladilo nezávisle a jen v případě potřeby, třeba přes vypínač. Jen takovej nápad k diskuzi. Citovat
Miro F. Vloženo 23. Dubna Vloženo 23. Dubna (editace) Po létech zkusím oživit diskuzi... Nevím jak na F3, ale na F2 po FL byl tenhle výdech s největší pravdepodobností pouze na autech s Climatronicem... Já si ho na F2 dodělávál, když jsem auto přestavěl na Climatronic, protože jsem na dílu z vrakoviště měl ten vývod s hadicí a stačilo jen sehnat ten otočný výdech do kastlíku. A při té příležitosti jsem též zjistil, že na můj původní blok topení manuální klimy by tahle fičura doděla vůbec něšla: Obal topného bloku climatronicu u F2 tam měl otvor, kolem nějž je takový nálitek/příruba, do které se zacvakával ten plastový vývod s gumovou hadicí vedoucí do kastlíku... Obal topného bloku manuální klimy u F2 v místech vývodu pro chlazení schránky nemá nic, jen hladkou stěnu. Žádná záslepka nebo tak, chyběl tam i ten nálitek/příruba pro zacvaknutí vývodu. Takže ani vyříznout díru by nepomohlo, muselo by se to jedině nějak lepit... Předpokládám, že pokud jim pro F2 u aut bez vývodu stálo za to si tenhle díl takto zjednodušit, tak u F3 (která nejspíš chlazení schránky z výroby asi neměla nikdy, co jsem tak pročítal vlákno) tam na 99% též bude hladká stěna a tu vývodní trubku nebude kam přidělat - pokud nebudete chtít vrtat do obalu topení a nějak to tam bastlit... A další věc ohledně funkce téhle fičury, kterou tu někteří mylně uvádí - u dvojkové Fabie jde ta trubka přímo z výparníku klimatizace. Tedy dávno předtím, než se smíchá opravdu chladný vzduch z výparníku s teplým od topení na směšovací klapce (ovládané servomotorem V68), kterážto směs pak teprve jde do interiéru - třeba o výsledné teplotě 22°C. Tedy vzduch, co jde do přihrádky, by měl být skutečně studený, cca o teplotě, která je na výparníku klimy, rozhodně ne stejně teplý, jako jde do interiéru... Co je pochopitelně pravda, je, že musí běžet kompresor klimatizace, aby to tu schránku chladilo.... Editováno: 23. Dubna, autor: Miro F. 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.