Listopad 4, 20168 r Na takovou samozřejmost, jako je použití kvalitnějšího maziva než je předepsáno, netřeba vydávat žádný dokument. Ten potřebují jenom laici, odborníkům je to jasné. Upraveno Listopad 4, 20168 r od dodge
Listopad 6, 20168 r V 12. 8. 2016 at 15:20, sk0d@ napsal: Skor sa tu neustale opakuju somariny a ty si tomu len pomohol. Oleje C3 su pre TSI HORSIA volba ako A3/B4, bez ohladu na najazd, dialnice vs.mesto, nazor nejakeho pseudomechanika, svagra a pod. Cize ak niekto chce dopriat autu najlepsiu moznost, okrem dodrzania normy by mal davat spominanu A3/B4. Ale aj tak je to zbytocne to opakovat. O par hodin / dni sem zas niekto napise ze leje castrol longlife lebo to servisak odporucal, a servisak predsa ma skolenie a je skuseny. Čo potom povieš na tento olej viď technický list obsahuje C2/C3, A3/B3/B4 ? _ps_101mobil_1_esp_formula_5w-30.PDF
Listopad 7, 20168 r Uz som sa tu k aditivam strucne vyjadril. Kazdy si moze vyhladat info o acea, api, vedecke publikacie a pod.
Listopad 7, 20168 r OK, podľa teba je aj toto forum zbytočné veď si každý môže prečítať návod, prípadne zaplatiť prístup erWin, prípadne zájsť do servisu. Ja som prečítal celú tému a viem aj to či leješ ty do auta, ale odpovedať ak vieš je či slušné ale aj poučné, nie každý prečíta všetko. Oleje od Mobilu považujem dlhodobo za celkom výbornú značku a rád si vypočujem aj názor iného, nato je to tu aby sme diskutovali, asi nezdieľaš môj názor.
Listopad 7, 20168 r Znacku Mobil som nikde nespochybnoval. Vyjadroval som sa k pouzivaniu C3 olejov u benzinovych motorov. Upraveno Listopad 25, 20168 r od sk0d@
Listopad 7, 20168 r Veď práve aj tento má C3 preto som chcel počuť tvoj názor, že keď má celý rozsah C2/C3, A3/B3/B4 ??? Cítim z teba že vieš a máš čo povedať preto mám záujem ťa vypočuť, rozumieš sa téme. Mám blbú vlastnosť, som hrozne zvedavý a zaujímajú ma témy ktorým úplne nerozumiem, dačo viem ale rád sa poučím. Upraveno Listopad 7, 20168 r od Eric_
Listopad 7, 20168 r Myslim ze je tu kopec ludi, co maju co povedat. Ja sa nechcem uz o tom hadat ani sa nechat zatiahnut do diskusii, lebo sa vzdy objavia krcmove argumenty bez technickeho pozadia. V normalnych podmienkach su prave SAPS ucinne proti opotrebovaniu, pri vysokych tlakoch, a na dosiahnutie optimalneho cisla TBN. Pocas prevadzky rozne kyseliny degraduju olej, a je dolezite mat dostatocnu alkalicku rezervu. Jediny rozumny dovod pouzitia C3 pri benzine este pripustam, ak ma uzivatel pochyby o tom, ci nim pouzivane palivo splna STN EN 228 a naslednu europsku (ja viem, vsetci mami radi EU) direktivu platnu od 1.1.2011 = menej ako 10mg/kg siry. V tom pripade mid a low SAPS mozu kompenzovat pripadny vyssi vyskyt siry. Upraveno Listopad 24, 20168 r od sk0d@
Listopad 7, 20168 r Taktiež ma nebaví počúvať hádanie, ale fakty. Takže výhoda C3 oleja je v tom ak je nekvalitné palivo z obsahom síry. V tomto prípade ak splnuje normu aj C2/C3, A3/B3/B4 je vlastne C3 nadradená alebo ako to vlastne je ?
Listopad 8, 20168 r Poviem ti priklad: API SL vyzadovalo Cam plus lifter wear max = 20mikronov, SM a SN uz dovoluje max = 60. Na druhej strane Bearing weight loss sa znizila z 26,4mg na 26. Zaroven plati, ze napr. TBN pri A3/B4 je min 10, pri C3 musi vyrobca mat min 6. Takto by som mohli pokracovat pri niektorych kombinaciach, preto kazdy nech si tam da co uzna za vhodne na zaklade noriem a testov.
Listopad 9, 20168 r Máš poriadné znalosti, ta sa musí uznať Teraz som z toho jeleň, išiel si na mňa až moc odborne...
Listopad 28, 20168 r dnes po 20 000 KM mi zasvietila kontrolka, skontrolovat hladinu oleja! Je mozne, ze tak skoro treba doliat olej? Zasvietilo to niekomu este a po kolkych km? PS: Aky olej znacky SHEL by ste mi poradili doliat? ( Shel mam za dobru cenu) Upraveno Listopad 28, 20168 r od camarena
Listopad 28, 20168 r @camarenaa aj si tu hladinu skontroloval ze kolko ukazuje? Upraveno Listopad 28, 20168 r od sk0d@
Listopad 29, 20168 r Servisny interval som nechal povodny premenlivy. Takze je tam povodna napln Hladina ukazuje nieco nad minimom, asi 1/4, aleb 1/5.
Listopad 29, 20168 r před 23 hodinami, camarena napsal: PS: Aky olej znacky SHEL by ste mi poradili doliat? ( Shel mam za dobru cenu) SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W-30
Listopad 29, 20168 r Dik. Vsimol som si ze tie iste oleje Shell mozu mat privlastok "profesional" aky je v tom rozdiel? CO to znamena?
Listopad 29, 20168 r Tie "prof" s troma pismami su robene pre konkretne znacky. Ako ti poradil @libero tak aV-l je pre tvoje auto. aM-l je zas pre Mercedes, aF-l pre Ford atd.
Prosinec 9, 20168 r Teraz by som sa rad dozvedel ci je lepsie prejst na pevny interval alebo nechat premenlivy a ked tak aky olej ?
Prosinec 9, 20168 r Podle mého skromného názoru je nejlepší nechat proměnlivý, sledovat naježděné km a kolik km hlásí ŘJ do další výměny a přibližně v polovině vyměnit olej. Dodržet doporučenou specifikaci, při takto zkrácených intervalech na dobrém, lepším, nejlepším oleji tolika nezáleží.
Prosinec 9, 20168 r Ja som si všimol že LL interval poslal do servisu aj skôr ako 15k km ide o to aká je trasa a zaťaženie, nielen km ale aj tepelné. Ak však má niekto pevný interval tam sa nič nezohľadňuje a ide tvrdo na 15k km. Z toho vyplýva že LL je niekedy lepšie ako pevný interval.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.