Kiwísek Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 Jestli myslíš sám doma, tak to nevím co by na to řekli, ale za pár eurocentů to překódují oficiálně v servise. Já jsem jim jenom dodal olej a informaci, že chci přejít na pevný interval a po výměně jsem ho tam měl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Packo4 Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 Okej tak teda sa ich na to stredu spýtam že či mi to vedia zmeniť na pevný interval zatiaľ díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 @Packo4 myslím, že se z toho dělá zbytečně velká věda..říkáš, že stejně po záruce si budeš měnit olej sám..tak to nechej být..nech si proměnlivý interval, když už máš olej na něj koupený a tím budeš mít povinnost jet na výměnu do servisu až za 2 roky/30 tkm nebo kdy tě vyzve počítač..co ti brání v tom si to v polovině vyměnit sám a do servisu až za 2 roky ? proč budeš platit servisu zbytečně každý rok za výměnu ? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Packo4 Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 @ski1961 záruka nepadá keď si svojpomocne vymením olej ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 @Packo4 vždyt to, že si to vyměníš sám nikdo nepozná..počítač nic nepozná..jen budeš mít v motoru nový olej.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Packo4 Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 @ski1961 no máš pravdu každopádne na 45.000km si to rozmyslím že či si to dám znova do orig servisu alebo to spravím ja :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lupen_cz Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 před 6 minutami, ski1961 napsal: @Packo4 vždyt to, že si to vyměníš sám nikdo nepozná..počítač nic nepozná..jen budeš mít v motoru nový olej.. No jiný olej asi nepoznají, ale jak je to s olejovým filtrem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 nikdo neřeší ani olejový fitr..opravdu ne..jestli tam je barva fitru šedivá nebo černá.. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tonda.cep@seznam.cz Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 Já jsem také tápal s olejem, s intervalem v návaznosti na počtu ujetých km. A bylo mi doporučeno toto. Při malém nájezdu (5 000 -7 000 km za rok) je nejlepší nechat proměnný interval s olejem se specifikací SAE 5W-30, VW 504.00 (LL), tedy výměna vždy po 2 letech. Znamená to, že výměna oleje proběhne asi po 10 000 - 15 000 km (může být max. 30 000 km, nebo 2 roky při nenajetí počtu km - auto se ohlásí po vypršení limitu) a nemusíte chodit každý rok do servisu, kam byste musel chodit při překódování na pevný interval výměny, navíc správně s jinou specifikací oleje 502.00. Celkem pochopitelně ti to popsal "ski1961". Prostě bych při nájezdu malého počtu km nepřecházel na pevný interval výměny. Budete muset měnit olej každý rok bez ohledu na to, zda najedete 15 000 km oproti dvěma rokům a nebo max. 30 000 km při proměnném intervalu. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kuba26 Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 stejne tam musis kazdy rok kvuli prohlidce, ta je pevne dana na 30tkm / 1 rok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 @kuba26 ano od 2 roku je prohlídka každý rok, ale to neznamená, že každý rok se musím nechat dojit servisem za výměnu oleje..u druhé kontroly po 3 letech se mění jen brzovka, to je vše.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Packo4 Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 před 43 minutami, tonda.cep@seznam.cz napsal: Já jsem také tápal s olejem, s intervalem v návaznosti na počtu ujetých km. A bylo mi doporučeno toto. Při malém nájezdu (5 000 -7 000 km za rok) je nejlepší nechat proměnný interval s olejem se specifikací SAE 5W-30, VW 504.00 (LL), tedy výměna vždy po 2 letech. Znamená to, že výměna oleje proběhne asi po 10 000 - 15 000 km (může být max. 30 000 km, nebo 2 roky při nenajetí počtu km - auto se ohlásí po vypršení limitu) a nemusíte chodit každý rok do servisu, kam byste musel chodit při překódování na pevný interval výměny, navíc správně s jinou specifikací oleje 502.00. Celkem pochopitelně ti to popsal "ski1961". Prostě bych při nájezdu malého počtu km nepřecházel na pevný interval výměny. Budete muset měnit olej každý rok bez ohledu na to, zda najedete 15 000 km oproti dvěma rokům a nebo max. 30 000 km při proměnném intervalu. Super diky, takto isto budem konať aj ja Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 Nieje to celkom v cajku ako hovorievate. Problém je že LL olej má iné vlastnosti ako olej s pevným intervalom. Olej s pevným intervalom má lepšie vlastnosti. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Packo4 Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 Hmm ale cena hovorí inak to je sranda :-D 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 Nie je vsetko zlato co sa vysti [emoji13] 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tonda.cep@seznam.cz Vloženo 12. Únor 2018 Sdílet Vloženo 12. Únor 2018 před 3 hodinami, Eric_ napsal: Nieje to celkom v cajku ako hovorievate. Problém je že LL olej má iné vlastnosti ako olej s pevným intervalom. Olej s pevným intervalom má lepšie vlastnosti. Nevím jak vy, ale já jsem v popisech olejů četl, že právě oleje LL jsou kvalitnější, ale je nutno vždy dbát pokynů výrobce vozu, který navrhuje motorový olej s ohledem jeho funkcí ohledně chlazení turba, druhu výroby dílů motoru a pod. Viz výňatek Z klasifikace olejů: "Vozidla, která nemají LongLife výbavu, nesmějí být z technických důvodů LongLife motorovými oleji plněna! Jsou-li však přesto takovým olejem naplněna, nesmějí využívat interval prodloužené výměny oleje. Podmínkou pro používání programu LongLife Service je používání speciálních motorových olejů podle norem VW.U koncernu VW group záleží dle které specifikace byl vyroben motor. Pokud podle QG1 nebo QG2 (kruhové honování) potom lze použít olej 505 i 506 pokud dle QG0 (křížové honování) potom lze použít pouze olej 505.Pozor na skokovou změnu kvality oleje - může poškodit motor. U motorových olejů VW 504 / 507 je spousta vyjímek, ve kterých motorech nesmí být použity. Proto je nutné VŽDY dodržovat předpisy a doporučení pro konkrétní motor!! " 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 13. Únor 2018 Sdílet Vloženo 13. Únor 2018 Prečítaj si toto vlákno celé a pochopíš, ja som mal tiež názor že LL je lepší ale každý olej či LL alebo pevný interval je inak aditivovaný a v tom je ten podstatný rozdiel. LL je aditivovaný aby dačo vydržal. Pevný viac ochráni motor. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tonda.cep@seznam.cz Vloženo 13. Únor 2018 Sdílet Vloženo 13. Únor 2018 Před hodinou, Eric_ napsal: Prečítaj si toto vlákno celé a pochopíš, ja som mal tiež názor že LL je lepší ale každý olej či LL alebo pevný interval je inak aditivovaný a v tom je ten podstatný rozdiel. LL je aditivovaný aby dačo vydržal. Pevný viac ochráni motor. Tak vlákno jsem si prohlédl již dříve, ale pro mne je rozhodující názor výrobce vozů, olejů a podmínek pro použití olejů. Nikde jsem se nedočetl, že by vaše tvrzení bylo pravdivé. Není to jen v "aditivách", jak píšete, je to i dáno způsobem výroby, vůlemi, potřebami motoru (chlazení turba a pod.) a nelze to takhle jednoduše specifikovat. Faktem je to, co jsem napsal diskutujícímu "Packo4". Pokud najede 5 000 - 7 000 km za rok, je pro něho výhodnější zůstat u oleje LL (504.00). Zvláště, pokud má spíše kratší jízdy a časté studené starty, jízda po městě, kdy se motor s řidším olejem LL rychleji promazává. Připouštím, že není vhodné využívat doporučovaný nájezd max. počtu km (až 30 000), protože opravdu aditiva se vyčerpávají. Nicméně v daném případě je toto doporučení správné a je u diskutujícího "Packo4" lepší setrvat u proměnného servisního intervalu. Za 2 roky najede polovic povolených km a to nijak nesnižuje mazací a jiné vlastnosti tohoto oleje. Pokud by najížděl až 15 000 km za rok, souhlasím, že je vhodnější i pro motor přejít na pevný interval (po 1 roku). Rozhodování, zda pevný či proměnný a zda je to vhodné pro "kapsu" či přijatelné pro motor, je dáno hlavně počtem najetých km za rok a způsobem jízdy a její frekvencí. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 13. Únor 2018 Sdílet Vloženo 13. Únor 2018 (editace) Mily Tondiku: 1. "Zvláště, pokud má spíše kratší jízdy a časté studené starty, jízda po městě, kdy se motor s řidším olejem LL rychleji promazává." Najvacsia chyba je otvarat temu viskozit a miesat ju s temou specifikacii koncernu, nakolko 50200 je dostupne aj v 0W-40. Preto vase neochvejne trvanie na LL je uplne mylne, nakolko nasledujuca tabulka jasne demonstruje (ne)rozdiely. + oleje 50400 maju bezne TBN okolo 7, pricom oleje 50200 (nie C3) maju aj 12. Tato alkalicka rezerva je obzvlast dolezita pri rezime kratkych/studenych jazd. 2. Preco mylite majitelov Fab3 nejakym 50600? 15 hours ago, tonda.cep@seznam.cz said: U koncernu VW group záleží dle které specifikace byl vyroben motor. Pokud podle QG1 nebo QG2 (kruhové honování) potom lze použít olej 505 i 506 pokud dle QG0 (křížové honování) potom lze použít pouze olej 505. Editováno: 13. Únor 2018, autor: sk0d@ 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tonda.cep@seznam.cz Vloženo 13. Únor 2018 Sdílet Vloženo 13. Únor 2018 (editace) A to jste mi jako vyvrátil co, z mého příspěvku? Moje doporučení,. které jsem získal u odborníků? Stále se zde bavíme o autu, které najede max. 7 000 km za rok. Já nepopírám kvality olejů, ale celkovou vhodnost s počty ujetých km, četností výměn oleje, druhem jízdy a typem motoru. Editováno: 13. Únor 2018, autor: Pawouk Odstraněna citace. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Packo4 Vloženo 13. Únor 2018 Sdílet Vloženo 13. Únor 2018 No ja najazdím za rok cirka 14.000 takže :-D som stále na vážkach že ktorý používať dám LL a budem si každých 15 meniť hádam to vydrží voľačo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 13. Únor 2018 Sdílet Vloženo 13. Únor 2018 @tonda.cep@seznam.cz ak ste taky dosledny, tak asi viete ze netreba forum prznit citovanim predchadzajuceho prispevku. Pozrite si este raz a pomaly hodnoty v tabulke priamo od asociacie SAE, a odporucam si nastudovat co znamena napr. TBN cislo. Vasi odbornici vam urcite pomozu. Cest. 2 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 13. Únor 2018 Sdílet Vloženo 13. Únor 2018 myslím si, že se z těch olejů dělá zbytečně velká a složitá věda..když čtu někdy příspěvky, že jsou uživatelé, kteří by nejraději pomalu měnili olej s tankováním nové nádrže benzinu, tak se musím fakt smát 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tonda.cep@seznam.cz Vloženo 13. Únor 2018 Sdílet Vloženo 13. Únor 2018 (editace) V 13. 2. 2018 na 15:08, sk0d@ napsal: @sk0d@ Nevím, proč mě "sk0d@" napadáte "v důslednosti", že citací "przním" téma. Nebylo to úmyslem citovat vás, jen jsem se mylně domníval, že se tak pozná, že jsem odpovídal konkrétně vám. Nevšimnul jsem si, jak jinak to udělat. Ale k věci. V přílože je článek o motorech TSI a pod nini je sice popis Octavie s motorem TSI, ale s obrovským nájezdem (stojí za přečtení), kde se píše o motoru TSI a u obrázku "Nutné investice" přetažení výměny oleje o 16 000 km (najeto 46 000 km po výměně), z čehož je patrno, že rovněž jezdil na oleje LL. Vy neustále se k tomu stavíte "vědecky", ale i neodborníkům je jasné, že by výrobce aut asi sám nevolil horší variantu k provozu v oblasti motorových olejů. Pokud tedy uživatel bude důsledně dodržovat pokyny výrobce a dodrží předepsané servisní intervaly, nemůže dojít k snížení životnosti vozidla vzhledem k současné kvalitě dnešních schválených značkových olejů. Viz přiložená příloha o Octavii a jejím motoru 1,2 TSI. Motory 1.2 TSI EA211 ve vozech Škoda.pdf Editováno: 24. Únor 2018, autor: tonda.cep@seznam.cz 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Fazekaš Vloženo 19. Únor 2018 Sdílet Vloženo 19. Únor 2018 Zdravím . Mohl by někdo uploudnout fotku auta ze spoda, kde je výpustní šroub mot. oleje ? A z pohledu kapoty, kde je olej.filtr ? Pokud někdo má foto teda ? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.