dfga Vloženo 21. Dubna Sdílet Vloženo 21. Dubna Z čoho sú tie ramena? RS3? Chcem ich na Passat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Suim Vloženo 21. Dubna Sdílet Vloženo 21. Dubna Audi TT. Ale obávám se že to jde jen v kombinaci s tehlicema. Samotný ramena budou dřít o ty sériový těhlice. A tehlice z TT mají uložení čepů níž než Octavia, tzn. že jsou jakoby vyšší. Plus teda TT má rozchod o dva cm víc než octavia ale o dva cm míň než Superb(tak asi i Passat), kvůli tomu se musely měnit i poloosy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo 21. Dubna Sdílet Vloženo 21. Dubna Ahoj, jaký jsi měl důvod používat na OIII v MQB takové poměrně složité řešení z TT? Nepřemýšlel jsi využít něco z novější platformy MQB? Dají se celkem snadno sehnat hliníkové těhlice z Kodiaqu nebo Passatu B8, které mají 85mm ložiska a pasují do MQB bez potřeby zásahů do geometrie a paradoxně kompletní sety včetně příslušenství (brzdy náboj atd.) se dají sehnat lépe než litinové verze. V kombinaci s aftermarket hliníkovými rameny (např. Meyle HD) můžeš dosáhnout výrazného zlepšení tuhosti a snížení neodpružené hmotnosti, aniž bys musel ladit odklony nebo měnit další komponenty. Je to čisté řešení v rámci platformy a zároveň posun v jízdních vlastnostech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Suim Vloženo Úterý v 02:50 Sdílet Vloženo Úterý v 02:50 (editace) Všechno co píšeš tam bylo. A šlo to pryč. Ta Audi TT je přece taky na platformě MQB. Jen má "svoje" ramena a těhlice. Nápravnici sdílí s passatem, nějakými seaty a audi. Řízení je MQB. Vůbec to není složitá úprava. Je to kus za kus. Ložiska, brzdy...vse je stejný, nebo zaměnitelný. Jediný složitý je sehnat to za nějaký rozumný peníze. A důvod? "Je to čisté řešení v rámci platformy a zároveň posun v jízdních vlastnostech." PS: zadní náprava je u TT identická s 03 FL. Editováno: Úterý v 03:01, autor: Suim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
virtual Vloženo Úterý v 11:19 Sdílet Vloženo Úterý v 11:19 (editace) Co se teda teď dá sehnat do předních ramen? Chtěl bych něco, co vydrží (díl audi?), máte pls číslo dílu? EDIT: Myslím silentbloky... Editováno: Úterý v 11:26, autor: virtual Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo Úterý v 12:23 Sdílet Vloženo Úterý v 12:23 5Q0 407 183 F 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Suim Vloženo Úterý v 17:04 Sdílet Vloženo Úterý v 17:04 Jen podle rozměrů z internetu je přední rozchod u superbu o 4cm víc než u O3, tak se obávám, že dát tam ramena a těhlice by vyrobilo strašlivý odklon. Myslím , že bude mít i uložení tlumičů o takovej kus dál od sebe. Ale možná se pletu. Podklady pro upravu na TT jsem čerpal na drive2.ru a dělalo to několik lidí. Ti co neměli FL tak měnili i zadní nápravu na širší. Tu úpravu jak zminujes, jsem nenašel nikde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo Úterý v 17:41 Sdílet Vloženo Úterý v 17:41 (editace) Měl jsem ale na mysli klasickou hliníkovou těhlici, kterou jsi měl původně, spolu s hliníkovou nápravnicí. Ramena bych nechal původní – reálně to nemá vliv na nic jiného než na hmotnost, hlavní benefit přináší ta hliníková nápravnice a hliníková těhlice. Jde o ekonomiku takového řešení. Popsaný postup dává smysl když děláš generálku nápravy. Já jen nevidím bonus v tom přestavět to komplet na TT. V každém případě zajímaví projekt díky za dokumentaci. Editováno: Úterý v 17:42, autor: LosDavos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Suim Vloženo Úterý v 17:50 Sdílet Vloženo Úterý v 17:50 Jasný, tak už si rozumíme. No, ramena jsem měnil právě kvůli těm tehlicim TT jedno bez druhyho nejde. Tak věř, že co se jízdních vlastností týče je to velkej rozdíl. A akusticky taky. Zas uznávám, že na auto na dojíždění do práce po dálnici je to hovadina, a většině lidí to prostě nebude připadat rozumný. Když ale já z toho mám radost :-D. No zpět k vrzání nápravy. Nikde vůbec nic nevrže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo Pátek v 08:23 Sdílet Vloženo Pátek v 08:23 Ja mam Passat B8 aktualne, mne budu tie ramena z TT sediet? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Suim Vloženo Pátek v 08:45 Sdílet Vloženo Pátek v 08:45 Myslím že na Passat budou krátký, tyhle ramena jsou jen kombinaci s tehlicema TT které mají jinou geometrii. A myslím, že samotná změna ramen z ocele na hliník nepřinese nic moc. Ja je měnil kvůli tehlicim. Nejcitelnější rozdíl bude v asi v plných silenblocich. Ale možná se pletu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo Pátek v 19:05 Sdílet Vloženo Pátek v 19:05 passat ma dlhe ramena tt je krasna vec ale ako sa pise hore , otoce a spol , prakticky nezohnatelne pre 99% ludi bez prinosu V 22. 4. 2025 na 13:19, virtual napsal: Co se teda teď dá sehnat do předních ramen? Chtěl bych něco, co vydrží (díl audi?), máte pls číslo dílu? EDIT: Myslím silentbloky... 81A407183 origo diel audi , zaroven aj nove predne 5q0407182 , roky odskusane , x krat tu spominane Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Suim Vloženo Sobota v 07:30 Sdílet Vloženo Sobota v 07:30 Jak píše @suri., tak jen upřesním. Těhlice se sehnat dají nové na alegru za cca 10000 za obě což se vzhledem k ceně ložisek a spodních čepů, které byly součástí, dá ještě považovat za akceptovatelné. Ale ramena po bazarech prostě nejsou. A cena za jedno nové je taky okolo 10000. A to je za kus hliníku dost úlet. Výhodou je, že je levé stejné jako pravé, tak se dají sehnat i po jednom bez rozdílu směru. Pokud by to někoho zajímalo, tak hliníkové napravnice se dají sehnat snadno a za rozumné peníze. Ale pozor jsou dva druhy 5q0 a 3q0. Liší se nepatrně tvarem směrem k převodovce. Některé převodovky pak mlátí do nápravnice při nevhodné kombinaci. Pak je ještě problém, že TT má větší průměr čepů na řízení v tehlici, tak nejdou použít kulaky jiné než z TT, ty jsou ale mnohem delší a tak se musí dát i jiné tyčky na řízení. No je toho celkem dost. Já tohle vyřešil kuželovou vložkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo Sobota v 19:53 Sdílet Vloženo Sobota v 19:53 napravnice budu asi zamenitelne lebo tie 5q0 su nahradene 3q0 a kadejako , tiez ju mam na aute ale do zbytku som nesiel no ... ramena jesto v nahrade, mal som v ruke starline tusim a nejake ine este nenapadne ma nazov a nevyzerali zle ... rusi ich bezne pouzivaju k origo otoci resp. cepu - zavaria alebo zalisuju vlozky do povodnych dier a vyvrtaju ku klasickemu cepu ale mne sa to osobne nepaci ani trochu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Suim Vloženo Sobota v 21:46 Sdílet Vloženo Sobota v 21:46 Na dq381 a dq500(kodiaq) jde myslím použít jenom 3q0. Do 5q0 by mlátila skříň převodovky. Takže 3q0 jde použít vždycky na na cokoliv. V tom zakroužkování je vidět vybrání pro větší skříně. Když jsi měnil samotnou napravnici, jak se to projevilo akusticky? Mě to výrazně ztichlo. Neslyším rozdíl mezi hrubým a hladkým asfaltem. Tak mě zajímá na kolik se v tom podepsala právě nápravnice. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo před 11 hodinami Sdílet Vloženo před 11 hodinami (editace) Je jasné, že právě hluk od vozovky podle jejího druhu nejvíce řeší hliníková nápravnice, protože oproti plechové nepřenáší rezonance tak snadno. Je však nutné dodat, že velkou roli hraje také to, zda je hliníková nápravnice kombinována s více prvkovou zadní nápravou. Píšu to jen proto, aby si někdo například na Octavii III s motorem 1.4 TSI nadšeně nenamontoval hliníkový set za spoustu peněz a nakonec nebyl zklamaný, protože samotná zadní vlečka z plechu je velkým zdrojem hluku od vozovky, který je přenášen do kabiny. Hliníková nápravnice v kombinaci s víceprvkovou zadní nápravou a důkladným odhlučněním podběhů a dveří posune Škodovku hlukovým komfortem na úroveň VW nebo Audi. Na druhou stranu – proč si rovnou nepořídit Audi, kde je všechno toto řešeno už z výroby? Myslím, že ve finále vyjde celkové náklady nastejno. To co se tu řeší je přesně to co VW group chce, on tak nutí lidi s více penězi utratit ty prachy za jinou třídu aut v jeho flotile. Pro zajímavost – váhová úspora při použití kompletní hliníkové přední nápravy MQB oproti ocelové verzi dosahuje přibližně 20 kg. A to rozhodně není málo, vezmeme-li v úvahu, kde je tato hmotnost umístěna. Jedná se o výrazný upgrade, který citelně zlepšuje jízdní vlastnosti, zejména u Octavií/golfů s benzínovým motorem. Editováno: před 11 hodinami, autor: LosDavos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo před 8 hodinami Sdílet Vloženo před 8 hodinami moze byt , ja mam novu a vsetky tie 5q boli nahradene 3q takze mam 3q0 a silenbloky fialove na vzperu podla silnych koncernov , rozdiel som moc nespoznal popravde , hlavne to aspon normalne vyzera nie ako ten hrdzavy srot co bol predtym --- ono tazko daco sudit v komforte na 225/35 R19 a vpredu podlozky 18mm kvoli 370 brzdam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.