Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Kdyz davaji v prvovyrobe na auta Nexeny,to znamena,ze to takovy cinsky smejd neni. Proto na herku typu Rapid honit nejake premiovky je blbost.

Moje druhé auto o výkonu 120 KW 225/55 17mělo různé gumy od Continentalu přes Hankooky,Micheliny a skončil sem u Číňanů za poloviční ceny,rozdíl absolutně v ničem.

Nov

 

  • o 5 měsíců později...
Vloženo
V 5. 2. 2018 na 12:19, s-tony napsal:

Hlavně že lidi strašili, že se na rapida dávají Nexeny a mám Turanzu. Další příjemné překvapení. Jo mělo by to být ER300.

já mám SPB s nexenama.

jsem škodovák.dávají na to co jim výrobce dá ve velkým,a za dobrej peníz.

Vloženo
V 30. 4. 2018 na 20:42, Novotkap napsal:

Kdyz davaji v prvovyrobe na auta Nexeny,to znamena,ze to takovy cinsky smejd neni. Proto na herku typu Rapid honit nejake premiovky je blbost.

Moje druhé auto o výkonu 120 KW 225/55 17mělo různé gumy od Continentalu přes Hankooky,Micheliny a skončil sem u Číňanů za poloviční ceny,rozdíl absolutně v ničem.

Nov

 

máš pravdu.toto je sice už starý příspěvek z dubna,ale škodovka by na to nedala zase nějakej šmejd.testujou si gumy ve svém vývojovém středisku.a co se týče  značky nexen,jestli jste četli ,tak to bude největší výrobce pneumatik v evropě.určitě pro wv.

škodovák.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Rozdiel medzi 215/40 R17 a 215/45 R16 je takmer zanedbateľný. Avšak v rozmere R17 budeš mať širšiu ponuku pneu a teda sa dá nájsť aj príjemnejšia cena ako v rozmere R16..

Vloženo (editace)

Někdo zkušenosti s gumou Nokian Wetproof? Přijde mi to jako guma s velice zajímavým poměrem cena/výkon. Líbí se mi hlavně udávaná hlučnost. Nexeny z výroby mi přijdou dost hlučné při rychlosti >80 km/h. 

https://www.pneuboss.cz/pneu-185-60-r-15-88h-wetproof-tl-xl-nokian-rr-c-wg-a-nl

https://pneumagazin.cz/pneumatiky-nokian-powerproof-a-nokian-wetproof-jsou-uspesne-v-testech-letnich-pneu-2019/

Případně má někdo zkušenosti s jinými málo hlučnými pneumatikami o tomto rozměru?

Editováno: , autor: Rapid1.0
Vloženo (editace)

Já mám Nexen nfera su1 215/45 r16 a jsou super tiché. 

Až je dojezdím jdu do těch Nokianů. Kupoval jsem na svoje i služební vždy zimní a OK, teď jsem pochopitelně v rámci úspory pohonných hmot koupil dražší letní nokiany i na sluzebak a jsou sakra dobrý i ty letní, takže příští rok asi beru tyhle wetproof i na svého Rapida.

Editováno: , autor: Malarkey
  • o 11 měsíců později...
Vloženo

Zdravím, naše první Škoda doma: Rapid 1.2 Tsi, koupeno pro manželku po 4-letém leasingu, ale pro mě nový a zajímavý problém. Po přezutí letních kol 16 ( zimáky byly 15) jsem zaregistroval velmi nepříjemné hučení. Nechal jsem zadní  původní Nexen Nblue jelikož byl ještě slušný vzorek a na předek Micheliny. Tak jsem kouknul lépe na ty gumy a ty starší nexeny jsou oskákané jak pila - tedy zřejmě bude hukot od nich. Na těch 15 zimních bylo auto tiché a celkem pohodlné i když k ovladatelnosti vozu bych měl výhrady, ale na těch letních 16-ti palcových mi to přijde docela tvrdé, nepohodlné, i když v samozřejmě lépe drží v zatáčkách. Co teď ale s tím?  Mám obavu, že když dám na zadek nové 16-ky tak se může problém opakovat? žena bude jezdit hlavně sama do práce. Ten rozměr šíře 215 mi přijde na tak lehké auto s jednoduchým podvozkem až děsivý - asi není možnost nechat zapsat nějaké užší 16 pneu že?

Vloženo (editace)

Psal jsem nahoře že i můj pohodlný zadek si po zimních 15" musí opět zvykat na udrncané 16". Byl jsem překvapen hlukem a drncání i od kol od prvních kilometrů nového auta. Dokonce jsem to reklamoval, udělali geometrii a zjistili nahušetění pneu na max povolený tlak, po snížení se to mírně zlepšilo. Mám jednu z posledních skladovek tak jsem neměl na výběr normálně bych do těch 16" asi ani nešel. Takže vlastnost. Ty 215 mají i F3. 

Nevím co jiného a jak zapsat mimo to co máš v TP, to asi nepůjde. 

Editováno: , autor: ben06
Vloženo

Mě tedy 16" vyhovovalo víc. Každopádně to na blbem asfaltu drncá to je pravda.

Žena si všimla ? Já teď Rapida prodal kamarádce. Přezul jí to ještě na letní 16" a po nějaké době se jo ptám " Teď to v zatáčkách pořádně sedí co ? Jen to je trochu tvrdší."

Odpověděla mi, že si žádného rozdílu ani nevšimla 😁.

Vloženo

No, ona si všimla jen toho, že to líp sedí (vlastními slovy: že to tolik neplave), předtím jezdila fiestou a tá ten podvozek jistější. Hluku si nevšimla, protože rádio má furt naplno :-) , spíš to řeším já, protože občas s tím autem taky jezdím a nemám rád hluk a to nepohodlí spíš vadí taky asi mě.  Takže principiálně tam ty 16-ky můžou asi zůstat, ale spíš jsem v nejistotě aby se neoskákaly i další gumy na tom zadku. Co může být příčina... V servisu mi řekli, že jestli není tlumič potečený nemá smysl ho měnit. Jenže rozměr 215/45 mi přijde opravdu nepříjemně široký a nízký na takové auto, tak se bojím, jestli to nemá souvislost.

Vloženo

Spousta lidí tu na 16" jezdi a možná ještě víc jich má 17" 215/40 a pneumatiky asi zničené nemají. Buď můžeš mít něco špatně na podvozku a nebo tomu bývalý majitel dál někde v zatáčkách pěkně na prdel.

Vloženo

Presne, 215/45 R16 a aj 215/40 R17 sú úplne bežné rozmery pre Fabiu/Rapid a za normálnych okolností s nimi nie sú žiadné problémy.

 

Ktovie, ako jazdil predchádzajúci majiteľ auta... a či tie gumy vôbec patrili autu, či ich predajca nevymenil s nejakými inými.

Vloženo

Jak píše nahoře, kdoví jak se prodávající k autu choval. Kontrola tlumičů a geometrie je minimum co pro neznámé auto můžeš udělat. Já roky preferuju vždy výměnu celé sady pneu jedné značky a před každou sezonu sadu protočím, takže se sjedou prakticky naráz.

Vloženo

Firmu i řidiče známe, slušný - spíše klidný, starší řidič. Auto předával s dlouhodobou spotřebou 4.6l. žádný závodník. Kola jsou 100% z toho vozu. Ale jezdil v tom sám, takže zadek celou dobu nezatížený, zkusím zajít na geometrii a uvidíme.

Vloženo

Tak jsem se dozvěděl od pneuservisáků, že je toto bohužel normální jev i při správné činnosti tlumičů. Zoubkování vzniká při vyšším nájezdu na zadní nezatížené nápravě a hlavně u nízkoprofilových kol. Proto se doporučuje kola měnit přední a zadní po každých 10-ti tis. km. Při domácím používání vozu  a nájezdu kolem 20 tis. za rok, to problém není, protože při sezonním střídání pneu se kola přirozeně prohazují. U firemních vozidel, kdy je nájezd cca 40 až 50 tis za rok už to problém je.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...