Martin Fülöp Vloženo 9. Březen 2015 Sdílet Vloženo 9. Březen 2015 Zdravím, potrebujem poradiť s hlučnou klimatizáciou, v servise sa tvária bezradne.Začiatkom leta 2014 sa mi zlomila os čerpadla klimatizácie (dovtedy bez problémové chladenie aj bez hlučnosti). V servise vymenili kompresor, výparník (asi aj kondenzátor), systém naplnili a všetko vyzeralo v poriadku. Po pár kilometroch (resp. 10 minút jazdy) sa objavil nepríjemný hluk (ako starý vysávač, alebo ako stará dodávka 1203-jka). Frekvencia hluku je priamo úmerná otáčkam motora, pri jazde dole z kopca je najvýraznejší (brzdenie motorom). Zvláštne je, že ten hluk sa objavuje len pri vyplnutej klimatizácii. Pár sekúnd po zapnutí klímy zanikne. Po opätovnom vypnutí klímy sa zasa objavý, skôr či neskôr, ale najneskôr do 10 minút. Chladenie a kúrenie fungujú bez problémov. So servisom to riešim už 9 mesiacov, ale nič nepomáha. Skúsili niekoľko krát vymeniť náplň v systéme. Vymenili kladku remeňa (vraj mala pokazené ložisko). Nakoniec som dal kompresor reklamovať, reklamácia bola ale zamietnutá. Počas reklamácie mi nahodili iný kompresor. Ten začal hučať tiež, ale vydrží nehučať trochu dlhšie a hočanie samotné je miernejšie. Čo by mohlo spôsobovať ten hluk, ak je kompresor v poriadku? Nedostatok mazacieho oleja v obehu? Ak vymenili kondenzátor aj výparník, nemali dať do systému viac oleja? Myslím, že k oleju v kompresore pridali pri dvoch výmenách náplne spolu 16g (alebo ccm?) oleja. To sa mi zdá dosť málo, ak sa má rozložiť v celom obehu nanovo. Vie niekto, koľko oleja musí byť v systéme, aby bolo zabezpečené optimálne mazanie a účinnosť? Teraz tam môžem mať niečo menej ako 100ccm oleja. Škoda Fabia I 2005 1,4; 74kW; kompresor je bez spojky Za radu vopred ďakujem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jtrpak94 Vloženo 13. Březen 2015 Sdílet Vloženo 13. Březen 2015 Co se týče oleje tak si myslím ze do kompresoru by mělo přijít cca 1dc oleje a při plnění se dává asi 10g záleží na typu kompresoru a klimatizace. Hodně se toho dá najít na netu. U moji Fabie 1.9tdi jsem to měl takhle ale mám kompresor se spojkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Březen 2015 Sdílet Vloženo 13. Březen 2015 a kde bereš jistotu, že kompresor je OK? Jinak kompresor by se měl montovat s plnou olejovou náplní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Březen 2015 Sdílet Vloženo 14. Březen 2015 Co se týče oleje tak si myslím ze do kompresoru by mělo přijít cca 1dc oleje a při plnění se dává asi 10g záleží na typu kompresoru a klimatizace. Hodně se toho dá najít na netu. U moji Fabie 1.9tdi jsem to měl takhle ale mám kompresor se spojkou. Určitě se spojkou? Jedničková Fabie má totiž stáloběžný kompresor bez elektromagnetické spojky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 14. Březen 2015 Sdílet Vloženo 14. Březen 2015 no ona tam nějaká spojka, ale ta slouží pouze k tomu, že když se kousne kompresor, tak řemen se může točit dál. Je to tedy spíše "rozpojka v případě nouze" nicméně DP to nazývá spojkou. Kompresor je jina stále v záběru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Březen 2015 Sdílet Vloženo 14. Březen 2015 Ano, máš tan jen "střižný" prvek - unášecí spojku - která, když se zablokuje kompresor, tak se "střihne" nebo "zdeformuje", aby se mohla řemenice dál volně točit. Jenže to je úplně něco jiného, než elektromagnetická spojka, která kompresor zapíná/vypíná, třeba u jedničkové Octavie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jtrpak94 Vloženo 14. Březen 2015 Sdílet Vloženo 14. Březen 2015 Určitě se spojkou? Jedničková Fabie má totiž stáloběžný kompresor bez elektromagnetické spojky. Denso.JPG Jo prominte zapoměl jsem říct že mám dodělávanou klimu, kompresor Sanden, tento výrobce dodával i do koncernu takže si myslím ze ty náplně budou obdobné. Opsal jsem si údaje z kompresoru a vygooglil náplně. Mělo by to jít i s tím originálem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Březen 2015 Sdílet Vloženo 14. Březen 2015 Takže záhada odhalena. Originální kompresory jsou DENSO. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Fülöp Vloženo 18. Březen 2015 Autor Sdílet Vloženo 18. Březen 2015 a kde bereš jistotu, že kompresor je OK? Jinak kompresor by se měl montovat s plnou olejovou náplní To že je kompresor v poriadku prehlásil dodávateľ v reklamačnej správe. Teraz mám namontovaný už druhý kompresor, ten tiež hučí. Oba kompresory boli montované s plnou olejovou náplňou (podľa vyjadrenia servisu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 18. Březen 2015 Sdílet Vloženo 18. Březen 2015 hmm záhada... A proč ti vlastně měnili ten kondenzátor? Klima měla nějakou větší závadu vedle kompresoru? A nemůže hučet něco jiného? Třeba alternátor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Fülöp Vloženo 18. Březen 2015 Autor Sdílet Vloženo 18. Březen 2015 (editace) hmm záhada... A proč ti vlastně měnili ten kondenzátor? Klima měla nějakou větší závadu vedle kompresoru? A nemůže hučet něco jiného? Třeba alternátor? Pôvodý starý kompresor sa zasekol a strihlo osku. Pri výmene kompresoru tvrdili, že musia vymeniť aj kondenzátor kvôli záruke. Vraj, keby boli v obehu nejaké nečistoty z rozpadnutého kompresoru. Tiež som na začiatku podozrieval alternátor, ale zatiaľ sa to nepotvrdilo. Neviem, ako to vyskúšať. V servise nenašli spôsob, ako nahodiť remeň bez kompresoru, tak aby bol poháňaný alternátor. To že hluk sa objaví len pri vypnutej klíme a po zapnutí klímy sa hneď stratí ukazuje skôr na tú klímu. Editováno: 18. Březen 2015, autor: Martin Fülöp Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Fülöp Vloženo 18. Březen 2015 Autor Sdílet Vloženo 18. Březen 2015 Takže záhada odhalena. Originální kompresory jsou DENSO. Záhada spojky/nespojky je odhalená, ale zatiaľ stále neviem, čo by mohlo spôsobovať ten hluk kompresoru v polohe "VYP". Z Tvojho obrázku Denso.jpg som sa dočítal zaujímavé detaily. Klíma má dva obehy, jeden dlhý "klimatizačný" a jeden krátky "mazací". Prepínanie medzi týmito obehmi riadi regulačný ventil priamo v kopresore. V polohe "ZAP" sa používa viacmenej "klimatizačný". V polohe "VYP" sa používa iba "mazací". Keď nad týmto dumám, tak mi z toho vychádzajú nasledujúce možné príčiny: Regulačný ventil v stave "VYP" neotvára "mazací" obeh, takže sacia stana kompresoru sa po chvíli "vysuší". Predpokladám, že ventil by mal byť v poriadku. Problém by mohol byť v riadiacom napätí. "mazací" obeh nie je zapojený. Je možné, že by bol mazací obeh vedený vonkajškom nejakou hadičkou/trupkou? Možno v servise zabudli tú hadičku zapojiť, alebo tam tá hadička je, ale má nejakú prepravnú blombu a v servise tú blombu zabudli odstrániť? Nedostatok oleja to asi nebude. Keďže v stave "ZAP" sa hluk stratí, predpokladám že na saciu stranu kompresoru sa vracia dostatok oleja. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 18. Březen 2015 Sdílet Vloženo 18. Březen 2015 ten okruh je v principu jen jeden, je tam jen "klapka", která ho "zkracuje". Kdyby nefungovala, tak to podle mě vyhodí chybu ve VAGu. Nicméně vzhledem k projevu závady se zdá, že problém je právě někde poblíž. Já bych zkusil jiný servis, prostě nový úhel pohledu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Fülöp Vloženo 3. Duben 2015 Autor Sdílet Vloženo 3. Duben 2015 Pre úplnosť prikladám výsledky reklamácie a testov kompresora. Podľa všetkého je kompresor úplne v poriadku. Neukázali sa ani žiadne príznaky nedostatočného mazania (čistý olej). Hluk počas vypnutej klimatizácie stále pretrváva. V servise sú ohľadom toho hluku bezradní, takže idem hľadať iný servis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Combi2002 Vloženo 8. Duben 2015 Sdílet Vloženo 8. Duben 2015 (editace) Mě jen napadá, že by to mohlo být tím že se kompresor při vypnuté klimatizaci nechová korektně a správně se nenastaví (tak aby produkoval minimální výkon). Kompresor ovládá (regulační ventil kompresoru klimatizace -N280-) Pokud je ale kompresor v pohodě a odzkoušený, tak by to mohlo být ovládání toho ventilu což je ŘJ klimatizace (panel uvnitř auta) Jedině zkontrolovat kolik dostává kompresor na konektor při vypnuté klimě a zapnuté klimě u jiné fábie a porovnat na té tvé. Zkusmo vyměnit ovládání klimatizace, určitě by mohl být někdo v okolí kdo by ti ho půjčil. Nebo mě napadá už jedině že je nějaký bordel v expanzním ventilu? Klima se dělí na větev vysokého tlaku a nízkého tlaku. Popřípadě zda je něco k tomu popsáno v DP. Pokud nemáš DP napiš. Sám jsem si dodělával komplet celou klimu a mám tam dokonce climatronic z FII/Roomsta, žádný problém jsem s tím neměl. A to bylo vše rozebrané a mohla se tam na vrakáči dostat kde jaká nečistota. Máš nějaké závady na výpisu z diagnostiky? Kompresory pro Fábii I jsou dva druhy. Jeden pro všechny 4válcové motory a 3válce diesel, druhý pro 3válce benzín a jak tu již bylo napsáno tak jen a pouze výrobce DENSO. Může možná někdo vyrábět náhradu, ale to není originální díl (Škoda auto) klima_schema.pdf Editováno: 9. Duben 2015, autor: Combi2002 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.