Publikováno Březen 27, 201510 r Je tu někdo, kdo rozumí elektrice na trochu vyšším levelu? (a myslím fakt elektrice, ne softwaru) Zjistil jsem totiž, že když zaparkuju v brněnské Vaňkovce na určitém místě (plocha řekněme 20 x 20 metrů), tak se mi tak v polovině případů stane, že auto po startu hlásí poruchu snad všech elektronických systémů, co na palubě jsou. Jinak teda jede, ale palubka vypadá jak vánoční stromeček. Stačí ale sjet z Vaňkovky a na semaforech vypnout a zapnout motor a všechno je zase OK. Poprvé jsem si myslel, že je to nějaký jednorázový bug, podruhé už jsem zpozorněl a potřetí se mi potvrdilo, že je to opravdu tím místem (poměrně dost přesně ohraničeným, byť ta hranice je samozřejmě mnou odhadovaná): Když to shrnu: Stalo se mi to jenom ve Vaňkovce. Stalo se mi to pouze v denních hodinách. Stalo se mi to zhruba v 60 procentech případů, kdy jsem na daném místě v příslušné hodiny parkoval. (takže to není stoprocentně reprodukovatelné) Nestalo se mi to nikde jinde. Ani ve Vaňkovce, když parkuju mimo vyznačené území, se mi to nikdy nestalo. Domnívám se, že v tom místě (možné v té plechové kisně (vzduchotechnika?)) je nějaký zdroj rušení. Ale tady na tohle mé chabé znalosti nestačí, máte někdo nějaký nápad, co by to mohlo být? Nějaká indukce? A která komponenta v autě by mohla být rušená? V příloze je ilustrace místa, kde se to děje.
Březen 28, 201510 r To je tak pro ČTÚ nebo na spektrák. Ten sice k dispozici mám ale že by se mi chtělo...."kenbasový" komponenty by to rušit nemělo, ale zase takový tyristor, regulující motor s pořádným příkonem a bez spínání v nule či jinak blbě šetřivě navržený....ani A320 nad Alpami by nemusel přežít. Horší ale je osobní útok dodavatele takového zařízení, tak bych to radši fakt nabonzoval na ČTÚ a je klid. Zajedu tam zaparkovat tak za hoďku a půl.... to bude sranda.
Březen 28, 201510 r Velice zvláštní případ... možná to bude Brnněnský Bermudský trojúhelník, zkusil bych kontaktovat Muldra a Scullyovou a Akta-X , teď mají prý točit novou sérii Upraveno Březen 28, 201510 r od Napalm
Březen 28, 201510 r Teď trochu vážněji - auto je přece Faradayova klec, takže odstíňuje elektrické a magnetické pole. Samozřejmě ne na 100% a ne stejně na všech vlnových délkách... takže to by opravdu musel ten zdroj záření být hodně silný....
Březen 28, 201510 r Autor No za normálních okolnosti by mně ani nenapadlo, že je problém jinde než v autě, ale když se to stane jenom na tom místě a nikde jinde… To s tou faradayovou kleci je pravda, ale na EM puls to přece nepomůže, nebo jo?
Březen 28, 201510 r Nemusel ...telefonoval jsi někdy v autě? Vidíš a ani okno nebylo potřeba otevírat :-)
Březen 28, 201510 r Ahoj, asi by bylo účelnější dát podnět na příslušný úřad - minimálně hygiena by se s tím měla zabývat, nebo to postoupit na příslušnou instituci. Může se jednat o něco škodlivého ze zdravotního hlediska. Rozhodně by každé zařízení mělo splňovat např. technologické i hygienické normy a nesmí jakkoli škodit či mít negativní vliv na jiná elektronická zařízení - tvé auto. To je potřeba potvrdit nebo vyvrátit.
Březen 28, 201510 r Pokud by něco rušilo auto nebyl by možný ani start motoru. Kdyby bylo 1.4. tak řeknu dobrý i bez videa, ale jinak to video ji minimum co bych příště pořídil a následně jel do servisu. Pokud budíky píšou chybu musí to být zapsané v jednotkách.
Duben 2, 201510 r Autor No až se to stane znovu, tak s tím do Porsche Brno zajedu, jenže moc se mi nechce, protože to bude na dlouhé lokte :-(
Duben 2, 201510 r Výpis z diagnostiky by byl zajímavý. A kolikrát se ti to už stalo? Spíš bych tipoval, že auto má nějaký error a s tím místem to souvisí pouze zdánlivě.
Duben 2, 201510 r Autor To budu dělat od příště, nicméně nemám k tomu moc důvod - ty chyby jsou zapsané v jednotce. Nicméně pro lepší ilustraci to udělám.
Duben 3, 201510 r Když už jsme u toho rušení. Udělal jsem jednu zkušenost. Zakoupil a zapojil jsem si 12V/USB nabíječku. postupně jsem zjistil, že vůbec nelze poslouchat CŘ a jiné stanice na FM pásmu. Současně mi GPS Garmin přestal přijímat dopravní info (šířeno přes FM pásmo taky). GPS jsem řešil s technickou podporou a s autem jsem byl objednanej do servisu protože to rádio bylo fakt zoufalý, a pak jsem udělal zkušenost. vytáhl jsem nabíječku a najednou vše jelo jak má. Stejný výsledek byl i při zapojení do 12V zdířky v kufru - okamžitá ztráta FM signálu. Takže zdroj rušení jako bejk. Protože jsem ale nabíječku potřeboval, koupil jsem značkovou a bez potíží. Takže odhalen jeden dost podstatnej škůdce. Foto - toť on Upraveno Duben 3, 201510 r od lubpf
Duben 7, 201510 r Autor pokud máš možnost dej sem výpis chyb, určitě by to tu dost lidí zajímalo Sám tu možnost nemám, co si pamatuju z hlášek v infotainmentu, tak nefungoval Front Assist, parkovací senzory, ESP (myslím) a nejspíš ještě další věci. Netuším, po jaké době se mažou chybové hlášky z RJ, ale pokud je to dlouhá doba nebo se nemažou vůbec, tak to tam bude zapsané všechno třikrát. Zkusím se tam dostat zase někdy přes den, ale většinou pracuju, tak nemám na podobné vylomeniny včas. Posledně jsem zkoušel natáčet, ale byl večer, takže nic :-)
Duben 8, 201510 r Opravdu bacha na levné spínané zdroje a DC-DC měniče. Nemají dobře udělané stínění a dokážou potrápit kde jaký bezdrátový systém :/
Duben 8, 201510 r Tady něco podobného dělá značkový díl škoda(svorka 15 je natolik zarušená(kmitá) od spínačky, že to způsobí všechny popsané problémy, a proto mě to napadlo zda náhodou tohle auto nemá kessy, že by to mohla být příčina problémů). Upraveno Duben 8, 201510 r od ferda25
Duben 8, 201510 r V aute mas stejnosmerny rozvod el. site na 12v, vše co potrebuje jinou uroven napeti, vyssi nizsi ma svuj vlastni zdroj ktery mu to upravi. V dnesni dobe se pouzivaji hlavne spinane zdroje kvuli vysoke ucinnosti, negativem je, ze spinani tehle obvodu je vysokofrekvencni a pokud se to spravne neudela, tak tyhle kmity cestuji po napajacich vodicich kam se jim zachce a delaji binec. Filtrem by v tomhle pripade byla seriova civka, ktera dokaze vyssi harmonicke potlacit...
Duben 18, 201510 r Autor Tak dnes se mi to stalo znovu, ale tentokrát to nebylo ve Vaňkovce, ale jinde (jenom ten čas odpovídá). Nicméně hádám, že tím padá ta moje teorie o rušení vnějším zdrojem. Po nastartování zaznělo dlouhé pípnutí a byl nefunkční start-stop systém a front assist+tempomat. Mám ale pocit, že když se mi to stalo ve Vaňkovce, bylo toho nefunkčního víc (i parkovací senzory) ale stoprocentně si to nepamatuju. Tentokrát jsem nezapomněl vyfotit infotainment: Vypnutí a zapnutí auta to "spravilo". Docela by mě zajímalo, co může způsobit nefunkčnost těchto dvou systémů najednou (protože IMHO jeden nepotřebuje druhý ke své funkci). Do servisu s tím hned nepojedu, mám za 3500 km výměnu oleje, tak to spojím v jedno. Pak je tady další věc, která může a nemusí souviset. On board kamera je rušena nějakým pravidelným signálem, ale naprosto netuším, jestli to má původ v autě nebo třeba v napájecím kabelu k té kameře. Příklad:https://youtu.be/Ik0Tbtc3wOM (ten problém samozřejmě může být i přímo v té kameře) Upraveno Duben 18, 201510 r od ELXEL
Duben 18, 201510 r A nemáš opravdu v autě nějaké zařízení, které je špatně odstíněné a dělá tuhle neplechu, jak už tady psali kluci v předchozích příspěvcích? Nějaká nabíječka, telefon, vysílačka, imobilizér, gsm alarm (lokátor) .. já nevím co ještě ?
Duben 18, 201510 r Autor Nemám. Jediné, co je v autě, co tam nebylo ve výrobě, je ta kamera. Mobil tam samozřejmě mám taky, ale na tom videu ten mobil v autě není.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.