Přejít na obsah

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu


xaker

Doporučené příspěvky

Zdravim Vas potřeboval bych poradit s grafem z OCTAVIA 81KW

jak už bylo řečeno autičko pada do nouzaku,řeším vahu nebo turbo a .., ale myslím si že to bude turbo ale chtel bych od vas profiku poradit.Odrazuje me od tura to ze auto nekdy kouri po zahrati je vse v poradku i nouzovi rezim zmizi,ale stene je to asi jasne.Problem se objevil az ted v zime.Moc vam dekuji za ochotu.

test vaha.bmp

test turbo.bmp

Editováno: , autor: Scorpion
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, tak se na ten log vykašli, rozluštil jsem ty Tvoje data, je to totál v čudu, turbo tlačí až za hranici měřitelnosti čidla tj někde za

2570mbar a a požadovaná je max 2040 mbar tj tlačí o víc jak 0,6 baru víc než by mělo. Regulace musí být kaput a možná bude tímhle načnutý celý turbo, páč to jsou na něj extrémní otáčky. Doporučuju s tím nejezdit, nebo max opatrně s jemným plynem do nejbližšího servisu+

Ta rugelace bude zaseklá v ploloze že turbo tlačí pořád naplno, tj při nouzáku se v podstatě turbo nijak neodstaví a jen se sníží dodávka paliva, ale turbo se bude přetáčet dál. Viděl jsem hodně, ale aby to bylo až takhle, tak to ne. Rozhodně by to chtělo min odpojit podtlak hadičku do baňky na turbu, aby se vyloučilo, že s ní není nějakým záhadným způsobem hýbáno podtlakem.+

Co se týče váhy, ta dává hodně, aby taky ne, když turbo chlastá o třetinu víc vzduchu než by mělo.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi takhle auto mam necely rok.ze zacatku jsem vysledoval kdyz uberu plyn tak se neco ozivalo ze sani.takze mi radis vyndat turbo a nechat ho opravit popripade nove?s potlakem nikdo nic nedelal teda aspon co to auto mam,ale pred tim vse v poradku.Jinak ti moc dekuji za ochotu a za cas.moc si to ho vazim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě už bude turbo načnutý při těhle točkách, kdyby jsi chtěl, můžu sehnat turbo a celý to dát dopořádku. Ideál by bylo dát už lepší turbo z 96Kw motoru. Neříkám že někdo něco dělal z podtlakem, ale turbo je podle logu pořád v pozici naplno, ventil N75 se chudák snaží naplno odregulovat ale bohužel, takže něco zamrzlo a táhlo je pořád stažený dole.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,chcel by som sa tiez opytat,mam octaviu combi 1,9 tdi,81kw najazdenych 165000 km,2001 rok a mam podobny problem,zacalo my to robit dva mesiace do zadu,ale mne to burbo vypne iba ked preradujem zo stvrteho stupna do piateho a otacky vytocim do 3000,vtedy to robi pravidelna.Skusal som to na druhych stupnoch tam to nerobi.A este to spravi ked idem viac ako 130 km a vtedy to tiez vypne.Tak ci to moze byt tiez len zanesene,alebo daco druhe.DAKUJEM VAM ZA RADU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak zase zápasím s nouzákem. Skáčou dvě závady.

Napřed skočí tato

16485 - Meric hmotnosti vzduchu (G70) Nesmyslny signal

P0101 - 35-10 - - - Sporadicky

u teto chyby se auto chová tak ze jede nejede proste cuká a když to podržím déle tak padne chyba

17958 - Plnici tlak Regulacni odchylka

P1550 - 35-00 - -

zde už to motor nerozdejchá a jede jak 120ka :)

mam podezření na váhu vzduchu a asi i turbo.Přikládám log který jsem naměřil.Našel by se někdo kdo tomu rozumí a měl minutku čas se na ten log podívat.Díkec

Dnes jsem ještě po zápase s pružinkou od konektoru přeměřil 3tí řídící vstřik a dle rad na fórech se vejde do rozmezí.Má 107ohmů.

LOG-01-003-010-011.rar

Editováno: , autor: octavka19tdi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak Okta je opravena. Nakonec se cistilo turbo, vymenoval pletenec, kterej byl fest zanesenej a udajne i zhnilej a jeste jedna rura, ktera je k tymu napojena, smerem ke katalizatoru, byla taktez zhnila. Diagnostika ukazovala po zakroku cisla v norme, tak ze huraaaaaa. Uz zase jezdim a nebudou me v kopcich predjizdet 120tky :aggressive::palec2:lol .

I pocitove me pripada, ze je auto snad i zivejsi, a zvukove tissi.

Zitra jedu projet do oblibeneho kopce, kde mi turbo pravidelne padalo. dam vedet ... 'Humlovi´ zdar !! Je to borec.

Dobrý den, nemáte prosím tel. kontakt na zmíňovaného p. Humla?? Díky Ďuriš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, padá mi auto do nouzáku. Několikrát čištěno-nepomáhá. Jen mi příde, že na vstupní osičce do turba co ovládá lopatky mám moc velkou vůli....cca 2-3mm. Myslíte že byt to mohlo být tím. Poraďte-víc hlav víc ví. Na obrázku je to červeně označeno

post-58459-0-05185800-1330372216_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto jsem nechal v servise a začínájí kontrola hadiček,palivový filtr a vzduchový,můj problém byl zatuhlé naklápěcí lopatky princip je takový,že lopatky drží tlak a při 3tis.otáčkách ventil propustí tlak a auto dostává patřičný výkon.Mě se lopatky nenaklopý a tím pádem mě zachraňuje mag.ventil a auto háže do nouzového režimu jak někdo píše že se dá odpojit to je pravda ale nedoporučuju to nikomu zničí celé turbo.V servise vám lopatky měnit nebudou,ale rovnou vám vymění celé turbo a mají z toho prachy já to mám po znamosti a tak mi je spravý a do toho muže být váha vzduchu pokď spravně naklapěcí lopatky nefungují ničí se váha vzduchu!Bez dobrého turba se nedá zjistit jestli je špatná váha vzduch.Turbo jsistíte hned jestli je špatné po nastartování vyjde černý oblak z výfuku.Zítra mi spravý lopatky a možná vahu pokud bude špatná.A problém by měl být vyřešen.Cená váhy je 3000-3500kč jak kde ventilN75 1500-1700kč a turbo je v servise nové za 50000kč repas 25000-30000kč a dají vám na něj zaruku 2 roky stejně jako na vahui ventil ale seženete ho i na internetu za 7000 z bouraného auta a repas dělá i firma v Brně za nějakých 7000+dph podele závady a nabýzeli mi nové za 16000kč +dph tak zatím čaute

no to by me zajimalo kde jsi prisel na ty ceny dilu?????? to mas do mercedesa ne? ty podivej se na www.cc-autodily.cz je to velkosklad s prodejnou a eshopem a tam mam teda ceny polovicni co tady pises to ses velkej blazen :)))))

Editováno: , autor: stanch83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám octávku 1,9tdi 81kw, r.v. 2001 od května loňského roku.

Od té doby jsem měl jen 1x problém, kdy mi odešla váha vzduchu a po její výměně jezdila celkem bez problémů.

Asi před 1,5 týdnem, mi začala padat do nouzáku - po vypnutí klíčků a opětovném nastartování zas jede.

Je to klasický problém, který tu je x krát zmiňovaný - diagnostika ukazuje buď problém v turbu nebo ventil, co řídi plnicí tlak turba (tuším N75).

Podtlakové hadičky mám měněné, část jsem měnil v létě a část během tohoto týdne, ty nejstarší tam jsou od srpna 2011.

Netuším, zda můžou tak rychle odejít, zatím předpokládám, že tam problém nebude..

Dneska ke mě přijel kamarád a já zkusil jeho ventil, bez nějakého efektu - stále padala do nouzáku, někdy po vytočení nad 3000 otáček, někdy už ve 2500 otáčkách.

Až po tomto testu jsem zjistil, že i kamarádovi padá občas do nouzáku a tak není jistota že jeho ventil je v pořádku, tím pádem by mi zbývalo stále turbo nebo ventil.

Ale pak jsem jel z nákupu a když mi při zařazené pětce cca ve 105 km padla opět do nouzáku, naštval jsem se, vypl klíčky a znovu nastartoval, aby to zas jelo jak má. Když jsem dojel do našeho města, řekl jsem si, že jí zkusím potrápit, a nechám se překvapit kdy padne do nouzáku.

Začal jsem jí šlapat už od prvního kvaltu až nadoraz (k hranici červených otáček) na každý kvalt, když to nepadlo do nouzáku ani na polovytočenou trojku, vyjel jsem mimo město, kde jsem se rozhodl zkusit i ostatní kvalty.

Opět jsem jí šlapal už od prvního kvaltu a dostal jsem se až na 160 km, na čtvrtý kvalt, kdy byla rafička u červeného pole, tím jsem to ukončil, a chvilku jezdil zvolna po okolí aby vychadlo turbo a já to mohl vypnout. Za celou dobu cca 20 - 25 km fakt ostré jízdy do nouzáku nepadla.

Když s ní jezdím normálně (po zahřátí točím cca 2500 až max 3000 otáček) tak padá do nouzáku. Ale pokud jak se říká " vymetám pavučiny " do nouzáku nepadla.

Chci se proto optat, na základě těhle, podle mě přesnějších informací, než info typu " nejede mi to " , byl by někdo schopný zkusit upřesnit můj problém ?

A pak mě zajímá jedna věc, je správné když s ní jezdím než se zahřeje pouze do cca 1900 otáček a výš to nevytáčím a po zahřátí většinou točím max 3000 otáček, vyjímečně 3500 otáček ?

Jak vytáčíte auto vy, když jednou za čas vymetáte pavučiny ?

Dnešní jízda byla aspoň z mého pohledu extrém a octávka to zažila prvně za celou dobu co jí mám.

Jsem z plzeňského kraje, okres Tachov a kdyby byl někdo ochotný, uvitám každou radu nebo pomoc.

Ps : původní vlákno bylo uzamčené, snad okopírováním sem, aby na to mohl někdo zareagovat nic neporušuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zkoušel znovu co bude auto dělat a výsledek je stejný. Pokud vytočím první tři kvalty alespoň na 3500 otáček a i 4 kvalt podržím, do nouzáku nepadne. Po dlouhém pročítání všech možných příspěvků to vidím nejspíš na regulaci turba.

Už jsem to chtěl dát vyčistit, od kolegyně z práce jsem dostal tip. Její dcera měla stejný problém, vyčistili jí to cca za 2000 kč a vše v pořádku (čištěno cca před 3 týdny) .

Ale ouha, přijdu v pondělí do práce, optám se co oktávka její dcery a ona, že to zas blbne, že jí řekli že to bude nejspíš váha vzduchu (tu na podzim kupovala novou). Takže si myslím, že to zřejmě bylo vyčištěné nějak špatně.

Otázka je, má cenu vyhodit 2000 kč. za čištění turba, když je celkem velké riziko, že na to budu brzo podobně jak před čištěním?

Nevím jak to páni čistili, je to malinká dílna na zahradě a zřejmě to čistili klasicky, šroubováky atd...

Pak jsem narazil na možnost, nechat turbo vyčistit pomocí ultrazvuku.

http://www.vwservisplzen.cz/index.php?main=turbo&picture=pic_turbo

Po telefonickém hovoru jsem zjistil, že vyčištění turba včetně montáže a demontáže stojí na mojí oktávku cca 3300 kč, pokud tam není vážnější problém.

http://turboservisplzen.webnode.cz/cisteni/

Nejsem si zcela jistý,ale myslím že oba odkazy patří k jedné firmě.

Chtěl bych se proto optat, jaké s tím máte zkušenosti, narazil jsem zatím jen na jeden příspěvek, kde si to jeho majitel pochvaloval, ale to po vyčištění turba chválili vesměs všichni, ale po ujetí 4000 - 5000 km jich velká část měla problémy.

A pak je tu ještě možnost, nechat si turbo zrepasovat, ale je to dražší sranda.

Pokud by někdo z vás měl tip na nějaký dobrý servis v Plzeňském nebo Karlovarském kraji, případně na nějakého šikovného fachmana budu rád za každou radu a tip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj nechci do toho kecat,ale to turbo tady umí pořádně vyčistit a zkontrolovat jen pár šikovných mechaniků. Zásadní problém je v tom, že vytáhnout,rozdělat a vyčistit turbo od sazí to asi dokáže skoro každý,ale co udělá pro to aby k tomu nedocházelo? Ten kdo to zná a ví to udělá, a potom to funguje. a těm co to po 4-5tis km zase blbne, jo tak to asi správně není udělaný.Navíc repase se tady už od profi firem pohybují kolem 7-8tis.,přidášli praci a lej a filtry + řádná kontrola všeho co stím souvisí, tak za 10-11tis ti to jrzdí se zárukou.A navíc to opravdu funguje. Mám kolem sebe spoustu známých co chtěli ušetřit. A výsledek? ne 11,ale 15tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přítel mojí sestřenky má servis a u něho si nechám to turbo vyčistit, pokud to nebude jiná závada.

Nečistí ho přímo on,ale jeho známý, který dělal ve škodovce a je prý moc šikovný. Navíc to skládá podobně jako to dělá p. Huml, akorát místo podložek mají vysoustružené o 0,15 mm delší ty čepy, a tak tam nejsou lopatky tak natěsno (údajně ani jim ještě vyčištěné turbo nikdo nereklamoval).

Ještě čekám zda nebude zrada někde jinde, pokud to bude turbo a nebude nějak moc opotřebované, dám ho jen vyčistit.

Když to bude zlé, čeká mě repas za 7500 kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem dneska dovezl auto domu.

Padání do nouzáku opravdu způsobovala zatuhlá regulace na turbu. Auto zas jede normálně a "zatím " není žádný náznak padání do nouzáku.

Auto rovnou dostalo nový olej a filtr, snad bude vše v pohodě.

Editováno: , autor: spritetom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím všechny,

tak jsem si projel D1, abych zkontroloval díry, je jich tam .... a bohužel se po této projížďce musím připojit k těm co mají problémy s turbem. Na rovině dobrý, ale do kopce se plížím jako traktor. Motor v nouzáku, když vypnu a zapnu tak dobrý, při 4000 to zase spadne do nouzáku. Ve městě taky, ale zde to točím jen na 3000. Snad to bude jen stačit vyčistit. Nemáte někdo kontakt na někoho okolo Prahy? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zkuste si vyměnit podtlakovou regulaci turba a uvidíte, že už to padat nebude. Já nechával čistit turbo, bylo to lepší, ale padalo to také, jednotliné členy se zkoušely a také fungovaly. Po výměně regulace vše ok :-) přeji mnouho dalších km Vláďa :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...