Luk00 Vloženo 28. Duben 2015 Sdílet Vloženo 28. Duben 2015 (editace) Škoda Octavia 2000 facelift 4x4, 1.9 TDi 66kw - bez chipu. Ahoj, potřeboval bych od vás radu. Na mé octě se začal objevovat pro mě dost závažný problém. Auto samovolně začalo chcípat, tenhle problém jsem už řešil cca před půl rokem se svým technikem, chyba ale záhadně zmizela a přestala se projevovat, no teď se to vrátilo . K problému: Auto normálně nastartuju, žhavení OK, immo OK, start na škrt, volnoběh ( zatím na volnoběh nechcíplo ) ok. Pak se rozjedu a najednou auto chcípne, bez jakéhokoliv zaškubnutí, zakolísání otáček, kouřivosti. Poznám jen podle rozsvícené kontrolky a vypnutí posilovače řízení a samozřejmě otáčkoměru. Auto mně chcípe na 1ku, 2ku, 3ku je to úplně jedno a při jakýchkoliv otáčkách, dnes například při trojce, 2200 otáček, najednou spadly otáčky na nulu. !!!! Toto se děje, i když mám sešláplý plyn !!!!!. Auto mi zatím chcípalo jen při zahřátém motoru, náhoda, souvislost ? Netuším ...Když auto chcípne, vždy natočím hned a to na škrt s tím, že se žhavení na chvilku rozsvítí, což je dle mého správně. Po opětovném nastartování ujedu pár metrů, více metrů a někdy dokonce i kilometry. Co se zkoušelo: Při připojení na VAG, už i v minulosti žádná chyba ! ŘJ prostě nic nevypíše :-(. Měnily se rélé a to 2x, kontrola kabelů OK, výměna váha vzduchu, filtry, cívka? Co se dělalo víc bohužel netuším. Nemohla by to být vadná ŘJ motoru ? Předpokládám, že to bude elektrického charakteru, jelikož před chcípnutím se opravdu nic neprojeví, příjde to z čista jasna a za jakékoliv rychlosti. Čepoval sem naftu i jinde, přidal VIF aditiva, stav stejný. Prosím poraďte, jsem zoufalej a bohužel nemám peníze na to, měnit díl po dílu a doufat. P.S. - téma s přesně tímto problémem jsem nenašel, proto jsem založil nový. Editováno: 28. Duben 2015, autor: Luk00 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 1. Květen 2015 Autor Sdílet Vloženo 1. Květen 2015 Aktualizace stavu: S autem jsem teď najezdil cca 100 km bez chcípnutí. Opravdu tu nikdo neví, co by tyto nahodilé stavy mohlo způsobovat ? Dost dobře si nedokážu představit jet s tímto autem třeba na dovolenou :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sakin Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 Ahoj,ako vyzerá palivový filter?? Ešte ma napadlo, že som niekde čítal, že to vie urobiť čidlo otáčok motora Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 23. Květen 2015 Autor Sdílet Vloženo 23. Květen 2015 Ahoj, paliváč by měl být OK, prý byl měněn při výměně olejů a to v září minulého roku. Čidlo otáček motoru mě nenapadlo, ale neměly by obě tyto závady cukavý průběh ? V mém případě to opravdu zdechne, jakoby bych to chcipnul klíčkem .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hapík Vloženo 12. Červen 2015 Sdílet Vloženo 12. Červen 2015 Kolego, měl jsem ten samý problém. U mě to bylo relé, ale už si nepamatuju, jestli relé řídící jednotky nebo žhavení. U mě se navíc ještě dělo to, že v momentu chcípnutí probliklo žhavení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 12. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 12. Červen 2015 Přesně to se děje i mně, ale relátka už byla měněná :-( Teď mě ještě přímo na řídící jednotce měnil technik nějakého švába, tak teď zas testuju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 13. Červen 2015 Sdílet Vloženo 13. Červen 2015 A co palivové čerpadlo, pokud nedodává palivo pod určitým tlakem, tak to chybu neukáže ani na Vag. není věčné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 13. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 13. Červen 2015 Na palivové čerpadlo jsme se určitě nekoukali. Pokud by to mělo být čerpadlem, nedocházelo by ke chcípaní častěji, nežli se to děje u mě ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bryanek Vloženo 13. Červen 2015 Sdílet Vloženo 13. Červen 2015 Vymen relatko cislo 109, pod pojistkama, ovlada ridici jednotku... Moje oktavia (1999) taky samovolne obcas chcipala, a problem byl tu, pry casta zavada. odsroubuj plast s pojistkama u ridicovych dveri, vycvakni konektor spinace svetel a pojistek, dej plast stranou a vymen relatko 109.Na 90% ti to prestane delat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Červen 2015 Sdílet Vloženo 13. Červen 2015 a není špatné čidlo otáček? Ono je totiž divné, že ty otáčky padnou na nulu - motor je přeci stále roztáčen setrvačností vozu, mělo by to něco ukazovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 14. Červen 2015 Sdílet Vloženo 14. Červen 2015 Snímač otáček mě jednou taky zlobil, chovalo se to podobně a resetoval se mi i palubní pc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bryanek Vloženo 14. Červen 2015 Sdílet Vloženo 14. Červen 2015 Me otacky taky padli na nulu,preci jen to relatko to rozpoji a nejde tam proud,tak nemuze ukazovat...Zkus ho vymenit, za to nic nedas, a stoji malo, me stalo 200,- ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 15. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 15. Červen 2015 Relátko musí mít nějakou životnost ne, on ho totiž už technik měnil cca před 5-ti měsíci. @psurn - Je pravda, že i mě se již 2x resetoval palubní počítač, teda pouze spodní najeté kilometry a to v nezávislosti na chcípnutí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 28. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 28. Červen 2015 Takže opět mě začalo auto chcípat. Situace: Ujel sem 60 km v pohodě, následně šel do restaurace a pak se vrátil k autu, auto nebylo zplna vychladlé. Nastartoval jsem, za chvíli z ničeho nic chcíplo. Nové poznatky: 1) Při chcípnutí se rozsvítilo žhavení 2) při chcípnutí mně 2x cvaklo relé pod volantem 3) párkrát se stalo, že auto nešlo ani natočit. Cukalo, jakoby mělo tendenci naskočit, ale hovno 4) když mě to chcíplo za jízdy, rozsvítilo se žhavení a když sem nechal zařazeno, otáčky naskočily a zas padly a pořád dokola, nakonec jsem radši vyřadil. 5) asi po 30 pokusech auto naskočilo a dojel sem 60 km domu. K čemu mohou tyto příznaky směrovat. Do práce (8km) mě to NIKDY neudělalo, asi tomu vaděj dlouhý cesty :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 2. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 2. Červenec 2015 Dnes mně auto zdechlo znovu, u chcípnutí opět rozsvícení žhavení. Následně nešlo nastartovat, po chvilce jsem nastartoval, cca 15 sec drželo volnoběh, pak jakoby chtělo chcípnout, probliklo žhavení, ale nechcíplo úplně. Houply otáčky, takhle 2x a pak to zdechlo. Skončilo to odtahem na laně. Opravdu nenapadá někoho, čím to může být ? Přijde mi, že tomu vadí teplo. Mohl by tohle vše způsobovat snímač otáček (G28) ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 14. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 Jelikož se mi zatím nepodařilo najít pořádného technika, zkusil jsem ještě sám doma rozdělat palubovku a vytáhnout relé 109. Toto relé mělo být dle mého technika již měněné ! Napadá někoho, co může být to bílé u kontaktu ? Lze zjistit, jestli je nějaké vadné, či mám koupit rovnou nové ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 15. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2015 (editace) sundej ten palstovech kryt po odchlípnutí těch pacek šroubováčkem dle obrázku a koukni do relátka. Editováno: 15. Červenec 2015, autor: Casy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 15. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 15. Červenec 2015 Rozdělal jsem, ale chytrej z toho moc nejsem, viz. foto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 15. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2015 (editace) To relé vyadá na CHinu, zkusil bych originál, třeba i z vrakoviště. Našel jsem nějaké info : http://www.ntbook.cz/index.php?pageID=Skoda-Octavia-defekt-rele-109 cena je nízká http://www.skoda-dily.cz/eshop/357906381a-rele-zhaveni.html Editováno: 15. Červenec 2015, autor: Casy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 15. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 15. Červenec 2015 Má tam normálně znak VW a Audi, kód 1J0 906 381A a je made in Portugal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 16. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 16. Červenec 2015 Tak jsem koupil relé nové, vyměnil a situace stejná :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luk00 Vloženo 21. Srpen 2015 Autor Sdílet Vloženo 21. Srpen 2015 Tak po delší době přidávám aktuální příspěvek a to takový, že KONEČNĚ jezdím. Vypadá to, že se podařilo přijít na závadu, kterou odstranili kolegové z Německa. Auto jsem dal k jinému technikovi, který provedl různá měření a vše se jevilo OK. Vzal tedy ŘJ motoru a poslal jí kamsi do DE, kde to prý prověřují a opravují. V DE zjistili interní závadu ŘJ, která se povedla opravit. Nyní auto frčí, jak má. Doufám, že to tak i dlouho bude ! Všem děkuji za rady a kdyby měl někdo obdobný problém, zde je možné řešení :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.sv Vloženo 10. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2016 A kolik te stala oprava RJ?? A jmeno technika? Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JOKINEN Vloženo 26. Září 2016 Sdílet Vloženo 26. Září 2016 Zdravím Vás škodováci. Nevím, zda to sem úplně patří ale taky se s vámi podělím o svou zkušenost. Stává se mi velice divná věc VŽDY KDYŽ MI SVÍTÍ REZERVA. Už asi 4x se mi stalo (2x na úplně stejném místě) že mi auto asi cca po ujetí 100 metrů chcíplo a nejede. Stalo se mi to také prvotního startu, ještě před jízdou. Startér točí a točí třeba i 10 vrteřin a nic. Nakonec po nějakem tom mordování startéru vždy motor chytne a je klid (vždy studený motor). Potom můžu v klidu jet třeba na benzinu. Při opětovném startování není problém pokud auto nestojí déle (cca 3 hodiny). Nikdy předtím mi to nedělalo. Nevím zda to s tím souvisí, ale po dostudování školy jsem začal čepovat naftu až po hrdlo (předtím na to nebylo :-D) a někde jsem četl, že když to delší dobu takto člověk přelévá, tak může docházet k neodvzdušnění nádrže. Ještě mě napadlo, že jsem začal jezdit pouze na naftu z Benzina (Top Q). Ale kdyby byla vadná nafta tak mi to nedělá až u rezervy, ale pořád. Setkali jste se někdy s touto anomalíí ?? Dikes za odpovědi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shing Vloženo 2. Únor 2017 Sdílet Vloženo 2. Únor 2017 Škoda Octavia Tour, 1.9 TDi, 74 kw Ahoj, mám hodně podobný problém jako Luk00 a docela si už nevím rady. Začalo to tím, že zcela náhodně nešlo nastartovat, nakonec vždycky pomohl spray pro rychlý start šplíchnutý do sání škrtící klapky. Stalo se tak třeba dva dny po sobě a potom vše měsíc fungovalo a startoval jsem na první brnknutí. A potom se to opakovalo zase náhodně. V servisu zjistili vadnou škrtící klapku, která vydávala nepříjemný zvuk, který byl slyšet když zhasl motor. Klapka nebyla skladem, tak jsme ji objednali. Byly špatné i žhaviče, které mi vyměnili hned. Od té doby jsem jezdil asi dva týdny úplně bez problémů a myslel jsem, že to bylo těmi žhaviči. Klapka ještě vyměněná nebyla, ale až na ten zvuk fungovala. A pak najednou začalo auto chcípat za jízdy úplně stejně jak lukovi00. Rozdíl je v tom, že se mi to stane vždy jen jednou, vždy po odjezdu s vychladlým autem. Start na první škrtnutí, volnoběh v pohodě, ujedu cca 1 km a samo to zdechne. Vždy při zpomalení, před křižovatkou, před odbočováním, když přeřazuji. Potom to nejde nastartovat. Zatím vždy pomohl zmíněný spray, někdy hned, někdy až po déletrvajícím snažení. Když jsem auto zkusil napřed zahřát se spuštěným motorem, tak jsem ujel jen 200m než zdechlo. Samozřejmě zase na kolejích před křižovatkou, ve sněhu, kdy je problém auto odtlačit. A stane se to vždy jednou, potom už startuje normálně a ještě se mi nestalo, že by zdechlo 2×. V servisu vyměnili tu škrtící klapku a ventil palivového filtru (ten byl i s paliv. filtrem nový asi od listopadu), ale hned druhý den se závada opakovala. Zdá se, že jsou taky bezradní. Diagnostika žádnou závadu neukazuje a na to, abych postupně měnil různé díly taky nemám. Už teď to stálo docela dost. Máte někdo podobnou zkušenost? Díky za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.