Přejít na obsah

Kódování funkcí na Superba III (VCDS)


kokta7

Doporučené příspěvky

Zdarec,

takze zatim par poznatku z kodovani Supa 3 my2022...

zakladni veci udelany Caristou (holt nejnovejsi vcds kabel mi jaksi nejde aktivovat), nicmene neslo:

deaktivace start stop

vypnuti pipani elektrickeho kufru

zavirani kufru dalkou.

Tak jsem poridil OBDeleven, a kupodivu startstop to umi deaktivovat softwarove na jeden klik. Pak aktivovan trailer assist, a par drobnosti, pac je auto vybaveno vsim cim slo, tak toho moc nebylo...

 

takze dotaz, jde nejak uzivatelsky (vcds, carista, obdeleven) deaktivovat to pipani kufru a jeho zavirani tlacitkem v interieru/klicem jako u predFL?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, Deliberator napsal:

Zdarec,

takze zatim par poznatku z kodovani Supa 3 my2022...

zakladni veci udelany Caristou (holt nejnovejsi vcds kabel mi jaksi nejde aktivovat), nicmene neslo:

deaktivace start stop

vypnuti pipani elektrickeho kufru

zavirani kufru dalkou.

Tak jsem poridil OBDeleven, a kupodivu startstop to umi deaktivovat softwarove na jeden klik. Pak aktivovan trailer assist, a par drobnosti, pac je auto vybaveno vsim cim slo, tak toho moc nebylo...

 

takze dotaz, jde nejak uzivatelsky (vcds, carista, obdeleven) deaktivovat to pipani kufru a jeho zavirani tlacitkem v interieru/klicem jako u predFL?

 

 

Start stop jsem též deaktivoval přes OBDeleven, ale druhý den už zase motor vypínal fungovalo to jen jeden den. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Deliberator napsal:

takze dotaz, jde nejak uzivatelsky (vcds, carista, obdeleven) deaktivovat to pipani kufru a jeho zavirani tlacitkem v interieru/klicem jako u predFL?

Pípání nevím, ale zavírání tlačítkem vedle řadící páky nešlo ani před faceliftem. To samé nejde zavřít ani dálkou, pokud sedíš uvnitř auta. Jde to udělat parametrizací přes VCP. Určitě to tady v tomto tématu najdeš, včetně člověka, který to umí. Předpokládám, že FL v tom nehraje roli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Deliberator napsal:

Zdarec,

takze zatim par poznatku z kodovani Supa 3 my2022...

zakladni veci udelany Caristou (holt nejnovejsi vcds kabel mi jaksi nejde aktivovat), nicmene neslo:

deaktivace start stop

vypnuti pipani elektrickeho kufru

zavirani kufru dalkou.

Tak jsem poridil OBDeleven, a kupodivu startstop to umi deaktivovat softwarove na jeden klik. Pak aktivovan trailer assist, a par drobnosti, pac je auto vybaveno vsim cim slo, tak toho moc nebylo...

 

takze dotaz, jde nejak uzivatelsky (vcds, carista, obdeleven) deaktivovat to pipani kufru a jeho zavirani tlacitkem v interieru/klicem jako u predFL?

 

 

u tak nového auta (myšleno MR) je to dost risk, jsem zvědav co na to servis, jedno připojení na online a možná ztráta záruky, pozor na to

 

Editováno: , autor: guest100
pokud nemám pravdu prosím faktické argumenty podložené praxí, nikoli jen negativní hodnocení, možná by bylo vhodné aby se tu vyjádřil některý ze zde operujích prodejců, jak je to s novými auty a jak je na tom poslední modelový rok u S III
  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejedná se tedy o Superba, ale myslím si, že to bude u všech vozů stejné. 
Kamarád si ve Fábii MR2018 měnil rádio za lepší, vypnul start stop, dodělal přisvícení do zatáčky, vyměnil volant. Tedy, dělal nejen SW ale i HW úpravy. Na garančce mu nic neřekli. 

Dle informací, co jsem zatím slyšel od přímých uživatelů vozů, co jsou ještě v záruce a jdou na garančku, tak to prý nikdo zatím nikdy neřešil. 
Sám ale jsem také několikrát slyšel, že pokud se někdo dotkne kódování ve voze, záruka končí. Realita taková, dle zkušeností, není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MR 2018 je pravěk... Tam je to šumâk, ja mám dve zkušenosti opačné, jedno auto rok staré při výkupu v Škoda+ odmítli, že byl proveden zásah a že výbava neodpovídá tomu co vyjelo z fabriky a druhý prříklad při vrácení auta po ročnim operáku nyní před Vánocema, opět velké problémy. Proto jsem výše vyzýval, aby se nejlépe vyjádřil nějaký prodejce či servisák, pokud tedy bude ochoten... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počkat, ale to se srovnávají dvě úplně odlišné věci..

Výkup vozu a vrácení operáku je úplně něco jiného, když půjdu se SVÝM autem na garanční prohlídku.

Při výkupu a ještě ke všemu do ŠKODA+ je logické, že jakýkoliv zásah bude problém, protože nikdo si nevezme na triko takové auto. Kdo ví, jaký jiný zásah v něm proběhl. Nehledě na to, že i když se vše vrátí do původního stavu, tak vždy lze na 100% poznat, že do vozu někdo lezl diagnostikou (pokud v autě někdy něco provedl za změny).

U operačního leasingu, tam to vozidlo ani nevlastním, takže je jasné, že nesmí probíhat žádné změny. V obou těchto případech se provádí online kontrola.

Při garanční prohlídce se však, co mám i vlastní zkušenost, online kontrola nedělá. To jen v případě, že si zákazník na něco stěžuje/někde v jednotkách jsou chyby, tak se pak řeší.

Ale uvidíme, jestli se ozve nějaký prodejce nebo servisák, jak to je všeobecně v praxi. 

 

Možná jsem dle některých napsal nesmysl, rád se poučím :D 

 

Ale jelikož je toto sekce kódování, tak tu jen znovu dodám mimo pod odstavec, že jakýkoliv zásah do vozidla, ať už se klidně vrátí pak zpět do původního stavu, lze v mnoha jednotkách (možná ve všech, to nevím jistě, nedíval jsem se do všech možných), dohledat. 

Editováno: , autor: Krosta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano souhlasím s tím co píšeš, ale toto by právě u nových modelů a modelových roků těch stávajících neměla být pravda:

 

před 1 hodinou, Krosta napsal:

Při garanční prohlídce se však, co mám i vlastní zkušenost, online kontrola nedělá. To jen v případě, že si zákazník na něco stěžuje/někde v jednotkách jsou chyby, tak se pak řeší.

 

všechny nové vozy by měly mít všude SFD, bez kterého doposud nebylo možné doložit kdo a kdy tam co nastavoval ... i když se všude píše, že by tato ochrana měla být jen pro modely s platformami MQB Evo (např. VW Golf 8, Škoda Octavia IV, Seat Leon IV, Audi A3 8Y, Q4 atd.) a MEB (např. VW ID.3, ID.4, Škoda Enyaq atd.) vyrobenými od roku 2020, prý to mají právě i nové (poslední modelové roky těch stávajících modelů na platformě MQB... 

 

kolega chtěl do před Vánocema koupeného auta něco dokódovat (klasika deakt. S/S a nějaké drobnosti) a namontovat krabičku pro otevírání vrat, zmínil se o tom před prodejcem, jeho kamarádem a ten ho kamarádky varoval, že na to mají údajně nějaký přípis a že by to neriskoval, že při jakémkoliv napíchnutí na online to bonzuje do ŠA, že ve všech jednotkách jsou nyní přesně ty mechanismy co píšeš, že se dají dohledat všechny neautorizované zásahy, byť se to pak vrátí (třeba právě před garančkou) zpět.... a dokonce ani tu krabičku, která se napojuje přímo na světelnou houkačku, to že by neriskoval a už vůbec ne tak jak to mám já od ferdy, že to mám napojeno na volný pin BCM jednotky, kam nastavil, že dvojí sepnutí určitého spotřebiče spíná ten pin a tím se sepne ta krabička a vrata se otevřou nebo zavřou....

Editováno: , autor: guest100
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, patriq napsal:

Start stop jsem též deaktivoval přes OBDeleven, ale druhý den už zase motor vypínal fungovalo to jen jeden den. 

Tak o tomto provedu zkoumani jak se to chova a  podam info dnes podvecer.

 

před 17 hodinami, DavesMan napsal:

Pípání nevím, ale zavírání tlačítkem vedle řadící páky nešlo ani před faceliftem. To samé nejde zavřít ani dálkou, pokud sedíš uvnitř auta. Jde to udělat parametrizací přes VCP. Určitě to tady v tomto tématu najdeš, včetně člověka, který to umí. Předpokládám, že FL v tom nehraje roli.


Mas pravdu, v tovarnim nastaveni to nejde zavirat tlacitkem zevnitr/klicem, nicmene pred FL to slo jednoduse nakodovat, navody byli i v tomto tematu.

Po faciliftu uz ty navody nefunguji.


@guest100 je to muj firemak a je to Skodovka. Neni nutno s tim zachazet jak s limitovanou edicii Rollse, byt se na ni cekalo dyl, nez na toho Rollse. Je tady 70stran o kodovani, a celych 70 stran vydrzelo bez debat zda kodovat nebo ne. Je to kazdeho vec, nicmene ze mam diagnosticky vypnute pipani pasu asi za spatne razeni DSG nebo mrtve turbo moct nebude, a to si ani ŠA nedovoli kvuli necemu takovemu odmitat zaruku. To uz jim spis bude vrtat hlavou, ze je auto chiple, a zmenena mapa prevodovky aby to nepodtacelo jak blazen a clovek nemusel jezdit v otackach v "s"ku, a ani jednu tuto zmenu nevidi, protoze se pri upravach napojovalo primo na prevodovku a vyndavala se ECU, takze zadny online o tom nevi.

Nahodil jsem i skleneny panel climatronicu misto klasiky, sel bez dodatecneho kodovani, to jen pro info o dalsi zajemce, teda kodovani neni potreba.


Rovnez dodelan softclose, taky neni potreba zadne kodovani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Deliberator napsal:

nicmene pred FL to slo jednoduse nakodovat

Nešlo. Kódování nestačí ani před FL. Možná u nějaké specifické verze jednotky / SW. Ale jak píšu, mám Supa 2016 a musela se udělat nejprve parametrizace jednotky. A to jaksi jednoduše neuděláš, pokud nevíš jak, a např. přes VCDS to neuděláš vůbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DavesMan mea culpa, to byla vlastne O3.

 

edit:

takze update:

1) obdeleven opravdu softwarove vypne startstop do druheho dne. Dnes jsem si dal pasy, abych to zkusil, a starstop znovu vypina. Jdu jim to reklamovat, pac to byl jediny duvod obdeleven k VCDS a Cariste vlastne kupovat.

2) skleneny panel klimatizace nema tlacitko na webasto a vyhrev predniho skla. Webasto se tvari mrtve, nespusti se ani online, ani ovladacem, a v menu klimatizace je jenom off...

takze pujde zpatky stary climatronic. 

3) maj sice aplikaci na vypnuti pipani kufru, nicmene ta nefunguje. Resim s podporou, ale asi opravdu budu muset casem na vylet do mesta na konci sveta jehoz obyvatel je zde zabanovan, i kdyz jenom kvuli startstopu, kufru a to je asi vlastne vse... coz me stve. 

Editováno: , autor: Deliberator
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je to buď celé tlačítko, nebo úprava kabelu pod tlačítkem. Jen co nastartuju auto, tak se to tlačítko "samo" zmáčkne a mám vypnuto. Kdybych si někdy chtěl ublížit, tak to dalším zmáčknutím zase zapnu. Dřív toho bylo plný aukro a teď skoro nic. Na aliexpresu po zadání "startstop superb" to najde hodně výsledků. Pak už stačí průměrnej elektrikář a je to :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správně, zpět ke kódování :) Projíždím net a zjišťuji, že odblokování VIM na S3 MIB2 Columbus je často spojeno se ztrátou funkce GreenDrive. Někomu to jde, někomu to GreenDrive vypne. Ví někdo proč? Resp. jedná se o špatně provedenou aktivaci VIM anebo např. různé verze SW MIB2 = různý výsledek? Např. https://www.briskoda.net/forums/topic/426185-greendrive-not-available-since-vim/?do=findComment&comment=4837124 - kde je i oprava... ale je to skutečně tím?

Editováno: , autor: DavesMan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...