Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim,

 

po asi 800 km mi zacalo po odstaveni a priemernej ci dlhsej jazde zretelne nieco pukat pod autom.

Je to take ,,kovove pukanie: /intenzita a frekvenica zavisla od zataze motora/ Asi vplyva,aj to ,ze je viac vonku teplo.

Z fora som vycital, ze sa to chladi rozpaleny vyfuk /pracovanie materialu pri zmene teploty/. Je to divne ,ze to nerobilo od zaciatku ani po zatazi a dlhsej jazde ..Vraj je to normalne...ale na autach co som jazdil som to nemal. Zda sa, ze zretelnejsie to je v prednej casti. Dik za reakcie a postrehy

auto  Fabia 3 TSI 1.2 66kW

:) to je normální, FII HTP mi to taky dělá - kovové cinkání jak vše chladne. S tímhle si nedělej hlavu :)

  • Autor

tak mal som FI. i feldu a tam som to nemal. ALe hold novsia technika, nove poznatky :)

vraj to robi aj BMW, ci Mazda takze si budem na to musiet zvyknut. :)

Upraveno od ramrod

  • Autor

presne je to skor cinkanie ako pukanie :)

Upraveno od ramrod

My ten zvuk jaksi neslyšeli, takže se tady může jen odhadovat a dohadovat, co by to mohlo být. Musel bys najít přesně to místo, odkud se to ozývá. Nicméně různé praskání a další zvuky při chladnutí po jízdě vydává každé auto. A od podvozku to nebude.

  • Autor

pozriem sa na to blizsie, pripadne to nahram.

Mne robi to iste je to jasny vyfuk. Vobec to neriesim odzaciatku tak dufam ze to mas rovnake.

Čau,
ja zas to mám naopak. U oboch áut, čo som doteraz mal F1 a O1 počuť po jazde pukanie, ale subjektívne sa mi zdá, že len v prípade, ak išlo o svižnejšiu jazdu, prípadne dlhú jazdu vkuse. Z toho mi vyplýva, že ide tiež o chladnutie a viac som to neriešil.

Tak isto mi po jazde puká robí to výfuk pretože cez jazdu dosahuje obrovské teploty a roztiahne sa tak hned ako vypnete motor sa začne stahovať a chladnúť tak to puká ;)

  • Autor

 

po vypnuti motora

 

 

so zapnutym motorom

 

 

ozyva sa to zospodu v prednej casti, to na chladenie vyfuku nevyzera, j keby to cinklo sem tam puklo tak ok je ale to je podla mna privela. Takyto koncert som nevidel na ziadnom aute. System sice nepise zavadu, takze mechanicka vec,Robi to asi aj pocas jazdy Nieco nie je dobre na vyfuku alebo katalyzatore povedal znamy mechanik. Staci ak prejdem 5 km vkuse a uz trochu pocut ten zvuk, to nemoze byt normalne. Ak idem 10-20 minut tak je  potom koncert. Je pravda, ze zavisi vela od pocasia ked je teplo tak to pocut viac, ale aj keby sa chladil vyfuk take zvuky som nikde nepocul.

Zajtra idem do servisu,

Upraveno od ramrod

No, mě to po zastavení také praská, ale asi ne tolik. A při tom nastartovaném by to už snad ani nemělo dělat.

Upraveno od Hkubes

Za mě je to jasné chladnutí (nepravidelné cinkání). Podle toho jak mácháš telefonem při natáčení a zesiluje to u kola, tak bych to ještě tipnul na chladnutí brzd.

Ještě doporučuji podívat se na tohle (sluchátka nutná!): https://youtu.be/8fr6hDr9FiU?t=1h27m27s

 

Takhle prostě zní chladnutí rozpáleného motoru, výfuku, brzd atd. Mám na kole plovoucí kotouče (ocelová brzdná plocha napojená nýty na alu unašeč) a po sjezdu cinkají při chladnutí přesně takhle.

Upraveno od mp390

  • Autor

mam tiez alu CARME na kotucovych brzdach, tak neviem, vyzera to na chladnutie ale necakal som take praskanie, kurna ved ide o nove auto a cinkam ako zmrzlinar.

Ked sme to pocuvali pod autom najviac sa to ozyva zospodu v mieste katalyzatora, na jame som nebol tak neviem.

Upraveno od ramrod

:) S těmi kotouči jsem myslel na kole (horském kole) 

 

Ale zpět k tématu - nevidím důvod, proč by nové auto nemohlo při chladnutí cinkat.  :kol-32:  Začíná mi připadat, že řešíte kraviny...

post-91469-0-41489900-1432051164_thumb.j

Upraveno od mp390

  • Autor

viem, ze ide o bike, aj tam sa to riesi. .)

Ja v tom problem vidim.Ked stojis na krizovatke a ludia sa obzeraju Dam ho aspon prezriet je v zaruke.

Aj mne to puká po jazde a tiež sa mi to nepáči. Ešte som to nepočul na žiadnom novom aute. 

Samozřejmě, klidně to nechte zkontrolovat v servisu, ale počítám, že to budou brát jako vlastnost.

 

Ostatně dělala to jak OI 1.9 TDI, tak OI 1.8 20V, obě FII HTP, dělala to i OIII 2.0 TDI.

Ako som už spomínal, mne to robila O1 takmer po každej jazde a fabia z času na čas. Nikdy ma nenapadlo niečo také riešiť so servisom. Keď sa kov zohreje a následne chladne, tak proste pracuje. Teraz si spomínam, že aj na iných autách bolo počuť pukanie, ale zavisí veľmi od jazdného štýlu. Ak pôjdem ako dôchodca, tak pukanie je úplne minimálne, až žiadne. Takže logicky pri agresívnejšej jazde sú jednotlivé časti viac namáhané - viac zohrievané.

To pukanie pri chladnutí výfuku mám občas tiež, v rôznych intenzitách, ale aby sa niekto obzeral, to určite nie, skôr sa pozrie na tej križovatke po peknej farebne zladenej a ešte stále neokukanej FIII. Intenzita závisí to od toho, koľko vodič tomu naloží a či pred vypnutím zvoľní, prípadne ešte nechá pár desiatok sekúnd "vydýchať". Pukanie/cinkane je podľa mňa výraznejšie u nového auta kde sa ešte musia komponenty výfukovej časti ustáliť, tu to môže byť výraznejšie z dôvodu menšej celkovej dĺžky potrubia pracujúceho pri o čosi vyššej teplote, nakoľko je potrubie s katalizátorom je "schované" za motorom, ale zase sú tu chladené zvody integrované v hlave valcov. U HB je zakrytý celý spodok motora, čo tiež môže mať vplyv na intenzitu "cinkania", u Combi je kryt len čiastočný, len tak cca 1/4 bolo by zaujímavé porovnať intenzitu HB a Combi....

  • Autor

takze auto po jazde hore na plosinu a mechanik v servise  zhodnotil, ze je to ,,pracovanie" materialu v katalyzatore a nasledne vo vyfuku. Pri chladeni to vydava zvuky a vraj sa to casom ,,vypali" a zvuky ustupia. Na otazku ci  s tym tu niekto bol na novej Fabii III. mi nevedel povedat. Osobne si myslym, ze tam vyrobca pouzil nejaku low end suciastku aby usetril pri zachovani funkcnosti.

 

.Uvidim, necham tomu cas,ako sa to bude prejavovat.

 

Dakujem vsetkym za postrehy :)

Upraveno od ramrod

Všade možne určite bolo použité viacero lowend riešení. Ale toto do toho naozaj nerátaj. Potom by to muselo mať veľmi veľa áut. Verím, že u nového auta človek rieši veľa vecí, ktoré by si inak nevšimol, ja nie som iný, no toto zrovna je ozaj hlúposť, ktorá nemá na nič vplyv. 

u mého předchozího auta to dělalo taky... neřešil jsem to... ;) 

 

po každé jízdě to z auta cinkalo... zvonilo :lol::'>

Ano, jedná se o práci materiálu výfuku při jeho chladnutí (stahuje se plech). Felda to nedělá. Jsem na to zvyklý z motocyklu Honda Dominátor, kde to po jízdě bylo ještě markantnější.

  • 3 měsíce později...

Seat toledo  1,2 66 kw , pukání/cinkání je slyšet i za jízdy a samozřejmě po zastavení a vypnutí motoru. Pozorujete to ještě někdo?

Děkuji.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.