Přejít na obsah

Přehřátí motoru


Sighart

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

keď ju odpojim, zostane v otvorenej polohe, tým pádom bude fungovať rovnako ako keby som tam dal takú bez clony (bez kurvitka) a tým pádom nemusím kupovať novú a zhadzovať rozvody.

- koľko máš najazdené, s novou pumpou bez clony?

- vieš poslať odkaz, odkiaľ si kupoval?

- Ak sa mýlim prosím oprav ma.

 

Tým pádom iba odpojim pumpu (konektor som už nasiel) a problém by mal byť vyriešený.

- bude potrebné niečo nastavovať cez diagnostiku?

- aký to má vplyv na motor, povedzme v zime ? 

- aké sú negatíva odpojenia ?

 

Každopádne, z nejakého dôvodu tam tá clona je, čítal som, že kvôli zníženiu emisií (nie som si isty) ???

Z môjho laického pohladu by malo byť rýchlejšie zahriatie šetrnejšie k motoru, keďže rýchlejšie dosiahne prevádzkovej teploty, taktiež nižšia spotreba, je to tak?

 

Máte niekto ďalší skúsenosti/vedomosti, čo by odpojenie elektroniky vodnej pumpy mohlo sposobit, prípadne či odporúčate, neodporúčate a prečo?

 

Nerád by som išiel do niečoho, čo môže spôsobiť reťazec ďalších problémov.

 

Ak sa niekde v mojich tvrdeniach mýlim, prosím opravte ma.

 

Dakujem

Editováno: , autor: jarinoo3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Negatíva odpojenia Ty nepocítiš nijako podľa mňa lebo chladný motor má chladičový okruh uzavretý termostatom takže sa zohrieva + - rovnako .Možno kecám  ale mám dojem ,že koncern pri testoch emisii išiel cestou ich minimalizácie až tak že tam drbol tú clonu aby vrtuľa na studeno nerobila  zbytočný odpor pri cirkulácii , veď načo keď médium sa zohreje tak či tak a motor mal o to menej roboty a minimum emisií pri vývoji a testoch ktoré boli už pred aj po Dieselgate predpokladám dosť vyhrotené.Jednoducho pre obyčajného užívateľa úplne zbytočná vec ktorá motoru ak sa zasekne viac poškodí ako pomože.

Editováno: , autor: marian.marcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, ja som mal okolo 89000, keď sa prvý krát ozvala, potom druhý krát a na tretí som odpojil elektroniku vodnej pumpy, zatiaľ najazdených cca 1000 km bez problémov (aj diaľnica), neviem porovnať ako rychlo sa zahrieval motor s clonou, ale nejdem to ani skúšať, lebo ak sa náhodou zasekne, tak už nebudem mať inú možnosť ako ju vymeniť. Meral som teplotu aj cez OBD2 a motor sa zahrial celkom rýchlo cca 5km na asi 65 C, kedy sa už clona vracia do pôvodnej polohy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 11. 3. 2019 na 16:23, michal2009 napsal:

No právě. Co bude BASF dělat za 5 let nebo 150 tisíc km? To dnes nikdo neví, aby to nebylo horší než s klasickou G13.

 

Kapalinu mám krásně růžovou, bez nějakého znečištění. S chlazením či topením nemám žádné problémy. Kuk na přílohu prosím. Každopádně kdybych to do budoucna řešil přes servis, tak bych dojel za tebou. :gunners3:

 

Stačí to podle mě zbytečně neždímat a jezdit normálně. Proto mají možná tyto auta co zmiňuješ takový nájezd, protože s tím jezdí lidi slušně.

20190304_084409.jpg

Já zjistil, že mám chladící kapalinu spíš barvy čaje s krystaly sanejtru bílé barvy a jemného filmu na hladině. Olej mi to ale nepřipomíná.

Mám z toho docela blbou náladu. Dokážete poznat jestli jde jen o degradaci chladící kapaliny nebo o větší problém? Motor 2.0TDI 110kW Superb III r.v. 2/2016 najeto 60tis.km. Díky.

IMG_7926.jpg

IMG_7930.jpg

IMG_79322.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to by byla radost. Já jsem ještě trochu googlil a připadá mi to na degradaci chladící kapaliny. Dočetl jsem se, že byla v prvovýrobě nějaká nekvalitní. Dám ji po svátcích vyměnit a taky jsem zvědavý co mi k tomu v as řeknou. Chování teploty oleje i vody je v pořádku. Hadice nejsou tvrdé. Má prosím ještě někdo nějakou zkušenost nebo názor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, stal se mi taky popisovaný jev, kdy došlo k přehřátí motoru nepřesunutou clonou. Čtu Svět motorů tak jsem podobný problém očekával a ihned zastavil a nechal auto zchládnout, teploměr nešel nad 110 °C - kapalina je v nádobce stále fialová.

 

Jsem tedy rozhodnutý ve značce vyměnit pumpu za inovovaný typ + novou kapalinu BASF (dle doporučení SM2017-13 a SM2018-45) a rovnou už teď komplet rozvody. Mám teď najeto přes 160 000 (auto je rok MR2016). Nerad bych, ale něco podcenil, protože ve dvou značkách co sem byl o použití BASF kapaliny v Octaviích nevědí, tak bych měl pár otázek na zdejší zkušené techniky, protože jsem jinak úplný lajk.

  • Dle obou autorizovaných servisu mají pro 2.0 TDI 110kw (CRBM) pokyny pouze pro výměnu pumpy viz zde kolující slide z technické servisní konference z 10/2016, kdy aktuálně je k dispozici pouze jediný typ vodní pumy (je poměrně drahá asi 5 000 Kč), který by se neměl zasekávat a téct + dávají 2 roky záruku.

 

Jde o tu pumpu s keramickým smýkadlem, která je už bezproblémová nebo jiný nový typ? Měl by někdo nějaké aktuální informace?

 

  • Kapalinu BASF (5E0 121 013) obě značky mají, ale jedna ji používá pouze pro 1.4 TDI ve F3 a Rapidu viz Servisní opatření 19M5 co zde taky koluje a ta druhá jako proplach (pokud je systém asi uvařený x to je v rozporu co píší ve SM). V obou servisech mi však řekli, že dávají G13 kapalinu dle VIN, což je asi Haertol 3T0080010. 

 

Je opravdu možné, že ve Světu motorů píší nějaké neoficiální informace, které sama automobilka nepouští do autorizáků a o BASF kapalině neví? Měl by někdo nějaké aktuální informace? Navíc mi to smysl moc nedává, když je označena kodem 5E0 (Octavia 3).

 

Jak byste postupovali vy?

 

Jinak všechny zmíněné dokumenty mám k dispozici, jen nevím zdali je možné je zde nahrát. Poprosím tak Pawouka o vyjádření.

 

Díky a sorry za elaborát.

Editováno: , autor: F1DLA
formátování
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, F1DLA napsal:

 Jak byste postupovali vy?

 

 

Já jsem u svého Rapida s motorem 1,6 TDI EA 288 kterej je až na objem téměř stejný jako 2,0 TDI včetně rozvodový sady a vypínací vodní pumpy, postupoval tak, že jsem origo vodní pumpu koupil na Škoda dílech za necelý 3000 kč + rozvodovou sadu INA na Cardu za 2000 kč a jako chladící kapalinu jsem použil klasickou G 12+

 

Já měl původní chladící kapalinu růžové barvy a vypadala zcela v pořádku, proto jsem se rozhodl použít G12+ kterou běžně dávám do ostatních aut. 

 

Podle mě tento problém způsobuje samotná chladící kapalina, která je prostě nekvalitní a ne jak píší ve SM vodní intercoler kde se má kapalina přepalovat. Kdyby se to tak dělo, tak tím šlemem by se prvně ucpal ten intercoler a jeho chladič v přídi auta, protože se tento okruh se zbytkem náplně mísí jen omezeně.

 

Skutečnost je ale taková, že šlemem se zanáší výměník topení a do něj jde kapalina z motoru přes EGR ventil, kde se ještě ohřeje. Chlazení vedení EGR ventilu ale měly i starší motory EA 189 který používaly G12+ a problémy se stabilitou chladící kapaliny neměly.

 

Navíc tady je neověřená informace, že se na lince chladící kapalina nahrazovala starší verzí: 

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=1251361#1251361

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj F1DLA, 

 

mam najazdene 97000, MR2013, mal som totozny problem ako ty, ale nechcel som este menit rozvody. Odpojil som elektroniku vodnej pumpy, tym padom je clona v zakladnej polohe a nemoze sa zaseknut, nepotrebujes ziadny zasah diagnostikou, iba odpojis konektor.

Kazdopadne ak ides menit rozvody, tak nema zmysel sa tym zaoberat, pripadne iba do casu, kym ich vymenis. Od odpojenia mam najazdenych 7000km. 

Niekto moze argumentovat neskorsim zahriatim, ale podla mna je to minimalny rozdiel, samozrejme ak ma niekto iny nazor, dajte vediet.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc Jardo k nasměrování k tématu G12evo viz https://www.autorevue.cz/skodu-kodiaq-ceka-facelift-prosty-zasah-uz-ted-vylepsi-skoro-vsechny-motory-vw

 

Jarinoo3 to je super nápad, ale poté co sem si teď přečetl o degradaci kapalin G13, tak mám docela strach jezdit dál. Radši bych ty rozvody udělal hned + novou kapalinu. Chtěl bych radši tu BASF, je to stále G13 nebo už G12evo? Dá se už ve značce dostat k G12evo?

 

Ještě dotaz k rozvodům. V TPI 2044201/10 týkající se hluku od rozvodů je zmíněno použití řemene od tří dodavatelů (Conti, Dayco a Gates) a napínací klady od dvou (Litens a Gates).  Autorizák mi tam dá poslední bezproblémové řešení, nebo mám trvat na konkrétní kombinaci řemene / kladky?

Díky

Editováno: , autor: F1DLA
špatný odkaz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem dělal rozvody kvůli tomu, že mi rosilo gufero kliky pod řemenicí. Ne moc, ale je to věc kterou na svém autě nemůžu vystát. Práci si udělám sám, takže jsem i uvažoval, že rozvody nechám původní, protože auto mělo najeto jen 130 tkm. Nakonec jsem je dal nový taky. Řemenu ani kladkám nebylo nic, ani vodní pumpy nenesla stopy úniku kapaliny.

 

Když jsem ale pumpu vyndal, tak jsem zjistil, že clonka byla seklá v mezipoloze. Turbínka byla z poloviny clonkou zakrytá. S chlazením jsem ale nezaznamenal žádný problém. Trochu jsem váhal jakou pumpu dát - dají se koupit i zcela bez clonky za zhruba třetinovou cenu proti origu, ale nakonec jsem tuto funkci zachoval s tím jak píše Jarinoo3, že odpojit se to dá vždy. S funkční clonkou to ohřátí rychlejší určitě je. Navíc do nových modelů se dává tatáž vodní pumpa, tak věřím tomu, že na ní výrobce zapracoval.

 

Navíc s odpojeným konektorem pumpy bude určitě v řj motoru zápis a to by se na STK nemuselo líbit. Řešením by bylo místo cívky pumpy tam připojit vhodnej odpor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k těm dílům: v autorizáku tam podle mě dají to co jim to nabídne podle VIN a nevím jaká bude ochota tam dít třeba kapalinu BASF když podle vinu tam má jít Haertol.

 

A ani bych se nedivil kdyby ta G12 EVO byla klasická G12+ obarvená na fialovo.  Teď budu dělat rozvody na dvou O3 2,0 TDI a po dohodě s majiteli tam půjde stejná kombinace jako jsem dal na své auto, tedy rozvodová sada INA, pumpa origo a kapalina G12+.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, zakladna poloha je vypnuty elektromagnet, teda clona nezakryva vrtulku a tekutina prudi rychlejsie - nedochadza k prehrievaniu. Urobis to sam, ak chces poslem video, kde sa nachadza, jedine co musis, je otvorit kapotu, a vytiahnut kryt motora a potom trpezlivost na odpojenie konektora, trochu tazsie sa odpaja, ja nie som automechanik ani zdaleka, takze to zvladnes v pohode. Polohu clony overis jedine tak, ze odpojis a ak sa ti neprehrieva je v povodnej, co myslim, ze tak aj bude.

 

 

V rj motora by podla mna nemal byt zaznam, kedze po odpojeni som nedostal ziadnu chybovu hlasku ani nic podobne, kazdopadne na stk mozem povedat, ze o tom neviem kedze mi to ani system nevyhodil.

Editováno: , autor: jarinoo3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hlášku to psát nemusí, ale v paměti řj motoru záznam s největší pravděpodobností bude a tuto paměť na ME načítají. Sice tato závada nemá na emise vliv, ale když narazíš na blba, tak může být problém.

 

Poloha clonky se bez demontáže vodní pumpy nedá zjistit. Mám na mysli případ kdy kapalina je KO a není jisté, že clonka cvičí jak má. Stačí když turbínka zůstane částečně odkrytá a motor už se normálně uchladí. Pokud clonka funguje jak má, tak když je cívka bez proudu, tak nezakrývá turbínku.

 

Na obrázku je pumpa z mého auta. Je vidět, že clonka je seklá v mezipoloze a přitom na chlazení motoru to nemělo žádný zjevný vliv.

IMG_5938.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, tak já to vyzkouším, za to nic nedám. Pokud by si byl tak hodný jarinoo3 a poslal mi video budu rád. 

 

Kryt motoru je uchyceny šrouby nebo jen nacvaknutý, což se mí zdá dle fotky a dílenské příručky?

809900822_krytmotoru.thumb.PNG.9df19ef667baa7f55452fc75af8f51de.PNGmotor-crmb-1757235.jpg

 

Odpojit se má tedy ten hnědý konektor? Akutátor N489?

1823743777_erpadlo.thumb.PNG.5607519f922f31ba16ea2218f64384b1.PNG106568_post320750182032001434055177_1.thumb.jpg.ef98d762f7966cc21c48b974f1e206d5.jpg537e280647243.jpg

 

 

 

Jako mám čerstvě po STK, tak by mě chyba v ŘJ zatím tolik netrápila, hlavně aby se to neopakovalo a motor se chladil.

Editováno: , autor: F1DLA
pridany fotky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kryt motoru je jen nacvaklý na gumových lůžkách. Na obrázku v příloze jsem zeleným kroužkem označil ten konektor na ovládání clony vodní pumpy. Musí se povytáhnout pojistka, tu pak přimáčknout ke konektoru a vytáhnout. Nic složitého, jen přístup je trochu horší.

EA 288.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nakonec jsem zjistil, že kapalina zdegradovala a zhnědla, takže odpojovat ovládání vodní pumpy by bylo stejně časovaná bomba. 

Na základě toho jsem nakonec teda nechal vyměnit komplet vše: original řemeny a kladky (04L198119A + 04L260849C), čerpadlo (04L121011N) a kapalinu (5E0121013).

Doufám, že to už bude fungovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím, mám podobný problém. Na startujem idem a po pár kilometroch začne stúpať teplota motora, keď to odstavím klesne. Chvíľku to ešte prehrieva, potom sa to ustáli a funguje to ako keby sa nič nestalo. Na diagnostike neukázalo žiadnu chybu. Akurát co som pozeral teplotu vody/motora, tak jedno čidlo ukazovalo 97 stupňov a druhe čidlo - 40 stupňov. Pri ňom bolo napísané teplota motora 2,alebo také niečo. Keď som volal do škodovky, hneď mi povedali ze vodná pumpa. 

Čítal som ze aj ta G13 je zla. Ale zaujímalo by ma aj to čidlo, stretol sa už niekto aj stým ze tie čísla neukazovali dobre hodnoty? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
V 21. 11. 2018 na 17:56, marian.marcin napsal:

Neviem o repase ale ja som použil vodnu pumpu bez toho Eco  .urvitka čo za studena zakryje lopatky kvoli emisiám.Stala cca 60eur ale mam pokoj v duši že to neprehrejem.

Zdravím, keď ste použil tu vodnú pumpu bez tohto el.magnetu tak všetku funguje ako má ? Lebo uvažujem nad tým tiež, keďže má čaká výmena . Ďakujem za skorú odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...