Jump to content
Sighart

Přehřátí motoru

    Recommended Posts

    Tak dneska ráno cestou do práce se mnou auto trochu laškovalo. Pod kapotou mám 2.0 TDI 110 KW. Jel jsem po dálnici, 120 na tempomatu. Najednou na maxidotu bliklo, že je přehřátý motor. Koukal jsem jak švestka a teplota vody byla skutečně na okraji červeného pole. Sjel jsem z dálnice a jakmile jsem zastavil, tak teplota klesla postupně na 90 stupňů. Po vypnutí motoru jsem zkontroloval jsem chladící kapalinu, hladina byla na úrovni maxima. Potom jsem tedy pokračoval v jízdě. Teplota téměř okamžitě vylétla nad 90 stupňů, takže jsem se otočil, že pojedu do servisu. Po chvíli jízdy teplota spadla na 90 stupňů a od té doby se teplota nehnula. Návštěva servisu se teda nakonec nekonala.

     

    Máte někdo podobnou zkušenost? Během dne zavolám do servisu a uvidím co si o tom budou myslet oni.

     

    EDIT: Tak nějakou přímou zkušenost servis nemá. Dohodli jsme se, že začátkem příštího týdne dojedu a mrknou na diagnostiku. 

    Edited by Sighart

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    no když ty jsi to napsal zcela nekompromisně, k tomu se člověk bojí něco dodat, i kdyby to bylo jinak :D

    Ne vážně, tohle by mě čistě ze zvědavosti také zajímalo

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Auto si od té doby jezdí jakoby se nechumelilo. Tenhle týden jsem to měl v práci náročné a neměl jsem čas se tomu věnovat. V pondělí zavolám do servisu a dohodnu se na návětěvě.

     

    Ještě sem připíšu fakta na které jsem pozapomněl v úvodním příspěvku. Když jsem zastavil, tak se netočil větrák na chladiči a teplota oleje byla 88 stupňů. Je tedy otázkou, zda došlo skutečně k přehřátí a nebo nějaký sensor trefila částice z vesmíru. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    hmm.... v každém případě u nového auta by se to dít nemělo a velmi pravděpodobně se to nestalo naposledy

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    no když ty jsi to napsal zcela nekompromisně, k tomu se člověk bojí něco dodat, i kdyby to bylo jinak :D

    rád sa dozviem výsledok a určite nielen ja  :kol-97:  ..musel trochu autora vlákna nakopnúť (a podarilo sa)  :kol-28:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jo to je v pořádku, ale ta identifikace závaky mi přišla taková úplně jednoznačná, že mě ani nenapadlo o tom pochybovat :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahojky měl jsem stejný problém ,mám škodu octavii III 2Tdi 110kw,ráno jsem vyjel a po 16 km teplota 130°C.Odstavil jsem auto po 20minutách teplota klesla na normál jel jsem dál.Odpoledne to samé po 10km teplota 120°C.Problém nastal vždy když motor byl zcela vychladlý.Dal jsem auto do servisu vyměnili vodní pumpu.SKODA auto o problému ví.Takže se hodně štěstí:-) pepa

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    a co přesně je na pumpě špatně ? Ta se buď točí nebo netočí. A točit se musí, protože je součástí rozvodů. Nebo se protočí na hřídeli ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dle tvrzeni technika bylo špatné těsnění.Jelikož auto má jen rok a pul je v záruce výměna na garanci.Když ji vyndali tak vypadala jinak než nová .Vypadalo to jako kroužek který se pohybuje a reguluje průtok vody byl zaseknutý.V servise napsali do SKODY auto a na základě popisu závady jim poslali novou pumpu jiného typu.Zajímavé je že diagnostika nic neukázala a při přehřátí motoru bylo chladící kapaliny tak 1,5cm nad horní rysku.Pepa :-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    diagnostika není všemocná a když dojde k mechanické závadě, nenapíše pochopitelně nic. To je asi jako bys chtěl, aby ti psala, že máš zadřený ložisko na kole. Jednou to třeba bude samý čidlo a snímač, ale to si ještě počkáme.

    Edited by jirkaK

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pumpy zvyknú tiecť alebo sa tam zasekáva to šupátko a motor sa prehrieva, riešené normálne v záruke ... 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Prestane sa na nej posúvať tá clonka a tým pádom nemôže cirkulovať voda=prehrieva sa

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    a co přesně je na pumpě špatně ? Ta se buď točí nebo netočí. A točit se musí, protože je součástí rozvodů. Nebo se protočí na hřídeli ?

    Zapomeň na původní obyčejné pumpy. Ty moderní už vypadají značně jinak a nejde tam jen o oběžné kolo...

     

    post-32075-0-18203200-1434055177_thumb.jpost-32075-0-19143900-1434055178_thumb.j

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jo jo bylo to v tom převlečném kroužku ktrerý zůstal v horní poloze na kolu s lopatkami. Pepa :-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak jsem se konečně dokopal k tomu to dovést do servisu. Tedy ta díra od kamenu v předním skle mně dokopala. Zmínil jsem se při tom o tom přehřátí. Diagnostika jim neukázala nic, tak chtěli provést řízené hledání chyb (alspoň něco takového mi říkal pán ze servisu). Před chvílí jsem měl telefonát ze servisu s tím, že na to našli i technické doporučení od Škodovky a mění celou vodní pumpu. Takže úplně ten samý způsob řešení jako linea.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak já v týdnu na motoru 1,6 TDI taky přehřátý motor. Prý špatná pumpa, tak je tam nová. Uvidíme, kolik vydrží. Tahle jen 33000 km..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravim pani,

    mam O3, rv. 5/2014, mam cca 40t km - dnes aj u mna z nicoho nic prehriatie motora. V pondelok idem do servisu, predpokladam, ze to bude pumpa... :((((

     

    Edit: Takze aj u mna do bola vodna pumpa, vymenena v ramci zaruky, jediny problem bol, ze servis mal vraj vela rozrobenych oprav a tak som mal auto v servise az 2,5 dna... Dufam, ze tento kus vydrzi aspon do vymeny rozvodov...

     

     

     

    .

    post-6576-0-90885500-1452279464_thumb.jp

    post-6576-0-04112400-1452279479_thumb.jp

    Edited by miro_sk

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám  stejný problém. OIII 2.0 TDI 110kw, vyr. 07/2014, najeto necelých 90 tis. km.

     

    Dvakrát mi ručička teploty vyšplhala někam ke 120°C + se rozsvítil nápis, že je motor přehřátý.

     

    Bohužel značkový servis BARTH Pardubice nic neodhalil a odmítl tak závadu dál řešit... na problémy s vodní pumpou jsem upozorňoval, ale zřejmě nic neví.

     

    Tak teď opravdu nevím, jak jim tu závadu prokázat...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×