Achernar Vloženo 7. Březen 2021 Sdílet Vloženo 7. Březen 2021 Před hodinou, koblih69 napsal: 1,4 TSI, ale automat nebo manuál? Ta 1,4 se nejčastěji objevuje s manuálem. Automatů je málu. Na město se mě automat líbí víc. Už jsem ho měl v R25. Na okresky je zas lepší manuál. Dálnice nepoužívám, je to pendrek jízda. Ani ju nepotřebuju. A teď navíc co je rozvoraná... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Achernar Vloženo 7. Březen 2021 Sdílet Vloženo 7. Březen 2021 Před hodinou, Martab napsal: V principu oboje, DQ200 je suché DSG a v této generaci už to není takový problém, jen nemá rádo časté poskakování v kolonách a ve městech, potom si vyžádá výměnu spojek a taky je dobré v něm vyměnit olej i přes to, že výrobce tvrdí, že je doživotní. Slyšel jsem, že suchý DSG je problematický. Že mokrý DSG je lepší. A automat je supr právě hlavně na město. A ty doživotní náplně... dožití se plánuje tak na 5 - 6 let... ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Achernar Vloženo 7. Březen 2021 Sdílet Vloženo 7. Březen 2021 Před hodinou, koblih69 napsal: Všechno je otázka servisní historie, reálného stavu a taky případné rezervy na servis. Než tenhle automat to bych raději volil manuál. Tedy vlastně bych spíš bych zvolil jinou motorizaci a "velkej" automat a mokrými spojkami. Ale pokud manuál tak v tom motoru nevidím problém. Asi bych ho měl raději než 1.5. Těch 1,4 je snad nejvíc. 2,0 TSI by se mě líbila víc ale je jich málo, vetšina je v naftě. A nafta asi není varianta pro mě. Proto zjišťuju všechno co se dá o i těch 1,4 TSI. Pro každej případ. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 7. Březen 2021 Sdílet Vloženo 7. Březen 2021 U DQ200 tím že to má suché spojky odcházejí ony, výměna kole 15tis, s tím je třeba počítat. Samotná převodovka je docela odolná. Samozřejmě větší skříně se spojkami v olejové lázni jsou lepší řešení, ale v SIII s benzínem to znamená jen 2.0 TSI u předokolky. Více zde: http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/clanky-o-dsg-prevodovkach-a-reference Jinak na DSG tu bude určitě samostatné téma, tak zkus pohledat tam, kdyžtak dotazy směřuj do patřičného tématu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Achernar Vloženo 16. Březen 2021 Sdílet Vloženo 16. Březen 2021 Zdar ! Mám dotaz. Není tady někdo z Brna, s tím 1,4 motorem ? Že by mě v něm aspoň svezl... Plánuju obměnu a Superb 3 se mě zamlouvá. Samozřejmě ojetinku. ;-) Bohužel benzínově je to skoro samá 1,4. Tak bych ho rád osobně zažil. ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 21. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 (editace) Achernar: tady je test toho motoru v Oktavce po 200tkm. Motor zcela bez problemu. https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-skoda-octavia-iii-1-4-tsi-po-209-000-km-21003191 V Superbu ma navic odpojovani valcu, ale nikde jsem necetl/neslysel, ze by se to za dobu tech 7-8 let, (co je motor na trhu), nekomu vysypalo. A vykon 150 koni fakt neni malo na to, abys musel v kopci podrazovat. A tady mas rozborku Superba 1.4tsi po 100.000km: https://forum.skodahome.cz/applications/core/interface/file/attachment.php?id=448517 Byt tebou vezmu 1.4, manual v predokolce. Editováno: 21. Březen 2021, autor: Martin Bednář 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FilipSv Vloženo 25. Březen 2021 Sdílet Vloženo 25. Březen 2021 Ahoj Všem, měl bych na Vás jeden dotaz. Mam Supa 2/2018 1,4 TSI 110kw manual a stává se mi, že při jízdě na 2 válce při zařazený 4ce nebo 5ce vibruje volant a když sahnu na palubku tak i palubka. Je to celkem znatelný. Jakmile jedu na všechny 4 válce, tak to přestane. Nestává se mi to úplně vždy, jen co jsem zatim vypozoroval, tak nejspíš v zátěži, když motor ještě zvládá 2 válce, ale je třeba mírnej kopec a už by to sneslo jet asi na všechny 4. Děje se Vám to taky? Jsou tyhle vibrace normalní? Nebo jste nic podobnýho zatím nepocítili a měl bych to řešit? Vzhledem k roku výroby bych řekl, že už by to mělo mít tyhlety neduhy vychytaný. Díky moc za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stafa Vloženo 25. Březen 2021 Sdílet Vloženo 25. Březen 2021 A v akom rozsahu otáčok sa to stáva? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FilipSv Vloženo 25. Březen 2021 Sdílet Vloženo 25. Březen 2021 To teď úplně přesně neřeknu, snažim se, abych tam měl vždy kolem 2000 a níž nechodim, takže někde kolem týhle hodnoty +-. Zkusim se na to zaměřit, abych byl přesnějši. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 25. Březen 2021 Sdílet Vloženo 25. Březen 2021 Ja tohle teda nepocituju, ale je fakt ze pod 2000 ot nejezdim a uz vubec nedodrzuju ten jejich ukazatel razeni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FilipSv Vloženo 26. Březen 2021 Sdílet Vloženo 26. Březen 2021 To já taky nedodržuju, popravdě abych jezdil někde kolem 1500 otáček mi přijde, jako neskutečná prasárna pro ten motor. Je teda možný, protože na otáčky jsem opravdu nekoukal v ty chvíle co se ty vibrace dějou, že sem tam měl zrovna nějaký takovýdle otáčky. Včera jsem jel, držel jsem to nad 2000 na 2 válce a vibrace nikde. Zkusím to ještě vypozorovat. Jinak při kolika otáčkách řadíte vyšší kvalt? Kolem 2500-2600? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 26. Březen 2021 Sdílet Vloženo 26. Březen 2021 Jak kdy, ale myslim ue je to odstupnovany cca 500-600 ot n rychlost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Achernar Vloženo 27. Březen 2021 Sdílet Vloženo 27. Březen 2021 V 21. 3. 2021 na 9:25, Martin Bednář napsal: Achernar: tady je test toho motoru v Oktavce po 200tkm. Motor zcela bez problemu. https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-skoda-octavia-iii-1-4-tsi-po-209-000-km-21003191 V Superbu ma navic odpojovani valcu, ale nikde jsem necetl/neslysel, ze by se to za dobu tech 7-8 let, (co je motor na trhu), nekomu vysypalo. A vykon 150 koni fakt neni malo na to, abys musel v kopci podrazovat. A tady mas rozborku Superba 1.4tsi po 100.000km: https://forum.skodahome.cz/applications/core/interface/file/attachment.php?id=448517 4 MB · 101 stažení Byt tebou vezmu 1.4, manual v predokolce. Našel jsem nějaký v NSR... mají najetých 70 - 80 000 km... už na ně čumím delší dobu ale kvůli tomu minimotoru doposud váhám. ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 29. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 29. Březen 2021 Co se ti na tom motoru konkrétně nezdá? Minimotor... - co to je? Kdyby to byl dvoulitr s naprosto stejným výkonem, tak bys neváhal? 1 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Achernar Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 V 29. 3. 2021 na 9:26, Martin Bednář napsal: Co se ti na tom motoru konkrétně nezdá? Minimotor... - co to je? Kdyby to byl dvoulitr s naprosto stejným výkonem, tak bys neváhal? Minimotor je zrovna tahle 1,4 v tak velkým autě. Já su stará škola, ještě jsem nepřivykl (a už asi nepřivyknu :-D ) těm nízkoobsahovým motorům k dané velikosti auta. Ať už tahle 1,4 v Supu, nebo 1,0 trojpíst v Oktávce, atd... Tu 1,4 bych furt viděl jako základ do Oktávky a pro Supa minimálně tu 1,8 ale radši 2,0. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 A to máš představu, že ty statisíce aut koncernu s 1.0 a 1.4 co s tím jezdí, brečí že si nekoupili větší motor ? Chce to trochu více rozumu a míň emocí při výběru auta. A opravdu si vlákna zde, či na jiných fórech přečíst. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Achernar Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 V 29. 3. 2021 na 9:26, Martin Bednář napsal: Co se ti na tom motoru konkrétně nezdá? Minimotor... - co to je? Kdyby to byl dvoulitr s naprosto stejným výkonem, tak bys neváhal? Jo, abych odpověděl ještě na tu druhou část... Jo, přesně tak. Kdyby byl stejný výkon (v tomto případě 150k) z obsahu 1,4 a 2,0 tak sáhnu po tom 2,0. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 Takže sis vlastně sám odpověděl, stačí to. Prostě se tím projeď a buď ti 110kW a 250Nm stačí, nebo ne a je jedno jestli je to z 1.4 TSI nebo z atmo dvoulitru (který by měl mimochodem spíš kolem 200Nm a bude mnohem línější než to TSI). Jediné otázka co může být je životnost, ale to si můžeš protít místní témata a 1.4 TSI EA211 je z tohoto pohledu uplně bezproblémová. Prostě se projeď a pokud to nebude stačit, tak vem 1.8/2.0 TSI, výběr je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Achernar Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 před 2 hodinami, Sudetak napsal: A to máš představu, že ty statisíce aut koncernu s 1.0 a 1.4 co s tím jezdí, brečí že si nekoupili větší motor ? Chce to trochu více rozumu a míň emocí při výběru auta. A opravdu si vlákna zde, či na jiných fórech přečíst. Nevím jestli brečí :-) ale nejvíc se prodává ojetin právě s tou 1,4 a dost nízkým nájezdem. 2,0 je podstatně míň a ty co jsou tak mají vyšší nájezd. Není to náhodou tím, že se ten 1,4 motor ukázal jako nevyhovující ? Já to teď neříkám jako kritiku, snažím se v tom nějak zorientovat. Nikdy jsem v tom nejel. Proto ty moje otázky, obavy, úvahy... Jo a beru teď v úvahu pouze benzín. A ještě jedno by mě zajímalo... vypínání válců u tak malýho motoru ? U té 2,0 se k ničemu takovýmu nepřikročilo. Byl to kdysi výmysl pro vysokoobsahový motory V8, V10 kde se vypínala půlka válců ale i tak to pro tak velký motory při nízké zátěži bylo v pohodě. Tady nakonec na rovince při klidné jízdě tak velký auto táhne 0,7 ccm. To nejsou emoce, tady to prostě podle mě jde proti rozumu. :-) Ale znovu říkám, nejel jsem s tím... ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 (editace) Tak se s tím projeď, to je víc než 1000 slov. Ono to prostě funguje. Ten douválcový režim se aktivuje jen při ustálené jízdě, kdykoli se mění rychlost, tak se deaktivuje, proč tuto technologii nemá i dvoulitr se musíš zeptat u Audi, ale dvoulitr je konstrukčně o něco starší a procházel obměnami, EA211 je motor vzniklý na čistém listu papíru. 1.4 TSI si většinou kupovali lidé pro sebe, dvoulitry byli výrazně dražší a když už za to někdo dal ty peníze, auto neměl na poskakování po městě/stání na parkovišti, ale jezdil s tím. Editováno: 2. Duben 2021, autor: Martab Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Achernar Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 Projel bych se ale nemám kde. :-D Bazík mě ho nepůjčí, ale nechali mě aspoň do něho sednout. ;-) Já su zvyklej na určitej styl jízdy s tím svým 5V 2,5 Safránkem. Je to samozřejmě veterán vedle Supa ale ten motor přede jak kotě a je k neutahání. Díval jsem se aspoň na Youtube na ty jízdy se Supem a jak si to chválí ale honí ten motor mezi 3 000 - 4 000 ot, někdy i víc. ;-) Když tak budu vytáčet toho svýho veterána, bude taky živej. :-D Tak sháním rozumy na netu a hlavně tady. Snad to nevadí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Achernar Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 To co píšeš má teda svou logiku, to beru. Kdo si koupí 2,0 jezdí s tím pravděpodobně víc a dál. Takovejch jako su já je málo. Dobře, lidi si tu 1,4 kupujou pro sebe. Ale proč to prodávají třeba po 30 - 40 000 km ? Já su teda už od dětství zatíženej na větší až velký auta a tím pádem to sebou vždycky neslo větší motor. :-) Poslední malý auto pro mě byla Š 105 v autoškole. ;-) No a já kromě města a výletů po ČR jezdím i za přítelkyní na SK (v současné situaci je to teda dost na pytel) a příkladně si nedokážu představit ty kopce přes Makov, jak ta 1,4 zvládá. U Safrána jedu dost dlouho furt na 5. až do skoro vracečky, tam musím logicky jít na 4. U té Supové 1,4 mám představu, že bude padat dolů jedna rychlost za druhou, možná až na 2. a budu tam drtit 4000 ot. :-) Tak mě to někdo vyvraťte. :-) Teď jsem si vzpomněl, že na jednom videu borec říká, že je dobrý s tou 1,4 jezdit po městě na 3. ! To beru jako totální úlet... a nebo proč proboha ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 Co třeba předváděčky, leasingová auta, roční vozy ze škodovky... Píšeš, že těch ojetých 1.4 TSI je nejvíc, tak se s tím jeď někde projet. Tady to stejně nezjistíš, jak to jede. Ten motor tahá od 1500 ot. alespoň v OIII tomu tak je. Nevím tedy, proč bys po městě měl jezdit na trojku. To jsou opravdu bláboly. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 Půjčovny určitě nějakou 1.4 TSI mít budou. Nemám zkušenost s 1.4 TSI v SIII naloženou, ale jel jsem 1.2 TSI v OIII na lyže, Italské alpy, auto plné, box plný lyží a i v těch jejich vracečkách pěkně na 3RS kolem 1500ot a pěkně se to zvedalo. u té 1.4 TSI kór nenaložené to bude naprosto obdobné. Jen je třeba si uvědomit, že ta převodovka je výrazně delší než bývalo zvykem, takže někdy je prostě třeba podřadit, nebo zvolit DSG. Ve městě se dá v klidu na 4RS, pokud tam teda nemáte převýšení 500m na 1km... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Achernar Vloženo 2. Duben 2021 Sdílet Vloženo 2. Duben 2021 Pokud mě to někde půjčí na svezení... ;-) Rozhodně nepodezřívám vývojáře z Audi, že udělali krám. Snažím se jen získat maximum informací. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.