Přejít na obsah

1.4 TSI 110kW ACT


Martin Bednář

Doporučené příspěvky

Před hodinou, koblih69 napsal:

1,4 TSI, ale automat nebo manuál?

Ta 1,4 se nejčastěji objevuje s manuálem. Automatů je málu. Na město se mě automat líbí víc. Už jsem ho měl v R25. Na okresky je zas lepší manuál. Dálnice nepoužívám, je to pendrek jízda. Ani ju nepotřebuju. A teď navíc co je rozvoraná...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Martab napsal:

V principu oboje, DQ200 je suché DSG a v této generaci už to není takový problém, jen nemá rádo časté poskakování v kolonách a ve městech, potom si vyžádá výměnu spojek a taky je dobré v něm vyměnit olej i přes to, že výrobce tvrdí, že je doživotní.

Slyšel jsem, že suchý DSG je problematický. Že mokrý DSG je lepší. A automat je supr právě hlavně na město. A ty doživotní náplně... dožití se plánuje tak na 5 - 6 let... ;-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, koblih69 napsal:

Všechno je otázka servisní historie, reálného stavu a taky případné rezervy na servis. Než tenhle automat to bych raději volil manuál. Tedy vlastně bych spíš bych zvolil jinou motorizaci a "velkej" automat a mokrými spojkami. Ale pokud manuál tak v tom motoru nevidím problém. Asi bych ho měl raději než 1.5.

Těch 1,4 je snad nejvíc. 2,0 TSI by se mě líbila víc ale je jich málo, vetšina je v naftě. A nafta asi není varianta pro mě. Proto zjišťuju všechno co se dá o i těch 1,4 TSI. Pro každej případ. :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U DQ200 tím že to má suché spojky odcházejí ony, výměna kole 15tis, s tím je třeba počítat. Samotná převodovka je docela odolná. Samozřejmě větší skříně se spojkami v olejové lázni jsou lepší řešení, ale v SIII s benzínem to znamená jen 2.0 TSI u předokolky. Více zde: http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/clanky-o-dsg-prevodovkach-a-reference

Jinak na DSG tu bude určitě samostatné téma, tak zkus pohledat tam, kdyžtak dotazy směřuj do patřičného tématu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Achernar: tady je test toho motoru v Oktavce po 200tkm. Motor zcela bez problemu.

 

https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-skoda-octavia-iii-1-4-tsi-po-209-000-km-21003191

 

V Superbu ma navic odpojovani valcu, ale nikde jsem necetl/neslysel, ze by se to za dobu tech 7-8 let, (co je motor na trhu), nekomu vysypalo.

 

A vykon 150 koni fakt neni malo na to, abys musel v kopci podrazovat.

 

A tady mas rozborku Superba 1.4tsi po 100.000km:

 

https://forum.skodahome.cz/applications/core/interface/file/attachment.php?id=448517

 

Byt tebou vezmu 1.4, manual v predokolce.

Editováno: , autor: Martin Bednář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Všem, 

 

měl bych na Vás jeden dotaz. Mam Supa 2/2018 1,4 TSI 110kw manual a stává se mi, že při jízdě na 2 válce při zařazený 4ce nebo 5ce vibruje volant a když sahnu na palubku tak i palubka. Je to celkem znatelný. Jakmile jedu na všechny 4 válce, tak to přestane. Nestává se mi to úplně vždy, jen co jsem zatim vypozoroval, tak nejspíš v zátěži, když motor ještě zvládá 2 válce, ale je třeba mírnej kopec a už by to sneslo jet asi na všechny 4. Děje se Vám to taky? Jsou tyhle vibrace normalní? Nebo jste nic podobnýho zatím nepocítili a měl bych to řešit? Vzhledem k roku výroby bych řekl, že už by to mělo mít tyhlety neduhy vychytaný. 
 

Díky moc za odpovědi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já taky nedodržuju, popravdě abych jezdil někde kolem 1500 otáček mi přijde, jako neskutečná prasárna pro ten motor. Je teda možný, protože na otáčky jsem opravdu nekoukal v ty chvíle co se ty vibrace dějou, že sem tam měl zrovna nějaký takovýdle otáčky.

Včera jsem jel, držel jsem to nad 2000 na 2 válce a vibrace nikde. Zkusím to ještě vypozorovat. 

 

Jinak při kolika otáčkách řadíte vyšší kvalt? Kolem 2500-2600?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 3. 2021 na 9:25, Martin Bednář napsal:

Achernar: tady je test toho motoru v Oktavce po 200tkm. Motor zcela bez problemu.

 

https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-skoda-octavia-iii-1-4-tsi-po-209-000-km-21003191

 

V Superbu ma navic odpojovani valcu, ale nikde jsem necetl/neslysel, ze by se to za dobu tech 7-8 let, (co je motor na trhu), nekomu vysypalo.

 

A vykon 150 koni fakt neni malo na to, abys musel v kopci podrazovat.

 

A tady mas rozborku Superba 1.4tsi po 100.000km:

 

https://forum.skodahome.cz/applications/core/interface/file/attachment.php?id=448517 4 MB · 101 stažení

 

Byt tebou vezmu 1.4, manual v predokolce.

Našel jsem nějaký v NSR... mají najetých 70 - 80 000 km... už na ně čumím delší dobu ale kvůli tomu minimotoru doposud váhám. ;-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 3. 2021 na 9:26, Martin Bednář napsal:

Co se ti na tom motoru konkrétně nezdá? Minimotor... - co to je?
Kdyby to byl dvoulitr s naprosto stejným výkonem, tak bys neváhal?

 

Minimotor je zrovna tahle 1,4 v tak velkým autě. Já su stará škola, ještě jsem nepřivykl (a už asi nepřivyknu :-D ) těm nízkoobsahovým motorům k dané velikosti auta. Ať už tahle 1,4 v Supu, nebo 1,0 trojpíst v Oktávce, atd... Tu 1,4 bych furt viděl jako základ do Oktávky a pro Supa minimálně tu 1,8 ale radši 2,0. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 3. 2021 na 9:26, Martin Bednář napsal:

Co se ti na tom motoru konkrétně nezdá? Minimotor... - co to je?
Kdyby to byl dvoulitr s naprosto stejným výkonem, tak bys neváhal?

 

Jo, abych odpověděl ještě na tu druhou část...
Jo, přesně tak. Kdyby byl stejný výkon (v tomto případě 150k) z obsahu 1,4 a 2,0 tak sáhnu po tom 2,0. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže sis vlastně sám odpověděl, stačí to. Prostě se tím projeď a buď ti 110kW a 250Nm stačí, nebo ne a je jedno jestli je to z 1.4 TSI nebo z atmo dvoulitru (který by měl mimochodem spíš kolem 200Nm a bude mnohem línější než to TSI). Jediné otázka co může být je životnost, ale to si můžeš protít místní témata a 1.4 TSI EA211 je z tohoto pohledu uplně bezproblémová. Prostě se projeď a pokud to nebude stačit, tak vem 1.8/2.0 TSI, výběr je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Sudetak napsal:

A to máš představu, že ty statisíce aut koncernu s 1.0 a 1.4 co s tím jezdí,

brečí že si nekoupili větší motor ? Chce to trochu více  rozumu a míň emocí

při výběru auta. A opravdu si vlákna zde, či na jiných fórech přečíst.

Nevím jestli brečí :-) ale nejvíc se prodává ojetin právě s tou 1,4 a dost nízkým nájezdem. 2,0 je podstatně míň a ty co jsou tak mají vyšší nájezd. Není to náhodou tím, že se ten 1,4 motor ukázal jako nevyhovující ? Já to teď neříkám jako kritiku, snažím se v tom nějak zorientovat. Nikdy jsem v tom nejel. Proto ty moje otázky, obavy, úvahy...  Jo a beru teď v úvahu pouze benzín. 
A ještě jedno by mě zajímalo... vypínání válců u tak malýho motoru ? U té 2,0 se k ničemu takovýmu nepřikročilo.
Byl to kdysi výmysl pro vysokoobsahový motory V8, V10 kde se vypínala půlka válců ale i tak to pro tak velký motory při nízké zátěži bylo v pohodě. Tady nakonec na rovince při klidné jízdě tak velký auto táhne 0,7 ccm. To nejsou emoce, tady to prostě podle mě jde proti rozumu. :-) Ale znovu říkám, nejel jsem s tím... ;-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se s tím projeď, to je víc než 1000 slov. Ono to prostě funguje. Ten douválcový režim se aktivuje jen při ustálené jízdě, kdykoli se mění rychlost, tak se deaktivuje, proč tuto technologii nemá i dvoulitr se musíš zeptat u Audi, ale dvoulitr je konstrukčně o něco starší a procházel obměnami, EA211 je motor vzniklý na čistém listu papíru. 1.4 TSI si většinou kupovali lidé pro sebe, dvoulitry byli výrazně dražší a když už za to někdo dal ty peníze, auto neměl na poskakování po městě/stání na parkovišti, ale jezdil s tím.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Projel bych se ale nemám kde. :-D Bazík mě ho nepůjčí, ale nechali mě aspoň do něho sednout. ;-) 
Já su zvyklej na určitej styl jízdy s tím svým 5V 2,5 Safránkem. Je to samozřejmě veterán vedle Supa ale ten motor přede jak kotě a je k neutahání. Díval jsem se aspoň na Youtube na ty jízdy se Supem a jak si to chválí ale honí ten motor mezi 3 000 - 4 000 ot, někdy i víc. ;-) Když tak budu vytáčet toho svýho veterána, bude taky živej. :-D Tak sháním rozumy na netu a hlavně tady. Snad to nevadí...  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co píšeš má teda svou logiku, to beru. Kdo si koupí 2,0 jezdí s tím pravděpodobně víc a dál. Takovejch jako su já je málo.
Dobře, lidi si tu 1,4 kupujou pro sebe. Ale proč to prodávají třeba po 30 - 40 000 km ?
Já su teda už od dětství zatíženej na větší až velký auta a tím pádem to sebou vždycky neslo větší motor. :-) Poslední malý auto pro mě byla Š 105 v autoškole. ;-) 
No a já kromě města a výletů po ČR jezdím i za přítelkyní na SK (v současné situaci je to teda dost na pytel) a příkladně si nedokážu představit ty kopce přes Makov, jak ta 1,4 zvládá. U Safrána jedu dost dlouho furt na 5. až do skoro vracečky, tam musím logicky jít na 4. U té Supové 1,4 mám představu, že bude padat dolů jedna rychlost za druhou, možná až na 2. a budu tam drtit 4000 ot. :-) Tak mě to někdo vyvraťte. :-) 
Teď jsem si vzpomněl, že na jednom videu borec říká, že je dobrý s tou 1,4 jezdit po městě na 3. ! To beru jako totální úlet... a nebo proč proboha ??  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co třeba předváděčky, leasingová auta, roční vozy ze škodovky... Píšeš, že těch ojetých 1.4 TSI je nejvíc, tak se s tím jeď někde projet. Tady to stejně nezjistíš, jak to jede. Ten motor tahá od 1500 ot. alespoň v OIII tomu tak je. Nevím tedy, proč bys po městě měl jezdit na trojku. To jsou opravdu bláboly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Půjčovny určitě nějakou 1.4 TSI mít budou. Nemám zkušenost s 1.4 TSI v SIII naloženou, ale jel jsem 1.2 TSI v OIII na lyže, Italské alpy, auto plné, box plný lyží a i v těch jejich vracečkách pěkně na 3RS kolem 1500ot a pěkně se to zvedalo. u té 1.4 TSI kór nenaložené to bude naprosto obdobné. Jen je třeba si uvědomit, že ta převodovka je výrazně delší než bývalo zvykem, takže někdy je prostě třeba podřadit, nebo zvolit DSG. Ve městě se dá v klidu na 4RS, pokud tam teda nemáte převýšení 500m na 1km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...