Přejít na obsah

Výměna Octavie I za Rapida, dobrá volba?


Pepa72

Doporučené příspěvky

mně by tedy přišlo logické - zejména pokud jste čtyřčlenná rodina - sáhnout po O3 a ne jít "dolu". Ono je to samozřejmě relativní, protože proti Touru to dolu nebude, ale ve srovnání s novou Octavií už jo. Rapida bych nechal až na důchod :-)

Ahoj,

také bych radši šel do Octavie 3, ale ta cena je trošku vyšší :(

Na důchod něco menšího, na ten mám ještě trochu času :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad čtyřčlenná rodina: my jsme také 4členná rodina, pravda, děti jsou do 5 let (což je otázka, jestli teda potřebujou více nebo méně místa), ale vše je v pohodě. Při přesedání z lepšího do horšího to člověk pocítí, ale o tom změna z O1 asi úplně nebude.

 

Lidi jsou dneska moc rozmazlení. Sousedka vozí 2 děti (9 a 6 let) v třídvéřovém peugeotu 206 a jak si vrní blahem. :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor je, že Rapid je nejvyváženější Škodovka současného portfolia. Cena, rozměry, prostor, spotřeba, výbava. Kvalitu neřešme, slušně řečeno se kazí dnes vše +- stejně. A že je interiér chudý a plasťák? OIII na tom není líp. Výkon motoru? Sporťák to není, ale na dovolenou tě odveze i v plné náloži v pohodě. Do HR jedeš se slabším motorem o pár minut déle, ale co to je na víc jak 10h cestě.... A v současném MR už jistě nebudou průšvihy předchozích let. Já přešel z OI AEE 55kW ( Chip 63kW ) a zpět bych rozhodně neměnil a ty taky jistě nebudeš zklamán.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,
spíše než údaji na papíru jsem se ptal a díval tady na fóru. Já mám průměrnou teď na 1,6/75KW 6,8 litrů na 100km. Manželka si ze mě dělá srandu, že už jen klobouk na hlavu a jsem jak důchodce. Ale občas se musí motor vyvětrat...

Editováno: , autor: Pepa72
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor je, že Rapid je nejvyváženější Škodovka současného portfolia. Cena, rozměry, prostor, spotřeba, výbava. Kvalitu neřešme, slušně řečeno se kazí dnes vše +- stejně. A že je interiér chudý a plasťák? OIII na tom není líp. Výkon motoru? Sporťák to není, ale na dovolenou tě odveze i v plné náloži v pohodě. Do HR jedeš se slabším motorem o pár minut déle, ale co to je na víc jak 10h cestě.... A v současném MR už jistě nebudou průšvihy předchozích let. Já přešel z OI AEE 55kW ( Chip 63kW ) a zpět bych rozhodně neměnil a ty taky jistě nebudeš zklamán.

Ahoj,

1,6/55kW to byla naše první octavia, koupená v bazaru jako zaručeně nebouraná...pochopitelně otloukánek, celolak atd. Alespoň se člověk naučil základy prací na octě. No v pátek uvidím, jak se dohodnu s prodejcem a taky kolik nabídne za naši současnou modrou krasavici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řídil bych se vlastním rozumem. Projeď si Rapida, pořádně si ho prolez a pak se rozhodni. Nespěchej.

 

Rapid dostal za posledního dva a půl roku asi nejvíc úprav od dob OI - modifikované naladění podvozku, novou generaci motorů, modifikace přístrojovky (OI dostala dokonce novou), úpravy dílů jako takových (třeba páčky pod volantem, rádia), korekce řady úsporných opatření (krytky kolejnic, otvírání víčka nádrže, potahy, volanty, dva klíčky k centrálu, ...) a teď kompletně novou elektriku s řadou nových prvků výbav. Je teda docela možné, že by ses třeba teď rozhodl jinak než úplně na začátku.

 

Na začátku během první předváděcí jízdy bych ho bral. Po podrobnějším prohmatání ne, byly tam věci, které bych nebyl ochotný akceptovat. Teď se zase karta začíná obracet.

 

 

Co chceš řešit se životností, když se to vyrábí od roku 2012?

 

Pravděpodobně to, jestli se prokazatelně snížená životnost dílů a jednotlvých celků uživatelsky projeví nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja bych takovej prechod asi neudelal pokud nechces nutne novy auto

to bych si radsi jeste 1-2 roky dosetril a koupil si zase octavii

u rapida budes zklamanej kolik veci bylo osizenejch i kdyz rapid neni spatny auto tak celkove je to jako si koupit dalsi octavii 1 kdyz uz jednu mas  :D

Editováno: , autor: oneb1t
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych neměnil pouze v případě, že bych vlastnil 1.9TDI O1 Tour...

 

Jinak je opravdu Rapid někde jinde.

 

Co se týče bezpečnosti, je Rapid také jinde - počet pytlů, stabilizační systémy, deformační zóny apod.

Výbava, je také někde jinde

Motor to samé, jenom Rapid je o trochu méně poctivé auto - je to drnčící vrzal no...

Co se týče výkonu a naloženém autě do Chorvatska. Je pravda, že 1.2TSI pocítí každého člověka. Já se nyní vrátil z Chorvatska ( 4 dospělý a plný kufr ). A dynamikou 77kW verze musí říct že je cajk. Ono ač se to nezdá, tak pokud člověk jede v Rapidu sám, tak si myslím že má výkonu nadbytek - člověk ho ani nevyužije. Naložený je tak akorát...

Spotřebu jsem měl já osobně za 6.1 se zaplou klimou. Pak řídil pantáta a ten se v pohodě dostal na 5.8 a to pokračoval v mé spotřebě. Normálním tempem si myslím, že by se dalo dostat na 5.5, bez klimatizace na 5.2...

 

hlavně ať nikdo nepočítá s tím, že 81kW verze bude njaký rozdíl - většina lidí to ani nepozná a záleží jak auto bude vyrobený a zajetý..

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...