Publikováno Duben 22, 200916 r Zdar chlapy mam OII 2005 1.6 i elegance s climatronicem ( 73 000 km najeto ), a když se mi ohřeje motor tak se při volnoběhu z pod kapoty vyluzuje skřípot...sem si skoro jistej, že to dělá kompresor klimy...a to proto, že: když vypnu klimu/topení do pozice OFF tak skřípot ztichne a větráky to dělat nemužou protože když jen lehce přidam na otáčkách motoru tak skřípot taky ustane...vrže jak v zimě tak v létě tedy jak při běžící klimě tak při topení ...nevíte co v něm vrže nebo jestli by to mohl být řemenec ale to se mi nezdá pač to dělá jak sem již psal až když se motor ohřeje - tzn cca po 10 až 15 km jízdy...za rady a vlastní zkušenosti vám předem díky...Tom (P.S. na závadu to sice není ale leze to na nervy...v autě to neslyšíte ale mimo je to na ránu a nepříjemný)
Květen 8, 200916 r Zdar chlapy mam OII 2005 1.6 i elegance s climatronicem ( 73 000 km najeto ), a když se mi ohřeje motor tak se při volnoběhu z pod kapoty vyluzuje skřípot...sem si skoro jistej, že to dělá kompresor klimy...a to proto, že: když vypnu klimu/topení do pozice OFF tak skřípot ztichne a větráky to dělat nemužou protože když jen lehce přidam na otáčkách motoru tak skřípot taky ustane...vrže jak v zimě tak v létě tedy jak při běžící klimě tak při topení ...nevíte co v něm vrže nebo jestli by to mohl být řemenec ale to se mi nezdá pač to dělá jak sem již psal až když se motor ohřeje - tzn cca po 10 až 15 km jízdy...za rady a vlastní zkušenosti vám předem díky...Tom (P.S. na závadu to sice není ale leze to na nervy...v autě to neslyšíte ale mimo je to na ránu a nepříjemný) Zdravim ...já mám podobný problém. Mě to teda dělá na volnoběh při studeným motoru, když se rozjedu, tak už to nedělá. Je to takovej zvláštní plechovej zvuk, jako by tam něco klepalo, ale prolezl jsem všechno a na nic jsem nepřišel. Nemůžu s tím ani do servisu, protože to dělá jenom při studeným startu a potom už ne. Napiš jakej máš zvuk ty??
Květen 10, 200916 r Zdravim ...já mám podobný problém. Mě to teda dělá na volnoběh při studeným motoru, když se rozjedu, tak už to nedělá. Je to takovej zvláštní plechovej zvuk, jako by tam něco klepalo, ale prolezl jsem všechno a na nic jsem nepřišel. Nemůžu s tím ani do servisu, protože to dělá jenom při studeným startu a potom už ne.Napiš jakej máš zvuk ty?? Přesně tak mi to dělá taky 1.6 MPi , s climou.
Červen 27, 200916 r Zdravim vsetkych, v Octavii po 4 rokoch a 90 000 km odysiel kompresor klimatizacie. Novy original stoji 20000 CZK. Neviet mi poradit, ci niekto robi repasy kompresorov a ci to vobec ma zmysel? Je lepsie investovat do noveho, alebo zhanat z vraku? Vdaka. Marian.
Červen 28, 200916 r Právě jsem to řešil tento týden. Zavrh jsem starší kompresory a koupil novej : http://www.cc-autodily.cz/kompresor-chlad-prostr-1_1.html Funguje perfektně. rudolf
Červen 29, 200916 r Zdravim vsetkych,v Octavii po 4 rokoch a 90 000 km odysiel kompresor klimatizacie. Novy original stoji 20000 CZK. Neviet mi poradit, ci niekto robi repasy kompresorov a ci to vobec ma zmysel? Je lepsie investovat do noveho, alebo zhanat z vraku? Vdaka. Marian. Ako sa Ti tá porucha prejavila? V mojom prípade OII, 2.0TDI, 103KW, 91 tk pri dravejšej jazde, vyšší výkon napr. pri jazde po diaľnici alebo ak ho viac preženiem a pri zapnutej klíme AUTO počujem taký klepot alebo štekanie v oblasti motora. Vypnem klímu a po chvíli to prestane. Pri kľudnej jazde to nepočuť. Skúšal som nechať bežať dlhší čas na voľnobeh, klíma naplno a vôbec sa to neprejavilo. Po väčšom zaťažení opäť to štekanie. Kamarát mi hovoril, že by to mohlo byť nedostatkom oleja v chladiacej kvapaline. Zdvihnem kapotu, počúvam kompresor ale zvuk sa mi zdá, ako keby išiel zo zadnej spodnej časti motoru. Ďakujem za odpoveď, prípadne aj iných, ktorý sa možno stretli s týmto problémom.
Srpen 29, 200916 r Tento tyden mi take odesel kompresor (130tis., 4 roky). Udajne se to u OII stava, coz je divne kdyz u koncernu se to nedeje. Nekdo tvrdi, ze staci vymenit kompresor, jiny rikaji kompresor, chladic a exp. ventil zduvodu mozneho zaneseni bordelem ze stareho kompresoru. Ma nekdo zkusenost? Upraveno Srpen 29, 200916 r od wackey
Červen 21, 201015 r Dobrý večer,chtěl bych se zeptat,vyměnil jsem v Octavii II 2.0 FSi kompresor a po týdnu opět přestala klima chladit,je možné že mi dali kompresor z tdi a v benzínu prostě nefunguje? Vag nehlásí žádou chybu a chladivo je na gram stejné. Děkuji
Červen 21, 201015 r Jestli to nebude tím že tam nepatří.Každej kompresor má uřčité otáčky a spolu s něma množsví vytlačeného média. Takže pokud je kompresor z TDI v TSI tak je poněm není stavěnej na takový točky.A obráceně ti to zas bude blbě chladit.
Červenec 15, 201015 r Zdravim. Tak mi taky kleknul kompresor klimatizace. Dovede mi někodo poradit jak na výměnu? Nebo nějakej technologickej postup? Díky za odpověď H.
Červenec 16, 201015 r Ahoj, stala se mi podobná věc (ještě na OI). Řešil jsem to tak, že se mi podařilo najít člověka co má firmu na servis chlazení a udělali mi 5600,- kompletní generálku kompresoru včetně demontáže, montáže a napuštění chladivem. Toť moje zkušenost, takže kdyžtak pro inspiraci. Upraveno Červenec 16, 201015 r od špája
Září 3, 201014 r Právě jsem objednal na www.cc-autodily.cz tak uvidíme Takže kompresor přišel, nechal jsem ho namontovat a paráda. Doporučuji tento e-shop.
Říjen 31, 201014 r Ahoj, před půl rokem jsem koupil bazarovou OII (2005), po nějaké době jsem zjistil že nejde klima. Chladící okruh byl úplně prázdný, po jeho doplnění jsme zjistili, že klima neběží. Zjistili jsme zadřený kompresor a také to že je na okruhu únik. Kompresor už jsme vyměnili a našli i únik. Teď mám ale obavu, že pokud budu s autem jezdit do doby než vyřeším opravu uniku, že by se mohl komresor znova zadřít. Někde jsem četl, že tyhle stáloběžné kompresory musí být pořád naplněné, že i když se klima nepoužívá, tak že kompresor stále běží. Nemáte s tímto někdo zkušenost. Docela se bojím, že než únik vyřeším, zase chladivo uteče a kompresor se zadře. Může k zadření dojít? Díky
Říjen 31, 201014 r Obávam sa, že by sa mohol zadrieť. Chladiace médium kompresor aj maže. A aj keď je klimatizácia vypnutá, tak piesty sa pohybujú stále.
Říjen 31, 201014 r Je toho mnoho co budeš muset udělat každopádně pokud to bylo zadrbaný tak počítej s tím že další kompresor dlouho nevydrží pokud neuděláš důkladný vyčištění celýho systému od kovovejch šponek který budou všude.Načež pokud to bylo dlouho bez média bude systém zavlhlej a bude v háji vysoušeč.Pak bude důležitý mít celej systém dokonale těsnej doporučuju navštívit odborníka aby systém prověřil a do systému přidal i barvivo na zjištění úniků.Je to docela drahá sranda tak aby až ji zprovozníš tak aby taky vydržela.Dál u tvýho ročníku bude asi problém úniku média v oblasti chladiče média z bílé zátky na chladiči.Důležitý je taky aby ten kdo to bude dělat dal správný množství oleje do média.A hlavně potom bude záruka na opravu pro případný pozdější reklamace.
Listopad 1, 201014 r Je to přesně tak jak říká "acek" únik je kolem bílé zátky u chladiče (ta pod kterou je vysoušeč). Teď by mě zajímalo jak je možné to opravit. Někde tu na fóru jsem četl, že se musí vyměnit celý chladič, někdo jiný zase říkal, že přetěsnění je možné a i samotný vysoušeč jsem vyděl prodávat jako samotný díl (cena kolem 500Kč). Je tedy možné vyměnit případně jenom vysoušeč, který by mohl propouštět? Jen pro úplnost únik jsme zjistili detektorem a pěnou. Co se týče barviva, tak to jsme do okruhu také přidali, ale technik říkal, že pokud je ta zátka hodně zapuštěná do hloubky, je možné že chladivo to barvivo nevytlačí nahoru a proto není vidět. Jestli byl ten kompresor zadřenej nemohu říct s naprostou jistotou, ale vím že byl ustřižený (jsou tam na řemenici takové packy, které se ustřihnou, pokud se kompresor nějak kousne, takže se řemenice pořád točí a nespálí se řemen). Děkuji za případné rady s opravou
Listopad 1, 201014 r Vzhledem ke stáří auta tam jako napotvoru bude ten chladič s tou zátkou co nejde ven.Tak raděj sežeň novej s tou vyndavací.
Listopad 1, 201014 r Snad nějak vyndat jít musí, přece tam je to udělané na imbus, tak když se vezme imbus a vytočí se ta zátka ven? Upraveno Listopad 1, 201014 r od Pirts
Listopad 1, 201014 r Právě že jeden typ jde vymontovat a jeden ikdyž má zátku na imbus tak nejde a zátku zničíš.Je to právě u těch starších ročníků a tam se musí buď koupit ten samej chladič co tam zrovna máš nebo koupit ten s tou vyndavací.Bohužel.A pokud ji budeš chtít zkusit demontovat tak si nejprv nech odsát náplň klimy ať si to ještě neprodražíš o další kačky.
Listopad 1, 201014 r Tady se řešil taky podobnej problém s únikem. http://forum.skodahome.cz/topic/96662-klimatizace-19-tdi-pd/page__p__1439213__fromsearch__1#entry1439213
Listopad 1, 201014 r Díky za pomoc. Můj servisák mi říkal, že by se ta zátka dala možná vymontovat a pokud by se zničila, nahradila by se nějakou náhradou (třeba by se nechala vytočit z mosazi). Tak uvidím, asi s tím zkusím nějak polaborovat, protože koneckonců nový chladič mohu koupit vždy, ale to si nechám jako poslední variantu.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.