Přejít na obsah

Kompresor klimatizace


tomcat007

Doporučené příspěvky

Potřeboval bych poradit ohledně označení klimakompresorů pro Octavii II 2008, 1,9l / 77kW. Kompresor se zadřel a hledám nový. Momentálně tam mám přesně tento typ:


http://www.skoda-dily-skladem.cz/kompresor-klimatizace-delphi-octavia-ii-5n0820803a.html


 


Je možné ho nahradit tímto?


http://www.skoda-dily-skladem.cz/kompresor-klimatizace-valeo-octavia-ii-5k0820803b.html


Podle označení jsou oba pro Octavii II.


 


Případně orientujete se někdo v kódovém označení klimakompresorů a v čem se liší? Od Delphi se zadřel tak bych radši změnil výrobce.


 


Díky


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 11 měsíců později...

Ahoj Lidi ,

 

Prosím vás schánim do Škody Octavia 2 rok 2005 kompresor klimatizace s označením 1K0820803N , není to tak lehké hlavně mi přijde až občas vysoká cena :( (za díl z vrakoviště vs nový) muže byt použit i jiný kompresor (mám namysli jiné označení)? 

 

Děkuji za odpověď a jakoukoliv radu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny priznivce skodovek :)

 

resim vymenu klimakompresoru. S uvazenim cen originalnich dilu si chci klimakompresor sehnat po vlastni ose. V eshopech i v samotnych inzeratech jsem nasel nekolik nabidek. No pro jistotu jsem si nechal v autorizaku vypsat z etky cislo toho, ktery tam byl z vyroby + cisla nahrad. Ani jedno nesedi s nicim co se nabizi na internetu.

Cisla z etky jeste doplnim (nemam u sebe). V poznamce tam bylo uvedeno Sanden. Pochopil jsem, ze se tam lisi typy el. koncovky.

 

Podle ceho zjistim jaky typ muzu koupit, aby to sedelo se zbytkem dilu?

 

Mam MR07, 2.0TDI DSG BKD, Elegance s automatickou klimou.

 

Nasel jsem napr tohle:

http://www.sbazar.cz...satgolfseataudi

http://www.cc-autodi...A&model=OCTAVIA

http://www.cc-autodi...A&model=OCTAVIA

 

 

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Klima kompresor kup raději nový. Určitě se ti to vyplatí. Jinak je vcelku jedno od jakýho výrobce seženeš kompresor. Sanden, Valeo, Denso. Škoda a VW nemaji pouze jednoho výrobce klima kompresoru... Ale maji stejný úchyty a požadovaný tlaky, jen si nejsem jistej konektorem u cívky kompíku, ale jelikož je to požadavek od zákazníka, řekl bych že přípojnej konektor bude stejnej, jinak se určitě dá sehnat levnějc...Pro správnou a dlouhodobou funkci kompresoru je potřeba mít čistý okruh, kompresor je velice citlivý na jakýkoliv bordel( vlas ho dokáže zničit) a hrozí jeho zadření, když se to stane přetrhne se unašeč spojky, řemenice se točí, ale kompresor netlačí. Dodávají se 2 typy spojek s řemenicí, bud se stálým pohonem a nebo s el. magnetickou spojkou, kdy kompreosr spíná pouze když zmáčkneš tlačítko klimi, jinak se řemenice točí jen na ložisku.

Editováno: , autor: VasekRS07
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím, jen jsme uváděl všeobecně, jaké spojky na tom kompresoru jde najít:) v O1 byla spojka a v O2 není, souhlas... Pokud budete mít nějaký dotaz ke kompresoru, rád poradím, Valeo kompresory znám od prvního dílu... Sanden a Denso jsou téměř totožné...

Editováno: , autor: VasekRS07
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nový asi těžko seženeš levnější, leda zkusit obeslat přímo výrobce, jestli nemají nějaký after-market. U toho kompresoru je důležitý zjistit příčinu proč nejde,většinou odchází solenoidní ventil, je to cívka, která ovládá výkon kompresoru. Může být jen zanesená, má na sobě asi 2 nebo 3 sítka, záleží na výrobci, nebo nedává dostatečný impuls. Další věc je jestli teče ten kompresor? je na něm někde vidět, že by byl někde od oleje? Pokud neni kompresor vyloženě zadřenej nebo přidřenej, že se špatně a těžko točí(když momentákem zatočíš přes středový šroub, měl by ukazovat od 0,5 do 1,5Nm), tak by stálo za to vyměnit třeba tu cívku. Ono uvnitř moc věcí co stojí za výměnu neni bohužel...Když něco vylítne, tak ho to rozmašíruje uvnitř na sra..ku. Rozhodně nedoporučuju skládat kompresor třeba ze dvou poničených, nastavení všech vůlí kompresoru se odehrává v micrometrech, pokud nevíš jak, kompresor nebude mít požadovaný výkon, může se hned při rozběhu zničit tudíž tim ničeho nedocílíš...  Nejlevnější jsem našel Valeo Kompík za 5k no, to je vcelku dobrej kompresor, nejsou na něj moc reklamace...Pokud nechceš nový, tak ti asi nic jinýho nezbyde než koupit starší no.. V tom případě se podívej na štítek, kdy byl kompresor vyroben a snaž se dopídit v jakym autě byl, kdo s nim jezdil a kolik ten kompresor má cca najeto... pokud ti někdo řekne, že je v pohodě, že tlačil a má 250 000km za sebou a klima běžela v pořádku, že je OK tak nebrat, s největší pravděpodobností je před smrtí.. osobně bych zkusil nějakou bouračku.. Jinak výrobní cena toho kompresoru je cca poloviční než to co si našel, tak podle toho můžeš argumentovat na vrakáčích...Osobně moc nevěřím těm, kdo tvrdí, že dokáží ze zničeného udělat nový. Skládal jsem je 2 roky a ikdyž je téměř nový, rozděláš a složíš ho, ok, ale..už to nebude to co dřív, snížíš mu životnost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Vašku, ze slov které jsem od tebe pročetl jsem usoudil, že tomu možná i trochu rozumíš, tedy více než já :-)

 

Dnes jsem se vrátil ze servisu a bohužel mi sdělili, že klimakompresor je KO. Sice běží, fouká studený vzduch, ale přes výparník se do kabiny nedostane chladnější vzduch nižší než 10 stupnů, jakmile dosáhne 10 stupnů tak se vypne a zase sepne až když je na ukazateli 16 stupnů a tak pořád dokola. Tlak dává max. 9 barů...

 

No škodovka mi dala cenu cca 10 tisíc, koukal jsem tak nějak na netu a vzhledem k tomu, že se do škodovky většinou dávají kompresory značky sanden, tak jsem schopen ho na netu sehnat za cca 5.500kč, a teď mám brouka v hlavě, zda se opravdu jedná o stejný co je schopna dodat škodovka, protože rozdíl 5000 je opravdu dost velký. Není to náhodou nějaká druhovýroba či čína  nebo polák ?

 

Denso a Valeo stojí cca 8 tis. Kč

 

Teď řeším otázku zda nevzít rovnou zlatý střed a jít do valea či densa. Jediný podle čeho se orientuji, jelikož tomu moc nerozumím je tak cena a značka.

 

No a druhý co řeším je to, zda musím měnit i chladič a vysoušeč, někde píšou že je to nutnost. Ve škodovce mi řekli, že to potřeba není, pokud tam nenajdou nějakou šponu či jiný bordel, takže jsem v rozpacích jak dál a co všechno vyměnit.

 

Poprosil bych tě případně o radu, mám Octu II 1.6 MPI rok 2007

 

díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VasekRS07: Do jeteho urcite nepujdu. Po tech inzeratech jsem hledal mezi temi novymi.... jenze co potom zaruka hm. Nasel jsem na shopu novy Hella za nejakych 6k. Neznam tu v Ostrave nikoho kdo by delal zrovna do tohoto a nez to nechat nekoho zfusovat, radsi dam novy a jebat.. Na vagu byla prvni sporadicky chyba short to plus .. od posledni navstevy servisu, kdy odsali veskere mediu, vycistili a znovu naplnili uz hlaska "sporadicky" neni.. rekli mne, ze kompresor dava maly tlak a tak neumi pri vetsi zatezi (vetsi rozdil teplot) vyrobit chlad. sem tam to tedy jeste chladi, spis ale jen ze si na to hraje. v tuto chvili me napada spis otazka jestli jsou firmy co ty kompresory vykupuji na repasy.. kdyz jak pises muze jit o vymenu nejakych sitek atp..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mhhory: standartní výtlak je 1,5 MPa a sání 0,230 MPa, pokud si dobře pamatuju ,ale samozřejmě se to mění, kompresor v sobě by měl udržet tlak kolem 30 barů maximálně, takže víc dává jen v extrémních případech.. To platí pro Valeo kompresor, u ostatních výrobců ty hodnoty budou téměř totožný... Pokud netlačí to co má, může mít v sobě méně oleje, pak je potřeba doplnit, další věc může být i ten solenoidní ventil ( cívka, co mění tlaky a tím udává výkon kompresoru), může někde začít téct přes materiál,ty díly jsou odlitky a to má za následek porezitu dílu, samozřejmě se na to testujou měly by být OK, jinak neodejdou z výroby, ale může se stát, že vlivem teploty se někde mezírka udělá (vyndat kompresor, natlakovat na cca 17barů a ponořit do vody, pak uvidíš nitky bublinek jestli teče, POZORat se nedostane voda dovnitř) a nebo taky nemusí být chyba jen v kompresoru, je tam spousta ventilů v systému, které by mohli být zanešeny, těžko říct takhle od stolu u PC no... Co se týče kvality kompresoru, Sanden je dobrá volba nebo nedá se říct, že by některý byl vyloženě průšvih. Druhovýroba nebo jak píšeš polák to nebudou. Osobně jsme se nesetkal s tím, že by ve výrobě běžela druhovýroba kompresoru, tam neni prostě co dát, aby to byla druhovýroba. Nebo takhle, konkrétně Valeo druhovýrobu nedělá a pochybuji, že ostatní výrobci ano..Výroba toho kompresoru je poměrně složitá a ty díly v něm musí být naddimenzované a jak je vidě, stejně to neni dokonalý:)) Pokud chceš zlatou střední, volil bych Denso, je to nejzkušenější fabrika s dlouholetou praxí a odborníky na trhu, dá se říct, že od nich se učí většina výrobců, ale tim neřikám, že ostatní jsou špatný, ani nelze zaručit, že Denso vydrží déle, je to jen předpoklad... Jinak Valeu se ten PQ kompresor vcelku povedl. S vysoušečem ti asi neporadím, v tom se moc neorientuju, ale řekl bych, že pokud je čistý a v systému neni žádnej bordel, tak bych ho tam nechal

 

Novaček: Jestli ti řekli, že kompresor neumí vyrobit chlad, tak to byl zřejmě odborník na slovo vzatej:)) Kompresor chlad rozhodně netvoří, ale dodává systému potřebný tlak a odebírá zbylé chladivo z výparníku. Nicméně Denso a Valeo mají výrobní závody v ČR, tudíž bych předpokládal, že někdo něco jako repasy dělá. V Humpolci je servis pro Valeo klimatizace, nevím, co přesně tam dělají... Ono přímo repas se asi nevyplatí, museli by vykupovat kompresory pouze s vnější vadou jako je poškozená řemenice, utrženej kabel nebo vnitřní vadu jako je ta cívka...Pokud se přidře nebo zadře, tak už je neopravitelnej, to se musí postavit celej novej..Ale jak řikám, problém s tlakem může být ovlivněn tou cívkou, ale bohužel nevím jak se ty náhradní díly dají nebo nedají sehnat...Pošlete mi typ kompresoru s jeho štítkem, co máte v autě, mirknu se vám, jestli bych jí nenašel... Hella kompresor jsem nikdy nedržel v ruce, tudíž nemůžu posuzovat.. ani jsem o té značce nijak neslyšel, jestliže ho seženete za 6k, volil bych variantu připlatit 2k a jít do Densa, Valea nebo klasiku Sanden..ono v O2 najdete všechny 3 uvedené...

 

Jinak až někdo bude dělat na Vás chytráka a tvrdit, že kompresor musí chladit, tak přikládám jen pro zajímavost funkci oběhu klimatizace jen hrubej základ...

 

Princip klimatizace ve vozidle je jednoduchý a velmi podobný ledničce. Aby se kabina ochladila, musí z ní být odebráno teplo. K tomu je zapotřebí chladicí okruh, který se skládá z kompresoru, kondenzátoru, expanzního ventilu a výparníku.

 

Kompresor nasává z nízkotlaké části plynný chladicí prostředek. Chladicí prostředek je kompresorem stlačován a vháněn do vysokotlaké větve klimatizačního systému. Jehož teplota se kvůli nárůstu tlaku zvýšila.

 

Poté chladicí prostředek prochází kondenzátorem, kde předává část získané tepelné energie okolnímu vzduchu. Přitom dojde ke zkapalnění chladicího prostředku. Kondenzátor je vlastně druhý menší chladič, zpravidla namontovaný na chladiči motoru.

Dále chladicí prostředek v kapalném stavu, pod vysokým tlakem a s nižší teplotou než po stlačení kompresorem, prochází expanzním ventilem. Při průchodu expanzním ventilem se roztahuje a ztrácí svoji tepelnou energii, která byla spotřebována na skupenskou změnu v plyn.

Chladicí prostředek v plynném nebo částečně kapalném stavu, s nízkou teplotou a s malým tlakem proudí do výparníku. Svým průchodem jej ochlazuje a zároveň se zbylá kapalná část vypařuje (kapalina při vypařování odebírá teplo z okolí). Výparník je vlastně další chladič, přes který proudí vnější vzduch do kabiny vozu. Vnější vzduch je v něm ochlazován a dál vháněn do kabiny. Chladící prostředek je z výparníku nasáván kompresorem a tím se celý klimatizační oběh uzavírá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Dobrý den, to může dělat i to ložisko.. Řemenice se sundat dá, povolíte středový šroub nebo matku a pod tim unasecem je segrovka...nic víc by to nemělo držet, aspoň u Valeo... Sanden by měl být obdobný.. Jen pak pozor na utahování, utahuje se na moment, ale vzručná ruka to dá i bez momentaku...jinak kompresor tlaci? Není jen volný řemen? Kompresor muže být pridreny, méně oleje...těžko říct takhle od PC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravim, potrebuju poradit, jak klima kompresor koupit do octavie 2,rv 2009, 1,9tdi 77kw. Odesel a v servise mi chteji, dat original za 18000. Dival jsem se po internetu a daji se sehnat. Bohuzel tomu nerozumim a prosim Vas tedy o radu. Cetl jsem tady nekolik temat na tema klima apod, ale nenasel jsem to v nich. Predem diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu mas original diel: http://www.cc-autodily.cz/kompresor-chlad-prostr-3-3 ...a mas po probleme :)

 

Oni ti tam chcu dat asi tento: http://www.autokelly.cz/Product/VAG-5K0820803EX/11922122 , kedze od 29.01.2015 je to nahrada toho povodneho.

Pripadne napis do cc-autodily, daj im VIN a oni ti poradia ;)

Editováno: , autor: Kyselinka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Dobrý den, potřeboval bych poradit. Mám Škodu octavii 2 r.v. 2004  1,9TDI 77kW. VIN:TMBBS61Z152027822.

Začal mi blbnout pravděpodobně klimakompresor (asi ložisko). Při nastartování když nemám zapnutou klimatizaci tak se ozývá chrastivý zvuk ,ale jen sem tam. Pokud klimatizací zapnu tak se tento chrastivý zvuk nedá poslouchat. Chtěl bych se zeptat jestli je zapotřebí vyměnit cely klimakompresor (štítek viz.příloha) nebo pomůže výměna PŘITLAČNÉHO KOTOUČE SPOJKY KOMPRESORU. Pokud ano,prosím o informaci zda přitlačný kotouč pro tento typ existuje. Děkuji

IMG_20170401_161442.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...