Přejít na obsah

Ruční brzda


los pakos

Doporučené příspěvky

Pánové,

řeším problém ohledně mojí ruční brzdy, všimnul jsem si, že pokud stojím v kopci, musím ruční brzdu zabrzdit až na 8 zubů (ne nespletl jsem se) abych zabrzdil a auto mi neujíždělo. Ve středu s tím jedu do servisu, protože mi přijde úchylné tahat ruční brzdu až ke stropu abych zabrzdil. Nesetkal se s tím taky někdo? Najeto cca 13 tisíc takže vytahané lanko nebude a předpokládám, že auto má samostav (nebo ne?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kotúče alebo bubny? V CZ sú def. bubny, u bubnov samostav síce je, ale len na prevádzkovú brzdu, ručnú je potrebné z času na čas nastaviť skrutkou na páke ručnej brzdy, tak to bolo na FI, FII a nepredpokladám že na FIII to bude iné...... U kotúčov by to malo byť podobné, samostav prevádzkovej brzdy prirodzene zabezpečí O krúžok a parkovacia brzda bude mať väčší mŕtvy chod, u kotúčov ale dochádza vzhľadom k ich menšej ploche, vyššiemu brzdnému účinku a nižšieho krytia k vyššiemu absolútnemu opotrebovaniu, relatívne by malo byť približne rovnaké vzhľadom na podstatne vyššiu hrúbku platničiek. Po cca 10t km som už vyššiu polohu pozoroval vždy aj na bubnoch, samozrejme závisí na druhu prevádzky, po diaľnici na 100km zabrzdíš rádovo menej krát ako na 10km v meste....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

libikuSK,žiješ v omylu.U bubnů samostav samozřejmě ovlivňuje i krok rb,opírá se o rozpěrku,do které se opírá páka rb na úběžné čelisti.To co píšeš o kotoučích platí pro přední brzdy.U zadních je ráčnový mechanizmus,který při zatažení rb pootočí šroubem s velkým stoupáním,který je našroubován do pístku a udržuje po povolení pístek a vzdálenost destiček.Proto se musí zadními pístky otáčet při jejich zatlačování.Lospakos,s největší pravděpodobností se zasekl samostav nebo na něm praskla pružinka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to možné, tiež som pri FI žil v tom že samostav funguje na 100% aj pre ručnú brzdu, pokiaľ sa však pri servisnej prehliadke nenastavila páka ručnej brzdy, časom sa menila poloha pri max. brzdového účinku smerom nahor. Je teda možné, že vymedzovanie cez pákový mechanizmus nie je na 100%, "vyťahovanie" lán nie je pravdepodobné. Skrátka vždy mi pri prehliadke nastavovali aj ručnú brzdu, pri druhej som to zakázal a za tie dva roky to šlo o  2 zuby nahor. Budem rád keď mi to vysvetlíš prečo je to tak, skúsenosť mám z praxe, zo 4 Fabií, ak to nenastavíš cca 50t km, tak sa páka ručnej brzdy v zabrzdenej polohe nachádza v polohe pripomínajúcej mínomet (skúsenosť zo služobnej po záruke)..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám bubny, stejně jako na mých ostatních autech, která jsem měl a vždy mi stačily maximálně 3-4 zuby a to už byl fakt kopec. Jinač samostav bych měl mít i pro ruční brzdu (alespoň tak mě to každý učil), pokud ovšem škodovka nešetřila všude. Uvidíme jak se vyjádří v servise, ale po telefonátu se servisem uznali, že někde chyba bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by byla správně nastavená délka brzdových lan a špatné samostavy, tak by se vůle vymezila brzovými lany. A protože to tak nebylo, znamená to, že samostavy jsou OK.

 

Ověříš to jednoduše - šlápneš na brzdový pedál a pak zatáhneš ručku a ta zabrzdí např. na 4 zubu. Když je to bez sešlápnutí pedálu stejné, je problém v bzdových lanech.

A naopak

Zatáhneš ruční brzdu a pak šlápneš na brzdový pedál. Když bude krok brzdového pedálu výrazně kratší než při sešlápnutí pedálu bez ruční brzdy, jsou špatné samostavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...