Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Pánové,

řeším problém ohledně mojí ruční brzdy, všimnul jsem si, že pokud stojím v kopci, musím ruční brzdu zabrzdit až na 8 zubů (ne nespletl jsem se) abych zabrzdil a auto mi neujíždělo. Ve středu s tím jedu do servisu, protože mi přijde úchylné tahat ruční brzdu až ke stropu abych zabrzdil. Nesetkal se s tím taky někdo? Najeto cca 13 tisíc takže vytahané lanko nebude a předpokládám, že auto má samostav (nebo ne?)

kotúče alebo bubny? V CZ sú def. bubny, u bubnov samostav síce je, ale len na prevádzkovú brzdu, ručnú je potrebné z času na čas nastaviť skrutkou na páke ručnej brzdy, tak to bolo na FI, FII a nepredpokladám že na FIII to bude iné...... U kotúčov by to malo byť podobné, samostav prevádzkovej brzdy prirodzene zabezpečí O krúžok a parkovacia brzda bude mať väčší mŕtvy chod, u kotúčov ale dochádza vzhľadom k ich menšej ploche, vyššiemu brzdnému účinku a nižšieho krytia k vyššiemu absolútnemu opotrebovaniu, relatívne by malo byť približne rovnaké vzhľadom na podstatne vyššiu hrúbku platničiek. Po cca 10t km som už vyššiu polohu pozoroval vždy aj na bubnoch, samozrejme závisí na druhu prevádzky, po diaľnici na 100km zabrzdíš rádovo menej krát ako na 10km v meste....

libikuSK,žiješ v omylu.U bubnů samostav samozřejmě ovlivňuje i krok rb,opírá se o rozpěrku,do které se opírá páka rb na úběžné čelisti.To co píšeš o kotoučích platí pro přední brzdy.U zadních je ráčnový mechanizmus,který při zatažení rb pootočí šroubem s velkým stoupáním,který je našroubován do pístku a udržuje po povolení pístek a vzdálenost destiček.Proto se musí zadními pístky otáčet při jejich zatlačování.Lospakos,s největší pravděpodobností se zasekl samostav nebo na něm praskla pružinka.

Je to možné, tiež som pri FI žil v tom že samostav funguje na 100% aj pre ručnú brzdu, pokiaľ sa však pri servisnej prehliadke nenastavila páka ručnej brzdy, časom sa menila poloha pri max. brzdového účinku smerom nahor. Je teda možné, že vymedzovanie cez pákový mechanizmus nie je na 100%, "vyťahovanie" lán nie je pravdepodobné. Skrátka vždy mi pri prehliadke nastavovali aj ručnú brzdu, pri druhej som to zakázal a za tie dva roky to šlo o  2 zuby nahor. Budem rád keď mi to vysvetlíš prečo je to tak, skúsenosť mám z praxe, zo 4 Fabií, ak to nenastavíš cca 50t km, tak sa páka ručnej brzdy v zabrzdenej polohe nachádza v polohe pripomínajúcej mínomet (skúsenosť zo služobnej po záruke)..

  • Autor

Mám bubny, stejně jako na mých ostatních autech, která jsem měl a vždy mi stačily maximálně 3-4 zuby a to už byl fakt kopec. Jinač samostav bych měl mít i pro ruční brzdu (alespoň tak mě to každý učil), pokud ovšem škodovka nešetřila všude. Uvidíme jak se vyjádří v servise, ale po telefonátu se servisem uznali, že někde chyba bude.

Prostě a jednoduše ten samostav nefunguje stoprocentně,je lepší co 50000 sundat buben,brzdy vyčistit s samostav nastavit tak,aby šel buben lehce nasadit.Uvidíš,že potom půjde rb normálně.

  • Autor

Tak pánové, dnes jsem navštívil servis a beze slov uznali, že něco je špatně. Lanko dotáhli a teď mi stačí 2 zuby a auto se ani nehne

Kdyby to byli profíci tak se do těch brzd podívají.Takhle se bude situace za nějaký čas opakovat.

Pokud by byla správně nastavená délka brzdových lan a špatné samostavy, tak by se vůle vymezila brzovými lany. A protože to tak nebylo, znamená to, že samostavy jsou OK.

 

Ověříš to jednoduše - šlápneš na brzdový pedál a pak zatáhneš ručku a ta zabrzdí např. na 4 zubu. Když je to bez sešlápnutí pedálu stejné, je problém v bzdových lanech.

A naopak

Zatáhneš ruční brzdu a pak šlápneš na brzdový pedál. Když bude krok brzdového pedálu výrazně kratší než při sešlápnutí pedálu bez ruční brzdy, jsou špatné samostavy.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.