Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Zdarec, nevím kam to střelit tak jsem založil zase takový univerzální topic.

 

Poslední dobou registruju následující:

Vždy jen pokud auto stojí delší dobu (přes noc/přes den), ideální situace je, že se rozjíždím dozadu při rejdu, spíše razantnější rozjezd (klasicky kola doleva při couvání) - něco vpředu od pravýho kola lupne, původně jsem myslel že jsem si jen vystřelil do podběhu kamínek, ale stalo se to druhý den a další a další :) Nikdy se mi to nepodařilo zopakovat takže asi záleží na zahřátí auta.

Dnes se mi to rano stalo i při výjezdu vpravo dopředu, tentýž ale slabší zvuk od levýho kola.Někdy to prostě je slyšet někdy ne. Zkusím to jeste nekdy po ránu na místě.

Ve volantu nic cítit není, žádné problémy s řízením ani jiné změny nepozoruju.

Když se rozjíždám pěkně pomalinku a pomalinku zatáčím tak nic. 

 

Setkal se s tím někdo? Za 10 dní jdu na servisku tak se fakt těším jak jim to tam budu vysvětlovat:)

 

EDIT: najeto 25 tis km. no tady na foru jsem v sekci fabia zjistil že se muze jednat o malinkou vuli nezahrateho loziska kola (nevim jeslti je to na zaruku), nebo pruzina  a jeji ulozeni... na to lozisko se pry vydal i nejaky pokyn od automobilky, tak uvidime:)

Editováno: , autor: rogerer
Vloženo (editace)

 

 

Technická produktová informace

Číslo případu: 2014617/2

Rušivé hluky přední nápravy při rozjezdu vozidla

Datum zveřejnění: 18.3.2008

Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny

Rušivé hluky přední nápravy při rozjezdu vozidla (4.4-501.3)

Technické pozadí

Při rozjezdu za současného natočení předních kol se u některých vozů ozývá z oblasti přední nápravy výrazný rušivý hluk. Tento hluk má charakter hlasitého kovového klepnutí a jeho původcem je axiální pohyb ložiska (Č.OBR.014, Poz.3) v hlavě ložiska čepu kola (Poz.1). K nepatrnému axiálnímu pohybu ložiska dochází nejčastěji při rozjezdu vozidla, dokud ještě není ložisko zahřáto na provozní teplotu.

Opatření

Pro odstranění této závady doporučujeme následující postup :

1. Zjistit, zda uvedené rušivé zvuky vycházejí z levé nebo z pravé strany vozidla.

2. Demontovat ložisko předního kola.

3. Celou vnitřní plochu otvoru v hlavě ložiska čepu kola (Poz.2) pečlivě namazat tukem Optimol VP 317 (výrobce: Optimol Ölwerke Industrie GmbH, Friedenstrasse 10, D-81671 München).

4. Pro zpětnou montáž je nutno použít nové ložisko.

Uvedený typ mazacího tuku je nutno aplikovat na vnitřní plochu otvoru v hlavě ložiska čepu kola při každé výměně tohoto ložiska.

Informace pro zákazníka

Editováno: , autor: rogerer
Vloženo

myslim si ze by to mohlo bejt ono nebo neco s pruzinou proste jako by tam bylo nejaky pnuti a proste to prasklo :) uvidime, zejtra to jeste otestuju, jednou to bylo fakt nahlas ze jsem se lekl:)

Vloženo

Jo, to lupnutí někde od podvozku jsem pozoroval taky, hlavně v zimě.

 

Ani jsem nemusel dávat kola do rejdu, prostě stačilo se jen rozjet a to klidně pomalu.

 

Teď už jsem se na to poslouchání nezaměřoval, protože když ráno startuju, tak začne fučet větrák, hrát rádio.

 

U mě je to takovej zvuk, jako když ti zůstanou přilepený brzdový destičky ( nebo přilepený pakny ) a ty se rozjedeš, lupne to a povolí to. 

Vloženo

Zdravím Rapiďáky! Mám stejný problém, při malé rychlosti zejména při parkování jak dopředu tak dozadu něco kovově loupne v prostoru nápravy. Mám najeto cca 3.000 km. Rapid vyroben v prosinci 2014, koupil jsem ho v březnu 2015 v AutoŠevčík Prachatice. Zvuky se objevily cca po 1.000,- km. Jel jsem s tím do Škoda servisu a zrovna to nedělalo. Před dvěma týdny jsem to tam dal znovu a zjistili, že pokud auto je na zdviži a uchopí se přední kolo z boku auta a lomcuje se s ním, tak se ozývá kovové cinkání  a kolo má vůli při cloumání směrem zevnitř ven a zpět, asi nějaký milimetr a zvonivě to bouchá. Do Boleslavi si nechali této zkoušky zaslat video a poslali z fabriky nová ložiska, která jsou údajně zalisovaná v náboji a jeden tento komponent zkušebně vyměnili, ale stav je nezměněn. V servisu neví, čím to může být, ale závadu uznávají. Příští týden má přijet technik z Boleslavi, aby to dál řešil. Už jste se někdo posunuli dál?

Vloženo

jak jsem ti psal, dám vědět po víkendu. Ale ty to máš pravidelně, prostě pořád? Já fakt jen někdy, prudší rozjezd po půldenním stání při rejdu. a už to pak nikdy nejde zopakovat

Vloženo

tak po přečtení těchto příspěvku jsem si šel "zkontrolovat" vůle na mém rapidu a zjistil jsem že u pravého předního vůle je, a to kola nebyli ani v rejdu sice při jízdě, couvání a pod. neslyším žádné rušivé zvuky ale zkusím zavolat prodejci jak se zachová a jak se to bude dále řešit pokud vůbec 

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

nechcem otvarat novu temu, tak sa skusim spytat tu - pri prejazde cez retarder pri studenom aute pocujem od prednej napravy a zda sa mi, ze aj od zadnej nejake vrzganie, silentnblok to nie je, ten mam vymeneny a bolo to jasne klepanie, toto je vrzganie... neviete poradit, co to moze byt ?

  • o 2 týdny později...
Vloženo

U mna to boli silentbloky predneho stabilizatora... vymenene bez problemov v servise v ramci zaruky. Podla servisu podvozok nie je stavany na take dlhe auto, takze je predpoklad, ze sa to bude opakovat. Mam najazdene 42t.

Vloženo

U mě to už pozoruji delší dobu:

rapid_vrz_pr_napr_01.wav

Nejde to tolik slyšet v kabině, ale zvenčí je to vrzanec, že se za mnou otáčí všichni v dohledu.

 

Prvně řešeno promazáním uložení stabilizátoru - vydrželo několik dní, teď dohodnuta výměna na záruku, jelikož se to vrátilo. Dám vědět, jestli pomohlo.

Vloženo

No mazat gumové lůžko stabilizátoru je holý nesmysl, to uložení má být přeci tuhé. Tohle jsem udělal jednou na OCTI a po měsící jsem měnil lůžka, protože mazadlo napadlo pryž a stabilizátor se v lůžku uvolnil a klepalo to. Dej pak vědět, co přesně ti měnili. 

Vloženo

Tak to si děláte prdel, dva dny testuji zvuk když najede pravým kolem do díry.

Zajímavé je, že mi to začalo dělat hned druhý den po výměně silenbloku převodovky.

Vloženo (editace)

Tak vyměněno uložení příčného stabilizátoru na počkání a na záruku. Najeto 57k km, ale první lehké náznaky jsem začal pozorovat už tak v 50k.

Cestou ze servisu jsem vzal hned několik retardérů a krásné ticho.

Editováno: , autor: slapnahrabe
Vloženo

no, na Fabii 1 mi to vrzalo stejně, ale tam jsem to neřešil vzhledem ke stáři auta. Ale i tak, auto bylo vyrobené 2002, měl jsem ho od 2011 a ten samý rok jsem měnil komplet silentblock / ty první byli nějaké nalisované ) a v 2013 jsem začal slyšet vrzání

Vloženo (editace)

Jsou dva 6Q0411314Q 17mm pro stabilizátor 19mm (5°P) a 6Q0411314R 18mm pro stabilizátor 20mm (6°P). Prodává se někdy i set s tou svěrkou.

Editováno: , autor: miklisek

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...