Publikováno Srpen 1, 201510 r Zdravim, pred vcerom sa mi nepodarilo nastartovat (octavia 1, 1.9Tdi, 66kw), svietila kontrolka nabijania. Baterka bola vybita - tu som dolial, nabil a zistil ze je vypalena poistka (uplne zhoreta) alternatora (1. poistka od motora). Aku tam mam dat poistku _? to oznacenie sa neda precitat lebo je spalene. Pojistka pásková-80A? 110A, 150A, 175A ? neviem dal som tam docasne namiesto poistky drot, alternator dobija OK , len ten cierny drot k tej poistke je hrozne zeravy takze aku poistku tam mam dat a co moze sposobovat prehrievanie kabla? dakujem nasiel som podobnu fotku zhoretej poistky - pozri prilohu
Srpen 1, 201510 r Pojistka je tam podle typu alternátoru, na 90A alternátor je 80A pojistka. Mě se stalo něco podobnýho ale odchytil jsem to zavčas, způsobuje to přechodový odpor mezi pojistkou a očkem.
Srpen 1, 201510 r kabel se přehřívá kvůli přechodovýmu odporu na tom očku pořádně ho vyčisti, případně vyměň
Srpen 2, 201510 r Autor Ďakujem , potešili ste ma. snáď to bude len toto skúsim tam dať tú 80 , keď ju spáli tak 110 poistku Lebo som si neni istý aký alternátor tam mám ;( a je k nemu dosť zlý prístup. Dá sa to nejak zmerať? prípadne nejak inak vyzistit?
Srpen 2, 201510 r Podle kódů výbavy na štítku v kufru nebo na první stránce servisní knížky. Dekodér je tady. Je takový dobrý zvyk, když se přepálí pojistka, tak zjistit přičinu přepálení a ne ji nahradit silnější. A obávám se, že se nepřepálila jen tak z ničeho nic. ;-) Ten drát je žhavý jen na konci nebo v celé délce?
Srpen 2, 201510 r Autor servisnu knizku nemam a ani v kufry som nic nenasiel, no nevadi -> mam kusok ohoretej starej poistky - podla nej kupim novu myslel som ze pricinou bol zoxidovany kontakt prave na tej poistke :/ ten kabel je horuci len cca 10cm , cim dalej idem po kabli tym je chladnejsi -.-> pod baterkou je uz uplne studeny :/ no myslim ze je to tym ze som nahradil tu poistku len drotom a ten urcite nema rovnaky odpor ako ta poistka. zajtra kupim novu + nove oko a dam vediet.
Srpen 2, 201510 r To McMatej: Zkrat pojistku takhle nevytaví (musela by tam být výrazně silnější než tam má být), může za to přechoďák.
Srpen 2, 201510 r Když je teplý jen konec, tak by to mělo být OK. Ten štítek má být někde pod kobercem.
Srpen 2, 201510 r aha, to jsem si nevšiml, že je ilustrační. V tom případě to s tím přechoďákem beru zpět.
Srpen 3, 201510 r Autor no poistku som vymenil , kablove oko dokladne vycistil . nastartoval a vyzeralo to OK isiel som sa previest 10km -> chytim kabel a uplne zeravy , poistka zostala cela. skusim este zajtra odrezat kusok z toho kabla a dat tam uplne nove oko ak to nepoze cim to moze este byt _?
Srpen 3, 201510 r Pokud se opravdu nehřeje drát v celé délce, ale jen na konci, tak to musí dělat přechodový odpor do toho oka. Bude vyhřátej a ohnilej i konec toho drátu, tak jak píšeš, zkrátit, vyčistit, zapájet nebo zkusit nějaké šroubovací oko.
Srpen 3, 201510 r nepájet - zvýšil by se tím odpor. Pokud jsou v kabelu zoxidované (zelené) dráty tak celý vyměnit.
Srpen 3, 201510 r taktak, zátěžové spoje se nesmí pájet, výhradně mechanické spojení, cín nezvládá přenášet velké proudy, vznikají studeňáky
Srpen 5, 201510 r Autor Tak borci -> velmi pekne dakujem za rady kabel som skratil a dal nove srobovacie oko -> kabel zostal studeny aj pri zatazi no ale stara baterka vytiekla :/ , nevadi kupil som novu a spravil 50KM vyzera to konecne OK snad alternator bude OK , este raz dakujem za pomoc
Srpen 6, 201510 r Taky se mě "vyteklá baterka" nelíbí. Jako ve smyslu vyvařená, bez elektrolytu? To by zcela měnilo situaci, změřil bych dobíjení, jestli alternátor nedává moc. Ono i to, že alternátor běhal bez zatížení (s přepálenou pojistkou) mu asi neudělalo dvakrát dobře.
Srpen 6, 201510 r Autor ked som kontroloval teplotu kabla som si vsimol ze pod baterkou je mlaka , urcite vytekal aj elektrolyt. Vytekajuca kvapalina bola studena , dokonca vytekala aj po odpojeni baterky. (zhora cez asi 0.5cm otvor) ---> dobijanie alternatora som meral, ale vtedy mi este zohrievalo ten kabel a namiesto poistky som mal kusok drotu -->vsetko bolo OK v norme zatial som spravil cca 100km s novou baterkou a vsetko vyzera v poriadku. Startuje to ovela lepsie ako so starou baterkou - inak ziadna zmena
Listopad 8, 20195 r nazdar, na 90A/110A alternator ide 150A poistka a na 140A alternator ide 200A poistka SA1 umiestnenie v aute.....Udaje z ELZA WIN
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.