Jump to content
Agraelos

Nelze nastartovat - po odpojení baterky a zapadlejch kleští

Recommended Posts

Zdravim,

 

Auto: Octavia II, 2.0 TDI-PD, 103 kW, 16V (BKD), bez DPF (originálně), r. v. 2004, najeto cca 240 tis. km

 

Cca před tejdem auto normálně fungovalo. Předtím ještě nebyl problém se startem ani v zimě, ani po delší době. Pak po pár dnech, co stálo, nešlo nastartovat (vybitá baterka, menší napětí). Baterku sem dobil nabíječkou (dobíjel sem i minule), ale už se bohužel nepovedlo nastartovat (cca 0° C) a ani přes kabely. Startér je slyšet, funguje -> musí točit motorem, protože rozvody jsou v pohybu. Koukal sem i, jestli mi někdo neucpal vejfuk. Kontrolka imobilizéru nesvítí, ani žádná jiná. Klíč mám když tak jen jeden, není zanešenej, ani příp. vybitej. Ovšem před vypojením baterky sem vytáhl pojistku od alarmu, aby auto nehoukalo, což sem dělal i minule a ok. Když nepočítám spojku, zkoušel sem startovat i s plynem.
 

Taky si říkám, že při nandávání baterky mi zapadl šroubek, ke kterýmu sem se nemohl dostat a magnet sem neměl. Pomohl sem si sikovkama, jenže mi zapadly skoro až na podběh. Sundal sem filter-box a rukou se pro to protáhl. Napadá mě, jestli sem o něco omylem nezavadil a nepřerušil, ale nic sem neviděl a dolů u převodovky aspol. nevidím. Překousaný kabely snad nejsou; parkuju uprostřed Prahy.
Dál sem zkoušel přeměřit pojistku od podávacího paliv. čerpadla a ukazuje, že je ok + je snad i trochu slyšet. Jinak v nádrži je skoro půlka nádrže (tankována Verva na Benzině a zhruba před tejdnem Efecta na Benzině). Žhavicí svíčky (žhaví pár sek.) podle servisky měněny před přibližně 18 tis. km, před 2 rokama. Palivovej filtr měněn zhruba před 5 tis. km a vzduchovej před pár stovkama. Nedávno mi měnily i vstřiky.


Přes den bych zkusil přeměřit další pojistky a pak diagnostika, jak mi jí půjčí kámoš. Snad se to nějak nezavzdušnilo, co zkusit startovací sprej do sání? Nemůže ta baterka bejt rozbitá, že ani kabely nepomůžou a startér nemá velkej výkon? Ale otáčkoměr se ani nehne. Nebo zkusit delší dobu startovat? (zatim sem zkoušel max. 7-8 sek., jak to pak nahlásí nízkej tlak oleje). Akorát si taky řikám, když budu takhle zkoušet startovat, nenaplněj se mi válce palivem a nějak se to "uchlastá"?

 

Děkuju moc a za ochotu a rady.

Edited by Agraelos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Každopádně sem proměřil pojistky a všechny ok, i relátka, pokud sem ty relátka měřil správně.

Ten alarm je když tak normálně originální (akorát jeden čas byl problém, že občas začal jen tak houkat, pak to už přestalo a měl by normálně fungovat, co sem zkoušel).
Jinak sem zkusil odpojit přívod paliva za paliv. filtrem a nafta normálně protejkala. Tak sem vyzkoušel trochu startovacího spreje do sání filtru a po pár pokusech to už chytlo a běželo. Okamžitě to chytlo i na potřetí + sem to byl kousek projet.
Čili zatim nevim, co si mám o tom myslet. Napadá mě, jestli nebylo třeba něco zaseklýho, např. klapka, či tak, nebo jestli ty žhavící svíčky. A diagnostika ukázala něco s Powertrain Data Bus - Implausibible Message from Steering Column.

Edited by Agraelos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak žhavícíma svíčkama to nejspíš nebude, protože sem dneska zjistil, že když bylo auto nedávno v servisu, tak je prej kontrolovali a možná i vyměnili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Thomas Bet
      Po každém  startu auto při jízdě vzdy chvilku škube.  Ale když nastartuji a nechám ho běžet  cca tak 2 minuty tak se rozjedu a neškube. (1.3 MPI 50 kw 2001 )  Čím to prosím je ? 
    • By Jamarino
      Zdravím všechny vespolek,
      začínám být ze svého auta zoufalý.Posledních 14 dní mám problém s teplým motorem. Jakmile jedu (třeba 20km a více), zastavím na parkovišti na nějakou chvíli, pak už nemůžu odjet. To samé, když třeba stojím na parkovišti na volnoběh po jízdě (5 min) a asi se více ohřeje motorový prostor, začnou klesat otáčky na 500ot/min, dusí se a nebo rovnou chcípne. Dnes se mi to stalo v čekání v koloně na semaforu, kdy jsem zase stál na místě a v intervalech pár minut popojížděl. Po 10 minutách se mi povedlo na minimální výkon přes spojku popojet pár minut do ústraní. Po dalších 30 minutách čekání se mi povedlo rozjet a odjet - auto z počátku vůbec netáhlo- poté co se trochu ofoukal motorový prostor začalo jet normálně.
       
      Takže souhrn - děje je to pouze, když je teplý motor a motorový prostor
                              otáčky spadnou na volnoběh na 500 ot/min a auto se dusí (vůbec nereaguje na přidávání plynovým pedálem)
                              vyměnil jsem vzduchový filtr, svíčky za origo ngk - žádná změna
                              zkoušel jsem odpojit váhu vzduchu (žádná změna)
                              během jízdy se chová normálně
                              nesvítí žádná kontrolka, diagnostika neukazuje žádnou chybu
                              vyfoceny staré svíčky 
                              závada se projevuje na benzín i LPG
                              v přiložených videích je natočeno chování
       
       
      Jedná se o Superba I 2005 1.8T 110kW (chip 140kW) přestavěný na LPG.
       
      Budu vděčný za každou radu. V servise mě přijmou až 25.4. , ale radši bych tu závadu odstranil dříve.
       
      20180411_171428.mp4
      20180411_171510.mp4

      20180412_154656.mp4
    • By Majchel
      Ahojte,
       
      uz od pondelka asi 2 dni mi pri startovani svietilo viacero kontroliek a po nastartovani (bez problemov) zhasli a vsetko slo ako malo. (erbag, motor, volant)
       
      Dneska vsak pridem k autu, vsetko normalne, vlozim klucik otocim do startovacej polohy raz pretocilo valce a zacalo cvakat niekde medzi pristrojovkou a motorom. Cvakanie take ze mi pripomina rychle skraty kedze zhasinali a rozsvedcovali sa kontrolky na palubnej doske(ziarovka, volant ...), vyplo radio natvrdo a rovnako vyplo aj interierove svetla... Pribudaju kontrolky ktore svietia pred otocenim klucika....
       
      Cvakanie je hlasne tak som to skusil len 3 krat a bojim sa co s tym dalej.
       
      Mate niekto nejaky tip ? Ako to skusim pozriet aspon nastartovat a doviezt do servisu ? Poistky to asi nebudu, predpokladam nejaky skrat na startovacom obvode ? Ak chcete presnejsi popis mozem natocit aj video.
       
       
    • By kuba.svejda
      Zdravím všechny,
        začala mě zlobit má Fabie I 1.4 16V 74kW AUB r.v.2000 najeto 179,5 tis. km.
       
        Budou to tak dva měsíce co se to stalo poprvé, přijdu k autu otevřu dveře - zatlačí čerpadlo. Sednu za volant zapnu zapalování - zatlačí čerpadlo. Nastartuji, motor škytne a zhasne. Když vypnu a znovu zapnu zapalování čerpadlo už nezatlačí (není slyšet jak hučí). Normálně hučí docela hlasitě a dlouho.
       
        Zkontroloval jsem pojistku několikrát zamkl a odemkl auto a najednou po několika pokusech čerpadlo zatlačilo, nastartoval jsem a v pohodě jezdil a startoval dál.
        Bohužel stalo se to znovu a to zhruba po měsíci, ale opět se to nějak samo vyřešilo a jezdilo se dál.
        Po dalších dvou týdnech ovšem nastal stav kdy nezbylo nic jiného než odtah.
       
        Pojistka 61 je v pořádku, zkoušel jsem i jinou. Palivové relé spíná (cvaká). U palivového čerpadla na konektoru naméřím 12V, ale čerpadlo neběží.
        Vyndal jsem čerpadlo z nádrže, celé ho rozdělal, proměřil kabely, které jsou v pořádku a vyzkoušel samotné srdce čerpadla připojit ke zdroji 12V - čerpadlo se rozběhlo. Vše jsem složil do původního stavu a auto v pohodě nastartovalo.
        Stejný scénář se opakoval zhruba po týdnu.
       
        Dnes mě však trápí jiný problém - při jízdě zhasíná motor. Auto přestane reagovat na plyn a motor se jen pomalu dotáčí přes převodovku (otáčky pomalu klesají, když vyšlápnu spojku okamžitě spadnou na nulu).
        Ovšem včera motor nezhasl úplně ale točil jen 2000 otáček a nereagoval na plyn jak kdyby byl v nějakém tom nouzáku či co. Po několika přeřazeních, ale spíše šlo o čas se motor vzpamatoval.
       
        Aby to nebylo moc jednoduché za celou dobu se nerozsvítila žádná kontrola (krom rezervy) a byť i přes to připojím VAG není v jednotkách žádná chyba.
       
        Setkal jste se s tím už někdo? Co bylo špatné? Pomýšlel jsem na samotné čerpadlo, ale nesedí mi tam ta jízda s omezeným výkonem. Navíc problém s nastartování když projdu k autu se zatím znovu neopakoval.
       
        Uvítám jakýkoliv nápad, děkuji.
      Kuba
    • By DavidFelda
      Ahoj,
       
      felda mi z niceho nic zacala delat lumparnu, s kterou si nevi rady ani v autoservisu
       
      felda slape jak hodinky, ma mesic po technicke, vse OK, pokud neni v "zavadovem stavu", co tim myslim ted vysvetlim:
       
      1) jak dostat feldu do "zavadoveho stavu":
      - jet s feldou, aby se motor zahral do provozni teploty
      - zastavit a vypnout motor
      - pockat 15 minut (kdyz pockate 1-5 minut, tak se vam to nepodari, vse pujde normalne)
      - nastartovat (felda nastartuje)
      - ted uz jen staci jemne (nebo jakkoliv jinak) seslapnout plyn, felda se zacne dusit a kdyz date nohu z plynu, udusi se a chcipne, pokud se snazite pridavat plyn, udusi se jeste rychleji a taky chcipne
      (v tuto chvili tenhle postup funguje na 100%)
       
      2) co felda dela v "zavadovem stavu":
      - neni mozne ji nastartovat
      - ze zacatku zavadove stavu kdyz startujete, tak naskoci, ale hned se udusi a chcipne
      - po case zkouseni v zavadovem stavu uz ani motor nenaskoci, jen starter toci motorem a nic
       
      3) jak feldu dostat ze "zavadoveho stavu"
      - vzdy mi zatim zabralo dlouho pockat a tim myslim 30-60 minut, pak uz zase nastartovat jde a vse je opet zas jak svycarske hodinky
       
      4) poznamky
      - autoservis i ja, jsme zkouseli diagnostiku (VCDS) a zadne chyby to nehlasi
      - v autoservisu vycistili senzor vahy vzduchu (pry to primo neni vaha vzduchu ale jen neco na ten zpusob), zde tvrdili 90% sance na vyreseni problemu (coz se bohuzel ukazalo jako nepravda)
      - nechal jsem je jeste vymenit palivovy filtr
      - nic, co udelali v autoservisu nepomohlo
      - zdalo se mi ve 2 ze 4 pripadu (zatim se mi problem stal 4x) jsem pri tech pokusech nastartovat v zavadovem stavu zaslechl neprirozene bouchnuti v motorovem prostoru, zadna velka rana, ale neco tam slyset bylo, jako kdyby neco bylo zasekle a pak se odseklo a do neceho to bouchlo......no zkuste si popsat slovy nejaky zvuk
      - dlouhodobe mi blbne palivomer, obcas kdyz mam treba plnou nadrz ukazuje 75% nadrze, pri dalsim nastartovani se to vetsinou zas vrati do normalu/realu, ale tohle se mi deje od zacatku co tuhle feldu mam (mesic a pul), ale problem se startovanim trva "jen" poslednich par dni
      - v zavadovem stavu jsem zkousel vypojit vahu vzduchu, nic se nezmenilo, nastartovat furt neslo
      - v zavadovem stavu jsem zkousel vypojit teplomer motoru, nic se nezmenilo, nastartovat furt neslo
       
      Vecer se pravidelne modlim, ale ani to nepomohlo...
       
      Diky za kazdy napad, beru vse co vas napada Pokud chcete nejake dalsi info, zeptejte se a pokud dokazu dodat, dodam.
       

×
×
  • Create New...